Jallatråd for hodetelefonentusiastene i hodetelefonforumet

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Wall Street? Og jeg som trodde verdens økonomi ble styrt på andre arenaer og spillere. ;)

Dessuten har jeg ingen kilde som elaborerer om utdanningsbakgrunn til de på Wall Street. Skulle ønske det ble referert til en slik kilde.

mariusaa

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Antall liker
    583
    Torget vurderinger
    9
    Herriguuuuud... Jeg regnet med at den lille fille pci-express porten du kobler asus xonar essence stx til finnes på alle hovedkort. Spesielt når det er ett av de dyreste m-atx hovedkortene jeg har kjøpt. Men gjett om jeg tok feil. Gjett. GJETT!! GJETT!!!! AAAAAAARGH!!!!! :mad: Jeg blir gal.

T

Tittentei

Gjest
    Herriguuuuud... Jeg regnet med at den lille fille pci-express porten du kobler asus xonar essence stx til finnes på alle hovedkort. Spesielt når det er ett av de dyreste m-atx hovedkortene jeg har kjøpt. Men gjett om jeg tok feil. Gjett. GJETT!! GJETT!!!! AAAAAAARGH!!!!! :mad: Jeg blir gal.
    Da har du vel ikke vanlig PCI heller? I såfall kan du bytte fra STX- til ST-kortet.

Du skal kunne koble den inn i en stor port, hvis kortet har det og den ikke er opptatt.

T

Tittentei

Gjest
    Wall Street? Og jeg som trodde verdens økonomi ble styrt på andre arenaer og spillere. ;)

Dessuten har jeg ingen kilde som elaborerer om utdanningsbakgrunn til de på Wall Street. Skulle ønske det ble referert til en slik kilde.
    Wall Street er meget delaktig i utformingen av amerikansk politikk f.eks. Det gikk nylig en dokumentar på NRK som forklarer mange av problemene. Sentralbanken er også en institusjon som, etter min mening, ikke har gjort mye nytte.

Kilder:
    A gateway to Wall Street: Financial services firms snapping up female engineers - Pittsburgh Post-Gazette
    How to Land a Technology Job on Wall Street: Inside an Elite Wall Street IT Education - Wall Street & Technology
    Wake Up: Wall Street Is Great For The New York Tech Scene - Business Insider

Der er noen, men det er lett å finne flere, for Wall Street har begynt å ansette masse folk med engineering phds for å lage statistiske algoritmer som styrer trading etc.

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Macbrukere er idioter man blr spy på for de tror de er så fuckings trendy. Windowsbrukere er masochistee, og det er jo litt kinky.

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Amerikansk politikk? Ok. Så amerikanerne på Wall Street er rotårsaken for EUs problemer? Ser den. Låne mer enn man kan betale. Mao. så er det de med muskler sin feil at økonomene ikke klarer ordne opp. Da lærte jeg noe i kveld også.

T

Tittentei

Gjest

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    ( bare en liten time out: De som tror vi krangler på ordentlig må tro om igjen )

T

Tittentei

Gjest
    Amerikansk politikk? Ok. Så amerikanerne på Wall Street er rotårsaken for EUs problemer? Ser den. Låne mer enn man kan betale. Mao. så er det de med muskler sin feil at økonomene ikke klarer ordne opp. Da lærte jeg noe i kveld også.
    Nå er du kranglevoren. Problemene i EU kommer av at befolkningen har forventet for mye av staten. Politikerne har tilbudt dem rettigheter (til gjengjeld for stemmer) for langt ut over hva de er i stand til å betjene. Det er egentlig essensen i det hele. Levd over evne, in Layman's terms.

S

sorgenfri

Gjest
    Føler et stemningsskifte er på sin plass..

Åpne spotify/wimp søk opp denne!

[h=1]Don't Worry, We'll Be Watching You[/h]
    Gotye.jpg

mariusaa

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Antall liker
    583
    Torget vurderinger
    9
    Jeg tror jeg spyr. Kjipt. Slipper sånn dritt med Mac.
    Uff ja, valgfrihet til å kunne gjøre hva jeg vil - inkludert feil - er noe dritt. Mye bedre når det er noen som tar fra deg all valgfriheten din og selger deg noe femi overprisa design produkt. Mhm. Digg å ikke kunne ha noen fri vilje.

T

Tittentei

Gjest
    Uff ja, valgfrihet til å kunne gjøre hva jeg vil - inkludert feil - er noe dritt. Mye bedre når det er noen som tar fra deg all valgfriheten din og selger deg noe femi overprisa design produkt. Mhm. Digg å ikke kunne ha noen fri vilje.
    HAHAHAHA, ja, måten han disser økonomisk teori på, tyder på at han ikke vil ta noen egne beslutninger der heller :D

T

Tittentei

Gjest
    Dette tar en farlig vending, og jeg minner om:

Det som skjer i jallatråden, forblir i jallatråden

rumath

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Antall liker
    228
    Tittentei, har du lest Bøker av Erik Reinert og Bent Sofus Tranøy? Jeg har lest noen bøker av de, og økonomifeltet er ikke så ensidig som du beskriver det. Det er mange veier til mål, og det er mange mål. Det avhenger av hva slags samfunn man ønsker, og hvilket menneskesyn man har. Jeg har respekt for at vi har ulike mål. Som aspirerende økonom er det viktig å ikke gå i 99% fella, dvs. bli akkurat lik i tankesettet som 99% av alle økonomer. ;)

Ha en fin helg. :)

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    4.009
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Der får du vel ikke brukt kortet i det heletatt, og er left with the crap that apple put in? :D
    Firewire og USB fixer det meste.
    Må du sette kortet i en slot utenfor maskinen da? Hahaha, elegant! :D

Så glemte jeg å nevne at Mac egentlig består av de samme delene som PC. De kjører jo intel nå, hahaha.
    Ekstern DAC kommer i mange fasonger :)

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Teori er bra. Mer enn bra faktisk, men økonomer overvurderer sin rolle. Men, det er jo litt sjarmerende å se.

BTW: Takk for jalladiskusjonen denne gang. Gir meg mens leken er god. Vi teknologer er faktisk såpass smarte. ;)

mariusaa

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Antall liker
    583
    Torget vurderinger
    9
    Da har du vel ikke vanlig PCI heller? I såfall kan du bytte fra STX- til ST-kortet.
    Du skal kunne koble den inn i en stor port, hvis kortet har det og den ikke er opptatt.
    Kortet har 2stk PCIe 3.0 porter ellers, så blir ikke riktig det heller. Så da blir det og se hvordan stello u3 er med he-500. Worst case scenario: nytt hovedkort. "Assumption is the mother of all fuck-ups" er SÅ sant. Aldri ta noe for gitt... Leksa lært. Igjen.

mariusaa

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Antall liker
    583
    Torget vurderinger
    9
    BTW: Takk for jalladiskusjonen denne gang. Gir meg mens leken er god. Vi teknologer er faktisk såpass smarte. ;)
    Jammen!!! *trampe i bakken* Det er SÅÅÅ gøy å hate apple produkter!!! *vil hate apple* ;)

T

Tittentei

Gjest
    Tittentei, har du lest Bøker av Erik Reinert og Bent Sofus Tranøy? Jeg har lest noen bøker av de, og økonomifeltet er ikke så ensidig som du beskriver det. Det er mange veier til mål, og det er mange mål. Det avhenger av hva slags samfunn man ønsker, og hvilket menneskesyn man har. Jeg har respekt for at vi har ulike mål. Som aspirerende økonom er det viktig å ikke gå i 99% fella, dvs. bli akkurat lik i tankesettet som 99% av alle økonomer. ;)

Ha en fin helg. :)
    Nei, jeg har ikke lest deres bøker, og forholder meg til det meste til engelsk litteratur. Jeg vil langt ifra si at jeg er aspirerer til å bli en mainstreamøkonom. Jeg misliker som sagt mye av det som foreleses. De siste jeg har lest er

1. The Skeptical Economist
    2. Undercover economist
    3. The Economics Anti-Textbook
    4. Finanskrisen, Depresjonsøkonomi (dårlig, liker ikke Krugman)
    5. Debunking Economics, The naked emperor dethroned
    6. Manias, Panics and Crashes, a history of financial crises
    7. This time is different, eight centuries of financial folly
    8. Economics in one lesson
    9. Human action
    10. Boom or bust, understanding and profiting from a changing consumer economy (bra, men litt flashy tittel, hehe)

Har også fulgt endel med på Peter Schiff, Kyle Bass, (og sett mye av avdøde) Milton Friedman

God helg til deg også :)

T

Tittentei

Gjest
    Kortet har 2stk PCIe 3.0 porter ellers, så blir ikke riktig det heller. Så da blir det og se hvordan stello u3 er med he-500. Worst case scenario: nytt hovedkort. "Assumption is the mother of all fuck-ups" er SÅ sant. Aldri ta noe for gitt... Leksa lært. Igjen.
    Fra Bus Compatibility:

PCI Express:
    -PCI Express Rev. specification compatible
    -Compatible with X1, X4, X8, X16 PCI Express slots
    http://www.asus.com/Multimedia/Audio_Cards/Xonar_Essence_STX/#specifications

mariusaa

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Antall liker
    583
    Torget vurderinger
    9
    Fra Bus Compatibility:

PCI Express:
    ASUS - Multimedia- ASUS Xonar Essence STX
    Uhm... Så kortet skal gå an å bruke selv om den fysiske porten på hovedkortet er større (bredere) enn kontakta på xonar?? Jaja, kan jo prøve. Begynner det å ryke og sikringen til stua går så vet jeg det var en dum ide;)

T

Tittentei

Gjest
    Fra Bus Compatibility:

PCI Express:
    ASUS - Multimedia- ASUS Xonar Essence STX
    Uhm... Så kortet skal gå an å bruke selv om den fysiske porten på hovedkortet er større (bredere) enn kontakta på xonar?? Jaja, kan jo prøve. Begynner det å ryke og sikringen til stua går så vet jeg det var en dum ide;)
    Ja, det skal være (fremover)kompatibelt. Forskjellen skal bare være båndbredde, og for å få den ekstra båndbredden, så har de store portene større kontaktflate.

Check out this page: PCI Express - Wikipedia, the free encyclopedia

A PCIe card will physically fit (and work correctly) in any slot that is at least as large as it is (e.g. an x1 card will work in a x4 or x16 slot), and a slot of a large physical size (e.g. x16) can be wired electrically with fewer lanes (e.g. x1 or x8; however, it must still provide the power and ground connections required by the larger physical slot size).
    og det skal kortet gjøre.

mariusaa

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Antall liker
    583
    Torget vurderinger
    9
    Lovende, lovende. Hvis det fungerer så skal det deles ut litt mer apple hat i vert fall ;) Neeeeida, har dratt det langt nok nå. Folk får bruke hva de vil.

T

Tittentei

Gjest
    Lovende, lovende. Hvis det fungerer så skal det deles ut litt mer apple hat i vert fall ;) Neeeeida, har dratt det langt nok nå. Folk får bruke hva de vil.
    Det fungerer. :D Ja, du må dele ut applehat. Nå kan du vise at med PC så lærer man tekniske ting også. :D

S

sorgenfri

Gjest
    *flire* bare kjenner raseriet, og håpløsheten din nå. Ny leke som ikke virker?? Forferdelig!

uavhengig av hvilket operativ system!

T

Tittentei

Gjest
    *flire* bare kjenner raseriet, og håpløsheten din nå. Ny leke som ikke virker?? Forferdelig!

uavhengig av hvilket operativ system!
    Kan kjøre macos på pc... tiden da apple lagde egne prosessorer til pc er over. de ble knust av intel :)

ardilla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Antall liker
    1.133
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Man kan kjøpe ferdigbygde pc-er hvis man vil. Man kan vel ikke bygge sin egen mac... hvis man ikke bygger en pc og kjører iOS, da.... Man kan vel kjøre Windows på Mac. Og Linux - iLinux seff.

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Det er så koz å se de to siste innleggene. Den ene sier at man kan kjøre OSX på PC, mens den andre sier man ikke kan bygge sin egen Mac.

Enda mer surr og prat fra økonomer. Søtt. :)

En har rett, men svaret gir ingen mening. Typisk blåruss.

ardilla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Antall liker
    1.133
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Du har ikke fulgt med. Tittentei er blåruss. Ikke jeg.

Det er så koz å se de to siste innleggene. Den ene sier at man kan kjøre OSX på PC, mens den andre sier man ikke kan bygge sin egen Mac.

Enda mer surr og prat fra økonomer. Søtt. :)

En har rett, men svaret gir ingen mening. Typisk blåruss.

mariusaa

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Antall liker
    583
    Torget vurderinger
    9
    Det fungerer. :D Ja, du må dele ut applehat. Nå kan du vise at med PC så lærer man tekniske ting også. :D
    Det fungerer, awesome!! En cola til deg neste gang vi treffes!! Godt å vite at pc fortsatt totalt dominerer og det bare er min egen dumhet som gir gutter med sminke og mac håp om at design boksen deres er noe annet enn en bekreftelse på deres "alternative livsstil". Men jeg skal ikke være for streng mot apple gutta, for hva er værre enn å se en mann med eyeliner gråte i latte'n sin? ;)

(jeg prøver å være nice guy, men dere bare drar meg tilbake til den mørke siden;))

S

sorgenfri

Gjest
    Det fungerer, awesome!! En cola til deg neste gang vi treffes!! Godt å vite at pc fortsatt totalt dominerer og det bare er min egen dumhet som gir gutter med sminke og mac håp om at design boksen deres er noe annet enn en bekreftelse på deres "alternative livsstil". Men jeg skal ikke være for streng mot apple gutta, for hva er værre enn å se en mann med eyeliner gråte i latte'n sin? ;)

(jeg prøver å være nice guy, men dere bare drar meg tilbake til den mørke siden;))
    Cool:)

S

sorgenfri

Gjest
    Nå, er ungdommen ute etter kvinnfolk!

Og godt er det:)

Sliter litt med mellomtonen her...Loev kaller meg (med rette) treblehead, men tror egentlig det er hovedtonen (mellomtonen) som er viktigst. forøvrig tror jeg signalveien er mitt problem, og ikke bøttene som bare har som jobb å formidle det de får...

Ordet problem her,,,,,det er svakt feil:) Nyanser?

Jeg er en nerd! som koser seg med musikk, og surrer noe jævlig etter etpar glass rødt:)

Solly!

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Har jeg kalt deg treblehead? Tar kanskje en Roysen her nå; men ikke tilegn meg meninger jeg ikke har. :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn