Fjernkontrollen
Hi-Fi freak
Men det er ingen stabilitet i så å si noen av landene i midtøsten, hvordan kan du da forvente at Israel skal klare å få til stabilitet i denne konflikten, gjenganger i konfliktene er IslamDe får ikke skylda for alt. De oppfører seg som idioter. Og jeg forventer av mine venner at de IKKE oppfører seg som idioter!
De aller fleste av oss er også sterkt kritiske til det Hamas driver med. Men Israel svarer nøyaktig som de ytterliggående - og farlige kreftene på palestinsk side spiller opp til. På den måten setter de stabiliteten i området i fare, samtdig som de vilkårlig rammer uskyldige palestinere og rekruterer nye ekstremister.
Når du har prøvd med kanon å bli venn med den sære naboen i 60 år så er det kanskje på tide å tenke nytt? Muligens er kaffebesøk eller en fotballkamp et bedre alternativ?
Ja Israel har prøvd i mange år å få fred i området, men hver gang de er på vei til og gjennomføre de tiltakene som må til så har hylekoret startet og Israel har blitt tvunget til å gi seg.
Jeg råder deg igjen til og lese boken Sønn av Hamas, hvis Israel ga etter for noe var det tegn til svakhet, man kan ikke gå i dialog med slike personer.
Du husker kanskje det bråket på Golan høyden for noen år siden, hele verdens aviser og ledere fordømte besøket til presidenten til Israel, men i boken kommer det frem at de palestinske myndighetene hadde gitt klar signal for besøket, men de i etterkant så det må en mulighet til og få internasjonal støtte.
Aldri har resten av verden logret så mye for muslimene og aldri har de skapt mere krig og elendighet, kanskje på tide at hele den ikke muslimske verden sier at nok er nok.
Sist redigert: