Politikk, religion og samfunn Israels eksistens i fred med naboene, er det mulig?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.754
    Antall liker
    1.980
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4

    Forsåvidt ikke noe fan av at man diskriminerer noen på bakgrunn av hvor de kommer fra, men nå blir det i det minste likebehandling av russere og Israelere.

    Som vanlig snakker man om både antisemittisme og man klarer jaggu å nevne Holocaust også
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.973
    Antall liker
    19.832
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0

    Forsåvidt ikke noe fan av at man diskriminerer noen på bakgrunn av hvor de kommer fra, men nå blir det i det minste likebehandling av russere og Israelere.

    Som vanlig snakker man om både antisemittisme og man klarer jaggu å nevne Holocaust også
    Neste gang noen bruker Holocaust som forsvar for å massakrere palestinere, er det bare å nevne at palestinere sto IKKE bak Holocaust.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.973
    Antall liker
    19.832
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Hamas, om de gir fra seg gislene….
    Israel har holdt palestinere som gisler i 80 år. De har okkupert stadig mer av palestinske områder, så Israel har absolutt ingenting å gjemme seg bak. Ikke de som forsvarer Israel heller.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.546
    Antall liker
    7.869
    Torget vurderinger
    0
    Tilbake til mitt syn på den (bokstavlig talt) sandkassa som kalles Midt Østen! Sett opp et høyt gjerde rundt det hele, legg igjen en telefon med beskjed om at sistemann kan ringe og si at nå er det over!

    Palestinere av alle avskygninger har det til felles at de hater Israel og jøder og de har det felles målet at alle jøder må drepes. Men i det øyeblikket de eventuellt
    lykkes med dette blir det ikke fred fordi de hater hverandre med omtrent samme intensitet! Sunni mot Shia og en hel drøss undergrupper av begge. Religion
    er årsak til mye unødig lidelse! Hvilket spesiellt merkes der mange religioner har sine utspring.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.754
    Antall liker
    1.980
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Hvis så, hvorfor er det aldri terror anslag i Israel (bortsett fra den nylige) mens det er masse i vesten?
    Jeg mistenker at isis og all den andre dritt en er skapt av Israel for å få med vesten på å hate muslimer og dermed støtte opp om deres utrenskning i Midtøsten
     

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.539
    Antall liker
    3.656
    Sted
    Sunnmøre
    ^ Øh, ikkje for å øydeleggja stemninga her, altså, det er ingen tvil om kvar min sympati ligg, men palestinske grupper har då gjennomført temmeleg mange angrep i Israel som ikkje kan kallast anna enn terror, heilt frå 1970-talet og utover.

    Eg tykkjer du bevegar deg temmeleg langt inn i konspi-land der, @Dr_BASS.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.754
    Antall liker
    1.980
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Kom gjerne med noen eksempler, og palestinerne er greit, men hva med alle andre grupper som utfører hellig krig? Og har ikke Israel hatt alt å vinne på at Vesten rensket opp og de stabiliserte Irak, Syria mfl.
    Er det en ting som har blitt synlig så er det at Israel skyr ingen midler, og USA gjør alt Israel ber om.
     

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.539
    Antall liker
    3.656
    Sted
    Sunnmøre
    Kom gjerne med noen eksempler, og palestinerne er greit, men hva med alle andre grupper som utfører hellig krig?
    Nei, men eg trur ikkje det er veldig lett for islamistar frå andre land å reisa inn i Israel, (og Shit Bet er nok eit par divisjonar over PST).

    Og har ikke Israel hatt alt å vinne på at Vesten rensket opp og de stabiliserte Irak, Syria mfl.
    Er det en ting som har blitt synlig så er det at Israel skyr ingen midler, og USA gjør alt Israel ber om.
    Dei to siste påstandane er eg einig i (den siste, grovt sett), og eg ser ikkje bort frå at Israel har støtta IS (evt. andre islamist-grupper i Syria); dei har ei lang historie med å støtta utvald milits rundtom. Men at Israel skulle direkte kontrollera IS og dirigera terroranslag i Europa, tykkjer eg er konspi, ja.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.754
    Antall liker
    1.980
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    enig at dette er kontroversielt og konspirasjonsteori, sannheten ligger nok et sted i mellom.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.973
    Antall liker
    19.832
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    ^ Øh, ikkje for å øydeleggja stemninga her, altså, det er ingen tvil om kvar min sympati ligg, men palestinske grupper har då gjennomført temmeleg mange angrep i Israel som ikkje kan kallast anna enn terror, heilt frå 1970-talet og utover.

    Eg tykkjer du bevegar deg temmeleg langt inn i konspi-land der, @Dr_BASS.
    Det har de gjort, men hver bidige gang er det altså den okkuperte og undertrykte som slår tilbake mot okkupanten. Og da er det altså IKKE 'terror'. Det må aldri glemmes.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.873
    Antall liker
    5.529
    Sted
    Holmestrand
    Akkurat detaljer kjenner jeg ikke til, men å støtte mine fienders fiender er en velkjent taktikk. Det gjorde f eks USA med Mujahedin i Afganistan for å lage problemer for russerne. Så da USA selv skulle inn i Agfanistan så var et av problemene rakettvåpen de selv hadde gitt Mujahedin, som nå plutselig var fienden.
    Og Israel skal ha gjort noen «konspiratoriske» krumspring med Hamas for å svekke Fatah.
    Man skal være forsiktig med å ønske seg ting. Ønsket kan gå i oppfyllelse…
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.304
    Antall liker
    9.552
    Torget vurderinger
    2
    Hvis så, hvorfor er det aldri terror anslag i Israel (bortsett fra den nylige) mens det er masse i vesten?
    Jeg mistenker at isis og all den andre dritt en er skapt av Israel for å få med vesten på å hate muslimer og dermed støtte opp om deres utrenskning i Midtøsten
    Er du komplett Idiot??!! Eller bare en konspiratorisk tulling..
     

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.539
    Antall liker
    3.656
    Sted
    Sunnmøre
    Og da er det altså IKKE 'terror'. Det må aldri glemmes.
    Eg endar vanlegvis opp med å støtta dei fleste frigjeringsrørsler, og særleg den palestinske. Men eg har lite til overs for terroraksjonane til “Svart september”, eller sjølvmordsbombingane som Palestinsk Islamsk Jihad og Hamas dreiv med i Israel på 1990- og 2000-talet

    Eg slit med å ikkje kalla det for terror.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.304
    Antall liker
    9.552
    Torget vurderinger
    2
    Hvorfor så sint? Er du hamas?
    Sint nei, bare oppgitt over åpenbar stupiditet som frekventerer denne tråden .
    Takk for meg over og ut. Det er nesten så man savner covid fornekterene i covid tråden .
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.754
    Antall liker
    1.980
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Beklager at du må slite med dette
    jeg tror vi alle er litt slitne av å se små barn bli drept hver eneste dag som følger av en hellig krig utført av Israel/USA samtidig som vi ikke gjør en dritt med det.
    men husk Russland er fienden og Ukraina er hellig, ingenting annet betyr noe
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.304
    Antall liker
    9.552
    Torget vurderinger
    2
    Det er dine innbilte konspirasjoner jeg kommenterer. Ikke Gaza tragedien
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.754
    Antall liker
    1.980
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    les deg litt opp da kompis..
    Og se hva jeg skriver, sannheten er et sted midt i mellom
    Hva er du mener egentlig? Israel har helt siden de fikk landet som plaster på såret egentlig bare brydd seg om seg og sitt? De har ingen interesser i å destabilisere landene rundt seg? Ingen interesser i å få vesten og Usa spesielt redd for islamsk terror? De har ingen interesse i å finansiere terrorceller og hellig krig?

    Tror egentlig du er enig bare du tenker deg om, du må legge vekk den politisk korrekt delen av hjernen som har noen triggerord som fungerer på deg som gjør at du steiler helt. Jeg ønsker gjerne å bli overbevist om at Israel er en uskyldig part så kom gjerne med det du har av tanker og informasjon
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.304
    Antall liker
    9.552
    Torget vurderinger
    2
    Jeg diskuterer ikke med folk med konspirative vrangforestillinger. Les en gang til hva du skrev, og ta det med til legen din hør hva han syns
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.973
    Antall liker
    19.832
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Eg endar vanlegvis opp med å støtta dei fleste frigjeringsrørsler, og særleg den palestinske. Men eg har lite til overs for terroraksjonane til “Svart september”, eller sjølvmordsbombingane som Palestinsk Islamsk Jihad og Hamas dreiv med i Israel på 1990- og 2000-talet

    Eg slit med å ikkje kalla det for terror.
    Joda, men årsaken til dette ligger jo i okkupasjon og folkerettsbrudd i årtier.
     

    tjua

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Innlegg
    2.326
    Antall liker
    1.749
    Sted
    Bergen
    Ad konspi, man kan vel si at noen ganger er man sin egen verste fiende. Israel bidrar ikke akkurat til å unngå konspi
    Enhver får no tenke for seg selv.
    Jeg har store problem med å forstå hva israeljødene driver på med, hvordan de tenker, og hvordan de ser for seg fremtiden.
    For ikke å snakke om aksept for 10 x Butcha style
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.873
    Antall liker
    5.529
    Sted
    Holmestrand
    Ad konspi, man kan vel si at noen ganger er man sin egen verste fiende. Israel bidrar ikke akkurat til å unngå konspi
    Enhver får no tenke for seg selv.
    Jeg har store problem med å forstå hva israeljødene driver på med, hvordan de tenker, og hvordan de ser for seg fremtiden.
    For ikke å snakke om aksept for 10 x Butcha style
    Problemet for Israel er nå at HVIS de skulle være «uskyldige» her så har de kirurgisk fjernet all troverdighet de eventuelt kunne hatt:
    1. Demonstrert militært siden 7. oktober, uten å etterlate noen tvil om hvem de er og hva de vil.
    2. Ved å på alle måter hindre hjelpearbeid, og til og med på verst mulig vis drepe hjelpearbeidere.
    3.Ved å nekte fri tilgang for internasjonal presse.

    Summen av disse punktene etterlater et bilde av en grusom overgriper som kun kan sammenlignes med tyraniske regimer.
    Det er en trist utvikling for landet som skulle bli en trygg og god havnet for et folk som selv har opplevd unevnelige lidelser.
    Nå er de selv overgriperen.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.873
    Antall liker
    5.529
    Sted
    Holmestrand
    Demokratiske krefter i sving…
     

    PederP

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2019
    Innlegg
    4.699
    Antall liker
    14.323
    Sted
    Nordvest på Jæren
    Torget vurderinger
    2
    FN: Det vil ta 14 år å rydde opp etter Israels angrep på Gazastripen
    Israels angrep på Gazastripen har ført til enorme ødeleggelser, og det vil ta 14 år å rydde bort bygningsrester og ueksploderte sprengladninger, anslår FN.
    FNs mineryddingsprogram (UNMAS) anslår at 37 millioner tonn med bygningsrester må ryddes bort når krigen i Gaza en dag er over.
    Med 100 lastebiler i kontinuerlig drift vil det ta 14 år, anslår Pehr Lodhammar i UNMAS.
    Arbeidet vil bli svært krevende ettersom det i ruinene også skjuler seg et ukjent antall ueksploderte bomber, raketter og andre sprengladninger, sier han.
    – Vi vet at minst 10 prosent av de eksplosive våpnene som benyttes ikke fungerer og blir liggende ueksplodert, sier Lodhammar.
     

    tjua

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Innlegg
    2.326
    Antall liker
    1.749
    Sted
    Bergen
    Mission accomplished
    Gaza er og blir i realiteten ubeboelig i ganske lang tid fremover
    Benji holdt det han lovde
    Nå gjenstår bare det siste slaktet
    MIFF
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.873
    Antall liker
    5.529
    Sted
    Holmestrand

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.754
    Antall liker
    1.980
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    håper verdenssamfunnet kan bli enige om å inndra dette kortet nå, det er ikke noe å snakke om lenger de har mistet sin rett til å skyve historien foran seg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn