|
Forbaska synd det som skjedde med tanna forrige kvelden, Espenssm skrev:Oto skal bort pga oppgradering på forsterkerfronten med tid og stunder , når jeg får unna litt annet....
Stemmer nei til denslags makabre bilder. Er ikke spesiellt sart av meg,Grumpy skrev:Sånn går det Espen når du har så mange rør at du må spise glass til frokost.
- Du kan få den halve tanna jeg tygda av på julenøttene - da er du et stykke på vei til ønskedrømmen
Si meg, er ikke dette en bildetråd? ... AVSTEMMING!
Yess, det var utelukkende en forevigelse av "smilet" jeg var ute etter Gago, men i ettertid ser jeg helst at vi slipper ;D.Gago skrev:hva vil du ha bilder av, grumpy? tenna til ssm?
btw, håper ting går seg til, ssm.
Hei , nei men etter som jeg har forstått har spesialisten jeg skal til ( henvist) refusjonsrett , dette gjør at jeg kanskje slipper unna med noe......men JEG får aldri no gratis , så jeg går sikkert ikke under /innfrir kravene.....Zomby_Woof skrev:Har du snakka med NAV Espen?
De betalte en god slump av min tannlegeregning da jeg tok visdomsjekslene i overkjeften. Det var ikke svære regninga (husker ikke akkurat beløpet), men vi delte på den. Skulle tro det gikk an å få hjelp til det relativt spenstige summen du må ut med? Eller er det restbeløpet etter NAV-bidraget vi snakker om her?
Her er forresten tråden om mine tenner: http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=28172.0 Skal ta godt vare på resten av dem, skjønner jeg.
beløpet er stipulert uten noen form for refusjon foreløpig....Zomby_Woof skrev:Har du snakka med NAV Espen?
De betalte en god slump av min tannlegeregning da jeg tok visdomsjekslene i overkjeften. Det var ikke svære regninga (husker ikke akkurat beløpet), men vi delte på den. Skulle tro det gikk an å få hjelp til det relativt spenstige summen du må ut med? Eller er det restbeløpet etter NAV-bidraget vi snakker om her?
Her er forresten tråden om mine tenner: http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=28172.0 Skal ta godt vare på resten av dem, skjønner jeg.
Apropo hjertestans......cash 63 skrev:Tråkigt Espen, kan fortelle om en arbeids kollega med dårlige tenner, allt blev trukket ut av kjæften, ikke en flis igen.
Første gangen blev det trukket 16!!! tenner i en smell, narkose var gitt, men når han våknet fikk han hjerte stillestand på gangen
endte upp med sak mot tannlege. Kostet upp emot 300k før nye, har fått dekket iværtfall halvparten.
Hei, har du kjøpt deg kassettspiller Espen?ssm skrev:det er altså en Ny boks på vei , noe Ixos sin lyttestue ikke har hatt i hus på Årevis......rett og slett , skjelden og rimlig sak i grunn.....
Mvh Espen
Say no more 8)Grumpy skrev:Du som bytter stereoditter raskere en vi fortærer en boks makrell ;D
Høh....det har vært rolig ei stund nå da.... ;DGrumpy skrev:Nå må du prøve å få noen positive tanker inn i nøtta Espen.
Besides: Det at du "sjelden får nye bokser i hus", er jo nærmest et hån mot oss andre. Du som bytter stereoditter raskere en vi fortærer en boks makrell ;D
Art Tatum og Gammel Dansk i glasset , det er fredag.....ssm skrev:Høh....det har vært rolig ei stund nå da.... ;DGrumpy skrev:Nå må du prøve å få noen positive tanker inn i nøtta Espen.
Besides: Det at du "sjelden får nye bokser i hus", er jo nærmest et hån mot oss andre. Du som bytter stereoditter raskere en vi fortærer en boks makrell ;D
Dac en har jo stått i 6 uker.... , den blir værende , jeg liker den svært godt.....
Skål-.-.-![]()
nejdå Jan, denne hår reisende historien herstammer her til lands. Må si det er veldigt mye dårlige tenner her til lands, min erfaring blant kolleger +50, men nu tilhører jag en lav utbilded rase :Grumpy skrev:Grattis med Bryston og så er jeg spent på den andre boksen som du foreløpig ikke vil fortelle om.
Ellers må han "svensken" slutte med å skremme deg om hjertestans. Om eksemplet er tatt fra Sverige, så er det jo greit. Vi tåler som kjent noe mer, vi som er flasket opp på olje og ikke avgasser fra miljøfientlige Volvoriserte eksosrør. Enig Cash?
;D
/-Jan P.
Staten og Kapitalet de sitter i samme båt, og piskan som kittlar, kittlar inte heller deras feta nackar!!! (blå Tåget)ssm skrev:He he.....
Ja får ikke håpe hjertet stopper om jeg må ha Narkose engang , det ville jo vært krise for Rælingen Komune.... ;D Blir dårlig med skattepenger av det....
Jeg har tenkt mitt om helsenorge de siste dagene....
Hjertestans er alltid førstepri , ingen skattepenger inn når pumpa havarerer...
Tenner er overhodet ikke prioritert av staten , sånt tull får en stakkars jævel dekke selv av den 50% av lønna som er igjen etter skatt....Det finnes da mat fra TORO og andre løsninger .
operasjoner utføres helst ikke på folk over 50 år , begrunnelse : for lite inntekt i form av skatt igjen på disse skrottene , det går ikke an å "tjene inn utgiftene" etter behandlig før pensjonsalder er nådd .
Staten håper nok at flest mulig "legger på røret" ved fyllte 60 år , for her nærmer utgiftene seg faretruende , i takt med at inntektene borteblir ....altså total krise.
Fastlege er viktig , spesiellt for legene som får "fast million-inntekt" taperne er som det skal være , pasienten...at ordningen er svært kostbar , gjør mindre , det bare økes litt på skattene....Helst i form av bilavgifter.
Alle som kommer hit til Norge for å jobbe , får selvsagt dekket Barnetrygd for barna de har hjemme i sitt eget hjemland , de har selvsagt aldri vært eller kommer tilå komme hit , men inntektene dekker de hjemmeværende møderes behov og inntekt , i tillegg er skattene av den hyggelige sorten , i motsetning til de som er så dumme å inneha statsborger-skap.....Noen har jo det både frivillig og ufrivillig , de skal selvsagt blø.....
Jeg for min del titter litt etter helse-muligheter i utlandet , og reiser jeg til Polen , forlanger jeg topp service , skulle det komme på uforutsette utgifter ved oppholdet , må jeg vel kunne forlange å få dekket dette av den Polske stat , jeg er jo tilreisende gjest , og har lagt igjen store penger i landets legeindustri i form av behandling. Gjett om Ambasaden skal få blø om noe skulle gå galt....
Trives jeg , kan det hende jeg blir , finner en gesjeft å kjøpe/ eller tar meg jobb , selvsagt forlanger jeg bostøtte og hjelp økonomisk til å komme i gang , gratis skolegang for å lære språket , og det kan ikke bli mye å betale i skatt , jeg er da for svingende Norsk stats-borger , det er jo visse krav man da må kunne stille , bidrag til familie her hjemme ikke minst , de skal da leve de også , akkurat som barna til de som jobber her til lands-tilreisende...
Nei du Jense-mann , det var faenimeg synd at du greide å glise deg frem til makten i Kongeriket nok en gang , lover i hue og rævva ,......selv skal jeg love en ting jeg og....Kan jeg tjene ei krone eller to uten at Jense-.mann får kloa i noen prosenter av utbytte skal jeg benytte sjansen.......
Hilsen Reisende .Mac....
PS jeg har kjøpt "brukt boks" utelukkende fordi det ikke er MVA belagt handel...