A
Affa
Gjest
Forklar. Hvilke Wermacht avdelinger tjenestegjorde i leirene? Ny forskning fra Villa Grandes festsaler?Ja, den strittet imot med alt den hadde, har jeg hørt.
Forklar. Hvilke Wermacht avdelinger tjenestegjorde i leirene? Ny forskning fra Villa Grandes festsaler?Ja, den strittet imot med alt den hadde, har jeg hørt.
neimen, i helvete affa, endelig noen fornuftige ord fra deg!Etter min mening er det nå på tide å bryte med Israel.
Beskytningen av kvinnen som lot terrorister rømme var greit, men dette er derimot utilgivelig. Det føyer seg dessuten inn i en endeløs rekke av forbrytelser begått av en suveren krigsmakt mot en totalt forsvarsløs sivilbefolkning. Jødene beviser sin udugelighet, grådighet og umenneskelighet for en hel verden. De finner kun sine likemenn i Rwanda.
Mangel på tekstforståelse ligger hos deg, min arkaiske venn.Jeg venter? Eller det vanskeligheter med tekstforståelsen? Mye rare ord, lange setninger? Uff
Forsåvidt et poeng; det er og blir seierherrene som skriver historien. Hiroshima, Nagasaki, Dresden... Forbytelser mot menneskeheten alle som en...Den tyske krigsmakt myrdet færre barn enn de allierte da den ikke utførte terrorbombing av sivile mål.
Edevart daneimen, i helvete affa, endelig noen fornuftige ord fra deg!
Hehehehe!
Og Wehrmachts V1 og V2 var et presisjonsvåpen hvis bruk ikke faller inn under kategorien terrorbombing ???... da den ikke utførte terrorbombing av sivile mål.
Hit følger jeg deg i all hovedsak. Grupper har et slags kollektivt ansvar for sine kollektive handlinger. Likevel mener jeg at skyld og ansvar best knyttes til individer, og best beskrives med det utgangspunktet. I et så stort og komplekst system som en stat (med noen millioner innbyggere) vil det være nærmest umulig å bryte ansvaret ned på enkeltindivider....Zomby_woof:Hver mann sine handlinger. Hver mann sitt ansvar. Hver mann sin skyld. Du kan sikkert med hell bytte ut "mann" med "stat".
Jeg synes det blir fullstendig galt å kalle Israel en "terrorstat". Vi skal vokte oss vel for å karakterisere Israel ut fra deres handlinger alene. Disse handlingene er drevet fram av en situasjon vi her hjemme på ingen måte kan forstå. Handlingene vi ser i tråden er foraktelige, intet mindre. Handlingene må kritiseres, og de må kalles ved sitt rette navn: Massemord, intet mindre.Terrorstaten Israel, med sine jødiske innbyggere begår, som nesten alle her nå har påpekt, stygge overtramp. Vi vet at ikke alle menn - og kvinner i denne staten er enige med sine ledere.
Terrorstaten Israel prøver å beskytte sine innbyggere mot terrorister, det bør de slutte med.
Jævlig godt poeng. Jævlig godt spørsmål.Joda, men nødverge forutsetter jo at noen har gått til retsstridig angrep på deg. Hvem startet konflikten i Midt-Østen?
Ja, det er sannelig ikke lett å leve i fred når samtlige nabofolk har som uttalt mål å utslette deg.Du kan så si. Jeg synes allikevel ikke det er spesielt rart.
Riktig nok har den vært kort, men du verden så blodig!
Kom til saken sjæl. Hamas, Hizballah og alle de andre terrorist gruppene i palestina retter sine skytts mer eller mindre utelukkende mot sivile - og med vilje. I deres øyne er et barn, en kvinne eller en pansjonist like mye en del av "problemet" som de unge mennene og kvinnene i uniform som kjemper for sitt land, sitt demokrati og sin rett til eksistens.Faens drittsekker, kom til saken.
Israel dreper sivile, ofte med hensikt. Det er det som er det jævelige.
vi vet alt det andre....
Sikkert riktig det, men det rokker jo fan meg ikke med hva Israel foretar seg. Er du tett i pappen eller.?Kom til saken sjæl. Hamas, Hizballah og alle de andre terrorist gruppene i palestina retter sine skytts mer eller mindre utelukkende mot sivile - og med vilje. I deres øyne er et barn, en kvinne eller en pansjonist like mye en del av "problemet" som de unge mennene og kvinnene i uniform som kjemper for sitt land, sitt demokrati og sin rett til eksistens.
Så hvis noen er skruppelløse så er det Hizballah og Hamas og deres støttespillere, du vet; opplyste samfunn som Iran og Syria...
Det kan så være, men nazistene gjorde utstrakt bruk av barnemord. De drepte barn med adferdsvansker, downs og mange andre alvorlige sykdommer.Den tyske krigsmakt myrdet færre barn enn de allierte da den ikke utførte terrorbombing av sivile mål.
Row, row, row your boat,Det kan så være, men nazistene gjorde utstrakt bruk av barnemord. De drepte barn med adferdsvansker, downs og mange andre alvorlige sykdommer.
Overlagt og systematisert avlivning av sin egen befolknings barn, kan det bli stort værre?
Jo selvfølgelig har det relevans for hva Israel foretar seg. Ser du ikke det så må du jo være blind eller særdeles svaksynt.Sikkert riktig det, men det rokker jo fan meg ikke med hva Israel foretar seg. Er du tett i pappen eller.?
Jeg er pessemisktisk. Tror ikke på noe lenger.Jo selvfølgelig har det relevans for hva Israel foretar seg. Ser du ikke det så må du jo være blind eller særdeles svaksynt.
Hvilken forsvarsstrategi mener du Israel bør ha da Boffen?
Ingen ønsker sivile offre samme hvilken rase eller trosrettning de har, men slik Hizballha driver krigføring så er det jo umulig å unngå, og ja jeg er klar over at i akkurat denne situasjonen skyldes en feil fra Israelerenes side.
Slett ikke! Jeg sier man ikke med rimelighet kan påberope seg "bestyrtelse eller sindsbevægelse" til evig tid. Det er noe ganske annet.Zomby sier at nødverge ikke kan brukes over lengre tid......
Hva med palestinerne, hvorfor stiller man ikke krav til dem, hvorfor gjelder ikke denne nødvergparagrafen din i like stor grad dem?Slett ikke! Jeg sier man ikke med rimelighet kan påberope seg "bestyrtelse eller sindsbevægelse" til evig tid. Det er noe ganske annet.
Så lenge man holder seg innenfor de andre leddenes begrensninger har man sitt på det tørre.
Jeg er også enig med Affa i at det var helt greit at de drepte disse kvinnene som skjermet sine menns retrett ved moskeen.
Det er derimot ikke greit å bombe sivile boligområder. Vi har hørt nok om "ammunisjonsfeil" nå, og tror ikke på dem lenger. Dette er terrorisme.
Å sammenlikne en forbrytelse med en annen fører debatten tilbake til sitt vanlige sirkulære mønster. Skal vi ha noe håp om å bringe nyttige elementer inn i debatten, må dette mønsteret brytes.
Du har hjemmelekse, Kompo. §48 leses flere ganger per dag de neste 14 dagene.
Dette er da ikke helt riktig. Det er ikke veldig lenge siden folket valgte seg nye ledere med et temmelig ekstremt ståsted. Ble det stilt noen krav fra det internasjonale samfunnet i den forbindelse, tro? Ble det innført noen sanksjoner? Har det internasjonale semfunn stilt krav til andre stater i området som er i nærheten så klare som dette?Hva med palestinerne, hvorfor stiller man ikke krav til dem, hvorfor gjelder ikke denne nødvergparagrafen din i like stor grad dem?