Israel i sin fulle rett

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Ivar_Loekken

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.12.2006
    Innlegg
    2.486
    Antall liker
    2
    Jovisst, men de avskriver seg selv i den politiske diskurs, paroler som "Israel out of the middle east" og "Smash the jewish state" sørger for det.

    Forøvrig er det noe selvmotsigende at de fordømmer det USA som gir dem lov til å holde slike protestmarsjer, gir dem lov til å flagge slike budskap, mens de samtidig hyller Hizbollah og Hamas, som begge er totalitære. Det setter også andres demonisering av USA i et litt merkelig lys.
     
    O

    omholt

    Gjest
    Det blir en smule komisk når Hizbollah lederen nå går ut og flagger seier i krigen. På en annen side så forteller det også mye om bruken av manipulering. Jeg ville tro at det er faktisk mange uvitende folk som faktisk tror på det.
     

    Vedlegg

    realist

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    3.244
    Antall liker
    292
    Det blir en smule komisk når Hizbollah lederen nå går ut og flagger seier i krigen. På en annen side så forteller det også mye om bruken av manipulering. Jeg ville tro at det er faktisk mange uvitende folk som faktisk tror på det.
    Har dere hørt om den lille fyren som nettopp hadde vært i slåsskamp mot en som var mye større og sterkere, og da han ble spurt om hvordan det gikk, svarte han etter å ha spyttet ut litt blod og noen løse tenner, jo sa kan, den andre fyren fikk skikkelig bank, jeg tok å svingte meg selv rundt ham mange ganger, og så kastet jeg meg selv hardt under  ham.....
     
    W

    wurst

    Gjest
    Det var ikke ment som psykoanalyse, bare som en forklaring til Honkey, som er oppgitt over ditt mekanistiske verdensbilde.
    Kan du være så snill å definere "mekanistisk verdensbilde" for oss tungnemme? Og hva er så motsatsen??
     

    Komponenten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    7.081
    Antall liker
    6
    Ser dere det...alle dere som mener Hizbollah startet dette:

    http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/08/14/473846.html
    Vel Karl, siden Hizbollah nå har befunnet seg bevæpnet på grensen mot Israel i årevis og stadig skutt raketter inn i Israel er det i mine og de fleste andres øyne der man skal plassere skylden for hvem som begynte. At vi ikke har hørt så mye om det er nå en ting, det gjør vi ellers sjelden når det er Israel som er den som får svi. For noen måneder siden måtte Israel evakuerer flere 100 000 mennesker på grunn av at de ble beskutt av Hizbollah, men det har nok ikke du hørt noe om... Og i følge det som ble sagt på TV var skylden for krigen plassert hos Hizbollah i følge avtalene som nå er vedtatt.

    Er ellers enig i mye av det som Løkken sier angående å inngå avtaler med disse fanatiske islamistene. Jeg har ingen som helst tro på at de har noen som helst hensikt med å holde noe de lover, de har en så totalt annerledes måte å tenke på enn oss av vi er rett og slett ikke i stand til å se det.

    Og så må jeg få gratulere hizbolla og deres venner med en historisk seier. Den var vel fortjent..... jammen klarte de store helter å nedkjempe Israel.
     

    karl

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2006
    Innlegg
    1.192
    Antall liker
    0
    Rykk tilbake til start altså...

    Og hva har Israel gjort mot den arabiske befolkningen i årvis?

    Jeg liker heller ikke fanatiske islamister. Derfor bør Israel te seg slik at det blir færre av de, ikke flere som nå.

    Hizbollah inkasserer dette som en seier, og det er for å styrke egen posisjon hos arabere generelt og sympatisører spesielt. Det er en del av propagandaen som følger med en krig.

    Jeg leser Odd Karsten Tveits bok "Nederlag" om igjen. Det er 20 år siden sist, men interessant å få repetert noe av historien i denne konflikten. Ingen skal si at Tveit er greiere mot den arabiske siden iallefall, her er nok elendighet å ta av hos begge parter.
     

    Vedlegg

    karl

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2006
    Innlegg
    1.192
    Antall liker
    0
    Jeg lover å lese den hvis du er villig til å tro meg på at de fleste arabere er alminnelige lovlydige mennesker som ønsker å leve i fred, akkurat som de fleste av oss.
     

    Honkey_Chateau

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2006
    Innlegg
    1.991
    Antall liker
    0

    Jeg blir av og til llitt i stuss når jeg leser HRS' publikasjoner. I utgangspunktet virker deres engasjement som meget betimelig; kvinner og barn i muslimske miljøer trenger virkelig en slik backing!
    Men jeg får alltid en sånn nagende uro; dette virker meget ensidig på meg. Når det er sagt; Jeg har ingenting direkte feilaktig å påpeke i deres publikasjoner. Men jeg synes uansett at f.eks denne artikkelen virker mer balansert og gjennomtenkt: http://www.nytid.no/?sk=8&id=956
    Bra skrevet er den også, og gir i hvert fall meg næring til nye tanker.

    Honkey
     

    Vedlegg

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.573
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Jeg lover å lese den hvis du er villig til å tro meg på at de fleste arabere er alminnelige lovlydige mennesker som ønsker å leve i fred, akkurat som de fleste av oss.
    God forhandlingsteknikk Karl ;)
    Så du leser med andre ord ikke de linkene som kommer opp i tråden? Tenkte meg det.
    At du mener Odd Karsten Tveit er nøytral,sjokkerer meg voldsomt.Den mannen får det vanskelig fremfor St.Peter når han skal forklare hvorfor han har villedet et helt land med partisk informasjon i Israel/ "palestina" konflikten i 40-50 år......

    Jeg er helt sikker på at mesteparten av arabere vil leve i fred og ro,jeg tror deg. Tror du at de arabere som tror på Jihad er ute etter verdensherredømme?
     

    karl

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2006
    Innlegg
    1.192
    Antall liker
    0
    Rune S: Eller tror du at de kristne som har drevet misjon i mangfoldige år har gjort det ut fra behovet til mottakerene.

    Mht Odd Karsten Tveit så ser jeg på han som en meget hederlig journalist. Jeg kjenner litt til han, mere enn det den vanlige mediebruker gjør. Hvis ikke han er hederlig så er det ikke mange hederlige på denne planeten.

    Og hvilke motiv skulle Tveit ha for å holde med den ene eller andre part? Er det noen som betaler ham? Har ikke sett han presentert som riking i "Se og Hør".

    Bush (som du holder med) er jo betalt av amerikansk våpenindustri, og den industrien tjener fett på alle konlikter som amerikanerene er inne i.

    Jihad? Du finner Jihad så det holder i bibelen!
     
    A

    Affa

    Gjest
    Hold nå kjeft alle sammen. La oss heller håpe våpenhvilen overholdes og blir permanent slik at ikke flere uskyldige menneskers liv går tapt i denne meningsløse krigen.
     

    Vedlegg

    A

    Affa

    Gjest
    Etter våpenhvilen:  Hizbollah skyter mot Israel, men treffer ikke.  Israel svarer ikke.  Hvilken av partene ønsker fred?

    http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/08/15/473910.html
    Ikke gjør deg dum. Befolkningen ønsker fred. Man kan ikke la helvetes porter åpne seg og fortære uskyldige bare pga at noen få sinnsyke og fanatiske massemordere tar seg til rette.

    Skulle Luftforsvaret bombet Drammen etter Bandidos bomben?
    Burde Orderud gård skytes i fillebiter av tungt artilleri siden Veronica og Kristin gikk amok med håndvåpen der?
     

    Vedlegg

    oddgeir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Innlegg
    7.597
    Antall liker
    10
    Dette har ingen ting med saken å gjøre. Disse djevlene burde selvsagt klynges opp i nærmeste lyktestolpe. Eller kanskje vi skulle skyte 4 tilfeldige Norsk-Palestinere i fra Oslo og jevne bygårdene deres med jorda slik våre mosaiske venner liker å gjøre det
    Hmm, kanskje ikke så dumt, så blir det bedre parkeringsmuligheter her i byen. 8)
     

    Vedlegg

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.573
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Rune S: Eller tror du at de kristne som har drevet misjon i mangfoldige år har gjort det ut fra behovet til mottakerene.


    Jihad? Du finner  Jihad så det holder i bibelen!
    Jeg misjonerer utifra at jeg tror mottakeren trenger det ja.

    Du svarte ikke på spørsmålet.....
    Der er ingenting i Bibelen som sier at troen kan tvinges på noen,men vi er derimot kallt til å dele ordet.
     

    Vedlegg

    Honkey_Chateau

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2006
    Innlegg
    1.991
    Antall liker
    0
    Puh.. av og til er det godt å ha gamle krigere på sin side til å si det rett fra levra! :) Det å beherske seg er ikke alltid like enkelt! ;)

    Honkey
     

    Vedlegg

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.701
    Antall liker
    10.183
    Forstår ikke at Israel går med på dette.
    http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=126590  
    Dette viser tydelig hva Libanon står for når de ikke vil gjør noe for å avvepne terror-organisasjonen Hizbollah.
    Det viser kanskje at Israel er litt humane.
    Er den Libanesiske hæren sterk nok til å avvepne Hizbollah? Jeg tror ikke Hizbollah frivillig leverer fra seg våpnene.
     

    Ivar_Loekken

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.12.2006
    Innlegg
    2.486
    Antall liker
    2
    Det er jo samme holdning som du finner hos alle religiøse. Muslimer, kristne osv har jo rett alle sammen! TROR de!

    Men islamister misjonerer ikke, de vil bare drepe alle vantro.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.230
    Antall liker
    9.088
    Torget vurderinger
    1
    Vel, det hele er ikke så viktig for meg. Naboen, hvis vedkommende er muslim kan tro på hva denne vil.

    Jeg tror det er farligere i trafikken, enn at jeg blir utsatt for en terrorhandling. Jeg er mer bekymret for alderdommen min enn muslimene. Faktisk har jeg større frykt for neste avdrag enn fundamentalister i Iran.


    mvh.
     

    johnnymarr

    Medlem
    Ble medlem
    23.05.2006
    Innlegg
    9
    Antall liker
    0
    Du tror tydeligvis at islamsk fundamentalisme er noe man kan kjøpslå med, noe som kan rasjonaliseres og dysses ned, noe som vil dø ut av seg selv hvis de får fred og ressurser. Jeg mener bl.a. Saudi-Arabia er levende bevis på at så ikke er tilfelle. (...) Man ser svært like krefter bygge seg opp nå og nok en gang preges Europa av unnfallenhet. Historien gjentar seg.
    Siden du trekker frem Saudi-Arabia: det finnes faktisk en case for at USA og vesten forøvrig historisk sett ikke bare har opptrådt "unnfallende" overfor landets middelalderske lovverk og styresett, men direkte har bidratt til å holde det ved like, av økonomiske og strategiske grunner.

    Det følgende er fra "The Great Deception - Anglo-American Power and World Order" fra 1998, av Mark Curtis (s. 153-4):

    "Saudi Arabia, perhaps the most repressive and illiberal of all the Gulf states, has been the biggest Western prize in the region in terms of oil and long-standing Western policy has been to support the Saudi regimes against both internal and external threats. Moreover, Saudi Arabia in its current form owes its very existence to Western policy, since the latter helped to create it

    (...)

    Former Secretary of State Warren Christopher told Saudi leaders in 1992 that the US commitment to the security of Saudi Arabia 'like that of every president since Franklin Roosevelt, is firm and constant.'

    (...)

