Sakens kjerne er vel i og for seg noe som omhandler hvordan veien til godlyd er, og der er ikke du og Bx helt enige om jeg tolker riktig.
Vi andre blir på sidelinjen, vi forstår ikke en gang alt som blir skrevet.
Når det gjelder hvordan få til god høyttaler er jeg veldig enig med dine meninger Jørn.
Det er nok ikke mange, om noen som setter deg fast der heller.
Jeg drog frem en oppgave, der du faktisk løste denne med se på litt andre ting enn hva som vi normalt har sett etter ved korreksjon av horn.
Jeg satte faktisk opp miniDSP 2x4 her i går for å kjøre både deling, og tømte den totalt for PEQs for å korrigere horn.
Dessverre får vi aldri vite lyden, DSPen taklet ikke prosesseringen og låt som en bøtte hele greia.
Men jeg var ganske overrasket over hvor godt måling responderte på korrekte PEQs når såg på GD.
Skulle hatt en bedre DSP
Jeg prøvde en litt tilsvarende PEQ på midbass JBL2220, det slo ut på helt andre måter, så den gikk ikke korrigere slik.
Målte 30cm unna støvhetta.
Vi bør ta innover oss at der fins flere veier mot godlyd.
Jeg har ikke DSP en gang i systemet slik det står nå!
Men jeg er pokkers så nøtt å følge dem fysiske lovene som styrer det her for å få noenlunde ålreit lyd!
Burde vi kanskje holdt oss til mer konkrete saker?
Jeg har noe jeg lurer på nå som det ble remis i SMS sjakken
Om en kjører sterkt beamende horn, klarer en på noen måte "lure" beamingen så en kan få spredning litt bredere?
Beaming = Veldig smal spredning om noen lurte.
Selv med beamende horn så kan det måle og låte perfekt akkurat der en sitter, men skulle en flytte stolen 10cm så er det fort en annen greie.