Tja, hva skal en si om den karen her tro. Det er en BorderPatrol ext. psu model MB, nederst.
Litt bakgrunn.
BHO og RolfOzzy har også BP psu's som jeg har vært så heldig og fått lyttet mye på.
Dvs anleggene dems med bp psu (for ordens skyld)
Hos Rolf var det godt merkbart hva som skjedde når BP psu ble koblet opp. Ja, uten tvil en oppgradering på AA ampen. Rolf har likeretter rør i AA ampen så fort gjort å bytte fram - tilbake mellom ext og int psu. Jeg har ikke den muligheten på Svampen (heretter kjent som Svampen MK.II) i og med at jeg har SS likeretting, dioder. Når det er sagt så kjenner jeg anlegget og ampen så godt at det burde ikke være nødvendig å bytte at - fram hele tiden for å ta evt forskjeller.
BHO, vel han har jo bøtter og spann med BP psu's
Aldri hørt anlegget hans uten, men det spiller jo
hinsides godt så det må jo ha noe for seg ikke sant ?
Nå var jeg utrolig heldig som fikk en mer eller mindre ny BP psu MB for en billig penge. Den er vel knapt "spilt" på så jeg velger å kalle den
ny. Må vel spilles inn også 8)
Birger meldte seg frivillig til å montere psu'n på ampen, og det der kan han.
Ett par timer i garasjen, skru sammen, teste på garasje/jobbanlegget hans og wow det lever ;D
Så bar det opp, måtte testes på anlegget hans. Jaggu funket det ikke der også. Takk igjen Birger, du er one of a kind
Så bar det hjemover, nei kjørte pent og holdt fartsgrensene. Stresser ikke vet dere, ikke så ille iaf.
Ned i bunkersen, trø i noen kabelsnutter og voila....det spiller.
Nå ble det ikke mye lytting den kvelden-natta, vel ett par timer måtte jeg jo unne meg :
Førsteinntrykket var vel ikke akkurat noe WOW men
noe hadde skjedd...
Etter ett par-tre jazz/blues cd's så begynte man å forstå hva psu'n drev med
Om det spilte avslappet/lungt/ustresset tidligere så var den nesten i slomo nå, ikke negativt det.
Føltes litt som man hadde øket "dreimomentet" i ampen til det dobbelte eller så, ikke flere hk men masse mere "dreimoment"
Enda strammere bass, mere "korrekt" er vel ordet jeg ser etter tror jeg. Er det bra ? Ja og nei, ja på 90% av det jeg spiller, nei som i " kunne vært litt mere rufsete " på enkelte innspillinger. Litt for "høflig" kan man vel kanskje si. Hørtes ille negativt ut det der, ikke sånn ment. Prøver bare å beskrive følte/hørte forskjeller her hos meg, ytterlighetene. Det som overrasket meg mest var vel at Svampen faktisk ikke var noen sinke tidligere. Ble bare enda bedre med BP psu
. Tomas byggeren viste tydeligvis hva han gjorde med tanke på psu/trafo og opt's.
Så i kort;-
Føles som man har fått masse mere krefter/dreimoment, roligere-svartere, "rommet" er bedre (i musikken), støyfritt. Ja i det hele tatt det lille bedre hele veien imo. Kontrollen nedover er noe jeg vil dra fram, er så kontrolert og tight at......jeg bare smiler fra øre-til-øre.
Den tryller ikke for all del, men ser absolutten nytten av en god psu. Være seg ext. eller int. på amper. Verdt det, fan ja !
Og jeg er ganske sikker på at den vil bare vokse på meg, blitt noen timer men fortsatt dukker det opp små "stikkere" nå og da. Jajaja, livet er godt.
Kos dere med musikk, funker for meg
Med forbehold om svada, tullprat, synsing og ikke minst typos.
/jan