JanR's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Pixy skrev:
    Du store! Dette var saker ;D
    Jeg kommer plutselig og beskuer. Men, det store spørsmålet nå, er om det er penger igjen til
    platemessa i helga. Kverna skal jo fores også!

mvh Pixy
    Sant nok Mr A :)
    Lagt til side litt, ett lite "problem" dukket opp...kjerringa jobber hele helga så får A: ta med ungene (de 3 minste) , B: ta med en av storebrødrene(barnevakt) , C: sende med deg noen penger.

Pixy skrev:
    Jukes: Ja takk, jeg vil gjerne høre både 701 og 1219. 1214 har jeg nok av 8)

mvh Pixy
    Vi får ta oss en tur bortover snart ? :)
    Du må ikke være redd for å invitere deg sjøl hitover heller Mr A ;)

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    FallenA skrev:
    Det der så jo griselekkert ut Jan :)
    Den platespilleren lette jeg etter tidligere, og den armen er jo et ingeniørmessig mesterstykke!
    Og de bildene da mann! :D
    Tusen takk for det :)

Driverket er utrolig lekkert, mint condition. Ser like mye på den som jeg spiller på den ;D
    Armen ja, det er en historie for seg sjøl. Leter opp info på nett, lest igjennom manualen til armen noen ganger også.
    + og - er det selvsagt men når den er stilt inn korrekt tror jeg det er en vannvittig artig arm.

Bildene ja, må få takke min gode gamle venn Thomas som stilte opp frivillig med kamera og lot meg bruke det :)

/jan

J

jukes

Gjest
    Pixy skrev:

mvh Pixy

:)

Ja du skal få høre 1219 min,men husk den tar jeg fram bare noen ganger. Jan har ikke hørt den beste av de. :)
    Og du som liker 1214,lurer på hva du sier om 1219/701.

Kansje får du høre en Lenco 70 med Helius arm også.Hvis jeg får den oppe og gå.L70 skal være den beste fra Lenco og det blir hevdet at den er i klasse med Thorens 124.

Mvh Roar

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    jukes skrev:
    Pixy skrev:

mvh Pixy

Ja du skal få høre 1219 min,men husk den tar jeg fram bare noen ganger. Jan har ikke hørt den beste av de. :)
    Og du som liker 1214,lurer på hva du sier om 1219/701.

Kansje får du høre en Lenco 70 med Helius arm også.Hvis jeg får den oppe og gå.L70 skal være den beste fra Lenco og det blir hevdet at den er i klasse med Thorens 124.

Mvh Roar
    Så var det på han igjen ;D

Neida Roar, blir en reserve spiller her etterhvert. Dual står på den listen :)
    Vi får ta oss en tur bortom en dag det passer for deg, høre på de "gamle heltene"

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    rolfozzy skrev:
    Bra bilder, Jan.
    Takk Rolf :)

Har ikke du bursdag snart ?
    Kjøpe ett kamera stativ til deg, litt artigere å ta bilder med engang :)

/jan

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Jaja. Selv i en del av tråden som omhandler en vakker Micro, blir det snakk om Dual....Kanskje ikke annet og vente.

Jan, Du har en Micro Seiki. Navnet er japansk for mirkopresisjon. Du trenger ingen reservespiller! ;) Bruk pengene på platemessa!!

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.079
    Torget vurderinger
    2
    Ikke skjønner jeg hvorfor de gamle rukleverka fra Dual skal blandes med så edel vare som MicroSeiko.

Det er jo to forskjellige verdener.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    impulse skrev:
    Jaja. Selv i en del av tråden som omhandler en vakker Micro, blir det snakk om Dual....Kanskje ikke annet og vente.

Jan, Du har en Micro Seiki. Navnet er japansk for mirkopresisjon. Du trenger ingen reservespiller! ;) Bruk pengene på platemessa!!
    Hehehe sant sant.
    M.S står greit på egne bein, låter brukelig også :D
    Skal kjøpes musikk fremover, første pri.

Nå skal det vel i sannhetens navn sies at jeg drar aldri fram de "gamle", de er alltid en av de "andre" som er innom her ;) ::)

/jan

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    rolfozzy skrev:
    Ikke skjønner jeg hvorfor de gamle rukleverka fra Dual skal blandes med så edel vare som MicroSeiko.

Vi er på linje som vanlig, Rolf. ;D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    rolfozzy skrev:

Blir det aktuelt med en reserve spiller skal den selvsagt ikke stå sammen med Micro'n, å nei du.
    Blir nok forvist til bua ute i hagen 8)

/jan

J

jukes

Gjest
    rolfozzy skrev:

;D

Pokker meg Rolf ;),min 1219 står seg godt sammen mine Luxman ;D

Spør Pixy,han er pokker meg ikke enig med seg selv om han liker 1214 bedre enn Luxman pd 35o,og han har ikke hørt 1219 enda :D.

Men jeg er enig med deg når det gjelder flytende oppheng. ;D

Mvh Roar

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    jukes skrev:

Spør Pixy,han er pokker meg ikke enig med seg selv om han liker 1214 bedre enn Luxman pd 35o,og han har ikke hørt 1219 enda :D.

Mvh Roar
    Tror dere gutta får lage dere en Dual vennetråd ;)
    Regner med at det blir endel Luxman spillere til salgs snart siden "de andre" fungerer/spiller så bra ::) 8)

/jan

J

jukes

Gjest
    JanR skrev:
    jukes skrev:

Mvh Roar
    Regner med at det blir endel Luxman spillere til salgs snart siden "de andre" fungerer/spiller så bra ::) 8)

/jan

Bra det vel Jan R,så kan vi kjøpe disse billig. ;)

Litt pøs i tråden er sunt. :)

Armene og cd spilleren er kommer og armene var meget god stand,samme cd spilleren.

Mvh Roar

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    jukes skrev:
    JanR skrev:

/jan

Bra det vel Jan R,så kan vi kjøpe disse billig. ;)

Litt "pøs" i tråden er sunt. :)

Armene og cd spilleren er kommer og armene var meget god stand,samme cd spilleren.

Mvh Roar
    Hehe ikke sant.
    Tåler mye "pøs", ikke noe problem ;)

Ahh, da vi en tur bortom til uka.
    Litt nysgjerrig jeg nå.

Litt OT, skal du bortom vinylmessa i Fredrikstad til helgen ?

/jan

J

jukes

Gjest

Reiser nok vekk i helgen,må få inn veden på hytta. Har jo fisheren der og kose meg med om kveldene. :)

Mvh Roar

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    jukes skrev:

Reiser nok vekk i helgen,må få inn veden på hytta. Har jo fisheren der og kose meg med om kveldene. :)

Mvh Roar
    Da får jeg heller sende deg en sms/mms hvis jeg finner noe godis ;)
    Kos dere på hytta :)

/jan

J

jukes

Gjest
    JanR skrev:
    jukes skrev:

Mvh Roar
    Da får jeg heller sende deg en sms/mms hvis jeg finner noe godis ;)
    Kos dere på hytta :)

/jan

Har spilt litt på denne Luxmanen og liker det jeg hører. Fikk en kabel av Egil og den er meget god både på Luxen og Pioner. Vet pokker meg ikke hvem av disse som passer meg best lenger.
    Finner nok ut av det etterhvert. :)

Skal kose meg jeg og høre på musikk og ta meg en konjak. Jeg er i land lydmessig og vinteren blir det og kjøpe plater og kose meg med det. :)
    Skal sette igang flere spillere med nye armer på de.

Mvh Roar

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    jukes skrev:
    Skal kose meg jeg og høre på musikk og ta meg en konjak. Jeg er i land lydmessig og vinteren blir det og kjøpe plater og kose meg med det. :)

Mvh Roar
    Høres fornuftig ut :)
    Nok å holde på med nede i hula skjønner jeg.

Slutte med den der skiftjobbinga di og komme deg en tur hitover til siviliserte strøk og få en dose musikk ;)

Ser at step-up har kommet til Gardermoen, la oss nå håpe det norsk postvesen klarer å få den hit like fort 8)

/jan

J

jukes

Gjest
    JanR skrev:
    jukes skrev:

Mvh Roar
    Høres fornuftig ut :)
    Nok å holde på med nede i hula skjønner jeg.

Slutte med den der skiftjobbinga di og komme deg en tur hitover til siviliserte strøk og få en dose musikk ;)

Ser at step-up har kommet til Gardermoen, la oss nå håpe det norsk postvesen klarer å få den hit like fort 8)

/jan

Må ha litt og gjøre utover vinteren Jan,når kulda setter inn.

Jobbe er sunt ;) men det kan bli mye i tider,men nå er firmaet borte og helgene har jeg fri. :)

Håper du blir fornøyd med step upen,den passer nok meget godt til 103r skal du se.

Mvh Roar

H

Hugh

Gjest
    Dette må da være forumets kosetråd nr 1!!! Man blir i godt humør av dette. Du har en pen stue JanR og , ikke minst, et skikkelig fett anlegg. Hva slags musikk går det i?

Erland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Antall liker
    6
    JanR skrev:

/jan
    Dream on.......vanligvis tar det 6 dg fra Posten får "pølsene" sine på pakken, til jeg kan skrive ut hentelappen. Ytterligere en dag om jeg skal vente til hentelappen er i kassa :(

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    jukes skrev:

Må ha litt og gjøre utover vinteren Jan,når kulda setter inn.

Jobbe er sunt ;) men det kan bli mye i tider,men nå er firmaet borte og helgene har jeg fri. :)

Håper du blir fornøyd med step upen,den passer nok meget godt til 103r skal du se.

Mvh Roar
    Du har nok å gjøre nede i hula :)
    Prosjekt på prosjekt.

Jobbe er både sunt og bra.
    Godt at du ble "kvitt" firmaet, for mye jobbing/mas er ikke bra vettu.

Vi får ta oss noen besøksrunder utover, trenger ikke å planlegge noe.

Sitter og ler av posten her ;)
    Leverte en pakke på posten lørdag, sendt mandag fra postkontoret "mitt" til Grålum (sorteringa) tok iflg pakkespor 24 timer (på 6km) Oslo i går morges, ikke mere å finne ut på pakkespor. Ikke galt å bruke 2 dager eller så på totalt 90 km (særp-oslo)

Fra Japan, sendt søndag,Gardermoen tirsdag morgen.Rett i underkant av 48 timer.

Noen som finner det merkelig ? 8)

/jan

Erland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Antall liker
    6
    JanR skrev:
    Leverte en pakke på posten lørdag, sendt mandag fra postkontoret "mitt" til Grålum (sorteringa) tok iflg pakkespor 24 timer (på 6km) Oslo i går morges, ikke mere å finne ut på pakkespor. Ikke galt å bruke 2 dager eller så på totalt 90 km (særp-oslo)

/jan
    Tja, alle andre enn Posten finner det merkelig. For dem er det "business as usual" ???

Fedex, UPS og DHL begynner har fått et bra utbygget nettverk og prisene er etterhvert konkurransedyktige. Jeg tror rett og slett Posten's dager som distributør av pakkepost er talte!

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Erland skrev:
    JanR skrev:

/jan
    Dream on.......vanligvis tar det 6 dg fra Posten får "pølsene" sine på pakken, til jeg kan skrive ut hentelappen. Ytterligere en dag om jeg skal vente til hentelappen er i kassa :(
    Evig optimist :)
    Det meste som har kommet derfra ha sklidd rett igjennom utrolig nok.

Har en god følelse med det her.

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Hugh skrev:
    Dette må da være forumets kosetråd nr 1!!! Man blir i godt humør av dette. Du har en pen stue JanR og , ikke minst, et skikkelig fett anlegg. Hva slags musikk går det i?
    Tusen takk for det :)

Musikk, det meste er nesten dekkende. Ikke fått helt taket på klassisk/jazz (noe jazz er ok) ennå men det kommer nok.
    Det meste fra Kari Bremnes (som fruen liker godt) til Porcupine Tree.
    Blues er jeg glad i, damer som synger for meg er jeg også veldig glad i ;)
    Det meste iofs.

Stua er fruens fortjeneste, jeg bare gjør som jeg får beskjed om for husfreden og anleggets skyld ;D
    Bor i rekkehus så er litt "låst", prøve å gjøre det beste ut av det. Huset fullt av unger i tillegg så anlegget er terapien min :)

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Erland skrev:
    JanR skrev:

/jan
    Tja, alle andre enn Posten finner det merkelig. For dem er det "business as usual" ???

Fedex, UPS og DHL begynner har fått et bra utbygget nettverk og prisene er etterhvert konkurransedyktige. Jeg tror rett og slett Posten's dager som distributør av pakkepost er talte!
    Posten bør absolutt sette seg ned og tenke seg godt om. Mye klaging på posten men de får stort sett pakkene fram...om noe sent ;)
    Pakken fra Japan ble sendt mindre enn 5 timer etter kjøp.EMS pakke så går,tydeligvis, veldig så fort. Der har posten noe å lære.
    Ikke kostet det rart i porto heller, 1800 yen.

/jan

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    33.239
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Du har nok betalt godt for frakt, etter japanske priser, tenker jeg.
    Tenk positivt, du har no' godt i vente!
    Skal bli morsomt å høre detta spille hos deg Jan, Micro Seiki er fornemt.... ;)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Lagga skrev:
    Du har nok betalt godt for frakt, etter japanske priser, tenker jeg.
    Tenk positivt, du har no' godt i vente!
    Skal bli morsomt å høre detta spille hos deg Jan, Micro Seiki er fornemt.... ;)

111,- kr (i porto) er ikke så galt her hjemme ;)
    Antageligvis steindyrt i .jp

Tenker så positivt så du aner ikke.
    Den ligger nok i kassa mi i morgen :)
    Du får invitere seg sjøl nedom en dag, artig å få litt input og evt hjelp til justeringer som må til.

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Erland skrev:
    JanR skrev:

/jan
    Gjett hva som lå og ventet på meg når jeg kom (hjem) Erland ;D ;D ;D

Edit: skriveleif

/jan

Erland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Antall liker
    6
    JanR skrev:
    Gjett hva som lå og ventet på meg når jeg kom Erland ;D ;D ;D

/jan
    De holder sikkert bare he..... med deg Jan. Når du kommer til luka, sier de at de ikke har fått sortert pakken ennå ::)

Håper virkelig jeg tar feil, og at vi får noen fine bilder og :eek: :eek: :eek: beskrivelser i tråden din O'losjebror...

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Erland skrev:
    JanR skrev:
    Gjett hva som lå og ventet på meg når jeg kom Erland ;D ;D ;D

/jan
    De holder sikkert bare he..... med deg Jan. Når du kommer til luka, sier de at de ikke har fått sortert pakken ennå ::)

Håper virkelig jeg tar feil, og at vi får noen fine bilder og :eek: :eek: :eek: beskrivelser i tråden din O'losjebror...
    Ble så ivrig at norsken falt ut 8)

Takk losjebror ;)
    Pakken lå så fint og ventet på meg på kjøk bordet :)
    Heldigvis var svigermor barnevakt/hjemme og fikk tatt i mot, eller så hadde vel pakken ligget på postkontoret.

Liten og søt er den. Kamera må lånes, bilder kommer etterhvert. ikke så mye å se på iofs men bilder er jo gøy så...

En ting er iaf sikkert, den er x antall ganger bedre enn T-5 ;D

/jan

Erland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Antall liker
    6
    JanR skrev:
    Heldigvis var svigermor barnevakt/hjemme og fikk tatt i mot, eller så hadde vel pakken ligget på postkontoret.

/jan
    Og i slike tilfeller blir ting borte.......for ikke å bli gjenfunnet på flere uker.......

Godt svigermødre kan gjøre nytte for seg ja ;)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Erland skrev:
    JanR skrev:

/jan
    Og i slike tilfeller blir ting borte.......for ikke å bli gjenfunnet på flere uker.......

Godt svigermødre kan gjøre nytte for seg ja ;)
    Innimellom så ;)

Ser ut som jeg må jakte litt på en AT-33E snart.

/jan

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.079
    Torget vurderinger
    2
    Er det ikke på tide du spinner igang og kommer med noen inntrykk fra din nye little baby ?

Stimen din er da i seng nå ?

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    rolfozzy skrev:
    Er det ikke på tide du spinner igang og kommer med noen inntrykk fra din nye little baby ?
    En liten oppdatering, kjerringa har okkupert sofaen og har det vistnok utrolig morro med 8905784 år gamle episoder av Karl og co eller no....

rolfozzy skrev:
    Det er de :)
    Bare få lagt hu siste som har okkupert sofaen nå så !

/jan

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.079
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    rolfozzy skrev:
    En liten oppdatering, kjerringa har okkupert sofaen og har det vistnok utrolig morro med 8905784 år gamle episoder av Karl og co eller no....

rolfozzy skrev:

/jan
    Kanskje ikke så lurt og prate ho med deg i senga heller. Kan fort bli enda 15-20 år før du kan innrede annekset til lyttehule.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    rolfozzy skrev:
    JanR skrev:
    rolfozzy skrev:

rolfozzy skrev:

/jan
    Kanskje ikke så lurt og prate ho med deg i senga heller. Kan fort bli enda 15-20 år før du kan innrede annekset til lyttehule.
    ;D ;D ;D

/jan

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn