Jeg kjøpte en Tecnodec for fem år siden. "Penger å spare hvis jeg var rask" ifølge forhandler, første seriøse platespiller. Angret umiddelbart på at jeg ikke hadde gått opp et hakk, Rega-armen så billig ut (anti-skate lot seg ikke stille engang). Oppgraderte til Tecnoarm, og det låter utrolig bra når alt klaffer. Hører på Marlena Shaw nå, The Spice Of Life, og det høres utrolig luftig og detaljert ut, mye bedre enn streaming/FLAC i mine ører.
Ser etter gode men ikke altfor dyre oppgraderingsmuligheter. Har en Blue Point 2-pickup og en Pro-ject Phono Box RS m/batteriboks. Forsterker er Hegel H200.
Jeg lurer på om en HR Power Supply er verdt prisen. Den får gode kritikker jevnt over. Men er det sannsynlig at det vil være en hørbar forskjell når jeg allerede bruker strømrens (IsoTek Aquarius ECO 3)?
Lurer også på noen andre ting:
Jeg bruker Michells clamp, og tidligere kunne jeg tydelig se mellomrommet mellom platen og tallerkenen, men ikke nå lenger. På tide å bytte ut filtringen? Skal man presse ned klemmen, eller ikke?
Jeg har egentlig ikke drevet så mye vedlikehold siden jeg kjøpte spilleren, bortsett fra at jeg har byttet rem en gang og børster pickup før hver plate. Har heller ikke hatt anledning til å bruke spilleren så mye de siste tre årene, så tar opp hobbyen nå. Er det noen deler av spilleren som burde smøres e.l.?
Vis vedlegget 550021