Jan-Jan´s ve og vel ..... og vel så det

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• D

Dåbbel J

Gjest
    Ok... selfølgelig så kan ikke du gjøre som andre HC... noe annet hadde tatt seg ut :cool:

But here it goes.....

Hvordan bruker jeg musikk pr dags dato.....?

95 % av tiden så blir det med kjærrring og unger i hytt og gevær.. så ekstremt lite tid nå for og "lytte" til musikk.
    Jeg har all vinylen tilgjengelig, og den blir brukt noe... på langt nær nok... :(
    CDr er pakket ned for tiden og blir ikke brukt... har ikke engang CD spilleren her.....
    Og ja ... det blir streamet.. spillelister og alt ræl som er til tider....
    Men Spotify og Tidal gjør det så jækla mye mer effektivt og finne ny musikk og mer av det enn liker til og neglisjere dette.
    JA - det fysiske formatet er for meg gull verdt. og kommer nok alltid til og plassen nærmest hjertet.
    Men det er bare og inse at digitalis har fler fordeler enn bakdeler, evnt så er det enn sjøl som lager bakdelene og det er bare sært og bakstreversk imo.
    Det og rippe og få alt på en NAS ser jeg som bortkastet iogmed at jeg finner mer enn 90 % av det jeg har på nevnte steder...
    Så hvorfor bruke den tia til det?
    Jeg klarer med største letthet og høre igjennom hele album og det attpåtil av samme opptil flere ganger...
    at du skipper til neste og til neste HC sier bare mer om deg :rolleyes: :p

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Alt blir bedre i helgene tilogmed det og ikke gjøre noe etter et skjema :rolleyes:

Har begynt og gjøre meg litt kjent med Tidal nå.... har jo holdt meg til Spotify i mange år.. men fremtiden blir nok med noe bedre kvalitet enn det Spotify har pr dags dato.
    og igrunn så kikker jeg vel med et halvt øye på en sort boks ifra haifaiklubben jeg og ..... :cool:

Og go hælj til Hilvers gjengen....
    Go hælj Jan.
    Du får satse på en Touch.......funker fint de. ;-)
    FINN – Logitech Squeezebox Touch
    Sikkert ikke lov det der, men det ligger vel en til salg på brukten her og :cool:

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ja, dette med å marsjere i takt gidder jeg ikke... Trodde ikke metal gutta var så konforme heller, men jeg tok visst feil..Bløtfisker.. :).. Jeg har ikke spilt en streamet melodi siden jeg flyttet hit, og det blir nok ikke med det første for egen hånd..

Skjønner at du har lyst på en slik ifht bruksmønstret ditt.. Får egen del tar jeg med laptop...Setter på en plate med en artist jeg vil høre. Leser om artisten på nett, og lærer mer. Sitter da rett opp og ned gjerne et par timer. Så hva pokker skal jeg med noe fil som plutselig blir borte fordi router hakker eller noe slikt.. :cool:

D

Dåbbel J

Gjest
    Streamer idag via mobil (Samsung S6) og til en billig Argon blåtann mottaker. funker fjell, selvom kvaliteten lett kunne vært bedre.
    Men jeg hører musikk fordet.. og nyyyter det.

Seff så ruler nuet best med vinyl :cool:

ikke å marsjere i takt..... og det sier du ?

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.118
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Ja, dette med å marsjere i takt gidder jeg ikke... Trodde ikke metal gutta var så konforme heller, men jeg tok visst feil..Bløtfisker.. :).. Jeg har ikke spilt en streamet melodi siden jeg flyttet hit, og det blir nok ikke med det første for egen hånd..

Skjønner at du har lyst på en slik ifht bruksmønstret ditt.. Får egen del tar jeg med laptop...Setter på en plate med en artist jeg vil høre. Leser om artisten på nett, og lærer mer. Sitter da rett opp og ned gjerne et par timer. Så hva pokker skal jeg med noe fil som plutselig blir borte fordi router hakker eller noe slikt.. :cool:
    Huff og huff sier je, væla går da videre, sjøl på Biri HC....itte noe hakk eller napp å få lenger vettu...:cool::cool::p
    God hælj!!!

gismo

• Liker
    Reaksjoner: HCS
    D

Dåbbel J

Gjest
    Go hælj til deg og Giz :cool:
    Trivelig at du kikker innom og legger igjen en kommentar eller fler..

HC våkner nok ikke før det er kommet enda et nytt format og vi andre er to steg føre.. da er det nok trygt for Biri mannen..... :cool:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.962
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Tja, alltid fint å høre at en er konservativ ifra folk som besitter ting de har kjøpt på klubben. Slikt vidsyn for produkter at en knapt tør handle hvis det er lenger enn ut av stua...

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.962
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Tja, alltid fint å høre at en er konservativ ifra folk som besitter ting de har kjøpt på klubben. Slikt vidsyn for produkter at en knapt tør handle hvis det er lenger enn ut av stua...
    Har ikke vært på Hifiklubben (enda) ;) Du må forte deg å fylle 50, så du ikke høres ut som en 60-åring i 40-årene :cool:

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Har ikke vært på Hifiklubben (enda) ;) Du må forte deg å fylle 50, så du ikke høres ut som en 60-åring i 40-årene :cool:
    Hvor ble det av den stilige Argon kabelen din ? Bedre å fremstå med klarsyn og levd liv enn en kveisete fjortis... ;)

6

65finger

Gjest
    det viktigste er å spille musikk. Lytte til den og la seg begeistre. Hvilket lagringsmedium du benytter er ikke så farlig. Diskett eller harddisk eller sky.
    jeg skriver forøvrig brev og annet ved hjelp av en PC/Mac ikke skrivemaskin eller fjærpenn og blekkhus (les den fantastiske ANALOGE måten)
    God helg! I helgen skal der drikkes et eller to glass rødvin samt noen flasker julebrus uten sukker. Muligens en ørliten Armancag fra 1965

6

65finger

Gjest
    Obs en annen ting hvis dere er opptatt av såkalte covre (analog kombo av bilder og litt tekst) jeg har pælma fotoalbumene og lagrer de fleste bildene i sky.

6

65finger

Gjest
    har gitt bort og solgt alle bøkene også. bruker pads og telefon til den slags. håper jeg snart kan gå digitalt fullstendig. Blir digg å slippe temeratursvingninger og slikt.

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Etter at Tidal erstatta Wimp, og går rett inn på squeezebox uten omveier, falt alt annet jeg kunne tenke på av alternativer ut i dimman.
    SB.......billig og bra. Skikkelig strømforsyning (som vanlig) og en god dac, så gidder du ikke snu deg. :cool:

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.059
    Torget vurderinger
    2
    Bare innom en liten tur. Da stoppa jeg her. Det var så spennende diskusjon her om foretrukne avspillingsmetoder.
    En diskusjon jeg ikke har tenkt å kaste meg inn i. Men jeg hører musikk, daglig.

6

65finger

Gjest
    på høy tid med comeback! jeg har gjort comeback. Nå må du gjøre det også

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.059
    Torget vurderinger
    2
    Comeback? Har du vært borte? Det har da ikke jeg, jeg er her jeg.

D

Dåbbel J

Gjest
    Godt at folk viser seg og holder status, her kan der kjefte og prate om alt.... no topic is better than non... gin & tonic er lell bedre... :rolleyes:

6

65finger

Gjest
    GT er drinkekongen. Vi trenger flere Ruhm-baserte (gjerne med banan som en av elementene)

6

65finger

Gjest
    du vil lære å elske det HC speller på Dalis og jensen. på moderate lyttenivåer DVS høyt nok er det fine greier

• Liker
    D

Dåbbel J

Gjest
    Ha brunt sukker på en limebåt... skyll ned med store mengder rom.

Mye bedre enn det svineriet ifra mexxxico..

JoHoo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Antall liker
    4.167
    Torget vurderinger
    16
    Tvöfalt-J:
    Har du bilde av 2350 horna?
    Er de like stygge som mine?
    Er det noe dempeguffe på de?

D

Dåbbel J

Gjest
    Har ikkeno closeup... ser ila helga.
    Ikkeno guffe på.
    Bærer preg av litt PA bruk og muligens litt pussing på dem....

JoHoo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Antall liker
    4.167
    Torget vurderinger
    16
    Har ikkeno closeup... ser ila helga.
    Ikkeno guffe på.
    Bærer preg av litt PA bruk og muligens litt pussing på dem....
    Er en ruglete overflate på mine. Hardt, men ikke metall. Det beste hadde vel vært å sandblåse og pulverlakkere, men da går den dempemassen. Og demping tror jeg de trenger.

D

Dåbbel J

Gjest
    Her burde det vært minst 100 "likes"... men den gjengen her inne skjønner seg jo faan meg ikke på musikk i det hele tatt :mad: :rolleyes:

Ulvers 3 spor som ligger ute til streaming er i mine ører allerede sterkt vanedannede... blir knall og få dem på vinyl ;)

Og nei... Ulver er ikke for alle.. det er jo tross alt for det meste instrumental... og det er mye digitalis... huff... ;) :rolleyes:

Audiodidakt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2004
    Antall liker
    626
    Torget vurderinger
    6
    Hørte den da den ble sluppet på Spotify. Var ganske langt unna Ulver slik jeg husker det... :)

D

Dåbbel J

Gjest
    Ifra back then til nå er det et enormt stilskifte,... er ikke bare snakk om progresjon... men en helt ny type musikk....
    Mange liker det ikke.. hos meg sitter det godt

vargen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    Ulver er for viderekommende.:cool: Siste skiva har fått noen runder her, dog i sølvskiveform. Absolutt bra ved første gjennomlytt, og tror det lett kan vokse enda mer ved flere gjennomlyttinger.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn