hvem bodde i området da?.....
Jeg ser at Israel blir nevnt som okkupanter hele tiden, men alle arabere i området er også okkupanter, det fantes ikke arabere på Gaza, Vestbredden eller i Egypt for mange år siden.
....
Dette kan jeg ikke la stå uimotsagt, selv om vi alltid har en god tone mellom oss og ofte deler samme musikksmak. Det er Israel som er okkupanten her. Det er Israel som undertrykker et helt folk og en nasjon. Palestinerne er frarøvet store deler av sine landområder av denne okkupanten. At da enkelte fraksjoner av de okkuperte tyr til vold, er slett ikke overraskende. Å synes synd på okkupanten blir for meg meningsløst. Komme seg vekk fra alt okkupert land, så kan man begynne å legge grunnlaget for en fred. En fred der begge stater har sine grenser, og hvor begge respekterer den andres rett på sin egen stat. Det er ikke palestinerne som er årsaken til denne konflikten, som har vart siden 1967. Da okkuperte Israel store deler av Palestina, noe de siden bare har fortsatt med. Vil ikke Israel ha raketter mot seg; slutt med den folkerettsstridige okkupasjonen av Palestina. Slutt med ulovlig boligbygging på okkupert land. Oppføre seg som en sivilisert stat, og ikke en røverstat. Israel har ene og alene all skyld i denne snart 50 år gamle konflikten. Og verdenssamfunnet har vist en skammelig unnfallenhet i alle disse årene. Med både militær og humanitær støtte til okkupanten. Israels okkupasjon er kjent folkerettsstridig; da er pokker på tide at man setter hardt mot hardt, og slutter med å fordele skyld på begge parter. Et land som er okkupert har intet ansvar for okkupantens ve og vel.Den onde sirkel.
Hvorfor bruker Palestinerne så mye av bistandsmidlene de mottar til raketter ?
Jeg har spurt meg selv flere ganger, hvorfor skyter de disse rakettene inn over Israel ?
Regner med at Palestinerne er intelligente oppegående mennesker, som vet hva som skjer når de gjør det, for de har jo gjort det"noen"ganger tidligere. Min påstand er at det er Palestinerne som vet hvilke knapper det skal trykkes på for få en reaksjon fra Israel, som da igjen utløser en bølge reaksjoner/handlinger fra "godsinnete" siviliserte land.
Hvem er de onde? De som bruker alle midler for å beskytte seg mot terror, eller de som utfører terroren ?
De som skyter raketter eller de som reagerer på og bli skutt på med raketter?
Nå må du slutte med dette tøvet! Det er ikke en gud som bestemmer grenser mellom land. Israels grenser ble fastsatt av FN i 1947. Etter det har de tatt mer og mer av Palestina. At du, som jeg antar er personlig kristen, forsvarer et folkemord, viser med all mulig tydelighet at religion er det mest ondskapsfulle som finnes.Det er ikke okkuperet land!Folk sier at Israel ønsker fred. Det er bullshit.
I så fall ville de ikke bygd bosetninger på okkupert land og trakassert palestinere (for å få de til å flytte). De ville ikke terrorbombet en hel befolkning, for de vet at sånt skaper hat mot Israel.
Man skaper ikke fred ved å få motstanderen til å intenst hate deg.
De kunne jo bare have ladet være med at skyde raketter ind i Israel. Selvfølgelig må Israel forsvare sig. At Hamas gemmer sig i lokalbefolkningen, det kan Israel jo ikke gøre for.
Ikke pokker heller om de skal! Kristendommen er akkurat like lite tolerant som hvilken som helst annen religion. Og de har akkurat like syke argumenter som alle andre.Og jeg som trodde kristendommen sto for fred og toleranse og slikt. Gjelder visst ikke ovenfor muslimer. Takk for meg i denne tråden, kristenfundamentalistene kan ha den i fred.
I Egypt var det de koptiske kristne som nå utgjør kun 8-9% av befolkningen, Som Jim I. Henriksen skriver i en annen post i tråden er 80% i Gaza flyktninger, så å si alle av de er arabere som har flyktet, flyttet eller blitt født av foreldre fra arabiske land.hvem bodde i området da?.....
Jeg ser at Israel blir nevnt som okkupanter hele tiden, men alle arabere i området er også okkupanter, det fantes ikke arabere på Gaza, Vestbredden eller i Egypt for mange år siden.
....
For å gjøre det må Hamas vekk og araberne må sendes ut av områdene.For meg så handler deg ikke om å forsvare hamas, men å forsvare uskyldiges mulighet til å oppleve morgendagen..
Noen kaller de flyktninger og andre kaller de okkupanter.80 % av de som bor i Gaza er flyktninger. Å bombe flyktninger er feigt.
Jødehatet ditt lyser så tydlig frem i postene dine at det er skremmendeIsrael forlot sine ulovlige bosetninger inne på gaza i 2005. Det er korrekt. Det var enkel realpolitikk. Det kostet for mye å ha en stor kontigent av den israelske hæren inne i gaza for å forsvare jødiske fundamentalister. Koster for mye økonomisk og i menneskeliv. Dermed var det rimeligere å trekke ut bosetningene og de kunne i tillegg bruke det PR-messig. Som plaster på såret til sine fundamentalister så utvidet de sin boligbyggingaktivitet på vestbredden.
Israel kontrollerer luftrommet, grensene, kysten til gaza. Fiskeriene går for lut og ingenting da Israel skyter på fartøy som går lenger enn 3 km ut. Tidligere var det 12km, så 6km og nå 3 km. Fiskerne får ikke fisk så nære land. Hvilken grunn har Israel for dette? selvforsvar vil noen si. Tull. Det er trakassering. Klassisk splitt og hersk. Få innbyggerne så frustrerte at det blir umulig å få på plass noen fungerende regjering.
Og Israel kan siges fuldt ud at have levet op til resolution 242, for man holder et stykke land i et område, hvor der endnu ikke er indgået nogen fredsslutning mellem tidligere fjender, og hvor der ikke er fastlagte og anerkendte grænser.Nå må du slutte med dette tøvet! Det er ikke en gud som bestemmer grenser mellom land. Israels grenser ble fastsatt av FN i 1947. Etter det har de tatt mer og mer av Palestina. At du, som jeg antar er personlig kristen, forsvarer et folkemord, viser med all mulig tydelighet at religion er det mest ondskapsfulle som finnes.Det er ikke okkuperet land!Folk sier at Israel ønsker fred. Det er bullshit.
I så fall ville de ikke bygd bosetninger på okkupert land og trakassert palestinere (for å få de til å flytte). De ville ikke terrorbombet en hel befolkning, for de vet at sånt skaper hat mot Israel.
Man skaper ikke fred ved å få motstanderen til å intenst hate deg.
De kunne jo bare have ladet være med at skyde raketter ind i Israel. Selvfølgelig må Israel forsvare sig. At Hamas gemmer sig i lokalbefolkningen, det kan Israel jo ikke gøre for.
Det her er bare noget sludder.80 % av de som bor i Gaza er flyktninger. Å bombe flyktninger er feigt.
Mener du virkelig, at man kan sammenligne Islam med Kristendom?Ikke pokker heller om de skal! Kristendommen er akkurat like lite tolerant som hvilken som helst annen religion. Og de har akkurat like syke argumenter som alle andre.Og jeg som trodde kristendommen sto for fred og toleranse og slikt. Gjelder visst ikke ovenfor muslimer. Takk for meg i denne tråden, kristenfundamentalistene kan ha den i fred.
Jaha - hvilke meninger har jeg kommet med i denne tråden? Så vidt jeg kan se, er det to varianter over:Selvfølgelig har det relevans med saken, selv om det er i mindre skala så er det en væpnet konflikt mellom to sider, men jeg skjønner at du ikke vil svare fordi enten mener du at de allierte gjorde feil i 1945, eller så sier du imot dine egne meninger som du har kommet med i denne tråden.Vær snill å ikke tillegg meg meninger.Selvfølgelig vil du ikke svare på spørsmålene fordi du ville ha svart nei på spørsmål 1 og da mener du at det var feil av de allierte og gå inn i Tyskland i 1945.
Å svare på spørsmål som ikke har noen relevans til trådens tema, med premisser satt av en selverklært nasjonalist som hevder Israel/Palestina-konflikten er en religionskonflikt gir for meg ingen mening.
Og et svar hvor jeg bekrefter at dine spørsmål er idiotiske, men uten å begrenser til bare de spørsmålene.Så lenge Israel fortsetter å "forsvare" seg ved å fortsette å drepe hovedsakelig barn, kvinner og andre ikke-stridende, til og med via bakkestyrker, så spiller det liten rolle hvem som har rett - jf trådens tittel, Palestinsk side vil få mer og mer av verdensopinionens sympati.
Så dette er ikke ditt innlegg?Jaha - hvilke meninger har jeg kommet med i denne tråden? Så vidt jeg kan se, er det to varianter over:
Og et svar hvor jeg bekrefter at dine spørsmål er idiotiske, men uten å begrenser til bare de spørsmålene.Så lenge Israel fortsetter å "forsvare" seg ved å fortsette å drepe hovedsakelig barn, kvinner og andre ikke-stridende, til og med via bakkestyrker, så spiller det liten rolle hvem som har rett - jf trådens tittel, Palestinsk side vil få mer og mer av verdensopinionens sympati.
Og samtidig går no dagan...
Fra en FN-rapport http://www.ochaopt.org/documents/ocha_opt_sitrep_14_07_2014.pdf
Vis vedlegget 270108
Hvis du hadde brydd deg med å lese noen av tingene du svarer på, ville du kanskje sett at jeg siterte akkurat det. Se også på tallene - 80% av de drepte er ikke-stridende - dvs ikke-legitime mål. Over 20% av de drepte er barn. Fortsetter Israel i samme dur, vil Palestina vinne mer sympati på bekostning av Israel.Så dette er ikke ditt innlegg?Jaha - hvilke meninger har jeg kommet med i denne tråden? Så vidt jeg kan se, er det to varianter over:
Fra en FN-rapport http://www.ochaopt.org/documents/ocha_opt_sitrep_14_07_2014.pdf
Vis vedlegget 270108
Så lenge Israel fortsetter å "forsvare" seg ved å fortsette å drepe hovedsakelig barn, kvinner og andre ikke-stridende, til og med via bakkestyrker, så spiller det liten rolle hvem som har rett - jf trådens tittel, Palestinsk side vil få mer og mer av verdensopinionens sympati.
Det er krig som må til for å løse konflikter, det er derfor vesten mislykket totalt i Irak og Afghanistan mens de allierte fikk fred i 1945, dialog fungerer ikke men rå makt gjør det.For å si det enkelt, ALLE har rett til å FORSVARE seg mot angrep som har til hensikt å drepe/ødelegge. Å drepe/skade USKYLDIGE har INGEN rett til. Derfor er KRIG aldri en RETT måte å løse konflikt på!!!
Hvilket villfarelser er det jeg har kommet med.Hvis du hadde brydd deg med å lese noen av tingene du svarer på, ville du kanskje sett at jeg siterte akkurat det. Se også på tallene - 80% av de drepte er ikke-stridende - dvs ikke-legitime mål. Over 20% av de drepte er barn. Fortsetter Israel i samme dur, vil Palestina vinne mer sympati på bekostning av Israel.Så dette er ikke ditt innlegg?Jaha - hvilke meninger har jeg kommet med i denne tråden? Så vidt jeg kan se, er det to varianter over:
Vis vedlegget 270108
Så lenge Israel fortsetter å "forsvare" seg ved å fortsette å drepe hovedsakelig barn, kvinner og andre ikke-stridende, til og med via bakkestyrker, så spiller det liten rolle hvem som har rett - jf trådens tittel, Palestinsk side vil få mer og mer av verdensopinionens sympati.
Det vil nok skje uavhengig av både hvem som "har/hadde rett" og dine villfarelser og sammenblandinger, er jeg redd.
1. Israel er ikke jødene. Kritikk av Israel er ikke kritikk av jøder.Jødehatet ditt lyser så tydlig frem i postene dine at det er skremmendeIsrael forlot sine ulovlige bosetninger inne på gaza i 2005. Det er korrekt. Det var enkel realpolitikk. Det kostet for mye å ha en stor kontigent av den israelske hæren inne i gaza for å forsvare jødiske fundamentalister. Koster for mye økonomisk og i menneskeliv. Dermed var det rimeligere å trekke ut bosetningene og de kunne i tillegg bruke det PR-messig. Som plaster på såret til sine fundamentalister så utvidet de sin boligbyggingaktivitet på vestbredden.
Israel kontrollerer luftrommet, grensene, kysten til gaza. Fiskeriene går for lut og ingenting da Israel skyter på fartøy som går lenger enn 3 km ut. Tidligere var det 12km, så 6km og nå 3 km. Fiskerne får ikke fisk så nære land. Hvilken grunn har Israel for dette? selvforsvar vil noen si. Tull. Det er trakassering. Klassisk splitt og hersk. Få innbyggerne så frustrerte at det blir umulig å få på plass noen fungerende regjering.
Israel forlot sine ulovlige bosetninger inne på gaza i 2005
Så jødene har ikke lov til og bevege seg eller bo utenfor Israel for da er det ulovlige bosetninger etter din mening
Det kostet for mye å ha en stor kontigent av den israelske hæren inne i gaza for å forsvare jødiske fundamentaliste
Alle jødene som bodde utenfor Israel var fundametalister mener du, jeg mener at det er veldig rart at jødene trenger militæret for å passe på seg bare de setter en fot i Gaza.
Men hva med alle de araberne som har kommet fra andre land og bosatt seg på Vestbredden og i Gaza, er de okkupanter også i dine øyne, for det er egentlig veldig få av de som bor på stedene som egentlig er fra området, eller er det bare okkupasjon når jødene bosetter seg der.
villfarelsen - entall? you're kidding. Dessuten skrev jeg "villfarelser og sammenblandinger", som du demonstrerer igjen.Pek gjerne ut villfarelsen, eller skal komme med et Morten Harket utsagn igjen.
Det vanlige er vel å søke opphold og arbeidstillatelse i det landet man ønsker å flytte til, dette burde også gjelde israelereJødehatet ditt lyser så tydlig frem i postene dine at det er skremmendeIsrael forlot sine ulovlige bosetninger inne på gaza i 2005. Det er korrekt. Det var enkel realpolitikk. Det kostet for mye å ha en stor kontigent av den israelske hæren inne i gaza for å forsvare jødiske fundamentalister. Koster for mye økonomisk og i menneskeliv. Dermed var det rimeligere å trekke ut bosetningene og de kunne i tillegg bruke det PR-messig. Som plaster på såret til sine fundamentalister så utvidet de sin boligbyggingaktivitet på vestbredden.
Så jødene har ikke lov til og bevege seg eller bo utenfor Israel for da er det ulovlige bosetninger etter din mening
Det kostet for mye å ha en stor kontigent av den israelske hæren inne i gaza for å forsvare jødiske fundamentaliste
Alle jødene som bodde utenfor Israel var fundametalister mener du, jeg mener at det er veldig rart at jødene trenger militæret for å passe på seg bare de setter en fot i Gaza.
Men hva med alle de araberne som har kommet fra andre land og bosatt seg på Vestbredden og i Gaza, er de okkupanter også i dine øyne, for det er egentlig veldig få av de som bor på stedene som egentlig er fra området, eller er det bare okkupasjon når jødene bosetter seg der.
Ja, det er to sider av samme religion. Samme barbariske eventyrene med opphav hos geiteskjendere i ørkenområdene i midtøsten rundt brosealderen.Mener du virkelig, at man kan sammenligne Islam med Kristendom?Ikke pokker heller om de skal! Kristendommen er akkurat like lite tolerant som hvilken som helst annen religion. Og de har akkurat like syke argumenter som alle andre.Og jeg som trodde kristendommen sto for fred og toleranse og slikt. Gjelder visst ikke ovenfor muslimer. Takk for meg i denne tråden, kristenfundamentalistene kan ha den i fred.
løsningen rå makt er middelaldersk. For å få fred etter rå makt må man tilintetgjøre motstanderen, massakrere motstanderen. En slik løsning er ikke mulig etter lovene av geneve.Det er krig som må til for å løse konflikter, det er derfor vesten mislykket totalt i Irak og Afghanistan mens de allierte fikk fred i 1945, dialog fungerer ikke men rå makt gjør det.For å si det enkelt, ALLE har rett til å FORSVARE seg mot angrep som har til hensikt å drepe/ødelegge. Å drepe/skade USKYLDIGE har INGEN rett til. Derfor er KRIG aldri en RETT måte å løse konflikt på!!!
Men likevel er de som holder på med middelaldersk metoder som får fremgang, i mange land har nå islamistiske grupper hatt stor fremgang, og i mange av disse landene er kun religionen Islam igjen, flere av andre land er på vei til og bli det samme.løsningen rå makt er middelaldersk. For å få fred etter rå makt må man tilintetgjøre motstanderen, massakrere motstanderen. En slik løsning er ikke mulig etter lovene av geneve.Det er krig som må til for å løse konflikter, det er derfor vesten mislykket totalt i Irak og Afghanistan mens de allierte fikk fred i 1945, dialog fungerer ikke men rå makt gjør det.For å si det enkelt, ALLE har rett til å FORSVARE seg mot angrep som har til hensikt å drepe/ødelegge. Å drepe/skade USKYLDIGE har INGEN rett til. Derfor er KRIG aldri en RETT måte å løse konflikt på!!!
Videre... dine historiekunnskaper er noe sviktende. Fred etter 1945 sier du. Tja.... kald krig var resultatet. USA gikk rett i strupen på Sovjet i sin paranoia mot kommunisme, og Sovjet utnyttet sin tilstedeværelse i Østeuropa. Vesten kriget mot østen i Korea og Vietnam, deretter afghanistan før den kalde krigen endte i 1991. Og etter det har vesten kriget mot afghanistan, irak, libya.. osv.
fred? nja... I Norge har det vært ganske rolig inntil nylig hvor vi har begynt å bombe andre land.
Men det var vel ikke meningen at alle jødene måtte flytte inn i Israel i 1947, men med den logikken din så skal så å si alle araberne i Gaza sendes ut.Det vanlige er vel å søke opphold og arbeidstillatelse i det landet man ønsker å flytte til, dette burde også gjelde israelereJødehatet ditt lyser så tydlig frem i postene dine at det er skremmendeIsrael forlot sine ulovlige bosetninger inne på gaza i 2005. Det er korrekt. Det var enkel realpolitikk. Det kostet for mye å ha en stor kontigent av den israelske hæren inne i gaza for å forsvare jødiske fundamentalister. Koster for mye økonomisk og i menneskeliv. Dermed var det rimeligere å trekke ut bosetningene og de kunne i tillegg bruke det PR-messig. Som plaster på såret til sine fundamentalister så utvidet de sin boligbyggingaktivitet på vestbredden.
Du skriver: Det kostet for mye å ha en stor kontigent av den israelske hæren inne i gaza for å forsvare jødiske fundamentaliste, altså du mente jødene. Jødene har vel like rett til og bo i Gaza som arabere, jødene har vel levd der lengre enn araberne.1. Israel er ikke jødene. Kritikk av Israel er ikke kritikk av jøder.Jødehatet ditt lyser så tydlig frem i postene dine at det er skremmendeIsrael forlot sine ulovlige bosetninger inne på gaza i 2005. Det er korrekt. Det var enkel realpolitikk. Det kostet for mye å ha en stor kontigent av den israelske hæren inne i gaza for å forsvare jødiske fundamentalister. Koster for mye økonomisk og i menneskeliv. Dermed var det rimeligere å trekke ut bosetningene og de kunne i tillegg bruke det PR-messig. Som plaster på såret til sine fundamentalister så utvidet de sin boligbyggingaktivitet på vestbredden.
2. å flytte egen befolkning inn på okkupert land er forbudt etter folkeretten.
om okkupasjon:
Okkupasjon - Wikipedia
Okkupasjon (fra latin tilegnelse) innebærer å fysisk ta besettelse over et landområde eller gods
Helt enig med uthevet. Dessverre har fundamentalister innflytelse. Kristenfundamentalistene i USA som ønsker et storisrael for ifølge dem skal Messias komme tilbake til jorden etter at Storisrael er opprettet og jødene deretter tilintetgjort. Du har jødiske fundamentalister som mener at Israel har rett på alt land mellom egypt og iran. Mildere utgave av sistnevnte styrer i Israel og de tar land bolig for bolig, gate for gate, vanndråpe for vanndråpe.Men likevel er de som holder på med middelaldersk metoder som får fremgang, i mange land har nå islamistiske grupper hatt stor fremgang, og i mange av disse landene er kun religionen Islam igjen, flere av andre land er på vei til og bli det samme.løsningen rå makt er middelaldersk. For å få fred etter rå makt må man tilintetgjøre motstanderen, massakrere motstanderen. En slik løsning er ikke mulig etter lovene av geneve.Det er krig som må til for å løse konflikter, det er derfor vesten mislykket totalt i Irak og Afghanistan mens de allierte fikk fred i 1945, dialog fungerer ikke men rå makt gjør det.For å si det enkelt, ALLE har rett til å FORSVARE seg mot angrep som har til hensikt å drepe/ødelegge. Å drepe/skade USKYLDIGE har INGEN rett til. Derfor er KRIG aldri en RETT måte å løse konflikt på!!!
Videre... dine historiekunnskaper er noe sviktende. Fred etter 1945 sier du. Tja.... kald krig var resultatet. USA gikk rett i strupen på Sovjet i sin paranoia mot kommunisme, og Sovjet utnyttet sin tilstedeværelse i Østeuropa. Vesten kriget mot østen i Korea og Vietnam, deretter afghanistan før den kalde krigen endte i 1991. Og etter det har vesten kriget mot afghanistan, irak, libya.. osv.
fred? nja... I Norge har det vært ganske rolig inntil nylig hvor vi har begynt å bombe andre land.
Man vinner ikke mot ekstreme religiøse personer, de er totalt blottet for empati og fornuft, det står i en bok om hva de skal gjøre, spise eller mene om deg, det er bare naive idioter som tror at de vil bli venner med deg.
Det er simpelthen ikke rigtigt. At du kan sammenligne sådan to forskellige religioner er ufatteligt. Kristendom bygger på næstekærlighed og et af de de bud er at du ikke må slå ihjel.Ja, det er to sider av samme religion. Samme barbariske eventyrene med opphav hos geiteskjendere i ørkenområdene i midtøsten rundt brosealderen.Mener du virkelig, at man kan sammenligne Islam med Kristendom?Ikke pokker heller om de skal! Kristendommen er akkurat like lite tolerant som hvilken som helst annen religion. Og de har akkurat like syke argumenter som alle andre.Og jeg som trodde kristendommen sto for fred og toleranse og slikt. Gjelder visst ikke ovenfor muslimer. Takk for meg i denne tråden, kristenfundamentalistene kan ha den i fred.
Islam og Kristendom er 95% lik, når det kommer til den overtroiske biten. Resten er kun litt variasjoner i guderdyrkerritualene og tilfeldige endringer opp i gjennom historien.
De forskellene som er i dag er ikke av religiøs art, de handler kun om hvor strenge leveregler det er laget for medlemmene i religionene.
Alle de abrahamske religionene her samme opphav og så og si samme innhold. Som riktignok har tatt noen kulturelle krumspringe her og der pga ivrige medlemmer som ønsket mer makt til seg selv.Det er simpelthen ikke rigtigt. At du kan sammenligne sådan to forskellige religioner er ufatteligt.
Tøv. Kristendom er bygget på total underkastelse til en grusom sjalu ørkengud som knuser seg som en mygg om du ikke lever ditt liv på knærne. At du ikke skal slå i hel er en vits. Bibelen er full av regler for hvordan og hvorfor du skal slå i hel folk. Det er ikke få som er blitt slaktet ned i disse eventyrene. Drap, lemlestelse og voldtekter er vel mer eller mindre hovedtema der.Kristendom bygger på næstekærlighed og et af de de bud er at du ikke må slå ihjel.
Hadde folk sluttet med denne gudedyrkingen sin og bosatt seg i virkeligheten hadde vi hatt en mye fredeligere verden.At du ikke skal smide den første sten.
Hvis du ser dig om i verden, vil du blive klar over, at kristendommen er den mest forfulgte religion og der er dræbt mange flere kristne i de sidste 100 år end i hele verdens levetid. Det er muslimer der er på listen hele tiden. Første pladsen er dog Nordkorea. www.forfulgt.dk
Israel vil aldri godta noe tostatsløsning noesinne. De er kanonfornøyd med tingenes tilstand og stjeler mer og mer land for hver eneste dag som går til det ikke er mer enn noen få lettbombelige enklaver igjen av Palestina.Deprimerende at følge debatniveauet. Sandheden er at palæstinenserne bliver nødt til at blive voksne, og tage ansvar for deres situation. Dvs indgå en fredsaftale med Israel, få en to-statsløsning, og komme videre i teksten.
Det er simpelthen ikke rigtigt. At du kan sammenligne sådan to forskellige religioner er ufatteligt. Kristendom bygger på næstekærlighed og et af de de bud er at du ikke må slå ihjel.Ja, det er to sider av samme religion. Samme barbariske eventyrene med opphav hos geiteskjendere i ørkenområdene i midtøsten rundt brosealderen.Mener du virkelig, at man kan sammenligne Islam med Kristendom?
Islam og Kristendom er 95% lik, når det kommer til den overtroiske biten. Resten er kun litt variasjoner i guderdyrkerritualene og tilfeldige endringer opp i gjennom historien.
De forskellene som er i dag er ikke av religiøs art, de handler kun om hvor strenge leveregler det er laget for medlemmene i religionene.
At du ikke skal smide den første sten.
Hvis du ser dig om i verden, vil du blive klar over, at kristendommen er den mest forfulgte religion og der er dræbt mange flere kristne i de sidste 100 år end i hele verdens levetid. Det er muslimer der er på listen hele tiden. Første pladsen er dog Nordkorea. www.forfulgt.dk
Deprimerende at følge debatniveauet. Sandheden er at palæstinenserne bliver nødt til at blive voksne, og tage ansvar for deres situation. Dvs indgå en fredsaftale med Israel, få en to-statsløsning, og komme videre i teksten. Vi gør dem en bjørnetjeneste ved at støtte dem i deres offerrolle, og finansiere dem uden at stille krav. Nu har dette snart stået på i 70 år. Men de bliver jo også overøst med penge.
Men palæstinenserne vil udslette jøderne, men kan ikke. Medens Israel kan udslette palæstinenserne, men vil ikke.
Paris-synagoge stormet, gidsler taget � Snaphanen