Politikk, religion og samfunn Israels eksistens i fred med naboene, er det mulig?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    2.424
    Sted
    Bergen
    Rene ord for penga, og helt rett synes jeg
    Når et land dreper et annets land høyerestående representanter og besøkende inne i landet så tenker jeg det er krigshandlinger

Bortsett fra i Norge selvfølgelig (Ahmed, men han var bare en marokkansk kelner, sikkert samme ulla - kanskje derfor vi har så høy toleranse overfor israeljødene og deres maktapparat)

Forøvrig, så langt ser det ut til at Irans UMin har overlevd besøket i Beirut

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    10.067
    Sted
    Oslo
    Tenk deg om nå, er det virkelig rasisme å være kritisk til et kvinneundertrykkende hodeplagg?
    Jeg snakker meget vel med kvinner med hijab, ikke noe problem med det. Jeg går ikke inn i den diskusjonen med de, åpenbart ikke. Om de ikke skulle ta initiativ til det selv da.

Noen bærer den frivillig, jeg er klar over det. Men mange både føler seg tvunget og er tvunget. Det verste er når barn blir påtvunget det. Indoktrineringen starter tidlig for enkelte.
    Jeg tror du er svært naiv til i hvor stor grad religion knuger mange mennesker. Og det kan nok være stor forskjell på hva de egentlig føler og hva de kommuniserer utad.

Du må rope rasisme! så mange ganger du orker forsåvidt, men det blir ikke noe bedre argument av den grunn. 😉
    Du snakker ikke med dem om hijab, som du skriver, men du vet at mange føler deg tvunget?
    For det har du hørt fra søstra til en nabo som hadde hørt det fra en svoger i nabolaget.....
    Eller er det fra kommentarfeltet til document.no eller X eller Utube
    Blir omtrent som historien om kattespisende kanibaler fra Kamerun på landsbygda i Nebraska

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    2.424
    Sted
    Bergen
    Som om vi ikke visste, enorme ødeleggelser, selvforsvar du liksom..

Selvforsvar for fremtiden i form av ubeboelighet, eller
    forberedelse for overtakelse av ferdig pløyd mark for settlerne

her er hvordan andre hyggelige land holder på med samme

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.159
    Torget vurderinger
    96
    Du jobber med muslimer skriver du
    Ja, jeg gjør og har gjort det. Flere av de har vært fantastisk hyggelige folk. Noen av de aller triveligste folka jeg har møtt gjennom jobben har vært muslimer. Men, dette er folk som har integrert seg godt, kastet religiøse kostymer, tar del i samfunnet og jobber.

Så har vi hatt kvinner til intervju, og de nekter enten å snakke med menn eller å ta menn i hånda. Sjefen har heldigvis vett og sender de på dør med beskjed om hva som kreves for å jobbe der.

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.159
    Torget vurderinger
    96
    Du snakker ikke med dem om hijab, som du skriver, men du vet at mange føler deg tvunget?
    For det har du hørt fra søstra til en nabo som hadde hørt det fra en svoger i nabolaget.....
    Eller er det fra kommentarfeltet til document.no eller X eller Utube
    Blir omtrent som historien om kattespisende kanibaler fra Kamerun på landsbygda i Nebraska
    Tenk deg om litt nå. Litt mye i glasset eller?
    Hvor mange i Iran tror du bærer hijab fordi de ønsker det?
    Norge: Søk litt og du finner fortvilte ungjenter som spør hva de skal gjøre når foreldre påtvinger dem hijab. Jeg gidder ikke å linke.

Sist redigert:

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.707
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Hønnet; den viktigste avledning rasister ønsker, er å diskutere noe helt annet enn saken. Saken her er at Israel dreper palestinere for fote, de de selv okkuperer. Rasister vil ha det til å dreie seg om klesplagg og 'muslimer'. Alt annet enn at Israel dreper for fote.

ArneM

Dsp er et must !
    Ble medlem
    17.01.2012
    Antall liker
    2.461
    Sted
    Andebu , Vestfold
    Torget vurderinger
    33
    Hønnet; den viktigste avledning rasister ønsker, er å diskutere noe helt annet enn saken. Saken her er at Israel dreper palestinere for fote, de de selv okkuperer. Rasister vil ha det til å dreie seg om klesplagg og 'muslimer'. Alt annet enn at Israel dreper for fote.
    Hakk i plata... Må kunne tåle kritikk og respekt for andre meninger....
    Rassisme kortet er oppbrukt!

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.707
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Hakk i plata... Må kunne tåle kritikk og respekt for andre meninger....
    Rassisme kortet er oppbrukt!
    Rasisme er langt fra oppbrukt. Stanken ligger der. Og den vil aldri bli møtt med annet enn den fortjener; forakt.

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    10.067
    Sted
    Oslo
    Skal gi polkagrisen det, burde ikke svare ham når jeg har litt i glasset, merker at min toleranse for rasister synker drastisk da.
    Forøvrig på en dag 100 til døde i Gaza itillegg til 42.000.- + så klarte IDF å komme med gla'nyheten at de har redda 1 - én - fra tvangsekteskap.
    Så da er vel deres militære spesial operasjon rettferdig gjort.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.707
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Skal gi polkagrisen det, burde ikke svare ham når jeg har litt i glasset, merker at min toleranse for rasister synker drastisk da.
    Forøvrig på en dag 100 til døde i Gaza itillegg til 42.000.- + så klarte IDF å komme med gla'nyheten at de har redda 1 - én - fra tvangsekteskap.
    Toleranse for rasisme skal ikke finnes, men de kan gjerne ties i hjel.

ArneM

Dsp er et must !
    Ble medlem
    17.01.2012
    Antall liker
    2.461
    Sted
    Andebu , Vestfold
    Torget vurderinger
    33
    Rasisme er langt fra oppbrukt. Stanken ligger der. Og den vil aldri bli møtt med annet enn den fortjener; forakt.
    Når den først stikker seg ut er det berettiget... Men de som har kommet frem her i de siste avsnitt har ingenting med rassisme å gjøre... Me noen føler seg trampet på... Uten grunn.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.707
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Når den først stikker seg ut er det berettiget... Men de som har kommet frem her i de siste avsnitt har ingenting med rassisme å gjøre... Me noen føler seg trampet på... Uten grunn.
    Den stikker seg ut overalt, i dette tilfellet når klesplagg er viktigere enn 42000 drepte, av Israel, i Gaza! Avledning og rasisme, intet annet!

ArneM

Dsp er et must !
    Ble medlem
    17.01.2012
    Antall liker
    2.461
    Sted
    Andebu , Vestfold
    Torget vurderinger
    33
    Den stikker seg ut overalt, i dette tilfellet når klesplagg er viktigere enn 42000 drepte, av Israel, i Gaza! Avledning og rasisme, intet annet!
    Er kansje på tide å finne en annen hobby...
    Du oppfører deg verre enn en såra 3 åring trassalderen....

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.707
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Det er intet verre enn rasisme, blandet med overopphøyet tro på egen religion. Finnes ikke noe som har ført til mer faenskap enn det.

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    10.067
    Sted
    Oslo
    Huff ja, å være antirasist er bare såå 1990talls, på samme måte som at nå er Greta Thunberg generasjonen død, og det kidsa vil ha er Simen Velle og Andrew Tate
    i fri dressur

ArneM

Dsp er et must !
    Ble medlem
    17.01.2012
    Antall liker
    2.461
    Sted
    Andebu , Vestfold
    Torget vurderinger
    33
    Huff ja, å være antirasist er bare såå 1990talls, på samme måte som at nå er Greta Thunberg generasjonen død, og det kidsa vil ha er Simen Velle og Andrew Tate
    i fri dressur
    Å der var den andre såra... Ser ikke helt skogen for bare trær akkurat nå... Ha en fin kveld.

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    2.424
    Sted
    Bergen
    Og litt intern varsling i Israel, og som vi alle burde vite. Ingen liker intern varslere…

og en mer detaljer rapport
    Klassisk tegn på institusjonalisert soving på vakt
    Som medfører sikkert over 50 000 døde, over 60% av Gazas hus lagt i grus og det ruller på

Sist redigert:

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.159
    Torget vurderinger
    96
    Å kritisere religion og dens følger kan aldri være rasistisk. Du leser heller ikke alt jeg skriver virker det som.

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    10.067
    Sted
    Oslo
    Å kritisere religion og dens følger kan aldri være rasistisk. Du leser heller ikke alt jeg skriver virker det som.
    Jeg kritiserer gjerne all religion og vrang lære.
    Jeg kritiserer aldri jøder, kristne eller muslimer som sådan.
    Du derimot har kommet med hatske utfall ikke bare mot Islam, men ganske generelt mot muslimer.
    For deg er det kanskje ikke rasistisk, but I beg to differ.

4-string

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Antall liker
    12.270
    Sted
    Interiore Simplicitate

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.159
    Torget vurderinger
    96
    Jeg kritiserer gjerne all religion og vrang lære.
    Jeg kritiserer aldri jøder, kristne eller muslimer som sådan.
    Du derimot har kommet med hatske utfall ikke bare mot Islam, men ganske generelt mot muslimer.
    For deg er det kanskje ikke rasistisk, but I beg to differ.
    Nei jeg har ikke det. Jeg har vært kritisk til følgene og handlinger av religion. Jeg har også rettet opp det ene utsagnet som ville stemt med din beskyldning. Jeg har også nevnt at noen av de hyggeligste folka jeg har møtt har vært muslimer. Det hindrer meg ikke i å se på Islam som noe som ikke gavner samfunnet. Hvis du skal kritisere religion er du nødt til å trampe religiøse litt på tærne, det ligger i sakens natur.

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    10.067
    Sted
    Oslo
    Nei jeg har ikke det. Jeg har vært kritisk til følgene og handlinger av religion. Jeg har også rettet opp det ene utsagnet som ville stemt med din beskyldning. Jeg har også nevnt at noen av de hyggeligste folka jeg har møtt har vært muslimer. Det hindrer meg ikke i å se på Islam som noe som ikke gavner samfunnet.
    Jeg siterte deg på hva du posta om muslimer.
    Imotsetning til meg står du ikke for hva du skriver.

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    2.424
    Sted
    Bergen
    For de som ikke gidder å lese er Waages oppsummering

«..Det ser ut som at lederne i Midtøsten er like dårlige til å lese historiebøker som de er i Washington. Her er det ingen læring av tidligere konflikter..»

en god beskrivelse av hvor vi er. Som også tidligere postet her…

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.159
    Torget vurderinger
    96
    Jeg siterte deg på hva du posta om muslimer.
    Imotsetning til meg står du ikke for hva du skriver.
    Jeg postet at franske fengsler var beregnet til å ha 70% muslimer. Og de er ikke alene. Dette er tørre fakta, og å gjengi statistikk kan aldri bli rasistisk. Igjen, den ene formuleringen om dysfunksjonell kultur har jeg rettet opp, og jeg beklager gjerne den. Det andre står jeg helt inne for. Det nytter ikke å kritisere religion uten at det følger med noen negative ting om dens følgere.

Det finnes en VG artikkel om samme tema, som jeg fant tidligere i kveld men nå finner jeg den ikke.

Vis meg en ting du mener jeg ikke står for.

Edit

Sist redigert:

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    2.424
    Sted
    Bergen
    Jeg postet at franske fengsler var beregnet til å ha 70% muslimer. Og de er ikke alene. Dette er tørre fakta, og å gjengi statistikk kan aldri bli rasistisk. Igjen, den ene formuleringen om dysfunksjonell kultur har jeg rettet opp, og jeg beklager gjerne den. Det andre står jeg helt inne for. Det nytter ikke å kritisere religion uten at det følger med noen negative ting om dens følgere.

Det finnes en VG artikkel om samme tema, som jeg fant tidligere i kveld men nå finner jeg den ikke.

Vis meg en ting du mener jeg ikke står for.

Edit

Uten å ta stilling til den pågående diskusjonen dette^ innlegget er endel av, men;
    - antall fengslende fra en type religion behøver ikke korrelere med at den religionen generelt er mer snuskete, tyvete, morderiske, etc en andre
    - antall fengslede må sees i sammenheng med samfunnsforholdene der fengslingen er.
    - ++++++
    — og er kanskje vel så mye et resultat av dårlig integrering (med alt det fører med seg)
    — igjen, ikke prøv å løse andre lands problem i det landet eller importer deres problemer hjem; da gjør man det lett for andre å skylde utover for manglende lykke i eget liv
    Les gjerne trumps politikk, det enkle er ofte det beste… for å bli valgt… men løser ikke de store problem.. kun at man ser handlingsdyktig ut .. med løse slag i lufta

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    2.424
    Sted
    Bergen
    Fremtiden? Som snart skjer in real time

Billbob

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2011
    Antall liker
    234
    UNIFIL har ingen planer om å flytte på seg

FNs fredsbevarende styrker i Libanon (UNIFIL) sier i en uttalelse at det israelske forsvaret har bedt dem om å flytte på styrkene i Libanon, men at dette ikke er noe de kommer til å etterfølge.

– Fredsbevarende styrker vil bli værende i alle posisjoner og FN-flagget skal fortsette å flagre, sier UNIFIL i uttalelsen.

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    859
    Da vil vi sannsynligvis se Israel i krig med FN. IDF - verdens mest demoraliserte hær.

Billbob

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2011
    Antall liker
    234
    FN: Minst 20 drept i tre skolebygg de siste to dagene

De siste to dagene har Israel angrepet tre skolebygg som huser fordrevne palestinere på Gazastripen. Minst 20 personer er drept. Det sier FNs hjelpeorganisasjon for palestinske flyktninger i Midtøsten (UNRWA) i en uttalelse, ifølge Sky News.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.707
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Sannelig bra UNIFIL nekter å vike for Israel. Det skal (kanskje) mer til før terrorstyrken tar sjansen på å meie ned sivile i dens nærhet. Skjønt, med Israel vet man aldri. Der er tydeligvis terror og drap på sivile både mål og middel.

Det er noe ganske spesielt i at terroristen beordrer FN. Da er selvtilliten på topp.

Sist redigert:

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    2.424
    Sted
    Bergen
    Joda, men jeg håper fremdeles at det i det minste blir en morgendag og da kommer kanskje slike betraktninger og ideer til nytte
    Spesielt siden de kommer fra folk med gode kontakter til toppnivået i amerikansk politikk. Det er jo der de endelige beslutningene om Gaza, Libanon, Vestbredden, Iran, ja faktisk hele MØ til stor grad ligger.

dersom trumpern vinner valget vil det nok gå litt lengre tid. Men som vi vet, allting har en ende, så også kriger

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn