Ser jaggu ut som det kan skje raskere enn først planlagtJanR skrev:Ser ut som jeg må jakte litt på en AT-33E snart.
/jan
/jan
|
Ser jaggu ut som det kan skje raskere enn først planlagtJanR skrev:Ser ut som jeg må jakte litt på en AT-33E snart.
/jan
Var det det kjerringa sa når du prøvde å prata ho til sengs i går? ;D :JanR skrev:Ser jaggu ut som det kan skje raskere enn først planlagt
/jan
Hehehe.Mbare skrev:Var det det kjerringa sa når du prøvde å prata ho til sengs i går? ;D :JanR skrev:Ser jaggu ut som det kan skje raskere enn først planlagt
/jan![]()
![]()
Høres greiere ut enn med T-5 ja, veldig mye bedreErland skrev:Fikk du koblet inn den nye stepup'en i går da Jan?
Høres det greit ut?
Andre kan sikkert gi et bedre svar enn meg på akkurat dette, men mekanisk sett kan jeg ikke se noe som tilsier noe slikt.JanR skrev:Men må innrømme at jeg savner litt av "trykket" som var i Luxman spilleren, nedover.Dete r iaf førsteinntrykket.
Det er vel kanskje sånn forskjellene på remdrift og direktedreven slår ut ?
/jan
Trykket nedover i Luxmanspilleren ? Nå tror jeg du innbiller deg ting, Jan. Var da ikke så fantastisk trykk i den. Er ikke totalopplevelsen bedre med den du har nå, må det være noe alvorlig feil med innstillinga på den.JanR skrev:Høres greiere ut enn med T-5 ja, veldig mye bedreErland skrev:Fikk du koblet inn den nye stepup'en i går da Jan?
Høres det greit ut?
Mere oppløst men ikke sterilt og kjedelig.Mere kjøtt på "beina" men det er nok litt å gå på enda med justering av pu/arm. Men klager ikke, fikk ett par timer med (musikk) kos i sofa'n i går kveld.
Beina gikk, tok meg sjøl i å sitte der å glise
Men må innrømme at jeg savner litt av "trykket" som var i Luxman spilleren, nedover.Dete r iaf førsteinntrykket.
Misforstå meg rett, i mine ører spiller det meget bra
Blir nok ett par timer i kveld også. MÅ rett å slett gi spilleren/step-up/hodet-ører noen flere timer før jeg tar helt av ;D
/jan
JanR skrev:Erland skrev:Fikk du koblet inn den nye stepup'en i går da Jan?
Høres det greit ut?
Men må innrømme at jeg savner litt av "trykket" som var i Luxman spilleren, nedover.Dete r iaf førsteinntrykket.
Misforstå meg rett, i mine ører spiller det meget bra
/jan
Jeg innbiller meg aldri noe ffs.rolfozzy skrev:Trykket nedover i Luxmanspilleren ? Nå tror jeg du innbiller deg ting, Jan. Var da ikke så fantastisk trykk i den. Er ikke totalopplevelsen bedre med den du har nå, må det være noe alvorlig feil med innstillinga på den.
Ellers hadde du vel en bedre pu på Luxman.
Nemmli !jukes skrev:Skjønner godt hva du mener Jan,det er mere konstant lyd i DD spillere og bassen er fastere.Lett og høre fra mine remdrevne til DD av samme merke.
Må venne deg til lyden.
mvh Roar
JanR skrev:Jeg innbiller meg aldri noe ffs.rolfozzy skrev:Trykket nedover i Luxmanspilleren ? Nå tror jeg du innbiller deg ting, Jan. Var da ikke så fantastisk trykk i den. Er ikke totalopplevelsen bedre med den du har nå, må det være noe alvorlig feil med innstillinga på den.
Ellers hadde du vel en bedre pu på Luxman.
Nå skal det vel også sies at du ikke har hørt så mye på Luxman m/DV'n.
Er jo faktisk mulig at Luxman spilleren med den pu'n hadde sin "force" akkurat der ?
Nuvel, M.S er bedre på det meste ja men jeg har en lei uvane å faktisk gi ting litt tid før jeg gjør meg opp en mening 8)
Du får få ut fingeren og svinge bortom
Nemmli !jukes skrev:Skjønner godt hva du mener Jan,det er mere konstant lyd i DD spillere og bassen er fastere.Lett og høre fra mine remdrevne til DD av samme merke.
Må venne deg til lyden.
mvh Roar
La ting gå seg til, ørene ikke minst
Betyr vel ikke at ting ikke fungerer bare for man ikke hopper som en idiot rundt i stua og lovpriser riggen;D
/jan
Jeg er nøydjukes skrev:
Du kommer til og lovprise denne etterhvert,hvis ikke får komme hit og hente en Dual 1214.
Men du høres ikke fornøyd ut.
Mvh Roar
Så du bare "acting cool" liksom......JanR skrev:Jeg er nøyd
/jan
JanR skrev:Jeg er nøydjukes skrev:
Du kommer til og lovprise denne etterhvert,hvis ikke får komme hit og hente en Dual 1214.
Mvh Roar
Vil bare gi ting tid til å synke inn.
Regner med at du slenger bortom en dag også ?
/jan
Har en mistanke om at nettopp det kan skje til helgen ;DErland skrev:Så du bare "acting cool" liksom......JanR skrev:Jeg er nøyd
/jan
Du har fått deg en Micro Seiki for F..... gjør som han Tønsberggutten synger/rapper;
dans-dans-dans oppå bordet ;D ække flaut de'
Da skal jeg sørge for kaffe og god musikkjukes skrev:
Skal komme en tur jeg Jan. Tar med meg en spiller.(1214) med jernnål
Mvh Roar
Tror nok Luxman "føltes" sånn mye pga av 1: pu/arm combo , 2: det var der den hadde sin styrke.impulse skrev:La meg si det sånn, Jan..Om Luxmans rimeligste budsjettspiller ( 1295,- i 1980 ) spiller med mer trøkk nedover enn den totalt overlegne komboen du har nå, er det noe galt et sted. DD kontra rem tror jeg ikke det dreier seg om ! Du bruker en annen pickup, og de to det er snakk om er jo ikke akkurat like lydmessig. Dessuten kan det ha med arminnstillin (Denon er jævlig kresne der!), belastningsimpedanse og mye annet å gjøre. Er Denonelementet nytt? Det bruker lang tid på å gå seg til..
Det er jo dette som gjør vinl gøy, spør du meg. Det er ikke plug and play, det må justeres og tweakes, eksperimenteres og jobbes før ting sitter. Men når det sitter, er det fantastisk. Du nevner jo at Micro er mer oppløst , og når bassen blir mer oppløst og riktig, kan det føre til åt følelsen av trøkk også blir anderledes fordi bassen ikke blir så kompakt, men du hører mer av hva som virkelig foregår nedi der.....
Tviler ikkeimpulse skrev:Forskjellen på å justere en arm "sånn passe bra" og "perfekt" kan være enorm, rett og slett. Da vi finjusterte armen til Rotekroken i sommer, fikk mannen hakeslepp og så ut som om han hadde sett et spøkelse etter å ha hørt spilleren nitidig justert,... den låt nemlig veldig bra før justeringen, men sensasjonelt etterpå. Det er der det ligger, spør du meg. Det er jeg helt sikker på!
Så den komme ;Dimpulse skrev:Se der, ja! Har du ikke riktig høyde på armen, går bassgjengivelsen fort til h.....
Reiser du rundt med disse Dualene under armen, og bruker de som en slags kamphaner ?jukes skrev:JanR skrev:Jeg er nøydjukes skrev:
Mvh Roar
/jan
Mvh Roar
Hehehe.rolfozzy skrev:Reiser du rundt med disse Dualene under armen, og bruker de som en slags kamphaner ?
Ahhh smerter, jeg vetimpulse skrev:En lurvete justering kan fort få en dyr og gedigen arm/platespiller (som din!) til å låte som om den koster 22.50;-...............![]()
Kanskje ikke så dumt å gjøre et forsøk på å justere spilleren da?JanR skrev:Da skal det bli morro å en gang for alle og få kjørt over en så kanskje det blir stille på'n ? ;D
/jan
Kjenner jeg Roar rett så ramler han ikke inn døra på den her siden av helgen, hvilket gir meg tid til å leke med innstillingerErland skrev:Kanskje ikke så dumt å gjøre et forsøk på å justere spilleren da?JanR skrev:Da skal det bli morro å en gang for alle og få kjørt over en så kanskje det blir stille på'n ? ;D
/jan
Slik at det ikke blir du som sitter med "skjegget fullt av postkasser"....
Enig med degErland skrev:Det kan en gjerne ønske seg. Men fakta er at på en dårlig dag, kan en svært så merittert vinylrigg bli overkjørt av en optimal "entry level" spiller.
Ref. mine egne erfaringer med RX'en jeg har her. For noen mnd siden synes jeg ikke det svingte i det heletatt. Nå blir jeg helt satt ut av hvor bra det fungerer!
rolfozzy skrev:Reiser du rundt med disse Dualene under armen, og bruker de som en slags kamphaner ?jukes skrev:JanR skrev:Jeg er nøydjukes skrev:
Mvh Roar
/jan
Mvh Roar
Er det ikke mulig å få tak i platespiller til bilen lenger ? Husker de fra 60tallet.jukes skrev:rolfozzy skrev:Reiser du rundt med disse Dualene under armen, og bruker de som en slags kamphaner ?jukes skrev:JanR skrev:Jeg er nøydjukes skrev:
Mvh Roar
/jan
Mvh Roar
;D
Har disse med meg overalt jeg Rolf,kunne jeg ha hatt en spillende i bilen hadde det vært en der.
Helt rusa på de.
Prøv en Rolf hos deg.
Mvh Roar
JEG KJENNER MEG ABSOLUTT IGJEN HER.! ;D ;D ;Dimpulse skrev:Forskjellen på å justere en arm "sånn passe bra" og "perfekt" kan være enorm, rett og slett. Da vi finjusterte armen til Rotekroken i sommer, fikk mannen hakeslepp og så ut som om han hadde sett et spøkelse etter å ha hørt spilleren nitidig justert,... den låt nemlig veldig bra før justeringen, men sensasjonelt etterpå. Det er der det ligger, spør du meg. Det er jeg helt sikker på!
Selv om det svinger godt hos meg nå, ser jeg fortsatt fram til du tar deg en tur til "Solkysten" slik at RX'n kan få litt ekspert-hjelp. Ikke minst for at jeg kan lære dette "hands on" en gang for alle. Føler at jeg fomler mye på måfå når jeg skal justere, og flax er vel egentlig ikke noe gydlig parameter for justering av tonearm, er det velimpulse skrev:Forskjellen på å justere en arm "sånn passe bra" og "perfekt" kan være enorm, rett og slett. Da vi finjusterte armen til Rotekroken i sommer, fikk mannen hakeslepp og så ut som om han hadde sett et spøkelse etter å ha hørt spilleren nitidig justert,... den låt nemlig veldig bra før justeringen, men sensasjonelt etterpå. Det er der det ligger, spør du meg. Det er jeg helt sikker på!
Jo jeg vet.Rotekroken skrev:Helt til det STORE hakeslepet kom med siste finjusteringen til, Impulse..
Vinyl regelrett overkjørte og grisebanket CD på alle parametre..
Så at vår gode venn, laugsfrende, kaffemaker og vinylekspert, Impulse, har 110% rett i sine påstander, det vet jeg.!
Kjell
Takk for det MortenLagga skrev:Takk for kaffen Jan!
Virker som de nye delefilterne har spilt seg på plass, lyden hang bra sammen nå.
Søren klype, den Micro'en er virkelig i pen stand, nydelig sak, sånn ser kvalitet ut, sånn kjennes kvalitet.
Hadde med et par skiver jeg "kan", og det var en fornøyelse
MS'en spiller med kontroll, og god har styr på det; stor organisk lyd, med rytme og driv,
jepps, ta deg nå noen dager og bare kos deg med dette Jan.
Morten
Begynner å føle meg litt skremt her jeg nårolfozzy skrev:Og hvis jeg er sånn noenlunde våken i morgen kveld, vil jeg ta en tur til Jan og ta denne Mirakel Seiko i nærmere øye/øresyn.
Det ser jeg fram til, og håper jeg ikke blir skuffet. En utførlig, eksakt og ærlig rapport vil følge her.
Ved forsøk på smøring kan fort terningen lande med en side opp som har særs få øyne.JanR skrev:Begynner å føle meg litt skremt her jeg nårolfozzy skrev:Og hvis jeg er sånn noenlunde våken i morgen kveld, vil jeg ta en tur til Jan og ta denne Mirakel Seiko i nærmere øye/øresyn.
Det ser jeg fram til, og håper jeg ikke blir skuffet. En utførlig, eksakt og ærlig rapport vil følge her.
Håper du er i form og ikke minst våken, skal ha kaffe/drikke klart. Kanskje noen sukkerbomber fall i fall du er litt sigen
/jan
Tror jeg tar kveldenrolfozzy skrev:Ved forsøk på smøring kan fort terningen lande med en side opp som har særs få øyne.JanR skrev:Begynner å føle meg litt skremt her jeg nårolfozzy skrev:Og hvis jeg er sånn noenlunde våken i morgen kveld, vil jeg ta en tur til Jan og ta denne Mirakel Seiko i nærmere øye/øresyn.
Håper du er i form og ikke minst våken, skal ha kaffe/drikke klart. Kanskje noen sukkerbomber fall i fall du er litt sigen
/jan