    Said Aburish notes in his study that 'I cannot unearth a single public statement by a Western leader about the country's abominable human rights record'. When the human rights abuses and repression in the country receive media attention, the systematic connection with Anglo-American policy and its share of the responsibility for sustaining such a monstrous regime is never entertained."
     

    Vedlegg

    bber

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Innlegg
    2.947
    Antall liker
    20
    Ikke gjør deg dum. Befolkningen ønsker fred. Man kan ikke la helvetes porter åpne seg og fortære uskyldige bare pga at noen få sinnsyke og fanatiske massemordere tar seg til rette.

    Skulle Luftforsvaret bombet Drammen etter Bandidos bomben?
    Burde Orderud gård skytes i fillebiter av tungt artilleri siden Veronica og Kristin gikk amok med håndvåpen der?
    Hizbollah har et årsbudsjett på $500 millioner, hvorav store deler kommer fra Iran (kilde: Magnus Ranstorp på Svenka Försvarshögskolan). De har raketter som kan nå Tel-Aviv og ubemannete rekognoseringsfly (samme kilde).

    Hva mener vår kjære ventreside bør gjøres når nå Hizbollah kommer til å nekte å la seg avvæpne slik FN-resolusjon 1559 krever? Hva bør gjøres når de på nytt angriper Israel? Hizbollah har i samarbeid med Iran tatt Libanons befolkning som gisler, -hva bør verden gjøre?
     

    karl

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2006
    Innlegg
    1.192
    Antall liker
    0
    Hizbollah er et problem som er skapt av Israel. Hvorfor skal den "kjære venstreside" i Norge mene noe om dette?
    Israel (og de arabiske landene) har et synderegister så langt som et vondt år. Israel (og evt militsgrupper) er finansiert av USA og arberlandene støtter hverandre (og evt miltsgrupper).

    En start er iallefall at Israel nøyer seg med det de fikk i 1948. De kan trekke seg tilbake dit, rive muren og så be om forhandlinger. De har våpen nok til å holde grensene, og skulle de mangle noe så får de det de ber om.
     

    Ivar_Loekken

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.12.2006
    Innlegg
    2.486
    Antall liker
    2
    1. Hizbollah er et problem som er skapt av Israel.

    2. En start er iallefall at Israel nøyer seg med det de fikk i 1948. De kan trekke seg tilbake dit, rive muren og så be om forhandlinger.
    1. ;D Nesten som å slå ihjel en fyr og så skylde på at vedkommende la an på kona di. Beklager, de som benytter terror som virkemiddel har selv det fulle og hele ansvar.

    2. Hvorfor ikke be dem om å tegne blinker på bygningene sine med det samme? Tror nok ikke selvmord er på israels agenda.
     

    bber

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Innlegg
    2.947
    Antall liker
    20
    Hizbollah er et problem som er skapt av Israel. Hvorfor skal den "kjære venstreside" i Norge mene noe om dette?
    Israel (og de arabiske landene) har et synderegister så langt som et vondt år. Israel (og evt militsgrupper) er finansiert av USA og arberlandene støtter hverandre (og evt miltsgrupper).

    En start er iallefall at Israel nøyer seg med det de fikk i 1948. De kan trekke seg tilbake dit, rive muren og så be om forhandlinger. De har våpen nok til å holde grensene, og skulle de mangle noe så får de det de ber om.

    Dette er jo kvalifisert utenomsnakk. Tolker det slik at du synes det er greit at Hizbollah (les: Iran) beholder sine våpen og herjer med Libanon og nabostater.
     
    O

    omholt

    Gjest
    1.Hizbollah er et problem som er skapt av Israel. Hvorfor skal den "kjære venstreside" i Norge mene noe om dette?

    2.En start er iallefall at Israel nøyer seg med det de fikk i 1948. De kan trekke seg tilbake dit, rive muren og så be om forhandlinger. De har våpen nok til å holde grensene, og skulle de mangle noe så får de det de ber om.
    1. Dette er feil hvis du er villig til å se på historien. Israel ble angrepet dagen etter de ble etablert som stat i 1948. Araberlandene var sterkt imot opprettelsen av Israel og ville utrydde sionist staten fra dag en. Hizbollah kommer som et resultat av disse holdningene.

    2. Du kan ikke med rette mene at Israel f.eks skulle gi tilbake Golan høyden etter at de hadde blitt bombartert av syrerne i årevis. Å gi tilbake de annekterte områdene er selvmord for Israel.
     

    bber

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Innlegg
    2.947
    Antall liker
    20
    Hamas Leader Rantisi: The False Holocaust - The Greatest of Lies Funded by
    the Zionists

    Dr. 'Abd Al-'Aziz Al-Rantisi, a top Hamas activist in the Gaza Strip, wrote
    an article titled "Which is Worse - Zionism or Nazism?" (1) for the Hamas
    weekly Al-Risala. The following are excerpts from the article:

    The False Holocaust: The Greatest of Lies

    "The Zionists, who excel at false propaganda and misleading media, have had
    phenomenal success in changing the facts. To do this, they relied on the
    rule of 'lie and lie until everyone believes you.' They have managed to
    present themselves to the world as the only victims of the Nazis, excelling
    at misleading until they turned the greatest of lies into historical truth.
    I do not mean that they have succeeded in misleading the West and making it
    believe in the false Holocaust, but that they succeeded in persuading the
    Western world of the need to market these lies. The West is convinced of
    this because its interests intersect with those of the Zionist enterprise.

    "Many thinkers and historians have exposed the lies of the Zionists, thus
    becoming a target of Zionist persecution. Some have been assassinated, some
    arrested, and some are prevented from making a living. For example, Jewish
    associations and organizations have filed lawsuits against famous French
    philosopher Roger Garaudy, who in 1995 published his book 'The Founding
    Myths of Israeli Politics' in which he disproves the myth of the 'gas
    chambers,' saying, 'This idea is not technically possible. So far, no one
    has clarified how these false gas chambers worked, and what proof there is
    of their existence. Anyone with proof of their existence must show it.'
    British historian David Irving was also sued, while Austrian author Gerd
    Honsik was sentenced to 18 months' imprisonment because he wrote a number of
    articles denying the existence of the gas chambers in the Nazi detention
    camps."(2)
     
    O

    omholt

    Gjest
    Hva vil skje i konflikten nå?
    Kan aldri tenke at Hizbollah vil la seg avæpne frivillig, men ingen ting ville vært bedre.
    Blir det krig mellom Hizbollah og FN soldater?

    En annen ting jeg har lurt er om Iran bevvist står bak dette for avvlede verdens oppmerksomhet med tanke på utvikling av atombombe. Kan det hende at det var Iran som fikk Hizbollah til å utløse krigen?
     

    bber

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Innlegg
    2.947
    Antall liker
    20
    Palestinerne oppfant moderne terrorisme med tallrike flykapringer og drap på sivile fra 1969 og utover, inkl drapene på idrettsutøvere under OL i 1972. Derfor fortjener palestinerne ikke en egen stat. Norsk venstreside "forstår" anitsemmitismen og støttes av gammelnazistene. Alt er ved det gamle. Vi kan le av Honk, Karl, Pink og Affa. Israel vil fortsatt kjempe for sin eksistens.
     

    karl

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2006
    Innlegg
    1.192
    Antall liker
    0
    Og massakren i Deir Yassin -april 1948, utført av den jødiske Irgun-organisasjonen er vel til å glemme, for det var bare 250 palestinere som ble drept?

    Ingen vits i å telle lik, det er flest av de på Israels rulleblad, men like mye skyld på begge sider. Det er nok døde. Israel får ikke fred om de okkuperer andre. De har våpen nok til å beskytte seg.

    Jeg begynner å bli lei av enøyde høyreekstreme innlegg.
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn