Israels verste fiende..

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Nå banner du igjen kjære... Pompel banner ikke vet du..

Vel, en av de første jeg har sett i media med dette synet, både på "sine egne" og "oss andre", og jeg må si jeg har sett mye rart etterhvert.
Pompel har utviklet seg siden 70-tallet, søta. Han er mer rampete og ekkel enn noen gang. Han banner og drikker cannabis-te, feier over damer han liker og er glad i livet. Men han er forbanna på urettferdighet uansett hvilken vei den slår.
Om dette er noe av det rareste du har sett kan jeg foreslå at du bytter kanal på tv'n.

Honkey

PS: Hm.. Israels verste fiende var visst temaet her. Beklager.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg vet ikke hvor du bor komponenten, men jeg får inntrykk av at du kjenner 'pakkisene' utelukkende gjennom pressen.

Nå må jeg innrømme at heller ikke jeg har kunnet lese om ''Ung mann av utenlandsk opprinnelse oppførte seg helt fint'', eller "Norsk-pakistaner hjalp tvillingmor med barnevogn på Ljabrutrikken''.

Dette kommer ikke i avisen fordi det ikke er en nyhet. Så enkelt er det.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Ja. Dette var poenget som du understreker med glans. Hadde jeg et øyeblikk trodd at du var ironisk på egne eller Kompo's vegne ville jeg flirt med deg. Vet du hva ordet "majoritet" betyr?

Honkey
Jeg er aldri ironisk, og slett ikke sarkastisk, hvis du skulle tro det.
Jeg er dønn seriøs, 100% av tiden.

Jeg antar at majoriteten henspeiler på flertallet, unnatt Moral Majority i USA, som absolutt er i mindretall.

Tommy er unntaket fra regelen.

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Jeg vet ikke hvor du bor komponenten, men jeg får inntrykk av at du kjenner 'pakkisene' utelukkende gjennom pressen.

Nå må jeg innrømme at heller ikke jeg har kunnet lese om ''ung mann av utenlandsk opprinnelse oppførte seg helt fint'', eller "norsk-pakistaner hjalp tvillingmor med barnevogn på Ljabrutrikken''.

Dette kommer ikke i avisen fordi det ikke er en nyhet. Så enkelt er det.
Var dette myntet på undertegnede?
Svaret er oslo-området. Kjenner flere med diverse bakgrunn. Brukte P-ordet for å understreke et poeng. Jeg ser det akkurat slik som deg. Som oftest er folk høflige, selv om det ikke står i avisen.

:)

Honkey

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Jeg er aldri ironisk, og slett ikke sarkastisk, hvis du skulle tro det.
Jeg er dønn seriøs, 100% av tiden.

Jeg antar at majoriteten henspeiler på flertallet, unnatt Moral Majority i USA, som absolutt er i mindretall.

Tommy er unntaket fra regelen.
Tommy er unntaket fra regelen fordi han har fått det til, ikke fordi han faktisk er en fornøyd ung mann.
En viktig distinksjon.

Honkey

Z

Zomby_Woof

Gjest
Var dette myntet på undertegnede?
Stilet til komponenten, ment for komponenten.

Jeg ville blitt meget forbauset hvis ikke du bodde i en by, og hadde sett en 'pakkis' live.

;)

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Tommy er unntaket fra regelen fordi han har fått det til, Honkey
Nettopp. Han er ikke lenger muslim, kunne det høres ut som på TV i går. Har det noe med saken å gjøre?

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Vel, i følge noe noruegeo en gang hevdet så er det typisk kvinner å dra frem personlige erfaringer som eksempler på hvordan man oppfatter virkeligheten. Om jeg kjenner snille og greie pakistanere betyr lite i den store sammenhengen, det er hva som er virkeligheten som betyr noe, og da er det forskning og statistikker man best forholder seg til. Jeg kjenner forøvrig INGEN slemme og voldelige menn, så sånn sett kan jeg "med rette" hevde at alle menn er snille. Det er de, i følge det man kan lese seg til, dessverre ikke alltid.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Heller ikke at han som exmuslim har lettere for å tilpasse seg det norske samfunnet?
Selvsagt betyr dette noe. Han blir ikke hjernevasket av imamer.

K

knutinh

Gjest
Vel, i følge noe noruegeo en gang hevdet så er det typisk kvinner å dra frem personlige erfaringer som eksempler på hvordan man oppfatter virkeligheten. Om jeg kjenner snille og greie pakistanere betyr lite i den store sammenhengen, det er hva som er virkeligheten som betyr noe, og da er det forskning og statistikker man best forholder seg til. Jeg kjenner forøvrig INGEN slemme og voldelige menn, så sånn sett kan jeg "med rette" hevde at alle menn er snille. Det er de, i følge det man kan lese seg til, dessverre ikke alltid.
Et veldig fornuftig innlegg =)

Personlige erfaringer er viktige pga sannhetsgehalten, men farlige pga det begrensede utvalget.

Men hvordan skal man tolke statistikken som sier at det er mye farligere å kjøre bil enn å fly? At det er mye mer sannsynlig å dø i badekaret enn av terrorisme? At folk med fremmedkulturell bakgrunn totalt sett har _lavere_ deltagelse enn snittet når det gjelder kriminalitet generelt, men at enkelte grupper har over-hyppighet innen enkelte typer kriminalitet (bl.a. vold)?

Hvor mange "snille" folk fra fremmede kulturer må jeg møte uten å ha møtt noen slemme før jeg kan konkludere med at de fleste tilsynelatende er ålreite?

Kan man dra noen tilsvarende konklusjoner om etniske nordmenn? Jeg har møtt et betydelig antall snøvlende, aggressive og teite trøndere i mitt liv. Enkelte av disse har hatt til hensikt å slå inn skallen min eller andre fine ting. Bør jeg ut fra dette sky trøndere?

-k

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Selvsagt betyr dette noe. Han blir ikke hjernevasket av imamer.
Nå, så der var du. Jeg har måttet holde skansen alene mot snerrende venstrevridde debattanter i hele dag.
;D

K

knutinh

Gjest
Heller ikke at han som exmuslim har lettere for å tilpasse seg det norske samfunnet?
Norge er for det meste et sekulært samfunn. Det er ikke overraskende hvis både dypt religiøse muslimer, kristne og jøder finner det vanskelig å tilpasse seg siden dette er religioner som bygger på mye av det samme tankegodset.

At det er lettere å få et sosialt nettverk, suksess på jobb og respekt når man søker lykke gjennom materiell rikdom er vel ingen overraskelse i vesten?

-k

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
At han er ex-muslim er din tolkning. Navnet på den Guden man eventuelt velger å tro på er irrelevant for tilpasningsevne. (At det skal være nødvendig å fortelle voksne mennesker dette i år 2006 gjør meg skremt, for øvrig...)
Presseansvarlig i Islamsk råd er en annen ung, fornøyd og veltilpasset mann. http://www.budstikka.no/sec_forbruker/sec_ikke_stikka/article101361.ece

Honkey

Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg føler ikke at noruegos poeng treffer meg her. Det treffer nok både meg og andre i forskjellige andre sammenhenger.

Jeg snakker om at jeg ser et stort antall 'utlendinger' hver dag. Jeg har i løpet av en uke sett flere av dem enn jeg har lest om gjennom hele livet. De oppfører seg som 'nordmenn' når jeg ser dem.

Dette gir selvfølgelig ingen inngående kjennskap til de menneskene det gjelder, men antallet er stort.

Det utvalget du møter i pressen er ikke bare lite, det er også selektert etter nyhetsverdi. En grønnsakshandler selger mindre aviser enn en gangster. Derfor står det om gansgteren i avisen, og ikke grønnsakshandleren.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Nå, så der var du. Jeg har måttet holde skansen alene mot snerrende venstrevridde debattanter i hele dag.
;D
Beklager om du føler deg sviktet, men noen av oss må holde hjulene i gang og vet du.. ;)

Vel zomby her er jeg ikke enig med deg. Om du møter smilende, hyggelige mennesker, som jeg vil si at imam Sakander og Mulla Krekar også er, kan de godt gå hjem og banke sin kone og drepe sin datter uten at du aner noe om det.

K

knutinh

Gjest
Det politisk korrekte synet samsvarer ikke alltid med virkeligheten.

Dette gir seg utslaget at noen tror at "alle disse utlendingene driver bare og skyter og setter hasj-sprøyter" mens andre mener at det er forbudt å kritisere innvandringspolitikk eller å ta tak i problemer.

Det er mulig å slå objektivt fast vha statistikk at langt de fleste av norsk og fremmed bakgrunn oppfører seg fint hva gjelder strafferegister.

Det er også mulig å slå objektivt fast at noen grupper har overhyppighet av enkelte typer lovbrudd.

Spørsmålet er hvilken gruppe (om noen) som skal "svi" for den gruppen som ikke tilpasser seg godt.

Jeg mener at individer skal straffes ut fra individets handlinger, ikke demografi. Om søskenbarnet mitt er mafiaboss så gjør det ikke meg til en inntil rettsystemet evt konkluderer med at jeg er en jeg også.

Hva man skal gjøre med de som beviselig er lovbrytere, eller de man måtte mene står i faresonen for å bli forbrytere er en annen sak.

-k

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Norge er for det meste et sekulært samfunn. Det er ikke overraskende hvis både dypt religiøse muslimer, kristne og jøder finner det vanskelig å tilpasse seg siden dette er religioner som bygger på mye av det samme tankegodset.

At det er lettere å få et sosialt nettverk, suksess på jobb og respekt når man søker lykke gjennom materiell rikdom er vel ingen overraskelse i vesten?

-k
Ikke at han søker lykke og rikdom i seg selv, det er greit nok, men at han lykkes i større grad fordi han har vært villig til å gi avkall på "barnetroen" (eller deler av den) for å tilpasse seg det samfunnet som han lever i.

Dette er ikke flisespikkeri. En vesentlig årsak for å lykkes i et nytt land, er å ville tilpasse seg. Hvis du hørte Jan Otto Johansen på Urix i går, skjønner du hva jeg mener.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Vel zomby her er jeg ikke enig med deg. Om du møter smilende, hyggelige mennesker, som jeg vil si at imam Sakander og Mulla Krekar også er, kan de godt gå hjem og banke sin kone og drepe sin datter uten at du aner noe om det.
Helledussen! De denger da alle kjerringa, både de norske og de utenlandske.

Det er du som konkluderer ut fra et snevert og peselektert grunnlagsmateriale.

Jeg sier jo nettopp at jeg ikke vil konkludere på grunnlag av min begrensede kunnskap.

K

knutinh

Gjest
Ikke at han søker lykke og rikdom i seg selv, det er greit nok, men at han lykkes i større grad fordi han har vært villig til å gi avkall på "barnetroen" (eller deler av den) for å tilpasse seg det samfunnet som han lever i.
Det er nok helt rett at man lettere passer inn i et nytt samfunn ved å glemme alle innlærte leveregler.

Jeg synes imidlertid ikke at vi kan stille det som krav til nye landsmenn.

Så lenge de retter seg etter norske lover så må de få lov til å tro på hva og hvem de vil for min del. Hvis noen synes det er viktigere å beholde sin religion enn å gjøre karriere som dekkselger (hvis dette er motstridende alternativer) så må de gjerne det for min del.

-k

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Det er nok helt rett at man lettere passer inn i et nytt samfunn ved å glemme alle innlærte leveregler.

Jeg synes imidlertid ikke at vi kan stille det som krav til nye landsmenn.

Så lenge de retter seg etter norske lover så må de få lov til å tro på hva og hvem de vil for min del. Hvis noen synes det er viktigere å beholde sin religion enn å gjøre karriere som dekkselger (hvis dette er motstridende alternativer) så må de gjerne det for min del.

-k
Selvfølgelig.
Bare når disse valgene fører til fremmedgjøring og isolasjon, med derav følgende trygdeavhengighet, bør storsamfunnet kunne kreve at man "jenker seg litt".

Nå venetr en halvliter i solskinnet på Aker Brygge.

God helg til alle rettroende. 8)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Kompo og Oddgeir kan gjerne lese denne ufarlige lille pamflett:

http://www.journalisten.no/art.asp?GUID={EB2A9C32-FAF7-40F7-B2B4-C170B1071E59}

Se! Verden er full av nyanser, barn!

Honkey
Intet nytt her, dette har jeg da lest til det kjedsommelige før.

Angående påstanden om at muslimene er vår tids jøder får jeg vel atter en gang legge ved denne:

http://www.jp.dk/meninger/ncartikel:aid=3980294

Nå hører vi i dag om at 62 drosjesjåføerer er tatt for trygdesvindel. Stod ingenting om bakgrunnen deres det jeg leste, kanskje er de etnisk norske alle som en... kanskje ikke..?

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.919
Sted
Oslo
Intet nytt her, dette har jeg da lest til det kjedsommelige før.

Angående påstanden om at muslimene er vår tids jøder får jeg vel atter en gang legge ved denne:

http://www.jp.dk/meninger/ncartikel:aid=3980294

Nå hører vi i dag om at 62 drosjesjåføerer  er tatt for trygdesvindel. Stod ingenting om bakgrunnen deres det jeg leste, kanskje er de etnisk norske alle som en... kanskje ikke..?
Siden dere er så glade i å nevne drosjesjåfører. Hva velger dere?
#1 En sjåfør som forstår dårlig norsk, lar deg sitte ifred og ikke helt sikker på veien(+20.- i kjøring)  Mulig trygdesvindler.
#2 Norsk sjåfør som tuter deg øra fulle om hvor kjipt det er å bo i potitlandet Norge (minner meg om enkelte debatanter her....) Kjører deg frem til døra hvis du er enig. Mulig trygdesvindler.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Siden dere er så glade i å nevne drosjesjåfører. Hva velger dere?
Han som kjører Mercedes.

Man har da litt klasse, selv med en røytende kebab i neven.

Topp Bunn