JanR's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• -morten-

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2005
    Antall liker
    9
    hei,

opplever mye rart med leveringer jeg også, og jeg får relativt mange pakker. prøver derfor så godt det lar seg gjøre å få et pakkenummer slik at jeg kan spore pakken underveis. da kan jeg ringe til posten når jeg ser at pakken har blitt liggende uforholdsmessig lenge til fortolling og slikt. ser også ofte at pakken har blitt forsøkt levert uten at noen har vært på døra, sikkert naturlig det, lettere å levere 10 pakker rett på posthuset enn å kjøre rundt å levere de. av og til stikker de også av raskere enn unger som tulleringer på døra.

men for all del, de fleste av de som leverer (posten og alle de andre) er veldig greie å ha med å gjøre. så stort er jeg fornøyd, uten pakkenummer hadde jeg ikke vært fornøyd.

mvh

-morten-

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Er blitt mer skeptisk til posten i det siste ja.... :mad:

Men bodde for noen år siden på ei lita øy med 500 innbyggere, en plass hvor alle kjenner alle og postmannen vet alt hva som skjer, postens service der var helt upåklagelig, er vel litt annerledes når postmannen nesten kjenner deg personlig og føler at han må yte service...

Bare for å få inn litt positivt også ;D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Milenko skrev:
    Er blitt mer skeptisk til posten i det siste ja.... :mad:

Men bodde for noen år siden på ei lita øy med 500 innbyggere, en plass hvor alle kjenner alle og postmannen vet alt hva som skjer, postens service der var helt upåklagelig, er vel litt annerledes når postmannen nesten kjenner deg personlig og føler at han må yte service...

Bare for å få inn litt positivt også ;D
    Er det noe positivt så få det fram, for all del :)
    Synd at det er langt mellom hver gang.

Begynner faktisk å lure på om posten har vært på døra hjemme i det hele tatt 8)
    Kjerringa pleier å få med seg hvis det kommer folk på døra, ungene også.

Nuvel, skal oppom asylet/postkontoret etter jobben og da jævlar ;)

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    FallenA skrev:
    Rutiner når folk ikke er hjemme..... Tja.... For min egen del så fikk jeg en stor eske med vinyl i posten i sommer.
    Jeg var ikke hjemme, og ute var et av de verste regnbygene denne sommeren. Pakken stod pen og våt plassert utenfor døren! :eek: Det var et sørgelig syn som møtte meg når jeg kom hjem den kvelden.
    At den fremdeles stod der var jo iofs. hyggelig, men det gikk rimelig sinte tanker til posten! Heldigvis var de aller fleste platene forseglet i plast, men et par tre stk var jo ødelagte. Sint og frustrert dro jeg ned og snakket med posten dagen etter. "Ja men den stod jo under tak" var argumentet....... Saken er at jeg ikke har noe tak utenfor døren min ::) Der og da forstod jeg at dette ofte handler om personer som stod langt bak i køen når de skarpe knivene ble tildelt ;)
    Men der var jo OT så det holder.... Beklager! Håper du får i de nye rørene i morgen, og gitt Posten en sint "pekefinger" (eller en annen finger)!
    Det er jo så vannvittig (tog du an ;) ) at man lurer på om det sant.
    Altså, det er lov å bruke hue/det er lov å banke på hvis ingen svarer når man ringer på/det er lov å ta med seg pakken tilbake til postkontoret og legge igjen en lapp. Utrolig bra jobba !

/jan

L

Lars.N

Gjest
    Får nok plaster på såret skal du hvis du tar det pent med postmann Pat,de få gangene det har vært postmann på døra her å ingen hjemme har pakken blitt retunert til postkontor for avhenting.

Lykke til

Laban

Erland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Antall liker
    6
    Holder du fortsatt på å gnåle om dem pakka du endelig har fått ;D

Min opphisselse og frustrasjon pleier å ende når pakka er mottatt!

Har sagt det før, styr klar av posten om du kan!

Kan det ikke unngås, ha valium og hjertemedisin tilgjenglig (og la en venn oppbevare nøkkelen til våpenskapet slik at du får besinnet deg før du griper til våpen mot postmannen)!

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Erland skrev:
    Holder du fortsatt på å gnåle om dem pakka du endelig har fått ;D

Min opphisselse og frustrasjon pleier å ende når pakka er mottatt!

Har sagt det før, styr klar av posten om du kan!

Kan det ikke unngås, ha valium og hjertemedisin tilgjenglig (og la en venn oppbevare nøkkelen til våpenskapet slik at du får besinnet deg før du griper til våpen mot postmannen)!
    Kommer til å sutre og gneldre til pakka er i hus ;D
    Godt å få gneldret litt ang posten, syns nå jeg.
    Rørene kommer fra UA, bedriftspakke (2'er pakke) og DA SKAL posten legge en lapp i kasse hvis ingen tar i mot pakken på døra. Ringt og snakket med det såkalte "support" greiene dems, trist og tragisk.
    Men som sagt, lurer på om det har vært på døra i det hele tatt.
    Burde jo ringe ei bjelle for posten når pakka har ligget en uke på kontoret ?
    Ingen lapp sendt ut, full kontroll NOT.

Ahhh vel, posten suger, ferdig.

/jan

Erland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Antall liker
    6
    JanR skrev:
    Kommer til å sutre og gneldre til pakka er i hus ;D
    Godt å få gneldret litt ang posten, syns nå jeg.

Ahhh vel, posten suger, ferdig.

/jan
    Ahh I see....siden pakka var funnet tok jeg det for gitt at du hadde hentet rørene nå.

Se hva postmannen hadde med til meg i dag

Erland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Antall liker
    6
    Men fra spøk til revolver (og jeg snakker ikke om det "gamle" RIAA trinnet ditt).

Posten hadde tidligere et system der "på-døren-pakker" fikk med seg en slik hentelapp som kunne brukes dersom postmannen ikke fikk levert.

Dette systemet er (etter hva de sier på posten) endret, slik at dette "paralell-hentelappen" nå sitter på adresselappen på pakken, slik at den kan rives av og puttes i kassa om nødvendig.

Dette har ikke alle i posten forstått, hverken på teminalene eller de postmenn som fordeler post.

Noen terminaler river av og sender denne lappen til posthuset.
    Om pakken da ikke blir levert, havner den sammen med lappen og du får ikke melding før om 10 dg når de rutinemessig sender ut duplikatmelding.

Dersom postmannen ikke forstår at han skal rive av lappen og legge den igjen i kassa, da skjer akkurat det samme.

Typisk byråkrater uten evne praktisk forståelse;

Endrer systemet, men glemmer at brukerne må informeres/opplæres!

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Erland skrev:
    Men fra spøk til revolver (og jeg snakker ikke om det "gamle" RIAA trinnet ditt).

Posten hadde tidligere et system der "på-døren-pakker" fikk med seg en slik hentelapp som kunne brukes dersom postmannen ikke fikk levert.

Dette systemet er (etter hva de sier på posten) endret, slik at dette "paralell-hentelappen" nå sitter på adresselappen på pakken, slik at den kan rives av og puttes i kassa om nødvendig.

Dette har ikke alle i posten forstått, hverken på teminalene eller de postmenn som fordeler post.

Noen terminaler river av og sender denne lappen til posthuset.
    Om pakken da ikke blir levert, havner den sammen med lappen og du får ikke melding før om 10 dg når de rutinemessig sender ut duplikatmelding.

Dersom postmannen ikke forstår at han skal rive av lappen og legge den igjen i kassa, da skjer akkurat det samme.

Typisk byråkrater uten evne praktisk forståelse;

Endrer systemet, men glemmer at brukerne må informeres/opplæres!
    Ahh ok.
    Det burde jeg vel strengt tatt ha blitt opplyst om når jeg ringte posten her tidligere.

Nye rutiner medfører, av en eller annen grunn, alltid at bruker blir "skadelidende" har jeg følelsen av.
    Det som er litt bedrøvelig opp idet hele er at posten trekker på skuldrene og turer fram videre som de alltid har gjort.
    Det som er mere bedrøvelig at at kunden (meg i det her tilfellet) blir gretten og går på avsender først.
    Man lærer vel ;)

Takk Erland, greit å få litt info :)

/jan

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.079
    Torget vurderinger
    2
    Jeg tror nok det at når Jan har vært på posten med sin forbitra fremtoning vil ting forandre seg. Dette kommer nok til og skape slike sjokkbølger innen posten, at det vil bli en skikkelig oppvask på Postens Hovedkontor.

Tror ingen trenger og bekymre seg mer over postens rutiner. Takk Jan.

Og føljetongen om Jan og røra fortsetter.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    rolfozzy skrev:
    Jeg tror nok det at når Jan har vært på posten med sin forbitra fremtoning vil ting forandre seg. Dette kommer nok til og skape slike sjokkbølger innen posten, at det vil bli en skikkelig oppvask på Postens Hovedkontor.
    Du skulle bare vist.

rolfozzy skrev:
    Og føljetongen om Jan og røra fortsetter.
    Rørene er trygt i havn.
    Ikke takket være posten.

/jan

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.775
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    ble det stygt?
    æresskjelling?
    håndgemeng?

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    joaquin skrev:
    ble det stygt?
    æresskjelling?
    håndgemeng?
    Det meste utenom håndgemeng ;)

Tror jeg gikk over grensen ett par ganger men shit au, de fikk som fortjent (iflg meg)

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Fikk noen lp's fra http://www.litenytt.no/framside/ i dag.

Godt pakket inn, kostet ikke skjorta å sende (90kr mener jeg å huske) og kjappe med både bestilling og oppfølging på mail. Verdt å sjekke ut gutane :)

Posten derimot klarte å bruke 5 virkedager på å få den pakken fra Lærdal til Sarpsborg. Omtrent like kjapt som om ola postbud skulle syklet pakka hit, skjerp dere posten.no :mad:

Knipset noen bilder i går som var tenkt lagt ut her, kjerringa syns tydeligvis ikke det siden hu har slettet alt som lå på SD kortet :-[
    Prøve igjen utover uken ;)

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    jukes skrev:
    :)

Skal komme en tur jeg Jan. Tar med meg en spiller.(1214) med jernnål

Mvh Roar
    Og siden har ingen sett verken jukes eller dual'n.

/jan

maskinisten

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.02.2008
    Antall liker
    80
    Sted
    Meløy, den stille fjærding
    Har lest meg igjennom hele tråden din nå JanR :)
    Veldig mye interessant å lese om både rør og vinyl her, og ikke minst veldig mye flotte bilder!
    Rørutstyr har alltid facinert meg, men har selv aldri hatt sånt type utstyr.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    maskinisten skrev:
    Veldig mye interessant å lese om både rør og vinyl her, og ikke minst veldig mye flotte bilder!
    Tusen takk for det maskinisten :)

Nå om dagen så får man rør utstyr i alle former/farger/priser/typer, bare å sette seg i tenkeboksen ;)
    For min del er det ingen vei tilbake. Solgt sjela mi til rør "guden".
    Er en stund siden jeg hadde vinyl spiller i hus sist...har vært dypt savnet merker man nå i ettertid.

/jan

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.916
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    JanR skrev:
    maskinisten skrev:

Nå om dagen så får man rør utstyr i alle former/farger/priser/typer, bare å sette seg i tenkeboksen ;)
    Er en stund siden jeg hadde vinyl spiller i hus sist...har vært dypt savnet merker man nå i ettertid.

/jan
    Hva heter denne rør-guden Jan? 8)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Vermin skrev:
    JanR skrev:
    maskinisten skrev:

/jan
    Vil ikke fornærme noen så lar det være med det ;D

/jan

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.079
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    Vermin skrev:
    JanR skrev:
    maskinisten skrev:

/jan
    Vil ikke fornærme noen så lar det være med det ;D

/jan
    Tror ikke noen blir fornærma over at du ligger på kne for 2A3.
    Bare en lett hoderysten over at surrogater blir tilbedt.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    rolfozzy skrev:
    Tror ikke noen blir fornærma over at du ligger på kne for 2A3.
    Bare en lett hoderysten over at surrogater blir tilbedt.
    ;D ;D

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Da hadde man en Cayin CDT-15A (heter'n vel) på besøk. Den er vel moddet i hue og ræva også (unskyld språket)

Tøft gjort og låne den bort til meg som har huset fullt av klåfingrede småttinger ;D
    Neida, de er så flinke så, rører ikke far sine leker.

Ikke fått hørt så mye på den ennå, det lille jeg har hørt på likte jeg iofs.
    Kjerringa kommenterte vel litt også, utrolig nok ;)

Gi stakkaren noen timer før man utbasunerer noen "dom".

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Mbare: skal du kvitte deg med spilleren er det bare å si i fra ;)

Etter noen timer i går og i dag så må jeg faktisk innrømme at jeg kommer til å savne rakkeren når den skal hjem igjen.
    En knakende god spiller det der Mbare, dere har helt klart gjort noe riktig når den ble "oppgradert".
    Det artige er at den er ikke fullt så "high end'ish" som jeg trodde og kunne føles som den første timen.
    Stålkontroll på hele registret, god på stemmer, tight som f** nedover men samtidig ett driv/musikalitet som man bare like.
    Kun brukt rør utgangen og "24/96" bryteren har stått på hele tiden.

En spiller som jeg bare må låne litt til ;D

Kjerringa sa vel noe i den her duren " den kan du kjøpe, låter jo kjempebra ", tro meg det er ikke ofte sånt kommer fra den der :)

Edit:
    Låter nesten like bra som BHO sin gode gamle AN CD-3 (var det vel den het), nesten :)
    AN har den magiske mellomtonen og luftigheten som få cd spillere jeg har hørt har.
    Cayin "modded by Larsen bro's" er ikke så langt bak.
    Men det er her hos meg på mitt anlegg.

/jan

Mbare

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Antall liker
    11
    Jævla morsomt, JanR. Når kjærringa de begynner å legge inn stemmer, så må jo nokka være rett. :D Så kan du jo begynne å tenke på at den ekte rakkern som står igjen i stua mi spilte vesentlig bedre enn Cayin-spilleren i anlegget mitt... Og den koste ikke SÅ mye som kit... 8)

Edit: rart at jeg kan editere ditt innlegg...hmm.
    Skulle sitere men endte i ditt innlegg.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Mbare skrev:
    Jævla morsomt, JanR. Når kjærringa de begynner å legge inn stemmer, så må jo nokka være rett. :D Så kan du jo begynne å tenke på at den ekte rakkern som står igjen i stua mi spilte vesentlig bedre enn Cayin-spilleren i anlegget mitt... Og den koste ikke SÅ mye som kit... 8)

(Edit: rart at jeg kan editere ditt innlegg...hmm.
    Skulle sitere men endte i ditt innlegg.)
    Nuvel.
    Når kjerringa først sier noe ang anlegget og lyden så lytter jeg.
    Er ikke ofte det skjer men når det skjer er det som oftest positivt.

Utrolig morro å høre på en (moddet) Cayin her, nytt bekjentskap for meg.
    Henter deg en dag til uka så skal du får hørt både Rega og Cayin ;)

/jan

Mbare

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Antall liker
    11
    Da har jeg endelig fått knotet meg hjem til JanR og fått hørt på anlegget hans. Tusen takk for besøket! Det var utrolig trivelig og kjekt med barn som baker pepperkaker så vi kan drikke kaffe, høre på musikk og spise ferske pepperkaker. :)

Som fast leser av Stereophile i mange år nå har jeg ikke unngått å lese bl.a. Sam Tellig sine skriblerier rundt små effektforsterkere, Lowther-HT og andre, mer eller mindre rare/eksotiske måter å skape musikk på. Fokuset hos han har ofte vært at de greiene han tester ikke spiller så jævla bra hi-fi, men det spiller musikk som få annet. Etter å ha vært på besøk hos JanR og med god hjelp fra det jeg har hørt hos RolfOzzy, tror jeg nå jeg skjønner hva han mener bedre enn før.

La meg si det slik:
    Har JanR et godt hi-fi anlegg? Nei.
    Har JanR et godt musikkanlegg? JA!

Sammenlignet med min egen rigg mangler anlegget til JanR mye på oppløsning, plassering og størrelse på lydbildet, detaljer, alle disse hi-fi parametrene som mange av oss baler med. Det er også en resonans eller noe i mellomtonen et sted som du hører godt på en del horninstrumenter og enkelte vokalister. Det som er så sabla interessant og spennende er at det betyr sånn cirka jack shit ingenting, på en måte.

For selv om anlegget til JanR ikke spiller med disse hi-fi parametrene så formidler det musikk så det står etter. Jeg sa om anlegget til RolfOzzy engang at jeg syns det limte seg på flyten i musikken eller noe sånt (han kommenterte at det kan også en reiseradio gjøre :) ), men jeg står på mitt - det jeg primært hører at disse Klipch/horn anlegga gjør er å formilde nerven, sjelen, flyten i musikken. For som sagt, selv uten disse hi-fi parametrene, sitter jeg hos han og spiller kjente plater og får gåsehud av dem - og det må jo være det absolutt viktigste? Og det må bety at noe av det essensielle i det å gjenskape budskapet, mening i musikken, det vi relaterer oss til når vi hører musikk, ikke er avhengig av disse hi-fi parametrene (på mange typer musikk i hvert fall)? Uansett en spennende tanke og en diskurs jeg må tenke videre på.

I tillegg, for JanR sin del, tror jeg at et "vanlig" hi-fi anlegg, med de krav til plassering av HT etc. som det oftest vil ha, ikke vil la seg realisere slik stua og hjemmet er nå. Og da må jo målet være å på tross av dette, få til et anlegg som spiller musikk og hvor du kan nyte det uten å irritere deg over ting? Og det kan du hos JanR, vil jeg påstå.

På en mer kvasi-filosofisk vri tenker jeg også dette: det anlegget jeg hørte nå hos JanR vil aldri kvalifisere til OL i hi-fi - "fidelity to the source" er det ikke - til det mangler for mye oppløsning, detaljering, lydbilde. Men jeg skjønner nå, tror jeg, veldig godt hvorfor Klipsch/horn-mafiaen gjør de valgene de gjør - det anlegget som JanR har vil jeg tro er betraktelig mye enklere å leke med enn mitt anlegg som er vanskelig når det kommer til plassering av HT spesielt. Anlegget til JanR kan du, sannsynligvis, i større grad bare dumpe ned, kople opp og spille og det funker.

For min egen del vil jeg nok ikke velge den veien som JanR har valgt, men det har nok endel med å gjøre at jeg kan bruke tid og krefter på plassering, ikke har en hel (og stor) familie som også skal bruke stua og at jeg sannsynligvis er litt for "innlært" som hi-fi nerd til å leve med det han ikke har og jeg har.

En siste ting: det å høre på anlegget til JanR og skjønne noe mer av hva han kommer fra (og ditto for RolfOzzy) gjør at jeg blir enda mer glad og fornøyd med at de begge synes anlegget mitt spiller bra. Det sier meg noe om at det er mulig å kombinere et anlegg med vesentlig flere "hi-fi" egenskaper uten at det mister fokuset på musikken og det at JanR/RolfOzzy tydeligvis liker anlegget mitt rimelig greit betyr, for meg, at anlegget mitt også er musikalsk - ikke bare et hi-fi anlegg.

Så takk for besøket igjen, det var lærerikt, spennende og horisont-utvidende. Det kan vi like. :)

Lille_Adam

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2007
    Antall liker
    14
    God beskrivelse av stashet til Jan der Mbare. Jeg ville mye heller hatt greiene hans enn mange "high-end" anlegg jeg har hørt. Mye dyr Hi-Fi er jævlig oppskrytt....

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Mbare skrev:
    La meg si det slik:
    Har JanR et godt hi-fi anlegg? Nei.
    Har JanR et godt musikkanlegg? JA!
    Takk ;D
    Da har man gjort noe riktig.

Mbare skrev:
    Da har jeg endelig fått knotet meg hjem til JanR og fått hørt på anlegget hans. Tusen takk for besøket! Det var utrolig trivelig og kjekt med barn som baker pepperkaker så vi kan drikke kaffe, høre på musikk og spise ferske pepperkaker. :)
    Takk, det var koselig med besøk og en "hifi" prat.
    Kjekt med både fersk kaffe og pepperkaker ;)

Mbare skrev:
    Som fast leser av Stereophile i mange år nå har jeg ikke unngått å lese bl.a. Sam Tellig sine skriblerier rundt små effektforsterkere, Lowther-HT og andre, mer eller mindre rare/eksotiske måter å skape musikk på. Fokuset hos han har ofte vært at de greiene han tester ikke spiller så jævla bra hi-fi, men det spiller musikk som få annet. Etter å ha vært på besøk hos JanR og med god hjelp fra det jeg har hørt hos RolfOzzy, tror jeg nå jeg skjønner hva han mener bedre enn før.
    Skjønner jeg må lese mere Stereophile.
    Men det er noe i det du sier der. Man får neppe pose og sekk ?

Mbare skrev:
    For selv om anlegget til JanR ikke spiller med disse hi-fi parametrene så formidler det musikk så det står etter. Jeg sa om anlegget til RolfOzzy engang at jeg syns det limte seg på flyten i musikken eller noe sånt (han kommenterte at det kan også en reiseradio gjøre :) ), men jeg står på mitt - det jeg primært hører at disse Klipch/horn anlegga gjør er å formilde nerven, sjelen, flyten i musikken. For som sagt, selv uten disse hi-fi parametrene, sitter jeg hos han og spiller kjente plater og får gåsehud av dem - og det må jo være det absolutt viktigste? Og det må bety at noe av det
    I tillegg, for JanR sin del, tror jeg at et "vanlig" hi-fi anlegg, med de krav til plassering av HT etc. som det oftest vil ha, ikke vil la seg realisere slik stua og hjemmet er nå. Og da må jo målet være å på tross av dette, få til et anlegg som spiller musikk og hvor du kan nyte det uten å irritere deg over ting? Og det kan du hos JanR, vil jeg påstå.

Så takk for besøket igjen, det var lærerikt, spennende og horisont-utvidende. Det kan vi like. :)
    Det her må gjentas :)
    Takk sjøl og takk for tilbakemeldingene.

/jan"somskalkjøpedensotapefortsomfan"olsen

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.079
    Torget vurderinger
    2
    Mbare skrev:
    For selv om anlegget til JanR ikke spiller med disse hi-fi parametrene så formidler det musikk så det står etter. Jeg sa om anlegget til RolfOzzy engang at jeg syns det limte seg på flyten i musikken eller noe sånt (han kommenterte at det kan også en reiseradio gjøre :) ), men jeg står på mitt - det jeg primært hører at disse Klipch/horn anlegga gjør er å formilde nerven, sjelen, flyten i musikken. For som sagt, selv uten disse hi-fi parametrene, sitter jeg hos han og spiller kjente plater og får gåsehud av dem - og det må jo være det absolutt viktigste? Og det må bety at noe av det essensielle i det å gjenskape budskapet, mening i musikken, det vi relaterer oss til når vi hører musikk, ikke er avhengig av disse hi-fi parametrene (på mange typer musikk i hvert fall)? Uansett en spennende tanke og en diskurs jeg må tenke videre på.
    Gjenskapingen av budskapet i musikken, og få gåsehud av det, det kan du også oppnå hvis du går for rør og Klipsch. Da kan du høre musikk istedet for parametre.

Og vi er jo enig om at det er det det dreier seg om.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    rolfozzy skrev:
    Gjenskapingen av budskapet i musikken, og få gåsehud av det, det kan du også oppnå hvis du går for rør og Klipsch. Da kan du høre musikk istedet for parametre.

Og vi er jo enig om at det er det det dreier seg om.
    Bingo :)

/jan

Mbare

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Antall liker
    11
    Jeg tilhører jo den gjengen av audiofile, tydeligvis, som mener at det går an å få i både pose og sekk - altså at anlegget både kan være musikalsk og godt på hi-fi parametre. Det er i hvert fall dit jeg prøver å liste meg, sakte, men sikkert. :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Mbare skrev:
    Jeg tilhører jo den gjengen av audiofile, tydeligvis, som mener at det går an å få i både pose og sekk - altså at anlegget både kan være musikalsk og godt på hi-fi parametre. Det er i hvert fall dit jeg prøver å liste meg, sakte, men sikkert. :)
    Selvsagt er det lov og prøve å få det til ;)
    At det finns noe/noen der ute med både pose og sekk tviler jeg ikke på men til hvilken pris ?

En annen nøyer seg med pose ;D
    Musikk kommer alltid først for meg, om det spiller "hifi korrekt" er noe jeg bryr meg lite om.
    Meg om det.

/jan

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.912
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Nå har ikke jeg brukt densotape, (fikk ikke tak i det her), men dempeplater, skum, og veldig kraftig "ducktape". Resultatet og forbedringen var mye bedre enn hva jeg på forhånd hadde regnet med.
    Synes du bare skal sette i gang jeg Jan ;)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    FallenA skrev:
    Nå har ikke jeg brukt densotape, (fikk ikke tak i det her), men dempeplater, skum, og veldig kraftig "ducktape". Resultatet og forbedringen var mye bedre enn hva jeg på forhånd hadde regnet med.
    Synes du bare skal sette i gang jeg Jan ;)
    TTT med meg, lar dere andre teste litt først ;D
    Det er kun mellomtonehornet du har "teipet" ?

/jan

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.912
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Jeg har så langt kun "tapet" mellomtonehornet, da det var der jeg hørte antydning til stress/hardhet. Mulig jeg tar diskanthornet også.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn