JanR's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Jeg er vel hjemme ut denna og neste uke.
    Om Jan f.eks kunne fått målt B+, så hadde det vært fint.
    Kan seff. gjøre det jeg og, men jeg tenkte bare at du kunne spare deg turen, om B+ skulle ligge utenfor området bp`n dekker. ;)
    Ellers er det ikke noe problem å bruke den på din dac. 8)

shaunv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    BHO skrev:
    Jeg er vel hjemme ut denna og neste uke.
    Om Jan f.eks kunne fått målt B+, så hadde det vært fint.
    Kan seff. gjøre det jeg og, men jeg tenkte bare at du kunne spare deg turen, om B+ skulle ligge utenfor området bp`n dekker. ;)
    Ellers er det ikke noe problem å bruke den på din dac. 8)
    Kunne jo tatt første regnværsdag f.eks.

Er ikke verre enn at jeg tar med både riaa og dac' så er ikke turen forgjeves om den ikke skulle passe på riaan. ;)

Ellers får jeg den følelsen at jeg burde hatt tre psu'er til om den skulle passe på riaan. :p

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.520
    Torget vurderinger
    23
    shaunv skrev:
    Men da sier vi det da! Sikkert mange Audion'n venner her som kan dra nytte av en sånn erfaring! :)

Og jeg sier selvfølgelig ikke nei til hjelp fra deg Birger! Ferie har jeg også, så det er i grunn bare å sette en tid det passer. ;)

Galskap? Mesteparten av prisen på såkalt "high end" riaaer ligger vel i strømforsyningene gjør det ikke?

J-V
    - som en ren kuriositet: Bestilte rør-RIAA i våres, ferdig i august ca., 4 chassis og 80 kg. hvorav sikkert 55-60 kg. er power supply. Stivt og stabilt power er ekstremt viktig.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    shaunv skrev:
    Blir dette gjort blir du nesten nødt til å ta turen til Drøbak Jan! Birger også.

J-V
    Ikke om men når :)
    Og ja selvsagt, Birger er veiviser.

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    pengesluk skrev:
    shaunv skrev:
    Men da sier vi det da! Sikkert mange Audion'n venner her som kan dra nytte av en sånn erfaring! :)

Og jeg sier selvfølgelig ikke nei til hjelp fra deg Birger! Ferie har jeg også, så det er i grunn bare å sette en tid det passer. ;)

Galskap? Mesteparten av prisen på såkalt "high end" riaaer ligger vel i strømforsyningene gjør det ikke?

J-V
    - som en ren kuriositet: Bestilte rør-RIAA i våres, ferdig i august ca., 4 chassis og 80 kg. hvorav sikkert 55-60 kg. er power supply. Stivt og stabilt power er ekstremt viktig.
    Ikke det at jeg er overrasket sluket :D men hva er det for noe spennende du har på gang ?
    Og ja, fått høre det noen ganger "psu/strømforsyning er viktig, jævlig viktig"
    Ikke misforstå, ser den lang vei.

/jan

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.520
    Torget vurderinger
    23
    Spennende og spennende, forsåvidt bare en vanlig RIAA med rør, men fornuftig bygget ikke minst mht. powersupply.

Power er så viktig - har hørt 300b låte som fis på en flaske, men også himmelsk, og den vesentligste forskjellen var i powersupply-delen. Desverre er det også gjerne den som koster..

Næmen, se hva som datt ned i postkassa her om dagen gitt.... en PS Audio PowerPlant P600!

Har vært plaget av litt nettstøy i en periode, og tenkte at hvorfor ikke prøve en slik en, reklamen kan da ikke være bare juks, eller..??
    Henting, betaling, hjemtransport og oppkobling i anlegget på under en time (verdensrekord for meg, har på det værste hatt nytt utstyr stående i 5-6 ÅR før det har blitt tatt i bruk).

OG HVA SKJER??? Støyen totalt fraværende OG vesentlig forbedring av lydbildet! Hadde ikke forventet eller fokusert på dette, kun for å rydde opp i støy. Men det var umiddelbart tydelig at bassen ble nærmest en halv oktav utvidet, dynamisk kontrast enda bedre, detaljene tydeligere med mer luft/rom rundt. Totalt uventet bonus, ingen tvil heller, kjørte flere AB med samme res. Råeste lydforbedring på lang tid, attpåtil betalbar (ihvertfall i dette gamet her).
    Så til dere der ute: dukker det opp en maken så er det å holde pølsene unna - jeg trenger en til ;D ;D ;D

Vedlegg

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Du milde :eek:
    Nå snakker vi :)

Og ja du har ett meget godt og ikke minst viktig poeng. Psu's er "undervurdert"
    Gjelder vel over hele fjøla men vil tro det er endel rør amper/SET som absolutt kunne trenge en skikkelig psu, inter som ekstern.

Strømrenser ja, aldri prøvd. Ikke noen planer om det med det første ;)
    Litt pga pris på de og føler at kvaliteten på stømmen her er brukelig. Men knallmorro at det gikk veien for deg :)
    Skal ikke spørre om pris 8)

Holder fortsatt på å "evaluere" BP psu'n ::)
    Tygge litt mere på det før jeg rabler ned noen ord.
    Etterpå er det ut i garasjen og leke trikker, gjøre ferdig. Han verker etter å få brukt rommet, da stresser jeg iaf ikke ;D

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Tja, hva skal en si om den karen her tro. Det er en BorderPatrol ext. psu model MB, nederst.

Litt bakgrunn.
    BHO og RolfOzzy har også BP psu's som jeg har vært så heldig og fått lyttet mye på.
    Dvs anleggene dems med bp psu (for ordens skyld)
    Hos Rolf var det godt merkbart hva som skjedde når BP psu ble koblet opp. Ja, uten tvil en oppgradering på AA ampen. Rolf har likeretter rør i AA ampen så fort gjort å bytte fram - tilbake mellom ext og int psu. Jeg har ikke den muligheten på Svampen (heretter kjent som Svampen MK.II) i og med at jeg har SS likeretting, dioder. Når det er sagt så kjenner jeg anlegget og ampen så godt at det burde ikke være nødvendig å bytte at - fram hele tiden for å ta evt forskjeller.
    BHO, vel han har jo bøtter og spann med BP psu's :D Aldri hørt anlegget hans uten, men det spiller jo hinsides godt så det må jo ha noe for seg ikke sant ? :)
    Nå var jeg utrolig heldig som fikk en mer eller mindre ny BP psu MB for en billig penge. Den er vel knapt "spilt" på så jeg velger å kalle den ny. Må vel spilles inn også 8)

Birger meldte seg frivillig til å montere psu'n på ampen, og det der kan han.
    Ett par timer i garasjen, skru sammen, teste på garasje/jobbanlegget hans og wow det lever ;D
    Så bar det opp, måtte testes på anlegget hans. Jaggu funket det ikke der også. Takk igjen Birger, du er one of a kind :)

Så bar det hjemover, nei kjørte pent og holdt fartsgrensene. Stresser ikke vet dere, ikke så ille iaf.
    Ned i bunkersen, trø i noen kabelsnutter og voila....det spiller.
    Nå ble det ikke mye lytting den kvelden-natta, vel ett par timer måtte jeg jo unne meg ::)
    Førsteinntrykket var vel ikke akkurat noe WOW men noe hadde skjedd...
    Etter ett par-tre jazz/blues cd's så begynte man å forstå hva psu'n drev med ;)
    Om det spilte avslappet/lungt/ustresset tidligere så var den nesten i slomo nå, ikke negativt det.
    Føltes litt som man hadde øket "dreimomentet" i ampen til det dobbelte eller så, ikke flere hk men masse mere "dreimoment"
    Enda strammere bass, mere "korrekt" er vel ordet jeg ser etter tror jeg. Er det bra ? Ja og nei, ja på 90% av det jeg spiller, nei som i " kunne vært litt mere rufsete " på enkelte innspillinger. Litt for "høflig" kan man vel kanskje si. Hørtes ille negativt ut det der, ikke sånn ment. Prøver bare å beskrive følte/hørte forskjeller her hos meg, ytterlighetene. Det som overrasket meg mest var vel at Svampen faktisk ikke var noen sinke tidligere. Ble bare enda bedre med BP psu :D. Tomas byggeren viste tydeligvis hva han gjorde med tanke på psu/trafo og opt's.

Så i kort;-
    Føles som man har fått masse mere krefter/dreimoment, roligere-svartere, "rommet" er bedre (i musikken), støyfritt. Ja i det hele tatt det lille bedre hele veien imo. Kontrollen nedover er noe jeg vil dra fram, er så kontrolert og tight at......jeg bare smiler fra øre-til-øre.

Den tryller ikke for all del, men ser absolutten nytten av en god psu. Være seg ext. eller int. på amper. Verdt det, fan ja !
    Og jeg er ganske sikker på at den vil bare vokse på meg, blitt noen timer men fortsatt dukker det opp små "stikkere" nå og da. Jajaja, livet er godt.
    Kos dere med musikk, funker for meg :)

Med forbehold om svada, tullprat, synsing og ikke minst typos.

/jan

shaunv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Morro det funker Jan!

Så får du heller finne deg en løsning når du trenger at lyden må være mer rufsete. ;D

Så håper jeg for egen del at det her blir en suksess:

Vedlegg

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Audion GT :)
    Spennende det der J-V.

Skal åpne min en av dagene også, ikke huke på ext.psu men sjekke litt kabler ::)

/jan

shaunv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    JanR skrev:
    Audion GT :)
    Spennende det der J-V.

Skal åpne min en av dagene også, ikke huke på ext.psu men sjekke litt kabler ::)

/jan
    Blir spennende om Birger klarer å utføre litt magi så vi blir kvitt duren som er der nå. For om det skjer så spiller det nok utrolig bra. Vel, har spilt bra hele tiden. Men noe ekstra da. ;)

Selv med duren høres det at lyden er veldig bra i alle fall, men kan jo ikke leve med tingenes tilstand.

Kablene inni der er ikke mye å skryte av akkurat. Blir det mundorf på deg?

J-V

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    shaunv skrev:
    Kablene inni der er ikke mye å skryte av akkurat. Blir det mundorf på deg?

J-V
    Nopp :)
    Har noe Vivanco liggende å slenge her. Men som alltid -> TTT med meg ;)

/jan

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.485
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Husk at "rød" kabel er til julemusikk og "blå" kabel er til blues ;D

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Det er litt dumt at du ikke får bytta tilbake til orginal litt enklere, for om du hadde gjort det etter en tid, tror jeg du ville savna BP-psu`n rimelig kjapt.....sånn pleier det å være iaf. 8)

Og for å presisere litt....jeg har ikke BP-psu`er i den forstand du og Rolfozzy har.
    Mine er deler av hele forsterkerkonstruksjonen, og inneholder ikke de samme delene som i de dere bruker.
    Det er 2 stk ez80/81 i tillegg til 1 stk gz37.......bl.a. ;)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    BHO skrev:
    Det er litt dumt at du ikke får bytta tilbake til orginal litt enklere, for om du hadde gjort det etter en tid, tror jeg du ville savna BP-psu`n rimelig kjapt.....sånn pleier det å være iaf. 8)
    Jotakk jeg kjenner til det :)
    Og som sagt er ikke på noen måte misfornøyd.

Prøvde bare å få fram hva jeg føler den gjør her og det er ubetinget positivt.
    Bytte at-fram on the fly hadde vært artig men ikke noe must. Hører det jeg hører.
    At den "strammer" opp ting er ikke negativt, men som sagt litt uvant da jeg er vant til litt mere "rufsete" spillestil på enkelte skiver. Smak og behag, ikke bra-dårlig. For ordens skyld, den gjør mere enn å bare "stramme" opp bassen 8)
    Tror jeg kan leve leeeeenge med den her psu'n, den og Svampen følger meg nok til grava ;)

BHO skrev:
    Og for å presisere litt....jeg har ikke BP-psu`er i den forstand du og Rolfozzy har.
    Mine er deler av hele forsterkerkonstruksjonen, og inneholder ikke de samme delene som i de dere bruker.
    Det er 2 stk ez80/81 i tillegg til 1 stk gz37.......bl.a. ;)
    Greit å få fakta på bordet, takker :)

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Blitt noen timer i bunkersen i eftan-kveld...også. Ikke slutt ennå bare så det er sagt :)
    Lett blanding av musikk og format. Vinyl til pilsen sier at " nå gir vi oss mens vi ennå ser hva vi driver med " og cd deretter.

Blitt en salig blanding av;- " i ene hjørnet Holy Cole og i andre hjørnet Dave Mustaine " musikk.

Nuvel, det jeg prøver å si er at BP psu leverer. Vokser på en, man må jo ha noen dager på å venne seg til den nye lyden ;)
    De små ting men det viktigste er roen i lydbildet (for meg iallefall)
    Det spiller så jævlig (unskyld utrykket) uanstrengt.
    Å si at det er nesten som å få en ny amp er nok litt drøyt på men på god vei er nok ikke langt fra sannheten.

Ja Birger jeg vet " hva var det jeg sa osv... " ;D
    rozzy gamle venn, min er større enn din ::) :p

/jan"berusetpåmusikk"olsen

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.485
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Hadde dette vært facebook skulle jeg trykket på liker :D
    Kos deg, Dave Mustaine er da langt fra det værste man kan lytte på etter noen pils...

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Milenko skrev:
    Hadde dette vært facebook skulle jeg trykket på liker :D
    ;D
    Ikke uten grunn jeg holder meg langt unna FB.

Milenko skrev:
    Kos deg, Dave Mustaine er da langt fra det værste man kan lytte på etter noen pils...
    Dave M/Megadeth er morro innimellom, syns jeg da :)
    Med eller uten pils innabords.
    Må nesten nevne Marty Friedman også, en vannvittig god gitarist. Har ett par av hans tidligere (solo) skiver og de er pokker ikke gale. Bla "scenes" skiva, verdt en lytt.

Men i kveld, vel nå, er det Rypdal & Tekrø II som står for underholdningen ;)

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Milenko skrev:
    Gitarhelt kveld blir da aldri feil ;D
    Hehehe sant sant.
    Og når 2 av norges kremgitarister slår seg sammen, dynamitt.

Litt usikker på hva kjerringa syns bare, spiller jo ikke akkurat på lavt nivå her nede 8)
    Ahh vel, har sovesofa i bunkersen ;D

/jan

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.485
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Sovesofa blir da heller helt feil/riktig alt etter hcordan man ser det ;D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Milenko skrev:
    Sovesofa blir da heller helt feil/riktig alt etter hcordan man ser det ;D
    Ikke sant :D
    Trøste meg med at hu kjenner meg, så blir vel senga etterhvert. Ikke det at jeg lider her nede ::)

Sitter her og tar meg i å ikke høre på "lyder" men musikk, pokker ta det svinger ;D
    Ikke bare pga av litt pils men det fenger skikkelig, godt med noen sånne kvelder også.

Må vel innom de gutta etterhvert også :)
    DT og Marillion.

/jan

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.485
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Er herlig med kvelder og hvor man føler at alt stemmer og flyter riktig, musikken swinger skikkelig, man får fot og de største problemene man har er hvilken plate man skal spille når man skal skifte og om man skal spille luftgitar, luft bass eller luft trommer og synge litt ;D

Dream Theater og Marillion blir aldri feil det heller, har ikke så mye Marillion i samlinga jeg da, har en gull cd med Misplaced childhood og Brave (om jeg husker riktig), liker begge meget godt forresten. Brave er jo en skikkelig inne i hodet plate, nytes helst i mørket med lyden satt til høyt :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Milenko skrev:
    Er herlig med kvelder og hvor man føler at alt stemmer og flyter riktig, musikken swinger skikkelig, man får fot og de største problemene man har er hvilken plate man skal spille når man skal skifte og om man skal spille luftgitar, luft bass eller luft trommer og synge litt ;D
    Og sånne kvelder skal man utnytte max :)
    Rart med det, noen ganger så klaffer, tydeligvis, det meste. Herlig :D

Milenko skrev:
    Dream Theater og Marillion blir aldri feil det heller, har ikke så mye Marillion i samlinga jeg da, har en gull cd med Misplaced childhood og Brave (om jeg husker riktig), liker begge meget godt forresten. Brave er jo en skikkelig inne i hodet plate, nytes helst i mørket med lyden satt til høyt :)
    Marillion er noe som bør/må være i samlingen imo.
    Det finns faktisk bra Marillion skiver etter Fish også, Brave bla.

Dream Theater, som Vermin sa til meg engang -> begynn med "Train of thought" og " systematic chaos" <-
    Knallskiver begge :)

/jan

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.485
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Min personlige DT favoritt er nok scenes from a memory pt.2, var med den jeg ble skikkelig hekta selv om jeg hadde noen plater med dem fra før også. Siste nummeret på Train of thoughts synes jeg er kanon bra...

Tror jeg har det meste av dream theater :)

Det som går igjen i mine favoritt album er nok at de forteller en historie fra start til slutt, slik at når man våkner fra transen så føler man at man har vært på en reise....sitter alt i anlegget riktig også....hvilken kveld :D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Har ikke mest DT, de har jo ikke bare gitt ut "krem" album. 4-5 stk her på cd.
    Blir nok flere kjenner jeg meg sjøl rett ;)
    Har derimot noen plater med DT gutta's sideprosjekter. Bla Liquid Tension ex./Transatlantic, spennende saker.

Milenko skrev:
    Det som går igjen i mine favoritt album er nok at de forteller en historie fra start til slutt, slik at når man våkner fra transen så føler man at man har vært på en reise....sitter alt i anlegget riktig også....hvilken kveld :D
    Vise ord :)

Ett eksempel på det er Porcupine tree (for eks The incident) som skal spilles før man tar kvelden.
    Finns selvsagt mange andre også.

/jan

J

Jazzy

Gjest
    Lenge siden sist Jan. Har ikke vært helt i slag siden Jul. Litt bedre form nå. Hjelper jo på med endelig å fått opp en vinylrigg igjen. :D

/Trond

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.520
    Torget vurderinger
    23
    Hei Jan
    Her har du litt å kose deg med "down in the bunker" - er jo gråvær i dag så du skal vel hverken på golfbanen eller ut i Princess'en 8) 8)

Andy Timmons http://www.youtube.com/watch?v=P_ehgqgxxIE -råskinn i særklasse

Vinnie Moore - han og MacAlpine/Malmsteen var vel de mest innflytelsesrike "gunslingers" på åttitallet, spilte med UFO, Alice Cooper etc.
    Æresmedlem i puddelklubben: http://www.youtube.com/watch?v=I1IbXEqx4xs

George Lynch - eks. DOKKEN-gitarist , uortodoks stil (kan minne om Jeff Beck litt) eget band Lynch Mob med knallbra skiver
    http://www.youtube.com/watch?v=asUQBl1DTDA

Richie Kotzen - også i stallen til Shrapnel / Mike Varney (gitarmekka de luxe!!!) Meget kompetent, spilte også i Mr.Big og som intro til
    Rolling Stones konserter. Flere ganger i Norge, bl.a. i fjor på Smuget. Tøff, litt rytmisk spillestil med mange influenser, har hatt stor inflytelse på mange nye talenterde siste 12-15 år. http://www.youtube.com/watch?v=ou_b8mjOVUs

Paul Gilbert - Mange rå album med Racer-X, må høres hvis du liker balls-out hardrock. Spilte med Mr.Big lenge, husker en helt herlig konsert på Rockefeller for noen år siden, sanseløst samspill med Billy Sheehan, værstingbassist i kategorien. Definitivt helt.
    http://www.youtube.com/watch?v=awzPGdhZfS8
    http://www.youtube.com/watch?v=aYlx5gW90Aw
    http://www.youtube.com/watch?v=ES1RypBww_g
    http://www.youtube.com/watch?v=11KaKhGAa3I

Marty Friedman - klassisk råskinssgitarist fra den herlige hardrockperioden på nitti-tallet, eget oppsett i "Cacophony" før han ble vervet til Megadeth. Hør hans første album for de - "Rust in Peace", her går det unna! STOOR helt i Japan bl.a. Mester i klassisk skalaonani.

Allan Holdsworth - en gigant!! Jazzgitarist med rockefot også, minst 12-15 soloalbum, spilt med bll.a Jack Bruce.
    http://video.google.com/videoplay?docid=-2726707312221493709#

Frank Gambale - from down under!! Jazz, fusion heavy, you name it. Har også vært med i stall Varney (Shrapnel Records). Spilte i mange år med Chick Corea før han etablerte eget band. Sjekk bandet "Vital Information" med kjempen Steve Smith på trommer dersom du liker prog.jazz/rock. Puh!

Steve Lukather - hva sier du til tolv (yessir - 12!) Grammy-nominasjoner..... TOTO-gründer og fast medlem frem til slutten. Kåret til verdens beste gitarist, har medvirket på mange hundre album som session-musiker, låtskriver og produsent.
    http://www.dailymotion.com/video/x4kgja_larry-carlton-steve-lukather-dont-g_music

AND that concludes our survey for today!! ENJOY!

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Jazzy skrev:
    Lenge siden sist Jan. Har ikke vært helt i slag siden Jul. Litt bedre form nå. Hjelper jo på med endelig å fått opp en vinylrigg igjen. :D

/Trond
    Godt å høre Trond :)
    Litt bekymret blir en jo vet du.

Burde jo selvsagt ha tatt meg en tur istedenfor å bare tenke på det...men men. Er treg.
    Vært litt å tusle med her også, og nå er det ferie så er vi heldig er mye gjort innen utgangen på juli.
    Og da jævlar skal det fartes litt igjen ;)

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Sluket:

Takk takk, du milde nå har jeg jo litt å gjøre i regnværet i dag.
    Kjenner igjen de fleste navnene der men har ikke mest av de i hyllene her må jeg innrømme.

Tegner til å bli en fin regnværsdag det her ;)

/jan

J

Jazzy

Gjest
    JanR skrev:
    Jazzy skrev:

/Trond
    Godt å høre Trond :)
    Litt bekymret blir en jo vet du.

Burde jo selvsagt ha tatt meg en tur istedenfor å bare tenke på det...men men. Er treg.
    Vært litt å tusle med her også, og nå er det ferie så er vi heldig er mye gjort innen utgangen på juli.
    Og da jævlar skal det fartes litt igjen ;)

/jan
    Det er tanken som teller, er det ikke? ;)

Her er i alle fall et bilde av klenodiet. Spiller ok, men blir nok noen forbedringer etter hvert.

På bildet er en Ortofon MC 30 Supreme, men spiller nå på en ATOC 9 MLII.

Denne snurrer nå på side 3. Spilt inn i 1955. ;D

/Trond

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Den spilleren så da særdeles velholdt ut, det må jeg si :)
    Og AT er vel sjelden feil, i mine ører. Bruker en OC9 her nå, blir nok værende i armen en stund vil jeg tro.
    MC30 er vel heller ikke det værste jeg har hørt, men er kanskje litt sære på step up's ? Vil vel gjerne ha en Ortofon step up. Ref: rolfozzy.

Du har mye godis musikk, og kjenner jeg deg rett mange gode gamle (jazz'ish) skiver på vinyl :)
    Godt å se-høre at formen er stigende og at du koser deg.

En annen får vel bare lide seg igjennom ett par Purple skiver først så over på blues ;)

/jan

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Ah.. Oracle Paris med AT OC-9, RB 300 og bedre motvektslodd. Dette burde jo funke! Gratulerer!

J

Jazzy

Gjest
    impulse skrev:
    Ah.. Oracle Paris med AT OC-9, RB 300 og bedre motvektslodd. Dette burde jo funke! Gratulerer!
    Takker. :)
    Usedvanlig strøken Oracle Paris. Ikke et merke i lokket engang. Rega armen har bedre lager, og Cardas Incognito heltrukken kabling. Hjelper sikkert det og. Har ikke sammenlignet med standard arm. :D

/trond

J

Jazzy

Gjest
    Får ta meg en tur i løpet av sommeren Jan. Lenge siden nå. Har jo skjedd mye hos deg siden sist.

Du får si ifra når det passer! ;)

/Trond

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn