Jallatråd for hodetelefonentusiastene i hodetelefonforumet

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.800
    Antall liker
    18.124
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Om du ønsker å se nakenhet og mennesker i fri utfoldelse, ta kontakt per PM, så kan jeg gi deg noen av favorittene mine.
    Hmmm... det aner meg trekant mellom Knerten, Karoline og Tittentei:eek:. Der går det vel for seg så flisa fyker.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Er det kun (reklame)bildene som er sladdet, eller er dette laget for prime time mainstream USA slik at de også har sladdet de levende bildene?
    Det er sladdet etter beste evne live også;)
    Amerikanerne er morsomme når de overhode ikke forsøker.

    Om du ønsker å se nakenhet og mennesker i fri utfoldelse, ta kontakt per PM, så kan jeg gi deg noen av favorittene mine.
    Hmmm... det aner meg trekant mellom Knerten, Karoline og Tittentei:eek:. Der går det vel for seg så flisa fyker.
    ... og så lo jeg enda mer.
     

    SD88

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.05.2013
    Innlegg
    133
    Antall liker
    56
    Sted
    Norge
    Hei.

    Er ikke sikker på om dette er det rette stedet å poste om slikt, men jeg har et lite "problem" som jeg hadde håpet noen her kunne hjelpe meg med. Jeg kjøpte nylig nye hodetelefoner på tilbud til bærbar bruk som jeg hadde tenkte å bruke kun når jeg ute i skog og mark, men nå ettersom jeg har funnet ut at lyden passer meg helt utmerket ønsker jeg også å bruke de samme hodetelefonene til pc bruk når jeg hører på musikk og ser på film. Men, Problemet er at ledningen ikke rekker frem til lydkortet på maskinen og det er ikke mulig å bytte kabel. Jeg trenger en forlenger på minst 1,5 meter. Det jeg da lurer på er hvor jeg kan kjøpe noe slikt uten å måtte vente en lang stund og om jeg kommer til å miste noe av lydkvaliteten ved å bruke en forlenger?

    Håper noen har et god råd/tips å komme med, takk på forhånd :)
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Hei.

    Er ikke sikker på om dette er det rette stedet å poste om slikt, men jeg har et lite "problem" som jeg hadde håpet noen her kunne hjelpe meg med. Jeg kjøpte nylig nye hodetelefoner på tilbud til bærbar bruk som jeg hadde tenkte å bruke kun når jeg ute i skog og mark, men nå ettersom jeg har funnet ut at lyden passer meg helt utmerket ønsker jeg også å bruke de samme hodetelefonene til pc bruk når jeg hører på musikk og ser på film. Men, Problemet er at ledningen ikke rekker frem til lydkortet på maskinen og det er ikke mulig å bytte kabel. Jeg trenger en forlenger på minst 1,5 meter. Det jeg da lurer på er hvor jeg kan kjøpe noe slikt uten å måtte vente en lang stund og om jeg kommer til å miste noe av lydkvaliteten ved å bruke en forlenger?

    Håper noen har et god råd/tips å komme med, takk på forhånd :)
    Har brukt forlengelseskabel fra Biltema og Claes Ohlson uten å merke noe, så hadde prøvd det. Koster knapt 50-lappen anyways.
     

    SD88

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.05.2013
    Innlegg
    133
    Antall liker
    56
    Sted
    Norge
    Hei.

    Er ikke sikker på om dette er det rette stedet å poste om slikt, men jeg har et lite "problem" som jeg hadde håpet noen her kunne hjelpe meg med. Jeg kjøpte nylig nye hodetelefoner på tilbud til bærbar bruk som jeg hadde tenkte å bruke kun når jeg ute i skog og mark, men nå ettersom jeg har funnet ut at lyden passer meg helt utmerket ønsker jeg også å bruke de samme hodetelefonene til pc bruk når jeg hører på musikk og ser på film. Men, Problemet er at ledningen ikke rekker frem til lydkortet på maskinen og det er ikke mulig å bytte kabel. Jeg trenger en forlenger på minst 1,5 meter. Det jeg da lurer på er hvor jeg kan kjøpe noe slikt uten å måtte vente en lang stund og om jeg kommer til å miste noe av lydkvaliteten ved å bruke en forlenger?

    Håper noen har et god råd/tips å komme med, takk på forhånd :)
    Har brukt forlengelseskabel fra Biltema og Claes Ohlson uten å merke noe, så hadde prøvd det. Koster knapt 50-lappen anyways.
    Kontaktene på dem blant annet fra biltema og elkjøp er nikkelbelagte og ikke gullbelagte. Det har ikke noe å si eller?
     

    JohnnyH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Innlegg
    3.004
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    Hei.

    Er ikke sikker på om dette er det rette stedet å poste om slikt, men jeg har et lite "problem" som jeg hadde håpet noen her kunne hjelpe meg med. Jeg kjøpte nylig nye hodetelefoner på tilbud til bærbar bruk som jeg hadde tenkte å bruke kun når jeg ute i skog og mark, men nå ettersom jeg har funnet ut at lyden passer meg helt utmerket ønsker jeg også å bruke de samme hodetelefonene til pc bruk når jeg hører på musikk og ser på film. Men, Problemet er at ledningen ikke rekker frem til lydkortet på maskinen og det er ikke mulig å bytte kabel. Jeg trenger en forlenger på minst 1,5 meter. Det jeg da lurer på er hvor jeg kan kjøpe noe slikt uten å måtte vente en lang stund og om jeg kommer til å miste noe av lydkvaliteten ved å bruke en forlenger?

    Håper noen har et god råd/tips å komme med, takk på forhånd :)
    Har brukt forlengelseskabel fra Biltema og Claes Ohlson uten å merke noe, så hadde prøvd det. Koster knapt 50-lappen anyways.
    Kontaktene på dem blant annet fra biltema og elkjøp er nikkelbelagte og ikke gullbelagte. Det har ikke noe å si eller?
    Med noenlunde normalt utstyr er det ikke noe spesielt og bekymre seg over, men du kan jo prøve med og uten kabelforlenger og se om du merker forskjell, claseren tar vell ofte retur på en del varer hvis de kan selge det videre, koster vell uansett ca 50kr etter Tittenteis erfaring.

    Ellers lager vell Grado en slik kabel.

    egen trå om emnet: http://www.hifisentralen.no/forumet/hodetelefoner/63800-hodetelefonforlengerkabel.html
     

    SD88

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.05.2013
    Innlegg
    133
    Antall liker
    56
    Sted
    Norge
    Hei.

    Er ikke sikker på om dette er det rette stedet å poste om slikt, men jeg har et lite "problem" som jeg hadde håpet noen her kunne hjelpe meg med. Jeg kjøpte nylig nye hodetelefoner på tilbud til bærbar bruk som jeg hadde tenkte å bruke kun når jeg ute i skog og mark, men nå ettersom jeg har funnet ut at lyden passer meg helt utmerket ønsker jeg også å bruke de samme hodetelefonene til pc bruk når jeg hører på musikk og ser på film. Men, Problemet er at ledningen ikke rekker frem til lydkortet på maskinen og det er ikke mulig å bytte kabel. Jeg trenger en forlenger på minst 1,5 meter. Det jeg da lurer på er hvor jeg kan kjøpe noe slikt uten å måtte vente en lang stund og om jeg kommer til å miste noe av lydkvaliteten ved å bruke en forlenger?

    Håper noen har et god råd/tips å komme med, takk på forhånd :)
    Har brukt forlengelseskabel fra Biltema og Claes Ohlson uten å merke noe, så hadde prøvd det. Koster knapt 50-lappen anyways.
    Kontaktene på dem blant annet fra biltema og elkjøp er nikkelbelagte og ikke gullbelagte. Det har ikke noe å si eller?
    Med noenlunde normalt utstyr er det ikke noe spesielt og bekymre seg over, men du kan jo prøve med og uten kabelforlenger og se om du merker forskjell, claseren tar vell ofte retur på en del varer hvis de kan selge det videre, koster vell uansett ca 50kr etter Tittenteis erfaring.

    Ellers lager vell Grado en slik kabel.

    egen trå om emnet: http://www.hifisentralen.no/forumet/hodetelefoner/63800-hodetelefonforlengerkabel.html
    Det hele ender vel med at jeg kommer til å innbille meg at lyden ikke er den samme, så jeg kan like godt spare masse tid å bare gå til innkjøp av noe skikkelig greier. At jeg skulle bli så kresen når det kommer til lyd hadde jeg aldri trodd lol...takker for svar.
     

    JohnnyH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Innlegg
    3.004
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Rogaland / Sandnes

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Ekstra morsomt for de av oss som liker Lyle Lovett

    Ekstra morsomt for de av oss som liker Lyle Lovett:


    Sangen er "She's No Lady" (strålende tekst):


    http://www.cowboylyrics.com/lyrics/lovett-lyle/shes-no-lady-887.html

    She hates my mama
    She hates my daddy too
    She loves to tell me
    She hates the things I do
    She loves to lie beside me
    Almost every night
    She's no lady she's my wife

    The preacher asked her
    And she said I do
    The preacher asked me
    And she said yes he does too
    And the preacher said
    I pronounce you 99 to life
    Son she's no lady she's your wife

    And I can't remember
    How I met her
    Seems like she's always just been hanging here off my right arm
    And I can't remember
    How I ever
    Thought that I just couldn't live without a woman's charm

    And even though
    She loves the smell of French perfume
    And even though
    She walks around in high-heel shoes
    All I know
    Is I'm the one who pays her price
    Man she's no lady she's my wife

    And I can't remember
    How I met her
    Seems like she's always just been hanging here off my right arm
    And I can't remember
    How I ever
    Thought that I just couldn't live without a woman's charm

    Yea she hates my mama
    She hates my daddy too
    She loves to tell me
    She hates the things I do
    She loves to lie beside me
    Almost every night
    She's no lady she's my wife
    Og når vi er i gang:


    "Penguins" fra albumet "I Love Everybody". Legg merke til Linda Evangelista i videoen og antagelig på omslaget.

    LyleLovettILoveEverybody.jpg
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.384
    Antall liker
    583
    Torget vurderinger
    9
    Installerte Photoshop for første gang på et par år. Hadde glemt hvor morro det er å lage bilder i PS.
    Klipp & lim kan du gjøre i microsoft paint også, du trenger ikke photoshop for det. De som eier kildemateriale syns nok også det er kjempe stas at du så pretensiøst kaller det å stjele andre sine bilder og ideer for å "lage bilder".

    89380_3_600.jpeg
     

    JohnnyH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Innlegg
    3.004
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    Musikkens helbredene effekt.

    Så denne på tv og resultatene er helt fantastiske, meget vell anvendte minutter å se denne.:D


    Ble en respons på sorgenfri sitt innlegg.:cool:
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    ^så den der for litt siden, og den fikk meg til å tenke..

    Tenk deg tittelen: MusikkUtstyrsKonsulent! I staten:) Så skulle jeg hatt 10% av innsparte medisiner!
     

    JohnnyH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Innlegg
    3.004
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    ^så den der for litt siden, og den fikk meg til å tenke..

    Tenk deg tittelen: MusikkUtstyrsKonsulent! I staten:) Så skulle jeg hatt 10% av innsparte medisiner!
    Forenings ide på gang nå ja.

    Det er en kar her i distriktet som driver med musikk terapi blant meget alvorlig syke, han driver også hifi sjappe, og itillegg har han vist litt sånn åndenes makt egenskaper, føler fyren ser tvert igjennom meg når jeg er innom, men han kan et triks og to om behagelig musikk gjengivelse.
     

    barathsec

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.05.2012
    Innlegg
    1.275
    Antall liker
    586
    Sted
    Der hvor gjøken alene galer i full Stereo
    Torget vurderinger
    9
    ^så den der for litt siden, og den fikk meg til å tenke..

    Tenk deg tittelen: MusikkUtstyrsKonsulent! I staten:) Så skulle jeg hatt 10% av innsparte medisiner!
    Forenings ide på gang nå ja.



    Det er en kar her i distriktet som driver med musikk terapi blant meget alvorlig syke, han driver også hifi sjappe, og itillegg har han vist litt sånn åndenes makt egenskaper, føler fyren ser tvert igjennom meg når jeg er innom, men han kan et triks og to om behagelig musikk gjengivelse.
    grunnen for at han ser tvers igjennom deg er sikkert for å se om du har noe penger å bruke i butikken hans..! LOL :cool:
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.800
    Antall liker
    18.124
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Kjøper man litt stoore htlf, så kan jo bruksområdet utvides.

    The Head-Fi Bra:
    head fi bh.jpg
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    grunnen for at han ser tvers igjennom deg er sikkert for å se om du har noe penger å bruke i butikken hans..! LOL :cool:
    Klarsynte har virkelig nese for penger, ja. De såkalte evnene deres er ofte en gave fra universet, og de skal derfor brukes for å fremme gode ting for menneskeheten, men så sitter de selvsagt og rådfører damer i midlivskrise via 829-nummer for 27 kr minuttet, hahaha.

    Nei, hadde jeg ikke hatt moralske skrupler, så skulle jeg enten solgt kabler eller vært klarsynt. ;D
     

    JohnnyH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Innlegg
    3.004
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    StereoDesk HeadFi, HiFiMan and more! Great sound and music for personal listening

    Omtale av mye snadder utstyr som, Bakoon, crayon, Malvalve, osv.:)

     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Den Bakoon-saken altså! Huffameg... La oss håpe de blir (veldig mye) billigere snart, haha.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.519
    Antall liker
    1.042
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Den Bakoon-saken altså! Huffameg... La oss håpe de blir (veldig mye) billigere snart, haha.

    japanske versjonene er billigere; Koreanerne fungerer som eksport agenter ..prisen blir fort 50%-35% dyrere
    Er ikke Bakoon Koreanske? Hvorfor selger de billigere til Japan?

    Kanskje Moiz vurderer å ta dem inn, forresten ;)
     

    Moiz Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Innlegg
    4.344
    Antall liker
    911
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    125
    Den Bakoon-saken altså! Huffameg... La oss håpe de blir (veldig mye) billigere snart, haha.

    japanske versjonene er billigere; Koreanerne fungerer som eksport agenter ..prisen blir fort 50%-35% dyrere
    Er ikke Bakoon Koreanske? Hvorfor selger de billigere til Japan?

    Kanskje Moiz vurderer å ta dem inn, forresten ;)

    Yo...Bakoon er japanske. Dem kan ikke selge billigere til japan, men jeg skjønner hva du mener.

    Du har Bakoon Japan, som selger bare innenlands, basert på samme satri link IC kretsen.

    nå tar jeg en kjempesjanse og poster en ebay link før jeg blir blæsta av forumet

    bakoon | eBay

    mer fornuftige priser, bare husk en ac omformer ( step-up)

    Bakoon international tar seg eksportmarkedet, og fungerer som Agent også. Samme kretsen, men EU godkjent og litt mer bling bling helhetlig (kvalitetsmessig)


    ta inn bakoon? god damn..visste du ikke at jeg har 100 stk av hpa-21 på lager?!?!!?!?!!!!!**


    :D

    ** J/K
     
    Sist redigert:

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.519
    Antall liker
    1.042
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Den Bakoon-saken altså! Huffameg... La oss håpe de blir (veldig mye) billigere snart, haha.

    japanske versjonene er billigere; Koreanerne fungerer som eksport agenter ..prisen blir fort 50%-35% dyrere
    Er ikke Bakoon Koreanske? Hvorfor selger de billigere til Japan?

    Kanskje Moiz vurderer å ta dem inn, forresten ;)

    Yo...Bakoon er japanske. Dem kan ikke selge billigere til japan, men jeg skjønner hva du mener.

    Du har Bakoon Japan, som selger bare innenlands, basert på samme satri link IC kretsen.

    nå tar jeg en kjempesjanse og poster en ebay link før jeg blir blæsta av forumet

    bakoon | eBay

    mer fornuftige priser, bare husk en ac omformer ( step-up)

    Bakoon international tar seg eksportmarkedet, og fungerer som Agent også. Samme kretsen, men EU godkjent og litt mer bling bling helhetlig (kvalitetsmessig)


    ta inn bakoon? god damn..visste du ikke at jeg har 100 stk av hpa-21 på lager?!?!!?!?!!!!!


    :D
    Det er deilig å ha forumer, så slipper man å bruke google ,)

    Har du? Hvorfor kommer du ikke innom med dem? De trenger vel hjelp til å bli innspilt før du selger dem :p Men jeg tror du tøyser.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Holy grandpa, nå begynner vi å snakke om et prisleie som ikke får tårene til å trille, men det er likevel ikke helt billig, bare mindre dyrt.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    NEVATON, vet du om den europeiske versjonen er til salgs i Japan? Ettersom jeg har forstått, så er japanerne gjennomsnittlig ganske lave av vekst i tillegg til utrolig kresne på lyd. Om den europeiske versjonen har mer å fare med, så ville det vel endt med kamikazeflyvere mot Bakoon HQ?

    Er versjonen bedre lydmessig, tror du, eller er det bare for å tilfredstille byråkratene i Brussel?
     

    Moiz Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Innlegg
    4.344
    Antall liker
    911
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    125
    NEVATON, vet du om den europeiske versjonen er til salgs i Japan? Ettersom jeg har forstått, så er japanerne gjennomsnittlig ganske lave av vekst i tillegg til utrolig kresne på lyd. Om den europeiske versjonen har mer å fare med, så ville det vel endt med kamikazeflyvere mot Bakoon HQ?

    Er versjonen bedre lydmessig, tror du, eller er det bare for å tilfredstille byråkratene i Brussel?

    trur ikke eksport produktene er til salgs i japam, men jeg husker Soo-In nevnte at japanske og koreanske partene skulle slå seg sammen..

    dvs...hint hint...gå til ebay siden og bestill hpa'en asap! ligger på 10K ca..dyrt men verdt det..

    hvis du liker mojo da.

    jeg liker mojo.

    btw Brussel liker ikke at man mekker produktene sånn ( japan)

    (bilde fra bakoon japan)

    1009674_572158369488863_357771335_o.jpg
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Mojo

    [...]
    hvis du liker mojo da.

    jeg liker mojo.
    [...]
    Hva betyr "mojo" i denne sammenhengen?
    Det nærmeste ordet jeg kan tenke på er "karakter"
    Det er altså ikke snakk om et kallenavn på et produkt eller firma, men isteden (forsøksvis) en av de kjente betydningene av det engelske ordet "mojo"(?)

    http://en.wiktionary.org/wiki/mojo

    Noun[edit]

    mojo (plural mojos)
    1. A magic charm or spell.
    2. Supernatural power or luck.
    3. (slang) Personal magnetism; charm.
    4. (slang) Sex appeal; sex drive.
    5. (slang) Illegal drugs.
    6. (slang, usually with "wire") A telecopier; a fax machine.
    Ordnett.no:
    mojo a magic charm, talisman, or spell:, influence
    (Oxford Dictionary of English)

    (br.)
    (am.)magic charm or spell
    (br.)
    (am.)Cuban sauce or marinade containing garlic

    mojo1 /ˈməʊdʒəʊ/
    noun (pl. mojos)
    chiefly US
    a magic charm, talisman, or spell: someone must have their mojo working over at the record company.
    See ▶more examples
    • [mass noun] influence, especially magic power. See ▶more examples
    – origin early 20th cent.
    : probably of African origin; compare with Gullah moco‘witchcraft’.


    Publikasjon: Oxford Dictionary of English



    mojo a Cuban sauce or marinade containing garlic
    (Oxford Dictionary of English)

    (br.)
    (am.)magic charm or spell
    (br.)
    (am.)Cuban sauce or marinade containing garlic

    mojo2 /ˈməʊdʒəʊ, ˈməʊhəʊ/
    noun
    [mass noun] US
    a Cuban sauce or marinade containing garlic, olive oil, and sour oranges. See ▶more examples
    – origin probably from Spanish mojo ‘wet’ from mojar ‘make wet’.

    Publikasjon: Oxford Dictionary of English
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn