Ixos`s sin lyttestue.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.151
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    ssm skrev:
    Noen vil sikkert si at jeg er sær og vanskelig, mulig det - på en annen side vet jeg hva jeg vil ha , jeg vil også påstå at det å lete seg fram på denne måten , og gang på gang bli skuffet , er noe man ikke gidder i lengden , dersom man ikke er musikkelsker av rang.

Mvh Espen
    Jeg vil ikke gå så langt som å si at du er sær og vanskelig, men at du VET HVA DU VIL HA er vel å dra det litt vel langt? ::)

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    JanOlav skrev:
    ssm skrev:
    Noen vil sikkert si at jeg er sær og vanskelig, mulig det - på en annen side vet jeg hva jeg vil ha , jeg vil også påstå at det å lete seg fram på denne måten , og gang på gang bli skuffet , er noe man ikke gidder i lengden , dersom man ikke er musikkelsker av rang.

Mvh Espen
    Jeg vil ikke gå så langt som å si at du er sær og vanskelig, men at du VET HVA DU VIL HA er vel å dra det litt vel langt? ::)
    Personlig så visste jeg hva jeg ville ha her hjemme, uten å vite hva det ville hete, i en periode ble det prøvd og byttet ut ting og tang i et rasende tempo.

En dag så treffer du spot on! Og da kan du bruke alle penga på musikk!

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Da er vi nok like skink 123 , jeg vet akkurat når det stemmer....bare ikke med hva.

Jeg sitter med en del tilbud om handler på forskjellige forsterkere og høyttalere , sakene er stasjonert helt fra Singapor til Romerike , så det blir nok ikke lett å finne ut hva man nå skal gå for.

Imens forjeg holde Mr Shearne varm , dette er en fremragende forsterker til prisen , opplest og vedtatt.

Jeg har trossalt satt op amper til nesten 70k vsa denne kjipe transegreia , og kobla tilbake til shearne og lydbildet åpner seg.... ;D

Så kan man selvsagt spørre seg , hvorfor leite mere ? Det mangler litt ytterpungtene selvsagt , man blir jo kresen av å drive med dette , med årenes løp-.

Men såpass bra låter Shearne , at hadde jeg kjøpt denne første gangen jeg handla forsterker(harmann kardon) hadde det nok aldri blitt dette oppgraderingskjøret...Kan jeg gjette i allefall.

Vi får se hva det nå blir , jeg har vært innom mye snacks de siste dagene ...både amper og høyttalere faktisk.... ;)

imens får jeg kose meg m,ed ett av landets flotteste an/E og john shearne....

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Da har jeg oppdatert avataren , og venter på noe nytt.. :D

Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    3 aftm 4 liner , fletta superfortommer og hanenakker av beste kvalitet til vårens tørrfluefiske i marka...............

Litt radiorør , ett par amper og en preamp i to deler....

det skulle bli fem pakker det.... ;D

Espen

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.775
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    ssm skrev:
    Litt radiorør , ett par amper og en preamp i to deler....

høres unektelig ut som om du har tenkt å slutte med hi-fi...

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    ;D

Ja jeg skal trappe ned på en måte......jeg tror trappa kan bli unektelig lang å gå--- :D

Espen

yel

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2006
    Antall liker
    1
    Høres bra ut espen.. Kanskje du får "napp" med noe i de pakkene... selv om det ikke skal vætes først.. guddløkk!!
    El skittfiske, som de sier på åbborfiske i Rælingen!!

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei , jeg vil nok ikke væte de pakkene nei !

Jeg har gjort en avtale om forsendelse , alt er ikke klart , og i og med at det er lenge siden det har blitt noe bilder her , vil jeg nok ta en steg-for steg oppakking av i allefall de pakkene som ikke inneholder fiskeutstyr.

Yel , nå biter gjedda infernalsk på det meste langs vår elvebredde.

Espen

yel

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2006
    Antall liker
    1
    "Yel , nå biter gjedda infernalsk på det meste langs vår elvebredde."

Syke barn... Hold deg fast: Vannkopper!! Uten spor av hverken åbbår.. eller gjedde. Gjedde er moro det, og den kan fort være stor nedenfor deg. Ute hos oss er det bare leira ennå..

-Y

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.863
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Spente mennesker, jeg vet, men vil ikke si.. Slutter ikke med hifi men begynner nå vil jeg heller si.. Gled deg Espen. En ny aura kommer nå.. :)

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei Lassemann......vi får se , forventer ingenting...men venter og lytter.

Det vil bli stas å pakke opp også.

Jeg har forresten en NAIM supernait på besøk i dag , den er veldig fin syntes jeg , passer bra på mine høyttalere.

Det er ikke tema å kjøpe inn noe nå , så Naim får være på fremtidig vil prøve igjen lista .

Mvh Espen

Paulsen

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2003
    Antall liker
    315
    Men da er det klart av musikk for en fortsatt pass i det Espen'ske hjem da, det var fint.

Fiske kan man jo gjøre for det, eller? tror det går bra. Har alltid gått for meg ;)

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Ja Per det kan man si , synd enkelte på død og liv skal hakke her inne støtt .

Jeg har innvitert til diskusjon rundt meg , og min hi-fi resonering rundt forbi på forumet , noen begynner tydligvis av å bli mere lei enn meg , at jeg bytter hi-fi og prøver ut ting.

Jeg har sagt det før , og kan si det igjen , jeg er en ærlig sjel , og sier aldri at noe jeg ikke liker , låter bra , uansett om jeg har betalt penger for ett produkt.

Rett og slett så enkelt er det , at jeg søker noe som spiller musikk slik jeg vil ha det . Derfor er det ingen vits i å hverken lure andre eller seg selv , og heller gå videre enn å sitte å være misfornøyd med tingenes tilstand.

Når det er sagt , er nybekjentskapen med Naim svært hyggelig , supernait spiller knallbra den , den har en del finesser jeg i så måte ikke trenger , digitalis-saker som innebygget dac etc.....

Både Rognlien og Willy Tangen har uttalt at med en såpass god dac som jeg nå har , vil det kanskje , være lurt å prøve ett pre/power sett , dersom dac ikke blir benyttet uansett , noe jeg selvsagt vil forsøke , dersom det skulle bli Naim inn i fremtiden.

Rundt dette med Naims oppbyggning , mht å oppgradere psu , bruke headamp på eksisterende forsterkersett osv , syntes jeg er en smart løsning , når det attpåtil spiller så flott som det gjør , må jeg bare si at jeg blir imponert.

Takker samtidig håkon for lånet av denne flotte forsterkern og for muligheten med bekjentskap av ferdig innspillt produkt.

Mvh Espen

O.J.B

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.11.2004
    Antall liker
    2
    ssm skrev:
    Ja Per det kan man si , synd enkelte på død og liv skal hakke her inne støtt .

Jeg har innvitert til diskusjon rundt meg , og min hi-fi resonering rundt forbi på forumet , noen begynner tydligvis av å bli mere lei enn meg , at jeg bytter hi-fi og prøver ut ting.

Jeg har sagt det før , og kan si det igjen , jeg er en ærlig sjel , og sier aldri at noen jeg ikke liker , låter bra , uansett om jeg har betalt penger for ett produkt.

Rett og slett så enkelt er det , at jeg søker noe som spiller musikk slik jeg vil ha det . Derfor er det ingen vits i å hverken lure andre eller seg selv , og heller gå videre enn å sitte å være misfornøyd med tingenes tilstand.

Når det er sagt , er nybekjentskapen med Naim svært hyggelig , supernait spiller knallbra den , den har en del finesser jeg i så måte ikke trenger , digitalis-saker som innebygget dac etc.....

Både Rognlien og Willy Tangen har uttalt at med en såpass god dac som jeg nå har , vil det kanskje , være lurt å prøve ett pre/power sett , dersom dac ikke blir benyttet uansett , noe jeg selvsagt vil forsøke , dersom det skulle bli Naim inn i fremtiden.

Rundt dette med Naims oppbyggning , mht å oppgradere psu , bruke headamp på eksisterende forsterkersett osv , syntes jeg er en smart løsning , når det attpåtil spiller så flott som det gjør , må jeg bare si at jeg blir imponert.

Takker samtidig håkon for lånet av denne flotte forsterkern og for muligheten med bekjentskap av ferdig innspillt produkt.

Mvh Espen
    :)

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.775
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    ssm, er du sikker på at naim er veien å gå hvis du skal trappe ned og kose deg med et enkelt anlegg?

tjue bokser psu og rack til 30k og spesialdesigna kabler og plugger og masse woodoo bullshit.
    etter naim holder det ikke med fluefisking etter gjedde, da må du jakte grizzly med steinsprettert i alaska for å gjenfinne meningen med livet.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    He he , der sier du noe gago.
    Dersom ikke meningen med livet er Naim da , vel og merke...

Jeg har akkurat kjørt noen spor fra Loreena Mc Kennith sin siste "best of" plate , fra mine Beyerdynamics dt-131......ikke akkurat high-end klokker , men putta nå jacken inn , i den innebygde hodetlf forsterkern i supernaiten ,......WOW , til og med den spiller jo knallbra.....Litt tonalt lys , men det skyldes nok klokkene , de har vært lyse på flere headamper , integrerte som eksterne.

Utrolig morsomt å høre Loreena spille på harpe ut fra denne headamp en , det låter så klart , og klinger flott.....

Om jeg blir fornøyd med monoblokker jeg akkurat har kjøpt , skal jeg i allfall spandere på meg en Naim Headamp.....

Mvh Espen

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.775
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    jaja, løkke tel, iaff.

hvis naim, så høres supernait fornuftig ut. eller en av de gamle naitene.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Supernait er nok fornuftig , bortsett at jeg betaler for en dac jeg ikke bruker , settet 202/200 vil nok også være fornufitg , ev med oppgradering med feks flatcap på ett senere tidspungt.( eller snu på flisa og bruke dac en , og kvitte meg med min....ikke prøvd dac en enda)

Men som jeg tidligere har sagt , jeg har kjøpt rørblokker , og skal i førsterekke prøve å få til de , når det er sagt er det nok mulig jeg vil "lande" på Naim og beholde an/E ett sted i fremtiden.....tiden vil vise.

Fraim gago , det blir det nok ikke.....litt i dyreste laget for de hyllene der , er jo fint , men syntes det er dyrt....iflg herr Tangen skal det visst være en bra oppgradering for alle med kun Naim utstyr i stallen.....ikke vet jeg .

Mvh Espen

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    QS blokker du har på gang skjønner jeg.
    I så fall hvem av de ?

/jan

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Horn mono

DEt vil komme mere innfo etterhvert

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Som flere sikkert nå har fått med seg , etter div skriving i andre tråder , Har jeg kjøpt ett sett Hornmono-blokker fra Quicksilver / Sanders.

Veldig lenge hatt lyst til å prøve disse , regner med at med litt flaks kommer de neste helg en gang , så det skal bli spennede.

KT66 og 6L6 røret er det som trigget min interesse for disse.

Hår det er sagt , liker jeg veldig godt Naim som jeg nå har på lån , da er det bare å senke skuldrene og lytte til qs sakene.....det er greit å ha en plan dersom ikke veien med qs skulle føre til rom.

Jeg har ladet Kamera til noen shoots når sakene er i hus... :D

Mvh Espen

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    ssm skrev:
    Som flere sikkert nå har fått med seg , etter div skriving i andre tråder , Har jeg kjøpt ett sett Hornmono-blokker fra Quicksilver / Sanders.

KT66 og 6L6 røret er det som trigget min interesse for disse.

Jeg har ladet Kamera til noen shoots når sakene er i hus... :D

Mvh Espen
    For å ikke snakke om KT77, kanskje noe mere rocka enn for eks 6L6 men fortsatt en knallrør.
    Uansett Espen...makan til fleksibel amp finnes ikke der ute. Kan jo bruke ørten forskjellige utgangsrør og i tillegg er'n tyst som f**.

/jan

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.079
    Torget vurderinger
    2
    Hva faen Espen, ikke noe fisking?

Hadde sett fram til at dette hadde blitt en skikkelig villmarkstråd jeg. Spisstelt, kaffebål og bambusstang.

Ender istedet opp med en vanlig se "hva jeg har tråd." Kjedelig Espen. Skjerp deg nå.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    ;D ;D

Takk folks....Jeg kan godt stikke innom å gjøre opp bål i hagen din Rolf... ;D

Jeg spiller fortsatt på Naim Supernait , bare en ting å si , forferdelig bra :D!

Måtte ut på jobb i stad på vakt , nesten så jeg hadde lyst til å si at det får vente til i morra... ;D

Blokkene fra Sanders/ quicksilver er av typen horn-mono , som skal være dønn tyste som du sier Jan.

Blir gøy å prøve dette , og nå , som jeg vet Naim speller som ei kule her hos meg , på an/e kan jeg bare prøve ut qs i visshet om at det ikke er verdens undergang om jeg ikke får de til på an/e.

Jeg håper jo det skal spille veldig flott , qs er ting jeg lenge har titta på , derfor falt jeg for fristelsen å prøve disse monoblokkene. Jeg har veldig tro på de altså.

Mvh Espen

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    ssm skrev:
    Jeg håper jo det skal spille veldig flott , qs er ting jeg lenge har titta på , derfor falt jeg for fristelsen å prøve disse monoblokkene. Jeg har veldig tro på de altså.

Mvh Espen
    For hva det måtte være verdt, jeg har også stor tro på de blokkene.
    Men vær så snill og gi de litt tid. Og ikke minst lek litt med rør når de er "innbrente"

/jan

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    De skal få tid Jan , jeg har ikke hastverk i det heletatt , det er jo også sommer og sol , så litt annet å drive med ute også......

Jeg venter i spenning.....og gleder meg selvsagt.

Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    He he Nevaton , er slett ikke uten Naim , da jeg har innhandlet en cd5x/headline ;D

Mangler bare napsc for å få en rimlig knall kombo på hodetlf. dette blir meget spennede.

vi får se , det hele er innkjøpt pent brukt , og jeg er nokså sikker på at det svarer til forventningene.

dc5x kobles opp mot headline , som skal drive sennheizer 595 ,headline drives igjen med Napsc psu.

Nå får jeg lytte litt til Supernait , før den skal reise hjem igjen..... ;)

Espen

Gemini13

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.08.2007
    Antall liker
    114
    Torget vurderinger
    1
    Kjøpt deg cd speller, for å høre på hodetelefoner ???

Skal vinylen støve ned ;D

Mvh
    Gemini

----------------------------------------------------------------------------
    ----------------------------------------------------------------------------

He he Geir , sannheten er at har holdt på å kjøpe en slik spiller før , to ganger.

Nå , når jeg har fått høre hvor fortreffelig Naim kan låte , syntes jeg det var ett greit kjøp mht pris/alder samt hvordan Naim står seg i bruktverdi.

Spillern skal selvfølgelig prøves med det nye røroppsettet , og mot Brystin dac , som jeg forøvrig er meget fornøyd med.

det blir ett Naim oppsett med headfi ja , det er helt rett. Jeg har ahtt ett headfi system i tankene i lengere tid , og da skal det være sånn at det spiller komplett , uten å benytte seg av hverken kabler eller signaler fra hovedanlegget . Ut fra hvordan Supernait s hodetelefon utgang låter , ble plutselig dette ett soleklart alternativ.

Med en dedikert cd spiller av god kvalitet , og med Naims musikalitet , vil dette også kunne funke på soverommet , og eller stå i oppsettet.

Skulle jeg få helt dilla , beholder jeg cd spillern i ett dedikert Naim oppsett senere , men legg merke til at jeg sier senere.....

Først skal vi ønske Quicksilver horn-monos velkommen , de er sendt i dag , så ankomst bør være før helgen.

Preampen som skal benyttes er kjøpt sammen med blokkene , og heter Mapletree . Kanadisk en manns greie , som jeg har lest litt om og sammen skal disse funke trålende , og med null støy.

Rør som kommer først ut er nok 6L6 effektrør, men blokkene kan brukes med en rekke rørtyper og derfor kan lyden og effekten varieres.

Så det er bare å vente på disse tre eskene nå , jeg er egentlig rimlig spent på hvordan dette spiller.

Mvh Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Og så venter jeg litt til.......

Regner med at første Naim sending kommer i hus i morra. ;D , vanedannende , musikalske saker-

Ett høyt tosifret beølp sølvplater er på vei......( satser på sølvsamlinger til headfi bruk fremover)......Når headfi funker , er det helt topp , selv her kan jeg dra på skikkelig....Endestasjonen blir dynamisk hodetelefon , jeg har hatt flere par stax innom , syntes de blir litt slappe i dynamikken rett og slett.

Naim cd5x ankommer i midten av neste uke , og QS monoblokkene ankommer på Torsdag denne uken.

Det blir en del bæring igjen , og noe lånt utstyr skal også ut/tilbake .

Jeg har en spennede tid foran meg .

Jeg kan uansett legge til at Naim supernait skal bli " vanskelig" å levere igjen....ett svært hyggelig bekjentskap rett og slett.

Brasse spiller jo på Naim/an/e kombo......fornøyd Brasse ?

Mvh Espen

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Kan ikke tenke meg en bedre kombo faktisk - til den prisen jeg har betalt. Ikke-i-det-hele-tatt-i-hele-verden-uansett ;D

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    ;D

Funker som fy her med supernait , jeg går nok en Naim-runde etterhvert.....

Brasse , om du vil teste en Naim cd spiller , så har jeg en på vei , bør vel få kobla disse sammen med DIN greiene... ;D Jeg har i allfall trua.

Brahms Four hand piano Music VOL 1 NAXOS fra bryston til supernait......moro å høre på !

Mvh Espen

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Takk for tilbudet, men har dessverre ingen sølvskiver ::)

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Cd er kan jeg da alltids ta med....Har du gått over til kun vinyl ??

Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    i postkassa lå det 3 hentelapper i dag....... ;D

drar avgårde jeg , tror jeg.... ;)

K