Egentlig ikke :Vermin skrev:Ser du har lagt til "BP" i signaturen.....er det noe du vil fortelle oss Jan? :-X
/jan
Egentlig ikke :Vermin skrev:Ser du har lagt til "BP" i signaturen.....er det noe du vil fortelle oss Jan? :-X
hmmmmmmfJanR skrev:Egentlig ikke :Vermin skrev:Ser du har lagt til "BP" i signaturen.....er det noe du vil fortelle oss Jan? :-X
/jan
BP har vel lagt ned sine stasjoner i Norge.JanR skrev:Egentlig ikke :Vermin skrev:Ser du har lagt til "BP" i signaturen.....er det noe du vil fortelle oss Jan? :-X
/jan
:-XVermin skrev:hmmmmmmfJanR skrev:Egentlig ikke :Vermin skrev:Ser du har lagt til "BP" i signaturen.....er det noe du vil fortelle oss Jan? :-X
/jan
Flyttet hit ??? --> BP Maryland USA Tel/Fax 301 705 7460rolfozzy skrev:BP har vel lagt ned sine stasjoner i Norge.JanR skrev:Egentlig ikke :Vermin skrev:Ser du har lagt til "BP" i signaturen.....er det noe du vil fortelle oss Jan? :-X
/jan
Det er nok det han er. Han var jo lenge hangaround til nye delefilter, så det er kanskje noe tilsvarende langsiktig han er i gang med her.BHO skrev:Jan er vel en sånn dærre "wanna be" eller "hangaround" ..... ;D ;D![]()
Stresser ikke mest den gutten her ;Drolfozzy skrev:Det er nok det han er. Han var jo lenge hangaround til nye delefilter, så det er kanskje noe tilsvarende langsiktig han er i gang med her.BHO skrev:Jan er vel en sånn dærre "wanna be" eller "hangaround" ..... ;D ;D![]()
Helt klartjukes skrev:
Fornøyd med Dynavectoren Jan?
Mvh Roar
Godt du minnet meg på.jukes skrev:
Klarer du og høre støy fra graveringsmaskinen på enkelte lper?
På 310 kan jeg høre støy fra mellomhjullet på graveringmaskinen på enkelte lper.
Mvh Roar
Skal komme og høre på Dynavectoren din,JanR skrev:Godt du minnet meg på.jukes skrev:
Klarer du og høre støy fra graveringsmaskinen på enkelte lper?
På 310 kan jeg høre støy fra mellomhjullet på graveringmaskinen på enkelte lper.
Mvh Roar
Tenkte jeg skulle sette meg ned i morgen (kjerringa jobber kvelden) og gå igjennom endel plater.
Kan vagt huske å ha hørt ett par plater med ubeskrivelig type "støy".
Det skal sjekkes.
Spiller som sådan støyer ikke,ikke som jeg kan høre.
Det der må man finne ut av.
/jan
Når som helst unge mannjukes skrev:Skal komme og høre på Dynavectoren din,.
Du hører mellomhjullet på enkelte lper. Dette ga meg en del hodebry en stund,trudde jeg hadde støy fra drivverket på pd 310. Så var det en som fortalte meg at det var mellomhjullet på graveringsmaskinen som støyet.
Mvh Roar
JanR skrev:Når som helst unge mannjukes skrev:Skal komme og høre på Dynavectoren din,.
Du hører mellomhjullet på enkelte lper. Dette ga meg en del hodebry en stund,trudde jeg hadde støy fra drivverket på pd 310. Så var det en som fortalte meg at det var mellomhjullet på graveringsmaskinen som støyet.
Mvh Roar
Kanskje du til og med syns det låter greit
Mellomhjullet på graveringsmaskinen ja,nytt for meg.
Det skal uansett sjekkes opp,nysgjerrig.
Noen spesielle plater man kan sjekke som du vet det er "støy" på ?
/jan
Selvsagt kommer jegjukes skrev:Kommer du til lørdagen?blir en del spillere tilsalgs også.
Mvh Roar
JanR skrev:Selvsagt kommer jegjukes skrev:Kommer du til lørdagen?blir en del spillere tilsalgs også.
Mvh Roar
Hvis jeg er heldig får jeg noen "håndpenger" av ledelsen hjemme også ;D
/jan
Klarer meg med den jeg harrolfozzy skrev:Får du småpenger til en ny spiller ?
LP plater får man ikke for mye av heter det.tore_v1 skrev:Dere får si fra om det lander noen skambillige spillere som er uhyggelig enkle i bruk..
Plater, cd'er, flac-filer får man aldri for mye av!
Må vel nesten passe på å være der før deg din lp gribb :rolfozzy skrev:Får du småpenger til en ny spiller ?
JanR skrev:Lånte ett par RCA NOS 5751 av ROCKETOR og endelig fått plugget de i PV8 (riia delen).
Låter ikke galt de gett,"støyer" marginalt mere enn Edicron ECC83 som satt der men låter som sagt bedre.Gain virker også noe mere "normal".
Kun hørt igjennom ett par tre skiver men så langt er jeg ikke skremt ;D
Venter også på ett par GE JAN 5751,skal bli spennende å se hva de kan gjøre.
CJ anbefaler GE men dem om det.
/jan
RCA som jeg liker lyden i for all del har ymse kvalitet på røra sine når det kommer til "mikrofoni/støy" syns nå jeg.joaquin skrev:nice, janr.
men litt rart at rca 5751 skal støye mer enn edicron ecc83...?
5751 har lavere gain og mindre støy/sus enn ecc83.
Aner ikke hva det er skal jeg være ærlig.Lånte meg ett par,bråslengte de i ampen i går.joaquin skrev:er det rca black plates du har?
ps!
jeg har både rca black plates og siemens 5751 i skuffen.
du kan gjerne låne med deg begge typer til test.
hos meg lager hverken rca eller siemens støy.
ge, derimot, både støyer og låter dårlig.
hmmmm... til syvende og sist er det vel slik at ulike forsterkere reagerer forskjellige på ulike rør?
Du er en reddende engel impulseimpulse skrev:Nå har posten funnet pakken din, Jan.!Dessuten har jeg demperinger fra Duende som passer til ditt bruk, og som bare ligger i en skuff her. Sender dem nedover i dag, jeg....
Det som er så artig med rør er at det som passer godt i CJ (for eks) ikke nødvendigvis passer like bra i Leben for eksFallenA skrev:Byttet selv tilbake fra Siemens Halske til G.E. Jan 5751 rør i går kveld bare for å høre.
G.E ble ikke lenge. Og den "støyen" (det er ikke støy men du vet hva jeg snakker om) du snakker om var veldig merkbar etter Siemens som var helt stille. Duende til alle rørene i Leben er herved bestillt, og jeg er veldig spent på resultatet
Nå venter jeg Mullard og jeg er veldig spent på hvordan disse gjør seg mot Siemens Halske!
Litt spent sjøl ogsåFallenA skrev:Hehe... Leben anbefaler også GE Jan 5751 til forsterkeren, og for all del dette er ikke dårlige rør. Langt der i fra, men i oppsettet mitt så ble det litt for "lyst"
Aner ikke hvorfor, men av det jeg har hatt av saker i rommet mitt, så er dagens oppsett absolutt det mest nøytrale. 8)
Skal skrible litt om rør rulling i tråden min etterhvert....
Ellers så er jeg veldig spent på hvordan du oppfatter disse rørene hos deg!
Edit:
Og Posten...... *#/¤!§**%#.... Jeg har vært høy og mørk hele uka![]()
Titte neste gang jeg åpner lokket.joaquin skrev:se inni røret.
er platene kølsvarte, så er det black plates.
er de krom/sølv (som jo er standard på de fleste rør), så er det ikke black plates.
da er du home and safe...JanR skrev:Da har jeg en mistanke om at det er BP som står i nå.
Vagt minne om at de var mørkere enn normalt
/jan
Ble litt overrasket kan du si,ikke sånn jeg kjenner RCA.joaquin skrev:da er du home and safe...JanR skrev:Da har jeg en mistanke om at det er BP som står i nå.
Vagt minne om at de var mørkere enn normalt
/jan
og det kan nok stemme at du opplever toppen som en anelse mer utstrakt og pågående enn rca-rør flest.
begynner å tro at siemens 5751 er noe du bør sjekke ut. de er ganske dyre, though.