Ikke farlig unge mann.Jazzy skrev:Grattis Jan. Nå blir det kanskje litt tid til å få tuna anlegget inn i mellom slagene.
Beklager at jeg ikke har stilt opp som jeg lovet, men har sliti med mitt i det siste. Håper på tilgivelse. :'( :'( :'(
/Trond
Godt at du/dere holder fortet mens jeg er "opptatt"Jazzy skrev:Det var godt å høre.
Her går det på Julemusikk. Vasker huset, mens jeg spiller litt Julejazz.
Lånt over 30 juleplater av Lassemann, og lagt alle inn på Squeezebox. Funker det og.
Nå mekker jeg på et par vinyl snurrer. Riaa er i box.
/Trond
Dere som i Jazzy jabjornh skrev:Har dere begynt med juleplatene allerede..?? ;D
All fisk har det braJackX skrev:Grattiz Jan, virkelig grattiz!
Håper hønna blir enda fyldigere & bedre (om mulig) i den nye hulen.
Og .. overlevde krell? ;D
mvh
G
JanR skrev:All fisk har det braJackX skrev:Grattiz Jan, virkelig grattiz!
mvh
G
Og nei, tydeligvis fått oss ei kjellerstue som er relativt ubrukelig til musikk. Iaf i utgangspunktet.
Tiltak er på G.
Begynne så smått om ett par ukers tid, få opp en STIV vegg til ene hønne, mdf brystning hele veien der hvor h'ene står.
Håper at veggene er "problemet" og ikke gulvet. Kommer uansett til å fylle rommet med gulvtepper og puter/knotter under ht's. Krysse fingrene og satse på at det er medisinen.
Pr i dag frister det ikke med musikk, låter ikke bra.
/jan
Kan hende fortene ryker til fordel Carlsson veit du. Fortvil ikke gago,jeg er ikke tung.Gago skrev:klarer du å overtale janr til å skrote klipsch til fordel for carlson, så skal jeg bære deg på ryggen over grensa for litt harryhandel.
Jan,JanR skrev:All fisk har det braJackX skrev:Grattiz Jan, virkelig grattiz!
mvh
G
Og nei, tydeligvis fått oss ei kjellerstue som er relativt ubrukelig til musikk. Iaf i utgangspunktet.
Tiltak er på G.
Begynne så smått om ett par ukers tid, få opp en STIV vegg til ene hønne, mdf brystning hele veien der hvor h'ene står.
Håper at veggene er "problemet" og ikke gulvet. Kommer uansett til å fylle rommet med gulvtepper og puter/knotter under ht's. Krysse fingrene og satse på at det er medisinen.
/jan
Skal nedom til helgen og hente meg korkmatter, noe ala det Birger bruker.Erland skrev:Jan,JanR skrev:All fisk har det braJackX skrev:Grattiz Jan, virkelig grattiz!
mvh
G
Tiltak er på G.
/jan
Iflg, Klipsch-guruene SKAL det ikke knotter under Khorn.
De skal stå på gulvet.
Det beste du kan gjøre er å kjøpe en tynn gummimatte på Biltema, og klippe den til så den passer..
Tro meg, det er et h... å flytte på horna med denne under, men de står godt, og flytting er jo ikke noe vi gjør hver dag
;D ;D ;DGago skrev:klarer du å overtale janr til å skrote klipsch til fordel for carlson, så skal jeg bære deg på ryggen over grensa for litt harryhandel.
Sand primært. Regner med de har fylt i sprengstein/masse, leca grunnmur, panel innv. Full takhøyde.Skink_123 skrev:Hva står huset på?
Takk for tips men neppe aktueltF.E. skrev:Hvis gulvet spiller med MÅ du prøve SD-føtter,koster nesten ingen ting,Andervik Audio har dem http://www.andervikaudio.no/Andre Produkter/Andre Produkter Oversikt.html De funker
mvh Filip
Trenger det mener du ???Skink_123 skrev:Lykke til
Mere jo skjevere gulvet er.Gago skrev:er det slik at bassenergien i hornet lekker ut siden gulvet er skjevt?
JanR skrev:Mere jo skjevere gulvet er.Gago skrev:er det slik at bassenergien i hornet lekker ut siden gulvet er skjevt?
/jan
Man kødder ikke med denslags.Skink_123 skrev:Eventuelt støpe det beint under?
Jeg trodde faktisk dere tullet.
Legger man en plate under som står på noe så vil jo platen resonere. Det burde vel ikke være noe luft imellom det hønnet står på og gulvet om jeg skjønner dere rett?
Skal se om jeg får knipset noen bilder nærmere helgen.lassemann skrev:Hei Jan!
Kunne du lagt ut noen bilder av rommet ditt? Hvordan du har plassert ting... Både med litt avstand og nærme, samt det du mener er problemet om det er mulig å få det til da..
Det er alltid utfordrende å flytte et anlegg som er tilpasset et annet rom. Men på sikt vil du finne løsningen som får godlyden tilbake.
Hos meg forandret lyden seg markant negativt under oppussing av den stuen der anlegget var tilpasset, da det ble flyttet til motstående stue. Dette til tross for at stuene var ganske like. Rommet har stor innvirkning på lyden, mye mer enn ønskelig.. Kan ikke forklare forskjellen her annet enn at i den stuen anlegget spilte dårlig har jeg kjeller under. Der anlegge står nå er grunnen løs leca i bunnen med isopor, på toppen et flytende støpt dekke..
Mvh
Lasse
Du har nok rett Erland. Litt stresset og sliten, kort lunte.Erland skrev:Tror som sagt ikke du skal se så dramatisk på dette.
Start med en fillerye, tepperest eller annet under horna, og få tettet bak og ta det derfra.
Kona ser sikkert positivt på at du hjelper henne med å komme skikkelig på plass i huset forøvrig til jul.
Skakke undervurdere slikt - det hjelper å ha litt på "goodwill-kvoten"
Har tenkt tankenssm skrev:hvis du må ha "tett mot gulv" kan jo to sammenlimte tykke mdf plater som skjøres i en noe overdim trekant være smart , da kan du bygge opp den i vater og sette hønna oppå , si det hele bygger 50millimeter , og er plant , så sprer vel disse høyttalerne såpass godt av det er neppe noe problem mht lytteposisijon.
Mvh Espen
Gir meg ALDRILagga skrev:Og med den dommedagsprofetien unnagjort, tenker jeg at rommet ditt vil finne sin overmann....
Vennlig hilsen
Morten
Takk for at dere tenker på megR.Solhaug skrev:Spurte Slorbak om han kunne låne deg en vintage-forsterker med romkorreksjon (tonekontroller) så du fikk roa nerva til du kom deg i orden. Bare så du kunne kose deg med musikk, det gjør det lettere å være sliten. En gammel Fisher
Mvh. RS