Politikk, religion og samfunn Israels eksistens i fred med naboene, er det mulig?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • tjua

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Innlegg
    2.309
    Antall liker
    1.743
    Sted
    Bergen
    https://www.dagbladet.no/nyheter/israel-til-retten-forste-pa-20-ar/80974430

    Hvorfor i alle dager skal Disse Ola Potit AP Nazistene blande seg inn å kaste en ny forbannelse over Israel?
    Dette vil slå tilbake på Norge som land. (For den som har lest litt i bibelen)
    En tostatsløsning slik Bart Eide ser for seg er Israels undergang og kollaps som stat relativt kjapt. Hvis Norge står bak dette, vil Guds vrede komme over de ugudelige Nordmenn.....kanskje i form av russiske soldater. USA vil ikke hjelpe hvis det er en gærning i det hvite hus som sier: "America First" og "Pootn kan gjøre hva f...han vil med de som ikke betaler for seg". (Skrulling kjendis er litt ute å går nå)
    Men Gud skal gjøre ende på alle som går mot Israel. Det skjer ikke i dag, men på dommens dag.
    Dette blir meget interessant for absolutt ALLE land i verden unntatt russland, kina, nord-k, og sikkert noen obskure land i afrika, østen, og sjølsagt israel, guds utvalgt folk som kun tar imot ordre fra sin gud
    israeljødene kommer ikke til å bry seg en døyt, de kjører på sitt gamle løp

    Men for absolutt ALLE de andre landene kan denne danne en standard for hva de andre verdenslandene har som grense dersom noen tenker på gjenta suksessen som israeljødene gjennomfører
    Videre kan man håpe at noen i israel kanskje ser galskapen i at israel, mest sannsynlig, blir uglesett av flertallet av verdens land.
    De havner i samme posisjon som de overlegne hvite i Sør-Afrika, hvem av verdenslandene husker de idag i?

    Sist, men ikke minst, tipper det store flertall av unge mennesker i verden i dag, dvs den virkelige fremtiden, could not care less om israels fremtidige skjebne, ta en sjekk om hvor mange unge i verden som egentlig bryr seg veldig om holocaust og jødenes skjebne i ww2, og vil gjøre en xtra innsats for jødene.
    Og det er helt og holdent et resultat av israel selv, snakk om sjølpåført tap som ikke kan gjenvinnes.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.829
    Antall liker
    5.473
    Sted
    Holmestrand
    https://www.dagbladet.no/nyheter/israel-til-retten-forste-pa-20-ar/80974430

    Hvorfor i alle dager skal Disse Ola Potit AP Nazistene blande seg inn å kaste en ny forbannelse over Israel?
    Dette vil slå tilbake på Norge som land. (For den som har lest litt i bibelen)
    En tostatsløsning slik Bart Eide ser for seg er Israels undergang og kollaps som stat relativt kjapt. Hvis Norge står bak dette, vil Guds vrede komme over de ugudelige Nordmenn.....kanskje i form av russiske soldater. USA vil ikke hjelpe hvis det er en gærning i det hvite hus som sier: "America First" og "Pootn kan gjøre hva f...han vil med de som ikke betaler for seg". (Skrulling kjendis er litt ute å går nå)
    Men Gud skal gjøre ende på alle som går mot Israel. Det skjer ikke i dag, men på dommens dag.
    AP-nazister?
    Har du vært på seminar med Putin?
    Det er Israel som maler seg selv inn i et hjørne og presser fram denne situasjonen.
    Det skulle bare mangle at verden ikke reagerer.
    Dette er langt på overtid.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    AP-nazister?
    Har du vært på seminar med Putin?
    Det er Israel som maler seg selv inn i et hjørne og presser fram denne situasjonen.
    Det skulle bare mangle at verden ikke reagerer.
    Dette er langt på overtid.
    Enhver stat har rett til å reagere etter et terrorangrep.
    Jeg kaller AP for (Zelensky vennlige Nazister som blindt følger hans ordre) fordi de biter på Hamas sitt argument og selvrettferdighet med å starte opp dette blodbadet. Du og jeg visste hvordan Netanjahu ville reagere samme dag som terrorangrepet var et faktum. Og Palestinsk blod er instrumentet for å fremme politikk som er utarbeidet på djevelutøya.....ja ifølge en gærning jeg faktisk kjente. (Nå tar jeg meg selv i å bruke samme retorikk mot Ap som Lavrov bruker mot USA eller vesten)

    For å ikke fremstå som en kristenekstrem Putinvennlig gærning, vil jeg forklare det jeg mener ved å hevde at "jeg tror på en slags form for karma". Og det syns jeg er helt fair uten å dra inn apokalyptisk svovelevangelium (true med helvete over de som ikke blindt følger min tolkning).

    Midtøsten er et vepsebol og du stikker deg hvis du stikker potitræva oppi der.
     
    Sist redigert:

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Jeg vil igjenn minne om bad karma over flere av de sentrale skikkelsene i forbindelse med Osloavtalen som ble drept, døde av slag og clinton ble husket for sex skandale.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.643
    Antall liker
    10.209
    Det har ikke streifet deg at vi slipper ytterligere blodbad hvis gisslene slippes fri?


    Mer Barneblod tenker Hamas og Norske myndigheter.
    Det har ikke streifet deg at folk som blir holdt som gisler, ikke liker situasjonen? Og tenk deg at en terrorgruppe holder ca. 100 gisler, mens en terrorstat holder ca. 2 millioner gisler. Ikke bare det, sistnevnte bomber, sulter og dreper for fote, fullstendig hensynsløst.

    Du som tror på Karma, kan jo fundere litt over hvordan det kommer til å slå ut.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.643
    Antall liker
    10.209
    Enhver stat har rett til å reagere etter et terrorangrep.
    Den responsen Israel bedriver, er å sidestille med at Norge skulle gjerdet inn, sultet ut og bombet hele Østerdalen til pinneved, fordi en viss ABB bodde der, samt planla sine grusomme handlinger der, uten at noen i nabolaget løftet en finger for å stoppe galskapen.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.829
    Antall liker
    5.473
    Sted
    Holmestrand
    Ved å sette likhetstegn mellom alle palestinere og Hamas, så har de utvidet krigen fra Hamas til å omfatte ALLE palestinere.
    Hvis du ønsker fred, så må du redusere antall fiender, ikke øke.
    Her ser det ut Israel feiler fatalt.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Den responsen Israel bedriver, er å sidestille med at Norge skulle gjerdet inn, sultet ut og bombet hele Østerdalen til pinneved, fordi en viss ABB bodde der, samt planla sine grusomme handlinger der, uten at noen i nabolaget løftet en finger for å stoppe galskapen.
    Skuffende Disqutabel. Ingen påstår at noen beboere i Rena er ulovlig og at de okuperer Kommandør Breivik den Helliges land.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    ^ Jeg mangler en emoji for det svaret der, men kanskje denne duger:
    Vis vedlegget 998205
    Det er ikke mulig å sammenlikne noe i Skandinavia med midtøsten. Ikke en gang "Svenske tilstander" er i nærheten. Selv om man sier at Norge eksempelvis okuperer tja...Rena hvor Broder Breiviks slekt har bodd før nordmenn flyttet dit på grunn av tidligere kriger med tyskerne og forsvaret bomber hele østerdalen til grunne som hevn for utøyaterroren....🤯 totalt absurdum.
     
    Sist redigert:

    Billbob

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.04.2011
    Innlegg
    317
    Antall liker
    36
    Dette er vel godt sagt;

    – Når du behandler palestinere som ikke-mennesker i årtier, kan du ikke forvente at krigende soldater handler annerledes, sier den israelske kommentatoren Gideon Levy til VG.
     

    Billbob

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.04.2011
    Innlegg
    317
    Antall liker
    36
    USA har lagt ned veto mot et forslag i FNs sikkerhetsråd med krav om umiddelbar våpenhvile i krigen mellom Israel og Hamas, melder Reuters.


    De legger i stedet frem et eget forslag i sikkerhetsrådet, som tar til orde for pauser i kampene som kan føre frem til en våpenhvile «så snart dette er praktisk gjennomførbart», og som sørger for at alle gislene til Hamas blir sluppet fri.
     

    tjua

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Innlegg
    2.309
    Antall liker
    1.743
    Sted
    Bergen
    Det har ikke streifet deg at vi slipper ytterligere blodbad hvis gisslene slippes fri?


    Mer Barneblod tenker Hamas og Norske myndigheter.
    Haha
    Slippe gislene fri må være det mest tåpelige Hamas gjør i disse tider.
    Da ligger det helt åpen for israel og jevne hele Gaza med jorden

    Kjør på sier jeg, Israel er okkupanten og har ansvaret for alle de som oppholder seg på okkupert jord, samt ansvaret for egne drap på gislene som Hamas har.
    Tenker det er helt greit med alt ansvar for ALLE døde uskyldige palestinerne settes på israel, det blir godt dokumentert og vil holdes i hevd i all fremtidig historiefortelling, der og mange andre plasser i verden.
    Tror det finnes en grense også for USAs statlige militære økonomiske støtte til israel, ingen av fremtiden unge brys seg ikke særlig om jødene og holocaust dersom de må velge mellom det og feks utdanning, bedre offentlig infastruktur osv. Det er ikke bare vi i norge som er opptatt av slikt.

    Slikt sett får israel rase fra seg, får skikkelig svarteper og historiens kraftige dom mot seg. Akkurat slik strategene i Hamas planla
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Haha
    Slippe gislene fri må være det mest tåpelige Hamas gjør i disse tider.
    Da ligger det helt åpen for israel og jevne hele Gaza med jorden


    Tenker det er helt greit med alt ansvar for ALLE døde uskyldige palestinerne settes på israel,
    Hva skal man si til sånt uten å gå fullstendig Troll Nut Case?
     
    Sist redigert:

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.154
    Antall liker
    7.793
    Sted
    Oslo
    Så du støtter terror så lenge terroristene er enig med deg? Hvis du er enig at Islam er en forferdelig religion som innvandrere kommer til å bruke for å overta Norge, så er A.B.B s handlinger helt greit?

    Hvor har du det fra at Israel kommer til å jevne Gaza med jorda og hvilke lugubre apokalyptiske profeti nettsider har du dette fra?
    Kjendis, av og til har jeg lyst til å gjøre med deg, som jeg gjør med katta når den har driti på draget, gni trynet ditt i dritten og kaste den ut av døra.
    Med mindre du går med hvit stokk, så har vel også du sett at Gaza er jevna med jorda, det er ikke noe Israel kommer til å gjøre.
    Og din appologering av ABB er for å si det svakt, usmakelig.
     

    tjua

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Innlegg
    2.309
    Antall liker
    1.743
    Sted
    Bergen
    Så du støtter terror så lenge terroristene er enig med deg? Hvis du er enig at Islam er en forferdelig religion som innvandrere kommer til å bruke for å overta Norge, så er A.B.B s handlinger helt greit?

    Hvor har du det fra at Israel kommer til å jevne Gaza med jorda og hvilke lugubre apokalyptiske profeti nettsider har du dette fra?
    ad 1. avsnitt, Vet ikke helt hvordan du kommer frem til den konklusjonen, venter i spenning på den utredningen

    ad 2. avsnitt, dette har Smin israel selv uttalt, og de er i full gang, godt dokumentert for alle i verden som vil se, 24/7. Bare google opp uttalelsene fra Smin og hans krigsregjering, du finner gode gjengivelser på lugubre web sider som BBC, NRK, Nettavisen, Nordlys, Sky news, CNN... lista er lang
    De uttaler bla at man ikke kan se bort fra bruk av a-våpen i gaza, og at byer i Gaza med innbyggere godt kan brennes
    Klarere kan det vel ikke sies fra offisielt hold
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Kjendis, av og til har jeg lyst til å gjøre med deg, som jeg gjør med katta når den har driti på draget, gni trynet ditt i dritten og kaste den ut av døra.
    Med mindre du går med hvit stokk, så har vel også du sett at Gaza er jevna med jorda, det er ikke noe Israel kommer til å gjøre.
    Og din appologering av ABB er for å si det svakt, usmakelig.
    Hvis du hisser deg ned her, så ser du til din store forundring at det siste innlegget er kun spørsmål. Jeg har ikke kommet med en eneste påstand.
    Ja, jeg er enig i at spørsmålene er satt på spissen, men jeg prøver å forstå og få et sennepskorn respekt for de gærningene som støtter Hamas.

    Her påstås det også at Israel ønsker å wipe ut hele sivilbefolkningen på Gaza. Det er bakgrunn for at jeg formulerer disse ville spørsmålene.
     
    Sist redigert:

    tjua

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Innlegg
    2.309
    Antall liker
    1.743
    Sted
    Bergen
    Som sagt, en utmerket strategi fra. Sørg for å drepe og skade mest mulig barn og man har tatt ut fremtidens terrorister, tidligere benevnt Palestinere
    @Kjendis Jasså så Israel har ikke til hensikt å jevne Gaza med jorden? Fakta kan, som vi har sett i de senere år, tolkes og bortforklares på så mange måter
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    @Kjendis Jasså så Israel har ikke til hensikt å jevne Gaza med jorden? Fakta kan, som vi har sett i de senere år, tolkes og bortforklares på så mange måter
    Nei, de har ikke tenkt noe annet enn å jevne Hamas med jorda, hvilket er en ekstremt vanskelig operasjon i et slikt kokko sted som Gaza hvor så mange er pakka sammen i et knøtlite område.
     
    Sist redigert:

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.643
    Antall liker
    10.209
    Som du sikkert legger merke til avstår jeg fra å kommentere det i og med at de fleste i tråden har null og niks respekt for skriftene i den svarte "eventyr" boka.
    Det har kanskje en sammenheng med resultatene som kommer i kjølvannet av for sterk opptatthet av noen sammenraskede skrifter fra et par tusen år tilbake. Du skal være bra hjernevasket om du velger å overse det åpenbare, kun fordi du har lest en eller annen "hellig" skrift. Av og til er det vel for faen lov å tenke sjæl.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.643
    Antall liker
    10.209
    Hvis du hisser deg ned her, så ser du til din store forundring at det siste innlegget er kun spørsmål. Jeg har ikke kommet med en eneste påstand.
    Ja, jeg er enig i at spørsmålene er satt på spissen, men jeg prøver å forstå og få et sennepskorn respekt for de gærningene som støtter Hamas.

    Her påstås det også at Israel ønsker å wipe ut hele sivilbefolkningen på Gaza. Det er bakgrunn for at jeg formulerer disse ville spørsmålene.
    MERK atter en gang:
    Dette dreier seg slett ikke om å støtte Hamas, akkurat de rasshøla får bare ta alt som kommer til dem av faenskap. Dette dreier seg om noe såpass selvsagt som at du benytter ikke militær overmakt til å torturere, drepe og sulte ihjel et helt folk. Før du finner på noe så intenst jævelig, må du være temmelig fanatisk selv.

    Og hvorfor skal man hisse seg ned når man ser folkemord utspille seg i real time? Man skal faktisk hisse seg OPP!!
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Du skal være bra hjernevasket om du velger å overse det åpenbare, kun fordi du har lest en eller annen "hellig" skrift. Av og til er det vel for faen lov å tenke sjæl.
    Basert på din egen subjektive mening eller ensidig facts som du kaller "det åpenbare" (Israels vilje til å benytte anledningen til å destruere hele Gaza og sulte ut tusener av små barn.)?
    Og Et demonisk idf som til og med missbruker kvinner og barn seksuellt, og du tror på dette som serveres av ensidig hjernevask Ark?
    Jeg kan nazist leksa.
     
    Sist redigert:

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.154
    Antall liker
    7.793
    Sted
    Oslo
    Hvis du hisser deg ned her, så ser du til din store forundring at det siste innlegget er kun spørsmål. Jeg har ikke kommet med en eneste påstand.
    Ja, jeg er enig i at spørsmålene er satt på spissen, men jeg prøver å forstå og få et sennepskorn respekt for de gærningene som støtter Hamas.

    Her påstås det også at Israel ønsker å wipe ut hele sivilbefolkningen på Gaza. Det er bakgrunn for at jeg formulerer disse ville spørsmålene.
    Påstanden om å fjerne hele befolkningen fra Gaza kommer faktisk fra folk i den israelske regjeringen.
    Men å argumentere med deg om fakta, er visst heilt unyttig!
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.643
    Antall liker
    10.209
    Basert på din egen subjektive mening eller ensidig facts som du kaller "det åpenbare" (Israels vilje til å benytte anledningen til å destruere hele Gaza og sulte ut tusener av små barn.) Et demonisk idf som til og med missbruker kvinner og barn seksuellt. Og du tror på dette som serveres av ensidig hjernevask Ark?
    ^ *Sukk*
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.643
    Antall liker
    10.209
    Det betyr ikke jeg sluker alt som serveres fra Miff heller, så vet du det.
    Men du har laget deg en tese om at "ARK", BBC, DR, YLE, SVT og tusenvis av andre nyhetsformidlere har jevnlige møter der de avstemmer sine nyheter, og sørger for å spre forfalskede bilder, de samme løgnene, myriader av skuespillere som juger i hop en historie, får Leger Uten Grenser til å juge om og om igjen, narrer alle menneskerettsorganisasjoner, EU, FN og Den Internasjonale domstolen trill rundt, og akkurat det er vel en god del verre enn å tro på det surret som kommer fra MIFF.
     

    tjua

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Innlegg
    2.309
    Antall liker
    1.743
    Sted
    Bergen
    Men du har laget deg en tese om at "ARK", BBC, DR, YLE, SVT og tusenvis av andre nyhetsformidlere har jevnlige møter der de avstemmer sine nyheter, og sørger for å spre forfalskede bilder, de samme løgnene, myriader av skuespillere som juger i hop en historie, får Leger Uten Grenser til å juge om og om igjen, narrer alle menneskerettsorganisasjoner, EU, FN og Den Internasjonale domstolen trill rundt, og akkurat det er vel en god del verre enn å tro på det surret som kommer fra MIFF.
    Takk
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Som sagt, @Kjendis , jeg har startet en massiv utbygging her i Hades. Ønsker du strekkbenk, utsikt mot pinslenes flammer, lydtett rom? Det er også mulig med spesialønsker som spikermatte, lesestoff om inkvisisjonen, jevnlig besøk av Idi Amin og Lucifer. Her blir det kjapt fullbooket av håpefulle himmelfarere, så det gjelder å være tidlig ute. Se på det som den ultimate doomsday prep.
    Det er helt greit at du står fram som åpen ekstrem sekularist eller anti deist. Du vet ikke engang hvilken isme du har ditt utgangspunkt i. Men Viking eller Satanist fortjener du ikke å kalle deg selv. Dette er for lavmål til det. Dette er bare usaklig skitkasting helt grunnløst fordi jeg ikke vil underkaste meg "det åpenbare".
     
    Sist redigert:

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.947
    Antall liker
    19.800
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Det er helt greit at du står fram som åpen ekstrem sekularist eller anti deist. Du vet ikke engang hvilken isme du har ditt utgangspunkt i. Men Viking eller Satanist fortjener du ikke å kalle deg selv. Dette er for lavmål til det. Helvete har du null og niks begreper om.
    Tydeligvis like lite begrep om, som du har om din egen gud. Tror du i din villeste drømmer at det holder å kalle seg "kristen" for å bli en av de utvalgte på den ytterste dag, når en samtidig viser støtte til nedslakting, utsulting, okkupasjon, apartheid, troen på at noen har en fødselsrett og kaller det "selvforsvar"? Du er så fullstendig ute og kjører, som alle andre konservative "kristne." Skulle boken din ha noe som helst mening, er de evige pinsler deres endestasjon.

    Edit; akkurat som andre, konservative "kristne", fortjener dine meninger og synspunkter ingen som helst form for respekt. Dere støtter det dere, som kristne, skulle tatt fullstendig avstand fra. Jeg tilhører den generasjonen som ble tvangsforet med bibelvers på skolen, og har derfor god kjennskap til den boken. Det mest interessante var versene om de som følte seg opphøyde, manglet ydmykhet, så ned på andre, de Jesus fullstendig tok avstand fra. Konservative "kristne" tilhører den kategorien. God reise til dere alle, den går IKKE opp...
     
    Sist redigert:

    Billbob

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.04.2011
    Innlegg
    317
    Antall liker
    36
    Nammo vil selvfølgelig ikke stille til intervju. Det er smart å ha et datterselskap i Arizona, så USA kan selge våpen til Israel. Da er det jo ikke norske våpen som dreper utallige mennesker. Eller? Tenk om våpenindustrien kunne bli stilt littegrann til ansvar her. Bare litt.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn