Jan-Jan´s ve og vel ..... og vel så det

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Geir Kristiansen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Antall liker
    2.284
    Sted
    Tromsø
    Her burde det vært minst 100 "likes"... men den gjengen her inne skjønner seg jo faan meg ikke på musikk i det hele tatt :mad: :rolleyes:

Ulvers 3 spor som ligger ute til streaming er i mine ører allerede sterkt vanedannede... blir knall og få dem på vinyl ;)

Og nei... Ulver er ikke for alle.. det er jo tross alt for det meste instrumental... og det er mye digitalis... huff... ;) :rolleyes:
    Ulver er for alle, de bare vet ikke bedre. Jeg er overrasket over hvor mange som har skikkelig dyre anlegg, men spiller bare musikk som ikke utfordrer.

Sett på for eksempel Tacoma Narrows Bridge Disaster og de aller fleste vil ikke komme seg gjennom første låt. God musikk skal man bli utfordret av og man skal slite litt før det sitter.

D

Dåbbel J

Gjest
    Godt sagt GK... Og trivvelig du frekventerer her ... :)
    Musikk skal ikke bare være et bakteppe i stua... det skal væra ALT ! Det skal få frem følelser på lik linje med annen kunst.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.198
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kjekt å se at det står til liv :)

Er det du selv som har vært småskjenkt og ute med mobilkameraet ditt?

D

Dåbbel J

Gjest
    Er da kke ute jeg... hvordan skal jeg orke det ? :rolleyes:

Men det skjer vel noe snart, men det kommer jeg/vi tilbake til etterhvert 8)

D

Dåbbel J

Gjest
    Ellers så ser jeg at det kommer RE utgivelser av dem 3 første til ulver med tid og stunder, tror faktisk at jeg skal forhåndsbestille :cool:

Antonsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Antall liker
    5.564
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Ayreon er absolutt trivelig - liker stort sett det meste han har utgitt under navnet Ayreon, men hadde i mine ører sitt høydepunkt med Migrator platene og the Human Equation.

På tide med ny plate snart kanskje? )

D

Dåbbel J

Gjest
    Tror gubben burde endre sjanger noe... gått mye i irsk inspirert lenge nå...

Han burde gjøre en konseptskive basert på norsk metall 8)

D

Dåbbel J

Gjest
    Norsk metall............ UP an comming....... energisk og rett så underholdende :cool:

D

Dåbbel J

Gjest

Play it loud mutha!!!

Nyt dagen idag..... vær egoister og gi faaan i feminismen!! 8)
    Kjærringer av alle slag skal holdes der dem bør være... og pass påå at dem holder plassen sin !!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.638
    Torget vurderinger
    23
    Fanken, er det den dagen ja.. da blir det overtid! :D

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.638
    Torget vurderinger
    23
    Er det ikke det de gjør allerede da? Fläskkvartetten :D

D

Dåbbel J

Gjest
    Positive nyheter må jo deles med dere.....
    Etter og ha ventet på min bestilling i 3/4 år... :rolleyes:
    Så er det nå bekreftet at min Opeth bok... Signature Edition er på vei mot Norge

:D

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Blir'e noe årnings med anlegg og plass JJ? Er du på Menuett-kjøret? Eller har du fått blåst liv i hønna?

D

Dåbbel J

Gjest
    Alt ligger på is.... hører på musikk svært sjeldent for tia, da det er andre viktigere ting i livet som har fokus.
    Tanketenkinga.. er det liv i, og er det som holder motet oppe om en grei hornrigg i fremtiden.
    Det vil nok komme , men tar tid dessverre.
    Vurderer dog og oppgradere ifra menuett.

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Godt det er liv i håpet! Har du skaffet deg habile hodetelefoner? Kan være et godt alternativ når livet ikke tillater en å dyrke horn i stua. Koster ikke stort heller.

SannaX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Antall liker
    204
    Torget vurderinger
    1
    Stiller meg bak Gut_man når det kommer til klokker! Du som er så glad i musikk må sitte oppe over midnatt og høre på godlåter uten å forstyrre! Er helt med på andre prioriteringer, men har du vist fruen tråden din? Ikke sikkert det er det som er annen pri, men hvis så, tror jeg hu ville digget deg(hu gjør jo sikkert det uansett), akkurat som en del av oss andre gjør ;)

D

Dåbbel J

Gjest
    Takk for vene ord SannaX.. :)
    Jeg hører litt musikk, men det er på jobb i en 10 tonns truck... med en Music Angel wireless... hehe...
    Men her hjemme så er det hennes helse som er first pri... sånn må det være nå.
    Vi krysser armer og ben for at vi går en bedre høst i møte, da hun nå på vårparten skal fylle ryggen med Titan.
    Nytter nok ikke å snike seg ubemerket igjennom sikkerhetskontrollen noe mere :rolleyes:

Har et par JBL syncro her.. sånn midt på treet. Mener jeg gav rundt 1400,- og dem er "gode nok" for meg nå.. til mitt bruk.

Jeg er ft dagpendler og bruker for mye tid på det.. og da når jeg kommer hjem... så blir det ikke til og benke seg ned med beina på bordet og være sløfokk.
    Men det kan hende det er lys i tunnelen på flere fronter.. og da blir vel lyd på prioriteringslista.

As we speak :rolleyes: så hører jeg på Ayreon med Into the Electric Castle...

Ta godt vare på deres kjære i påsken, stell ekstea godt med dem og fyll opp goodwillkontoen deres... så lager vi en helvetes høst herinne 8)

Gla føkkings påsk !!!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.638
    Torget vurderinger
    23
    Helse går selvsagt foran alt! Men musikk kan og være helsebringende... Tough Choice!

D

Dåbbel J

Gjest
    Er selvfølgelig helt enig... men når det er for liten plass til en hornrigg her.. selvom det kan la seg gjøre.
    Og tiden er knapp... så blir det bare ikke sånn..
    Men jeg skal en vakker dag....

:rolleyes:

D

Dåbbel J

Gjest
    Brems littegrann på engasjementet ... tar jo heeelt av... jeg skal jo klare og håndtere dette og 8)

:rolleyes:

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.916
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Har samme som JåddskiJåddski, elsker det harde fra Opeth så jeg må kalle meg en fan.
    Har ikke lest hele enda men det er en flott bok med mye morsomme bilder. Savnet bare enda mere musikk for den ene 7" som følger med er knall og ha.

D

Dåbbel J

Gjest
    Hva er mye penger for hva? Et vanskelig spørsmål,med et enda kleinere svar.
    Ja.. denne havnet rundt 3K.. men jeg er vel rimelig sikker på at jeg ikke går med tap om jeg så må selge...
    7" er allerede et samleobjekt. Og med signatur og numerering så er dette en milepel i discografien dems....

Dette blir en vinner og lese igjennom i ny og ne....

vargen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    Spørs om det blir bestilling ved neste lønning. Er jo glad i gode, gamle Opeth selv.

Geir Kristiansen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Antall liker
    2.284
    Sted
    Tromsø
    Siden det ble litt Opeth her så kanskje jeg kan spørre om det er noen som har et forslag på hvor jeg kan komme over Watershed på vinyl. Skjønner ikke helt hvordan jeg har klart å bomme på denne. Fikk akkurat Ghost Reveries inn døra så nå er det kun siste spikeren igjen.

Forøvrig så er prog Opeth genial å ha på når man har mye programmering fremfor seg jobbmessig. Det er litt med skrekkblandet fryd jeg venter på Katatonias nye album. Det er vel kun The Man-Earing Tree som har tøffet seg opp på sisteskiva, resten har utviklet seg i progretningen.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Siden det ble litt Opeth her så kanskje jeg kan spørre om det er noen som har et forslag på hvor jeg kan komme over Watershed på vinyl. Skjønner ikke helt hvordan jeg har klart å bomme på denne. Fikk akkurat Ghost Reveries inn døra så nå er det kun siste spikeren igjen.

Forøvrig så er prog Opeth genial å ha på når man har mye programmering fremfor seg jobbmessig. Det er litt med skrekkblandet fryd jeg venter på Katatonias nye album. Det er vel kun The Man-Earing Tree som har tøffet seg opp på sisteskiva, resten har utviklet seg i progretningen.
    39 eks. av Watershed på Discogs as we speak, til ikke så grusomme priser. Sikkert reissue-en, men beggars can't be choosers! ;)

vargen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    Spent på Katatonia, Geir. Det ligger en låt ute, liker det jeg hører.

Geir Kristiansen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Antall liker
    2.284
    Sted
    Tromsø
    Leker litt med ChromeCast, kjører den rett i receiveren og får både lyd og bilde inn i NAD T785HD

Her kan Dåbbel få tre forsøk på å gjette hva som er neste skive ut.

image.jpg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn