Lagga
Hi-Fi freak
JanR skrev:Må bare en tur bortom Duxford før jeg vandrer heden, bare å få ut fingeren.
8)
Morten
JanR skrev:Må bare en tur bortom Duxford før jeg vandrer heden, bare å få ut fingeren.
Moro med bilder, fikk ikke vært tilstede - valgte Gaustatoppen i stedet!JanR skrev:De flyr hele sommersesesongen, turer altså Fra Torp som du sier.shaunv skrev:Dakotaen er jo Norges peneste passasjertype fly! De flyr turer for folk flest fra Torp mener jeg å huske. Da oppover Oslofjorden og litt sånt. Sikkert artig å ha gjort egentlig.
Muligheten for å få seg en liten tur i AT-6 er også til stede.
Er jo bare å melde seg inn i Dakotan's venner.
http://www.dakotanorway.no/
Fint fly du !!BHO skrev:En jeg kjenner er blitt sjekka ut som teknikker på den der. ;D fint fly. 8)shaunv skrev:Dakotaen er jo Norges peneste passasjertype fly!
Det er en nydelig maskin. Ungene var med en liten tur inni det når det sto pent "parkert" på plenen der borte, nesten ikke råd å få hu minste ut igjen.
Hu skulle ut å fly hehe. Mr.T Virik var en tur i cockpiten akkurat da, smilte godt han da gett ;D
/jan
Får gåsehud sjøl jegatonal skrev:Herlige flybilder, dette er flott å se på for en gammel flyentusiast
A propos, Näsinge, JanR, mange, mange år siden jeg var der. Før i tiden var det et fint sted å ta en søndagstur. Er det fortsatt liv og røre der?
Herlig, nå kjenner jeg at blir litt "gretten" på deg !! (kan leses som: jævlig misunnelig ;D )Ludo skrev:Moro med bilder, fikk ikke vært tilstede - valgte Gaustatoppen i stedet!JanR skrev:De flyr hele sommersesesongen, turer altså Fra Torp som du sier.shaunv skrev:Dakotaen er jo Norges peneste passasjertype fly! De flyr turer for folk flest fra Torp mener jeg å huske. Da oppover Oslofjorden og litt sånt. Sikkert artig å ha gjort egentlig.
Muligheten for å få seg en liten tur i AT-6 er også til stede.
Er jo bare å melde seg inn i Dakotan's venner.
http://www.dakotanorway.no/
Fint fly du !!BHO skrev:En jeg kjenner er blitt sjekka ut som teknikker på den der. ;D fint fly. 8)shaunv skrev:Dakotaen er jo Norges peneste passasjertype fly!
Det er en nydelig maskin. Ungene var med en liten tur inni det når det sto pent "parkert" på plenen der borte, nesten ikke råd å få hu minste ut igjen.
Hu skulle ut å fly hehe. Mr.T Virik var en tur i cockpiten akkurat da, smilte godt han da gett ;D
/jan
Har vært på tur med AT-6 sammen med Tore Virik, den mannen kan virkelig håndtere maskina! Hadde en heftig low-pass over Torp, jeg var ikke klar over at AT-6 kunne brukes som gressklipper... ;D
Undertegnede med fallskjerm...
Pussig, vi skal over i bryllup, i begynnelsen av oktober....JanR skrev:Fikk tilbud om å bli med bortover nå i slutten av september, i bryllup av alle ting, av kompisen og kona hans. (de som giftet seg her tidligere mens dere supet hos Lasse )
Denne tråden er helt klart inspirasjonen til å svinge innom Näsinge, ja. Det er gøy bare å se gutta i seilfly holde påJanR skrev:Får gåsehud sjøl jegatonal skrev:Herlige flybilder, dette er flott å se på for en gammel flyentusiast
A propos, Näsinge, JanR, mange, mange år siden jeg var der. Før i tiden var det et fint sted å ta en søndagstur. Er det fortsatt liv og røre der?
Ang Näsinge, lenge siden de har hatt flyshow/stevne der borte desverre.
Ikke vært noe større greier de siste 10 årene, veldig veldig trist egentlig. Hvis jeg ikke misforsto de "gamle" i klubben/styret der borte så slet de med rekruteringen internt,- altså ingen som ville ta over og styre opp denslags. (stevner/treff osv)
Ikke vært der borte de siste 3-4 årene så skal jaggu svinge bortom en dag snart.
Regner med at Jeløya seilflyklubb holder til der ennå. Mulighet for en tur og opplæring for de som vil flyte rundt der oppe i stillhet
/jan
Denslags "spam" er ikke bare tilatt, det er ett kravLagga skrev:Føler jeg har spammet tråden hans nok for en stund nå.....
;D ;D
Morten
IL-2 er en gammel volvo med vinger (i beste mening volvo eiere )Lagga skrev:Uten å ha prøvd spillet, tror jeg nok jeg hadde gått for maskinen i tittelen; IL 2 Stormovik er bare sååååååå rå!
;D
Morten
Dette har jeg gjort. Bra løsning for øltørste hifi-gutter. Har 2 skap med plass til ca 100l forskjellige øl fordelt på 5 kraner.kise skrev:Disse har mye morro, og fint.
http://vinogbar.no/index.php?cPath=198_266
Hvis du foreksempel tar corneliusfat løsningen å monterer i et gammelt kjøleskap, så skal jeg vise deg hvordan du kan brygge øl selv til det.
Det blir super godt og prismessig sparer man inn invisteringen på fatløsningen svært fort.
kort fortalt:
1.bank/mal spira korn.
2. putt korna i en gryte kok opp til 68grader hold den der i ca 20 minutter. (temp + tid varierer fra oppskrift til oppskrift)
la vannet som vi nå nesten kan kalle for vørter renne over i en ny gryte.
3 Kok opp i ca 1 time, tilsett humle, etter oppskriften.
4. Kjøl ned vørteren til mellom 22-27 grader, hell på ønsket gjærtype.
5. la ølet gjære i ca 4-7 dager, det stopper når det er ferdig.
Så skal kullsyren inn, endten med ettergjæring eller med trykktank.
Mvh
Christopher
Rett borti gata det joFei skrev:;D
Jeg bor i Ytre Enebakk så i nærheten av Østfold er det jo
Blir gjerne kjent med andre likesinnede jeg. Vi kunne jo sagt dere kommer på besøk for å hente "inspirasjon" til ny bar?.
Hehehe tenker han ble inspirert jaFei skrev:Digimann her på forumet har vært her flere ganger og hentet "inspirasjon" :
kise skrev:Enn så lenge er jeg på flaskevaskearbeid, å det er KJEEEEDEEEELIIIIIG
Mvh
Christopher
Det er jeg nesten sikker på, lassemann svinger vel innom for å bekrefte, etterhvertFei skrev:Det øleskapet har jeg sett før. Står det i Ski?.
Nei.. er nokk ikke plass til en hel bar, blir nokk slik det er med en mekkerom/elektronikklab/radioshack i den ene enden.JanR skrev:kise skrev:Enn så lenge er jeg på flaskevaskearbeid, å det er KJEEEEDEEEELIIIIIG
Mvh
Christopher
Misunner deg ikke den jobben Christopher ;D
Du skal til rigge til med bar i kjelleren etterhvert ?
/jan
Får du deg en disk-bord og ei tappekran er vel mye gjort vil jeg trokise skrev:Nei.. er nokk ikke plass til en hel bar, blir nokk slik det er med en mekkerom/elektronikklab/radioshack i den ene enden.JanR skrev:kise skrev:Enn så lenge er jeg på flaskevaskearbeid, å det er KJEEEEDEEEELIIIIIG
Mvh
Christopher
Misunner deg ikke den jobben Christopher ;D
Du skal til rigge til med bar i kjelleren etterhvert ?
/jan
Bod ting: fryserskap/soveposer/vinhylle/ølhylle/ledningshylle/ PA-utstyr i den andre enden.
MEN Det er vel et mål nå å få inn et slikt skap, så jeg slipper denne flaskevaskingen.... Desverre ingen egen bar, men tappekran på et skap, er vel om ikke annet et sted en kan hente litt øl å så gå opp til lytterom eller stue..
Hehe er sjelden lei å be når det kommer til denslags "testing" sluket ;Dpengesluk skrev:FAEN, dette er SERIØST!!!!! Dra i gang ølbrygge/ølleskapbyggetråd straks!!
Jan, du er herved ambulerende bryggtester/installasjonsapprobatør, med rapportplikt.
Men hvorfor er alle de kuule tingene/folka konsentrert syd/østafor Oslo??? Noen forklaring?
Ja, det stemmer. Står i Ski hos Trond. En svært god kompis av megFei skrev:Det øleskapet har jeg sett før. Står det i Ski?.
Flaskevask holdt på å knekke ølbryggingen for meg,alt for mye jobb.
Jeg skal prøve å få til en lyttekveld, med noko attåt må bare få sendt bort fruen og gnagsårene. Kult at du tar med hveteøl som jeg kan smake.
Tror jeg og Jan er enig. Dessuten er vel godt drikke det beste tweeket..pengesluk skrev:Jan & Lassemann, jeg MENTE det jeg skrev om byggetråd; nest etter musikk så er vel suping noe av det mest interessante, og kan det i tillegg gjøres teknisk interessant og til alt overmål DIY så er det jo strålende!
Absolutt. Men den dagen man må ta seg noen skærpe for å holde ut...ja da er det bare å selge skitenbjornh skrev:Funker jo bra til lytting også.