Ixos`s sin lyttestue.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei , var å handlet litt musikk i går , Helge lien trio "Hello Troll" denne hadde jeg fra før , men feil med ripping gjorde at jeg ønsket originalen .....ei knallbra trio-jazz plate fra Helge....'

Mest overraskende var kjøpet av Tord Gustavsen trio , Changing Places...dette er ei fantastisk plate , jeg falt pladask for denne , og har hørt den 5 ganger til ende siden i går !

Jeg må vel bare løpe å kjøpe de to andre også , dette er virkelig vakker musikk.....

En stor takk til Impulse er på plass som anbefalte Gustavsen for en tid tilbake....

Nå skal jeg bare lene meg tilbake å la Audionote OTO levere klare og fyldige , dype pianoanslag ut fra mine fremragende Audionote E høytallere....

Dette låter så vakkert at jeg er sikker på at hjerteslagene er vesentlig redusert under lytting...rett og slett fabelaktig relax-musikk.....

Jeg ser frem til neste helg , med 3 gustavsen-skiver , ei halvflaske gammeldansk , og nok ei jobbuke og tannlegetime unnagjort.....

Beste hilsen Espen

shaunv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    På tide at du opptaget de tre platene til Tord G trio! :) De er hørt mye på for å si det sånn! Men skal kanskje ikke spilles når man trenger litt ekstra energi. Men på kvelden derimot! Det har kommet ut en plate med vokal på også, men det blir liksom ikke helt det samme. Men er verdt en lytt.

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Tord Gustavsen trio , Changing Places, er det den som ble spilt med så vanvittig klarhet og dynamikk hos Jan? Jazz type uegnet for dans?
    Ellers godt å høre at du trives med anlegget, Espen. Håper den nye ampen fungerer like godt som OTO'en - virkelig en no-brainer i AN-sortimentet.

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.999
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Ang. Gustavsen, bør du føye denne på handlelisten også Espen :)

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Takker for svar , lytter igjennom dagens innkjøpte nå...Being there... som ikke er i nærheten av changing places i mine ører.....men man må jo ha....bare må ha det.

skivene er jo på tilbud til 90 spnn hos kompaniet så ingen krise....

river med den du la ut Emotikon....

Vet noen hvor mange plater som er gitt ut ?

TG Ensemble heter det vel nå ? trio er ikke trio lengere , men har blitt påbygget med en musiker til om jeg hørte rett her,....derav navnebytte.

---------------------------------------------------------

Når det gjelder Norske musikere , MÅ jeg bare anbefale dere som liker Tenorsax å kjøpe platene til tri o trang , å høre Torben snekkestad s blåsing , helt i verdensklasse mener nå jeg ,,,,rett og slett....Løp og kjøp......plata LIKER er den fineste. MÅ kan og anbefales , når LIKER sitter....

Espen

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.999
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    ssm skrev:
    river med den du la ut Emotikon....

Vet noen hvor mange plater som er gitt ut ?

TG Ensemble heter det vel nå ? trio er ikke trio lengere , men har blitt påbygget med en musiker til om jeg hørte rett her,....derav navnebytte.

Espen
    Trioen består fremdeles i beste velgående og har tre utgivelser. TG Ensemble har bare denne ene.
    TG Ensemble er bare ett av flere sideprosjekter TG har. Og så er han jo med på så utrolig mye annet også.

Dette er musikk jeg kan spille når det er mørkt i rommet- sent en kveld/natt- bare rørene lyser opp rommet.
    Anbefales Espen. Terapi. :)

R

RoDa

Gjest
    ssm skrev:
    Mest overraskende var kjøpet av Tord Gustavsen trio , Changing Places...dette er ei fantastisk plate , jeg falt pladask for denne , og har hørt den 5 ganger til ende siden i går !
    Gjorde som deg og startet med den første jeg også.
    Det er lenge siden nå, og jeg har ikke kjøpt de resterende ennå.
    Liker denne veldig godt, herlig stemningsfullt.

Ola Gjeilo - Stone Rose er også verdt å prøve.
    Låten North Country II, Mmmmm 8)
    http://www.olagjeilo.com/

Koser meg også med Manu Katché - Neigbourhood

Takk for påminnelsen, ssm. :)

Mvh
    Rolf

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    at Gustavsen s skiver er perler innen triojazz er helt klart ,allikevel er nok min absolutte favoritt fortsatt Helge Lien trio....,mangler den første plata , men har de to siste , "hello troll" er fantastisk....

--------------------------------------------------------------------------------

Har jo lagt ut min Integrerte Audionote SE forsterker for salg , 08 modell av den dyrese otoversjonen for halv pris , og ingen slår til ?

Noe merkelig egentlig , da det for en tid tilbake lå flere gamle ute , og de gikk jo for 13-14k , og var vesentlig eldre...Forsterkern spiller jo knallbra , og kommer til sin rett på lettdrevene høyttalere , men sånn er livet.

Ingen krise egentlig , kan fint leve med denne lenge , for den spiller virkelig bra , men har nå bestemmt meg for å ta steget ut å gå for en AN Meishu silver..., når jeg bestiller vet jeg ikke , men det blir trolig snart.

ingen som vil ha en MINT COND OTO SE ? , det må da være mangel på musikkelskere der ute... ;)

Mvh Espen

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.999
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    ssm skrev:
    Har jo lagt ut min Integrerte Audionote SE forsterker for salg , 08 modell av den dyrese otoversjonen for halv pris , og ingen slår til ?

Noe merkelig egentlig , da det for en tid tilbake lå flere gamle ute , og de gikk jo for 13-14k , og var vesentlig eldre...Forsterkern spiller jo knallbra , og kommer til sin rett på lettdrevene høyttalere , men sånn er livet.

Ingen krise egentlig , kan fint leve med denne lenge , for den spiller virkelig bra , men har nå bestemmt meg for å ta steget ut å gå for en AN Meishu silver..., når jeg bestiller vet jeg ikke , men det blir trolig snart.

ingen som vil ha en MINT COND OTO SE ? , det må da være mangel på musikkelskere der ute... ;)

Mvh Espen
    Tålmodighet, tålmodighet.
    Slikt kan ta tid men før du vet ordet av det er det flere som kommer på banen samtidig.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei , en liten oppdatering....

OTO SE er solgt , det er også Borderpatrol psu en , som var konfigurert for OTO.

Nå har jeg kun en rimlig John Shearne Phase 2 integrated amp å spille på-- det spiller musikk , til prisen spiller det ekstremt godt.

Kjøpt denne på brukten fordi jeg satser på å kjøpe meg en ny forsterker , sikter nå inn på 300b lyd igjen, tror jeg i allefall.....

Integrert er nok sannsynligvis løsningen , men det må være noe kompromisstløst...

Jeg sikler på en ny Meishu fra Audionote , jeg skal lytte litt til en slik en....hos en jeg kjenner , det vil da være mulighet for å vurdere denne i ett rom i ett hjem.

forsterkere som kan være aktuelle er :

Audionote Meishu

Air tight 300b

JJ 300b

Heart beat(som holder kjeft)

Hvis en pre/power løsning velges , vurderer jeg å teste med Passiv preamp , årsaken til dette er at min oppfating med aktive preamper ofte kan føre til mismatch med impedanser og støy.

rørene som velges for 300b er enten Emissionlabs sine , som jeg har god erfaring med når det gjelder 2a3 eller Western Electric.

PGA rørkost og høyfølsomme høyttalere velger jeg å holde meg til amper som leverer 8 watt , altså ett 300b pr kanal.

Om noen mener de har saker som spiller vanvittig godt så ta gjerne kontakt.

Alternativt blir det å kjøpe nytt , enten airtight eller Audionote integrert

(Airtight sin er vel poweramp med volumpot) Noen som kjenner denne , og kan skrive litt......

Mvh Espen

Pilsern

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    890
    Torget vurderinger
    35
    ssm skrev:
    Hei , en liten oppdatering....

OTO SE er solgt , det er også Borderpatrol psu en , som var konfigurert for OTO.

Nå har jeg kun en rimlig John Shearne Phase 2 integrated amp å spille på-- det spiller musikk , til prisen spiller det ekstremt godt.

Kjøpt denne på brukten fordi jeg satser på å kjøpe meg en ny forsterker , sikter nå inn på 300b lyd igjen, tror jeg i allefall.....

Integrert er nok sannsynligvis løsningen , men det må være noe kompromisstløst...

Jeg sikler på en ny Meishu fra Audionote , jeg skal lytte litt til en slik en....hos en jeg kjenner , det vil da være mulighet for å vurdere denne i ett rom i ett hjem.

forsterkere som kan være aktuelle er :

Audionote Meishu

Air tight 300b

JJ 300b

Heart beat(som holder kjeft)

Hvis en pre/power løsning velges , vurderer jeg å teste med Passiv preamp , årsaken til dette er at min oppfating med aktive preamper ofte kan føre til mismatch med impedanser og støy.

rørene som velges for 300b er enten Emissionlabs sine , som jeg har god erfaring med når det gjelder 2a3 eller Western Electric.

PGA rørkost og høyfølsomme høyttalere velger jeg å holde meg til amper som leverer 8 watt , altså ett 300b pr kanal.

Om noen mener de har saker som spiller vanvittig godt så ta gjerne kontakt.

Alternativt blir det å kjøpe nytt , enten airtight eller Audionote integrert

(Airtight sin er vel poweramp med volumpot) Noen som kjenner denne , og kan skrive litt......

Mvh Espen
    JJ 300b ligger på bruktbørsen nå...

mvh

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    JJ 2A3 ligger på børsen , ikke 300b.

Men den likner veldig på sin bror som kjører
    med 300b , det er riktig.

Jeg har fått noen andre tilbud ute i markedet ,det vil bli en omfattende vurderingsprosess. Når vi snakker nytt(som jeg har mest lyst på) kommer jeg ikke utenom at Meishu silver frister noe helt forferdelig...Kjøper jeg dette , sitter jeg med ett identisk oppsett som Audionote representerte på Horten-messa i fjor...for de høyttalerne som ble brukt kjøpte jeg etter messen , fra Audiokompaniet.

Med AN fra stikkontakta til øregangen slipper jeg i det minste mismatch-problematikken....og utstyr i level 3 fra an har jeg spillt på før-......

Men somsagt dette er kjøp med bruk at relativt bra med kroner , som tapper min kontobeholdning , slik at jeg er opptatt av å virkelig bli fornøyd denne gangen.....

Mvh Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Da spilles den på JOHN SHEARNE integrert,......en fantastisk transistorbasert 50 watter.....rett og slett , den passer meg utmerket , og gir bra lyd....

jeg gleder meg til å høre på denne latterlig billige forsterkern i lang tid fremover......

Mvh Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Når man nå først (på flere år) ikke sitter med røramp lengere , men en billig transistor , og på gjerdet for å kjøpe nytt....Så lurer jeg egentlig på hva NAIM forsterkeri kunne gjort med lyden i heimen her....

Jeg er jo 300b frelst , så det spørs om det er noen vei utenom dette , men somsagt en integrert naim eller pre/power kunne vært artig å testa ut.

Kontrapungt forhandler , men igjen å kjøpe noe uten å prøve er igjen skummelt.

Jeg hadde for en tid tilbake gleden av å prøve en forsterker fra WAVAC- en MD-300b. var slett ikke værst , men manglet det lille ekstra , i allefall på mine ht og rom....at dette er en flott forsterker er det ingen tvil om.

Noen som sitter med erfaring fra Naim saker , benyttet på fels AN/E- snell, etc....

??

Espen

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Jepp. Jeg og Håkon Rognlien har god erfaring. Kontrapunkt låner ut Naim mot forhåndsbetaling.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Da var jeg innom hi-fi messa på Lørenskog i går å sikret meg noen flotte cd er fra 2L og KKV.....

Jeg jobber med ny forsterker fremover , og har bestemmt meg for å prøve meg på sub.....Igjen?!?

fortrinnsvis en stk......jeg er usikker på hvilket merke , men det må være noe som er bra å integrere , jeg skal bare "fylle på" litt i bunn , og ha litt hjelp ved lave volumer , altså ikke noe rasering av lydbildet.

Velodyne dd 10 kan være en kandidat , suben skal ikke være så stor , så 10" bør funke greit( skal ikke brukes på film selvsagt)

mon tro om det blir skyv...... ;D

Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei , så ble det spellemannspris på Tord Gustavsen i går , egentlig kunne det vært flere /andre nominerte i kategorien Jazz..... det kom jo mye bra i fjor....

Her tas livet med ro , det er mye på jobb om dagen , jeg vurderer fortsatt en ny triodeforsterker , en integrert løsning fra Audionote , denne gangen skal det bli en integrert som ikke gjør seg bort blandt pre/power løsninger til samme pris , jeg har jo klokketro på kort signalvei og mye strøm.....

:D

sub frister skikkelig , men jeg lar dette ligge til forsterker er i hus og fått spillt litt.

Espen

Blomsterkjell

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.03.2010
    Antall liker
    1
    Border Patrol pre og effekt ender ikke så langt unna prisen på Meishu Silver..
    Men det er jo ikke integrert, som du ønsker deg..
    Sitter her å tenker litt høyt bare :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Blomsterkjell skrev:
    Border Patrol pre og effekt ender ikke så langt unna prisen på Meishu Silver..
    Men det er jo ikke integrert, som du ønsker deg..
    Sitter her å tenker litt høyt bare :)
    Tenk høyt du, bra tanker :)

/jan

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Jo det gjør det Blomsterkjell

borderpatrol pre(controlunit) er ikke så dyr , men bare powerampen 8 watt kommer på godt over 50k , og pre i tillegg.

En annen viktig ting....

Borderpatrol er interstage-koplet , det vil jeg nok ikke ha , det låter nemlig en del lysere generellt sett

Hatt wavac MD-300b hjem på lån , i dagens oppsett , god , men ikke fantastisk , i mitt oppsett.

Borderpatrol psu kan være på sin plass på en Meishu silver etterhvert , det er mulig å bruke det på en Meishu , det løfter sikkert lyden vesentlig , i og med at Meishu har egen strømforsyning integrert til både pre og powerdelen , vil det selvsagt være mulighet for 2 MB psu er fra Borderpatrol på denne . om det er kostnadsmessig lurt mht lydforbedring vet jeg ikke.

2 psu er-koster 26k Ampen koster 63k alene.

Borderpatrol er flotte saker , wavac er flott , P4 fra Audionote er flott....men alle er interstage , og har en fellesnevner , de spiller mere nøytralt i klangbalansen enn feks en Meishu

Meishu er laget for mine høyttalere , denne komboen brukes til demo av AN gutta , og med stort hell på sist messe , så det blir ikke feil for å si det sånn.

Espen

Blomsterkjell

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.03.2010
    Antall liker
    1
    Er det et problem du ikke kan rette på i et annet ledd.?
    Kabler, rør, plassering av høyttalere, ja selv lyttestol (høyde) kan i visse tilfeller gi så store utslag at man uttyper sin desperasjon her på Sentralen ;D

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Tja , jeg liker å ta problemet der det er , lyse forsterkere kan jeg ikke klare å leve med , derfor , etter mye lytting rundt , og interstage hjemme , velger jeg å ikke gå for denne måten å bygge opp forsterkern på. Fordelene med IS er at det er dønn tyst , bakdelen for min smak er noe slankere gjengivelse , og jeg har hørt mye på dette.

Meishu derimot har ikke interstage , når det spiltes på hortenmessa i fjor , var det mange som sa meishu spilltebedre enn p4. meg inkludert.

p4 starter på 124k for rimligste modell , og rundt 200k for balanced , flotte er de , men altså foretrekker jeg Meishu fremfor , selv om dette er en vesentligere billigere amp.

Jeg har hatt så mye saker nå , og hatt noen av de beste lydopplevelsene med integrert , dessuten frigir dette hylleplass til en vinylsnurrer nummer to.... :D

Meishu kan bruke bp psu , strømforsyningen for triodeforsterkere , de er helt i verdensklasse , eller lettere sagt verdens beste.

i flg an selv , spiller meishu silver , fletta av pre/power til samme pris ,

dessuten er det vanvittig bra trafoer i denne silvervarianten ( HiB)

Det er utrolig store ord om denne ampen i div utenlandske hi-fi blekker og omtaler rundt forbi.....jeg har jo hørt den , og kan godt forstå det.

skal bli moro å få en slik en... ;D

Espen

Blomsterkjell

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.03.2010
    Antall liker
    1
    Love is in the ear ;D
    Gå for Meishu Silver.!

Registrerer lite bytte av spillere og kabler hos deg..
    En del høyttalere har blitt byttet..
    Forsterkere har du jo byttet, prøvd og testet i all mass ;D
    Derfor undres jeg om "problemet" ligger et annet sted.?
    I all vennlighet, selvfølgelig..

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Eb ting som er helt sikkert er at kildene er det ikke noe å utsette på

Bryston BDA dac , og vpi superscoutmaster.

Espen

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    ssm skrev:
    Eb ting som er helt sikkert er at kildene er det ikke noe å utsette på

Bryston BDA dac , og vpi superscoutmaster.

Espen
    Nesten så jeg skulle ha sagt det selv! ;D

Hva er problemet?

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    he he , Tror nok ikke det er noe problem -- når en skikkelig forsterker kommer i hus.

pr i dag har jeg john shearne -phase 2 int. å spille på.

så var jeg og henta de jazz-skivene som lå på børsen i dag.... ;D

Espen

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    ssm skrev:
    he he , Tror nok ikke det er noe problem -- når en skikkelig forsterker kommer i hus.

pr i dag har jeg john shearne -phase 2 int. å spille på.

så var jeg og henta de jazz-skivene som lå på børsen i dag.... ;D

Espen
    Ahh, det blir en fin lørdagskveld skjønner jeg ; )

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Nå har jeg gått igjennom platesamlinga , alt strøkent , VERVE skiver med flotte covere , som ikke akkurat er hyllevare hos Platekompaniet.

Starta med Stan Getz , så får vi se hvor sent det blir i dag ...... ;D

over 50 plater , med topp Jazz er ikke å forrakte , endelig fikk jeg fyllt opp realt på Jazz siden , hva cd angår.

Bugge wesseltoft og Siri svaleband er de to neste ut.....

Espen

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    ssm skrev:
    Nå har jeg gått igjennom platesamlinga , alt strøkent , VERVE skiver med flotte covere , som ikke akkurat er hyllevare hos Platekompaniet.

Starta med Stan Getz , så får vi se hvor sent det blir i dag ...... ;D

over 50 plater , med topp Jazz er ikke å forrakte , endelig fikk jeg fyllt opp realt på Jazz siden , hva cd angår.

Bugge wesseltoft og Siri svaleband er de to neste ut.....

Espen
    Snurr ;)

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Graver meg sakte men sikkert nedover i samlingen , så mye spennede....rett og slett.

Ella Fitzgerald synger nå.....så får vi se utover dagen ,

det er mere Stan Getz , Coltrane , Oscar Peterson trio , Silje Nergård , Wayne Shorter...

sistnevnte i The Rudy fan Gelder edition......hva nå det betyr.

Mvh Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Jeg skal få tatt noen bilder av cd samlinga ila dagen , for så å legge ut....Lenge siden det har vært noen nye bilder i tråden nå , det må vi rette opp-.

ett par esker er forresten på vei.... ;D

og en etter det blir det også , bilder skal taes....

Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Så kommer dagen i morgen , der det er tid for å hente ett par nye pakker av det harde slaget,..... :)

Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Tja si det ;)

jeg skal sette batteri på kameraet på lading , se om ejg får til no knips i morgen kveld , sammen med utpakkingen.....

i tillegg til disse to eskene , ser det ut til at det kan dukke opp ytterligere 3 esker til etterhvert , bilder vil komme selvsagt.

Inntil sakene ender opp her , får jeg klare å holde det for meg selv-.---- ;D

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    ssm skrev:
    Tja si det ;)

jeg skal sette batteri på kameraet på lading , se om ejg får til no knips i morgen kveld , sammen med utpakkingen.....

i tillegg til disse to eskene , ser det ut til at det kan dukke opp ytterligere 3 esker til etterhvert , bilder vil komme selvsagt.

Inntil sakene ender opp her , får jeg klare å holde det for meg selv-.---- ;D
    Moro! ;D

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn