Ixos`s sin lyttestue.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Arne Domnerius er en fyr som kan spille rolig blåsejazz/samler eller hva man kaller det , det ble Domnerius på riggen i kveld , snadder å kose seg emd etter en drøss med timer på jobb.

Mvh Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Da fikk jeg meg nok en overraskelse i vinylens fantastiske verden i går , monterte headshell-weight fra VPI.....som gjør at jeg får mere masse foran på armen , resultat etter dagens finjusteringer : laaangt bedre timing , det hele må nå lyttes til ,og finjusteres.....det vil ta litt tid.

I tillegg vurderer jeg en ny dings....en pickup er det lenge siden jeg har kjøpt meg nå.....

det må vel bli en Lyra til , eller sumiko reference eller kanskje en Dynavector TE Kaitora Rua ? Noen som har sistnevnte tilsalgs brukt , så hoi ut.

Mvh Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Audionote OTO SE en min med Borderpatrol psu skal selges , og derfor ligger den på Børsen.

en glimrende 10 watter som har spillt bedre enn andre 80 wattere jeg har hatt innomi det siste.

det var en formidabel oppgradering å kople på Borderpatrol PSU på denne , Powersupplyet kan selvsagt følge med v kjøp.

----------------------------------------------------------------------

Ellers ble det en tøff start på året , når jeg Mandag kveld ødla noen tenner som ikke lar seg reparere desverre. Ergo har jeg noen mindre hyggelige timer i vente hos tannlegen , og ett solid fem-sifret beløp å se fram til , men men....livet smiler ikke alltid.

Oto skal bort pga oppgradering på forsterkerfronten med tid og stunder , når jeg får unna litt annet....

Mvh Espen

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Du må være hifisentralens minst heldige kar. Synd med utgiftene, håper du får solgt forsterkeren kjapt!

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Jeeeesessss!

Espen. Du faen hakke meg den mest uheldige fyren jeg vet om, ikke bare på HFS.....

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Hvilket minner meg på, aldri sitte på Espen når han kjører bil.

Nuvel, makan til uflaks du har da Espen. Håper det ordner seg uten at du må pantsette alt du eier og har.
    Og nå skal du selge OTO'n m/BP psu. Kunne du ikke gjort det litt tidligere når jeg hadde litt penger til overs.

/jan

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.079
    Torget vurderinger
    2
    Du er nå uheldig også da, Espen. Du har min dype og oppriktige medfølelse.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Jeg er vanligvis ikke så j**** empatisk av meg.....

Men nå kjenner jeg at medfølelsen trenger seg på. Håper virkelig at hellet snur, Espen. Det fortjener du.

A

aair

Gjest
    ssm skrev:
    Oto skal bort pga oppgradering på forsterkerfronten med tid og stunder , når jeg får unna litt annet....
    Forbaska synd det som skjedde med tanna forrige kvelden, Espen :( Men om det blir den amp'en vi snakket om, så kan det være greit at tenna er på plass. For da kommer du jo til å sitte å glise hele tida ;D

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.485
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Sånn går det Espen når du har så mange rør at du må spise glass til frokost.
    - Du kan få den halve tanna jeg tygda av på julenøttene - da er du et stykke på vei til ønskedrømmen ;)

Si meg, er ikke dette en bildetråd? ... AVSTEMMING!

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.775
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    hva vil du ha bilder av, grumpy? tenna til ssm?

btw, håper ting går seg til, ssm.

Elmer Midd

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.06.2006
    Antall liker
    2.398
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Det ser ikke ut til at uhellene tar slutt for deg Espen.
    Får bare ønske deg lykke til med tannlegen, og jeg håper det etterhvert løser
    seg på musikkfronten også..

Ole

Elmer Midd

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.06.2006
    Antall liker
    2.398
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Grumpy skrev:
    Sånn går det Espen når du har så mange rør at du må spise glass til frokost.
    - Du kan få den halve tanna jeg tygda av på julenøttene - da er du et stykke på vei til ønskedrømmen ;)

Si meg, er ikke dette en bildetråd? ... AVSTEMMING!
    Stemmer nei til denslags makabre bilder. Er ikke spesiellt sart av meg,
    men har ikke noe stort behov for å se formannens maltrakterte tanngard...

Kyniske Grumpy bør nok få dekket sine behov for blodige perlerader på annet vis...

Ole

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.485
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Gago skrev:
    hva vil du ha bilder av, grumpy? tenna til ssm?

btw, håper ting går seg til, ssm.
    Yess, det var utelukkende en forevigelse av "smilet" jeg var ute etter Gago, men i ettertid ser jeg helst at vi slipper ;D.

(ssm og jeg hadde en intern og veldig selvironisk fleip om dette her forrige dagen ...bare så ingen misforstår mer enn nødv.)

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.844
    Torget vurderinger
    27
    Herregud SSM, du har mer uflaks enn noen fortjener.
    Håper det fikser seg med tennene (det gjør det sikkert, det bare koster) og at du finner ut av det med hifien.

Lykkeønskninger herfra.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Himmel og hav, Espen...du har min dypeste medfølelse, det er nesten ikke til å fatte at du får så mye i løpet av et år. Uansett, det ordner seg jo etterhvert. Heldigvis. Lykke til med tannlege, anlegg og et forhåpentligvis rimelig uhellsfritt 2010.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Ja ja , så har jeg vært innom å prøvd kortleserne hos 3 tannleger....( de virker!!)

Jeg har fått en prislapp på 42k for nye tenner.... :-\

Vi får se , det kan bli ok , for jeg har fått status på at tannregulering i ung alder har skylden for at tenna ikke holdt lengere , litt paradoks ,-......

Her proppes foreldrene ørene fulle av skoletannlegene hvor viktig det er for ungne med rette fine tenner , for karriæremuligheter osv.....så har man knappt jobba i 10 år , og fått lagt seg opp litt penger , så røsser faenskapet ut av kjeften som pulver fra en nutrilett-pakke. ;D

Jeg går til sak mot nav......det er den eneste måten å redde hi-fi tilværelsen på :D

Helvete starter kommende mandag morra med trekking av restene , selv kan det hende formannen vil fremstå i ny drakt utpå sommern , det er fare for at kiloene raser av , med tomatsuppe og pannekaker fra kiwi som kost....Lunsjen må fortæres med bestikk , ikke alltid lett for en reise-montør med bilen pakket ut på byggeplasser.

Det hele blir alltid ett evig jag om penger.....Om jeg skulle få ett liv etter døden engang , håper jeg det er langt vekk fra penge-jag , griske tannleger og harde brødskorper.... ;)

Takker for alle her på sentralen som bryr seg , jeg kommer nok ikke til å gå nevneverdig bort i fremtiden , men om noen ønsker å komme på besøk er det hyggelig , til dere som syntes jeg skravler mye , det kommer til å bli mye bedre fremover.... :-\

Jeg er sliten etter alle ulykkene , det tar liksom litt av livsgnisten bort , lyspungtene er små i havet av uhellene desverre-.Vi får se hvordan det går , de brukkene tennene må ut , så kommer tilværelsen og ventetiden på noe nytt å tygge med , så får vi se hvordan dette går mht å få dekket noe , jeg har heldigvis penger til det hele , men det går jo utover andre ting , bla a å kunne unne seg ting , jeg har grubla litt i det siste , vi får se hva tannlegen sier.....jeg er fristet til å trekke ut all faenskapen for å kanske komme i mål en gang . punger jeg ut nå har jeg brukt 70k på tannlege-snacks siden 2003 , litt i overkant kanskje... 8)

Kompisen på bildet er god til å synge , men jeg leder fortsatt i kampen om dollar-gliset....selv etter mandagen er nok ledelsen formidabel... ;D

Mvh Espen

Vedlegg

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.485
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Du får ha lykke til Espen ...

Jeg sender gjerne en hundrings på konto om mange nok støtter opp under en solidarisk (tann)kronerulling i ånden av HFS-kameratskap.

/-Jan P.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Har du snakka med NAV Espen?

De betalte en god slump av min tannlegeregning da jeg tok visdomsjekslene i overkjeften. Det var ikke svære regninga (husker ikke akkurat beløpet), men vi delte på den. Skulle tro det gikk an å få hjelp til det relativt spenstige summen du må ut med? Eller er det restbeløpet etter NAV-bidraget vi snakker om her?

Her er forresten tråden om mine tenner: http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=28172.0 Skal ta godt vare på resten av dem, skjønner jeg.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hmm ett godt forslag Jan..... ;D

Men jeg vil neppe at det blir slosskamp om tenna på lyttekveldene , og litt dritt med å gå rundt å glise med andre s eiendeler... ;D

Men ja det er trist når livet byr på såpass heftig motgang og smerte i en alder av 33 år , selvsagt....

Men hva faen skal man gjøre ?

Det finnes mye bra i plast om dagen......jeg vil nå heller ha plastikk-tenner enn de gamle fra Cowboyfilmene i Hickory... ;D(treverk)

Kan blandt annet sees i filmen Open Range..... 8)

Det ordner seg nok , er det nå det passer med ordtaket : det koster mer enn det smaker?

Mvh Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Zomby_Woof skrev:

De betalte en god slump av min tannlegeregning da jeg tok visdomsjekslene i overkjeften. Det var ikke svære regninga (husker ikke akkurat beløpet), men vi delte på den. Skulle tro det gikk an å få hjelp til det relativt spenstige summen du må ut med? Eller er det restbeløpet etter NAV-bidraget vi snakker om her?

Her er forresten tråden om mine tenner: http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=28172.0 Skal ta godt vare på resten av dem, skjønner jeg.
    Hei , nei men etter som jeg har forstått har spesialisten jeg skal til ( henvist) refusjonsrett , dette gjør at jeg kanskje slipper unna med noe......men JEG får aldri no gratis , så jeg går sikkert ikke under /innfrir kravene.....

ikke til å stikke under en stol at jeg er så fuckings lei helseplager at jeg ja..........

Jeg var med i ei stygg arb ulykke i 1999 der jeg ble innlagt på Ullevål med knekt kjeve på tre steder , resultat : hele kjevebenet utskiftet i titan....2 mnd på suppe da og....nå spørs det , tannproblemene ligger i samme omeråde / kjeve...så det kan være enmulighet for å få noe på forsikring....men igjen en forbanna kamp å gå sikkert , .....................

Det aller beste er vel å dra ut all faenskapen med Narkose , og få noe nytt inni der når en først våkner.....(hvis man våkner) ;D

Jeg er bare trøtt på all driten i livet-rett og slett......

ES

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Zomby_Woof skrev:

beløpet er stipulert uten noen form for refusjon foreløpig....

Mvh Espen

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Jeg vil tro at du får refusjon på en betydelig andel av beløpet. Men du må nok belage deg på å betale en god del selv også, og legge ut hele beløpet. Det måtte i hvert fall jeg.

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.527
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Tråkigt Espen, kan fortelle om en arbeids kollega med dårlige tenner, allt blev trukket ut av kjæften, ikke en flis igen.
    Første gangen blev det trukket 16!!! tenner i en smell, narkose var gitt, men når han våknet fikk han hjerte stillestand på gangen
    endte upp med sak mot tannlege. Kostet upp emot 300k før nye, har fått dekket iværtfall halvparten.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Da var status oppgjort , og prisen økte "bare med 21k" , det kosta 1000 kr å ikke få gjort en damn shit....hittil kost på ei uke på 2100kr uten å komme noe videre....

Jaggu sa jeg sko seg...

Dermed er det spiker i kista for alle hi-fi kjøp fremover er jeg redd for.....skal se hva jeg får til , men det er fare for det med sånne utgifter....

Når jeg fikk prisen sa jeg ( klarte ikke dy meg)...Jøss , ikke mere , det var da billig!"....tok jakka og gikk.....

jeg får se lyst på det , jeg trenger ikke å selge eiendeler for å få til dette i allefall.....det blir neppe bedre lyd i heimen på en stund , men det blir da ikke værre heller....

Mvh Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    cash 63 skrev:
    Tråkigt Espen, kan fortelle om en arbeids kollega med dårlige tenner, allt blev trukket ut av kjæften, ikke en flis igen.
    Første gangen blev det trukket 16!!! tenner i en smell, narkose var gitt, men når han våknet fikk han hjerte stillestand på gangen
    endte upp med sak mot tannlege. Kostet upp emot 300k før nye, har fått dekket iværtfall halvparten.
    Apropo hjertestans......

Om noe slikt skulle skje , så er man i allefall kvitt alt helvete med en dårlig kropp....

bare å håpe på at hjerte-startern er opptatt.... :p Nå er dritt-lei det meste! bare faenskap har livet bydd på de 4 siste årene , ogj eg kan skimte at det er ikke de store lyspungtene i Tannlegens kortleser... :D

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei godtfolk....

Oppi alll driten må man jo unne seg litt , derfor har jeg satt av kvelden til musikklytting , og en handlet en ny boks.....

så kom kabler hit i går , audionote kabler , uten tvil de beste jeg nok har hatt , selv om både lånte shuynata Gemeni og andre har vært jævlig gode-.---

an kablene har en flott flyt...

Bryston dac en er nå blitt min Eiendel for godt ( tror jeg skal ha denne lenge) Mere enn bra nok for en vinylfreaker. ;D

det er altså en Ny boks på vei , noe Ixos sin lyttestue ikke har hatt i hus på Årevis......rett og slett , skjelden og rimlig sak i grunn.....

tatt en sjanse nå , så får vi se.....

Ingen som vil ha en OTO SE som er som ny.....kan leveres som pakke med snell B Minor ( det spiller jævlig bra sammen) for 30K..........

Ha en god kveld folks....

Mvh Espen

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.485
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Grattis med Bryston og så er jeg spent på den andre boksen som du foreløpig ikke vil fortelle om.

Ellers må han "svensken" slutte med å skremme deg om hjertestans. Om eksemplet er tatt fra Sverige, så er det jo greit. Vi tåler som kjent noe mer, vi som er flasket opp på olje og ikke avgasser fra miljøfientlige Volvoriserte eksosrør. Enig Cash?

;D
    /-Jan P.

Elmer Midd

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.06.2006
    Antall liker
    2.398
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    ssm skrev:
    det er altså en Ny boks på vei , noe Ixos sin lyttestue ikke har hatt i hus på Årevis......rett og slett , skjelden og rimlig sak i grunn.....

Mvh Espen
    Hei, har du kjøpt deg kassettspiller Espen? :eek:

Overaskende...

Ole

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    He he.....

Ja får ikke håpe hjertet stopper om jeg må ha Narkose engang , det ville jo vært krise for Rælingen Komune.... ;D Blir dårlig med skattepenger av det....

Jeg har tenkt mitt om helsenorge de siste dagene....

Hjertestans er alltid førstepri , ingen skattepenger inn når pumpa havarerer...

Tenner er overhodet ikke prioritert av staten , sånt tull får en stakkars jævel dekke selv av den 50% av lønna som er igjen etter skatt....Det finnes da mat fra TORO og andre løsninger .

operasjoner utføres helst ikke på folk over 50 år , begrunnelse : for lite inntekt i form av skatt igjen på disse skrottene , det går ikke an å "tjene inn utgiftene" etter behandlig før pensjonsalder er nådd .

Staten håper nok at flest mulig "legger på røret" ved fyllte 60 år , for her nærmer utgiftene seg faretruende , i takt med at inntektene borteblir ....altså total krise.

Fastlege er viktig , spesiellt for legene som får "fast million-inntekt" taperne er som det skal være , pasienten...at ordningen er svært kostbar , gjør mindre , det bare økes litt på skattene....Helst i form av bilavgifter.

Alle som kommer hit til Norge for å jobbe , får selvsagt dekket Barnetrygd for barna de har hjemme i sitt eget hjemland , de har selvsagt aldri vært eller kommer tilå komme hit , men inntektene dekker de hjemmeværende møderes behov og inntekt , i tillegg er skattene av den hyggelige sorten , i motsetning til de som er så dumme å inneha statsborger-skap.....Noen har jo det både frivillig og ufrivillig , de skal selvsagt blø.....

Jeg for min del titter litt etter helse-muligheter i utlandet , og reiser jeg til Polen , forlanger jeg topp service , skulle det komme på uforutsette utgifter ved oppholdet , må jeg vel kunne forlange å få dekket dette av den Polske stat , jeg er jo tilreisende gjest , og har lagt igjen store penger i landets legeindustri i form av behandling. Gjett om Ambasaden skal få blø om noe skulle gå galt....

Trives jeg , kan det hende jeg blir , finner en gesjeft å kjøpe/ eller tar meg jobb , selvsagt forlanger jeg bostøtte og hjelp økonomisk til å komme i gang , gratis skolegang for å lære språket , og det kan ikke bli mye å betale i skatt , jeg er da for svingende Norsk stats-borger , det er jo visse krav man da må kunne stille , bidrag til familie her hjemme ikke minst , de skal da leve de også , akkurat som barna til de som jobber her til lands-tilreisende...

Nei du Jense-mann , det var faenimeg synd at du greide å glise deg frem til makten i Kongeriket nok en gang , lover i hue og rævva ,......selv skal jeg love en ting jeg og....Kan jeg tjene ei krone eller to uten at Jense-.mann får kloa i noen prosenter av utbytte skal jeg benytte sjansen.......

Hilsen Reisende .Mac....

PS jeg har kjøpt "brukt boks" utelukkende fordi det ikke er MVA belagt handel...

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Da høres det musikk som jeg vanligvis ikke drar fram bla a...

Scott Hamilton/ Bob Wilber...( new old stock) spretta platen av ei skvie fra 1979......kan hende jeg tapte mye på det , men den var virkelig flott......

Jeg forundres hvordan det kan være støv på vinyl som er pakket i plast , selv etter alle disse åra....en runde på 16,5 vpi og i MINT COND.

Vivaldi- de fire årstider....

Henning Kvitnes - stemmer i gresset

Joe Bonamassa . LIVE........utrolig kul blues/rock plate ....

De nye akustikk-platene virker til hensikten , selv om ikke alle er på plass enda....Noe bedre "timing" i musikken,,,,,,

............og den nye boksen......det er ikke Kassettspiller , heller ikke spolebåndavspiller.....Den har aner av noe som kjennetegner de flotte platespillerne til Nottingham ....

Mvh Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Da vi kommer til New orleans - Jazz.....gjort av Norske musikere finnes det en hel del bra...

Bla a Magnolia Jazzband , som alle andre artister og grupper , er ikke alt like bra , ei plate jeg syntes er fantastisk fra gruppen er :" In that sweet old garden og eden" fra 2002.

Litt salme-preg over denne , allikevel har den mange fine toner å lytte til , at jeg har blitt svært gla i New Orleans-jazz har vel fleste her inne fått med seg , denne plata fikk jeg av min gode Venn Jan Petter "grumpy" her på sentralen , det er ei plate som jeg setter svært stor pris på , og noen ganger lurer jeg faktisk på hvorfor en som meg , som ofte strør om seg med banne-ord og det som værre er , plutselig skulle få sånn sans for slik musikk ? Svaret finnes nok mere i rytmen og foten jeg får av musikken , og mindre budskapet..

Jeg husker i fjor vinter besøkte jeg Lillestrøm Kirke og Magnolia spillte der , Med Tricia Boutte på vokal , det er skjelden håra reiser seg på ryggen , men det gjorde det da gitt.....frk Boutte har en fantastisk stemme rett og slett , jeg var vel den eneste som stakk innom utelukkende for rytmen vil jeg tro... ;D

Ei annen New Orleans-jazz skive som står høyt på lista er debut skiva til Ytre Suløens....synd de gamle vinylplatene er såpass labre på innspillinger , jeg tviler på at jeg finner denne på Audiofil press.... ;D

Finnes det andre ihuga new orleans-jazz entusiaster kunne det vært hyggelig å komme i kontakt , det er mye upløyd mark der enda...

Mvh Espen

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.485
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Nå må du prøve å få noen positive tanker inn i nøtta Espen.

Besides: Det at du "sjelden får nye bokser i hus", er jo nærmest et hån mot oss andre. Du som bytter stereoditter raskere en vi fortærer en boks makrell ;D

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Grumpy skrev:

Besides: Det at du "sjelden får nye bokser i hus", er jo nærmest et hån mot oss andre. Du som bytter stereoditter raskere en vi fortærer en boks makrell ;D
    Høh....det har vært rolig ei stund nå da.... ;D

Dac en har jo stått i 6 uker.... , den blir værende , jeg liker den svært godt.....

Skål-.-.- :D

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    ssm skrev:
    Grumpy skrev:

Høh....det har vært rolig ei stund nå da.... ;D

Dac en har jo stått i 6 uker.... , den blir værende , jeg liker den svært godt.....

Skål-.-.- :D
    Art Tatum og Gammel Dansk i glasset , det er fredag..... ;)

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.527
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Grumpy skrev:
    Grattis med Bryston og så er jeg spent på den andre boksen som du foreløpig ikke vil fortelle om.

Ellers må han "svensken" slutte med å skremme deg om hjertestans. Om eksemplet er tatt fra Sverige, så er det jo greit. Vi tåler som kjent noe mer, vi som er flasket opp på olje og ikke avgasser fra miljøfientlige Volvoriserte eksosrør. Enig Cash?

;D
    /-Jan P.
    nejdå Jan, denne hår reisende historien herstammer her til lands. Må si det er veldigt mye dårlige tenner her til lands, min erfaring blant kolleger +50, men nu tilhører jag en lav utbilded rase ::) working class hero!

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.527
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    ssm skrev:
    He he.....

Ja får ikke håpe hjertet stopper om jeg må ha Narkose engang , det ville jo vært krise for Rælingen Komune.... ;D Blir dårlig med skattepenger av det....

Jeg har tenkt mitt om helsenorge de siste dagene....

Hjertestans er alltid førstepri , ingen skattepenger inn når pumpa havarerer...

Tenner er overhodet ikke prioritert av staten , sånt tull får en stakkars jævel dekke selv av den 50% av lønna som er igjen etter skatt....Det finnes da mat fra TORO og andre løsninger .

operasjoner utføres helst ikke på folk over 50 år , begrunnelse : for lite inntekt i form av skatt igjen på disse skrottene , det går ikke an å "tjene inn utgiftene" etter behandlig før pensjonsalder er nådd .

Staten håper nok at flest mulig "legger på røret" ved fyllte 60 år , for her nærmer utgiftene seg faretruende , i takt med at inntektene borteblir ....altså total krise.

Fastlege er viktig , spesiellt for legene som får "fast million-inntekt" taperne er som det skal være , pasienten...at ordningen er svært kostbar , gjør mindre , det bare økes litt på skattene....Helst i form av bilavgifter.

Alle som kommer hit til Norge for å jobbe , får selvsagt dekket Barnetrygd for barna de har hjemme i sitt eget hjemland , de har selvsagt aldri vært eller kommer tilå komme hit , men inntektene dekker de hjemmeværende møderes behov og inntekt , i tillegg er skattene av den hyggelige sorten , i motsetning til de som er så dumme å inneha statsborger-skap.....Noen har jo det både frivillig og ufrivillig , de skal selvsagt blø.....

Jeg for min del titter litt etter helse-muligheter i utlandet , og reiser jeg til Polen , forlanger jeg topp service , skulle det komme på uforutsette utgifter ved oppholdet , må jeg vel kunne forlange å få dekket dette av den Polske stat , jeg er jo tilreisende gjest , og har lagt igjen store penger i landets legeindustri i form av behandling. Gjett om Ambasaden skal få blø om noe skulle gå galt....

Trives jeg , kan det hende jeg blir , finner en gesjeft å kjøpe/ eller tar meg jobb , selvsagt forlanger jeg bostøtte og hjelp økonomisk til å komme i gang , gratis skolegang for å lære språket , og det kan ikke bli mye å betale i skatt , jeg er da for svingende Norsk stats-borger , det er jo visse krav man da må kunne stille , bidrag til familie her hjemme ikke minst , de skal da leve de også , akkurat som barna til de som jobber her til lands-tilreisende...

Nei du Jense-mann , det var faenimeg synd at du greide å glise deg frem til makten i Kongeriket nok en gang , lover i hue og rævva ,......selv skal jeg love en ting jeg og....Kan jeg tjene ei krone eller to uten at Jense-.mann får kloa i noen prosenter av utbytte skal jeg benytte sjansen.......

Hilsen Reisende .Mac....

PS jeg har kjøpt "brukt boks" utelukkende fordi det ikke er MVA belagt handel...
    Staten og Kapitalet de sitter i samme båt, og piskan som kittlar, kittlar inte heller deras feta nackar!!! (blå Tåget)
    http://www.youtube.com/watch?v=P5vvrUrBuQQ

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn