Føler meg høy og mørk i dag ! Grrrr.Lille_Adam skrev:Vær gjerne litt ekstra sint på postkontoret du, på mine vegne.
/jan
|
Føler meg høy og mørk i dag ! Grrrr.Lille_Adam skrev:Vær gjerne litt ekstra sint på postkontoret du, på mine vegne.
Er det noe positivt så få det fram, for all delMilenko skrev:Er blitt mer skeptisk til posten i det siste ja....
Men bodde for noen år siden på ei lita øy med 500 innbyggere, en plass hvor alle kjenner alle og postmannen vet alt hva som skjer, postens service der var helt upåklagelig, er vel litt annerledes når postmannen nesten kjenner deg personlig og føler at han må yte service...
Bare for å få inn litt positivt også ;D
Det er jo så vannvittig (tog du anFallenA skrev:Rutiner når folk ikke er hjemme..... Tja.... For min egen del så fikk jeg en stor eske med vinyl i posten i sommer.
Jeg var ikke hjemme, og ute var et av de verste regnbygene denne sommeren. Pakken stod pen og våt plassert utenfor døren!Det var et sørgelig syn som møtte meg når jeg kom hjem den kvelden.
At den fremdeles stod der var jo iofs. hyggelig, men det gikk rimelig sinte tanker til posten! Heldigvis var de aller fleste platene forseglet i plast, men et par tre stk var jo ødelagte. Sint og frustrert dro jeg ned og snakket med posten dagen etter. "Ja men den stod jo under tak" var argumentet....... Saken er at jeg ikke har noe tak utenfor døren min :Der og da forstod jeg at dette ofte handler om personer som stod langt bak i køen når de skarpe knivene ble tildelt
Men der var jo OT så det holder.... Beklager! Håper du får i de nye rørene i morgen, og gitt Posten en sint "pekefinger" (eller en annen finger)!
Kommer til å sutre og gneldre til pakka er i hus ;DErland skrev:Holder du fortsatt på å gnåle om dem pakka du endelig har fått ;D
Min opphisselse og frustrasjon pleier å ende når pakka er mottatt!
Har sagt det før, styr klar av posten om du kan!
Kan det ikke unngås, ha valium og hjertemedisin tilgjenglig (og la en venn oppbevare nøkkelen til våpenskapet slik at du får besinnet deg før du griper til våpen mot postmannen)!
Ahh I see....siden pakka var funnet tok jeg det for gitt at du hadde hentet rørene nå.JanR skrev:Kommer til å sutre og gneldre til pakka er i hus ;D
Godt å få gneldret litt ang posten, syns nå jeg.
Ahhh vel, posten suger, ferdig.
/jan
Snillere postmenn/kvinner i Sandefjord serru ;DErland skrev:Se hva postmannen hadde med til meg i dag
![]()
Ahh ok.Erland skrev:Men fra spøk til revolver (og jeg snakker ikke om det "gamle" RIAA trinnet ditt).
Posten hadde tidligere et system der "på-døren-pakker" fikk med seg en slik hentelapp som kunne brukes dersom postmannen ikke fikk levert.
Dette systemet er (etter hva de sier på posten) endret, slik at dette "paralell-hentelappen" nå sitter på adresselappen på pakken, slik at den kan rives av og puttes i kassa om nødvendig.
Dette har ikke alle i posten forstått, hverken på teminalene eller de postmenn som fordeler post.
Noen terminaler river av og sender denne lappen til posthuset.
Om pakken da ikke blir levert, havner den sammen med lappen og du får ikke melding før om 10 dg når de rutinemessig sender ut duplikatmelding.
Dersom postmannen ikke forstår at han skal rive av lappen og legge den igjen i kassa, da skjer akkurat det samme.
Typisk byråkrater uten evne praktisk forståelse;
Endrer systemet, men glemmer at brukerne må informeres/opplæres!
Du skulle bare vist.rolfozzy skrev:Jeg tror nok det at når Jan har vært på posten med sin forbitra fremtoning vil ting forandre seg. Dette kommer nok til og skape slike sjokkbølger innen posten, at det vil bli en skikkelig oppvask på Postens Hovedkontor.
Rørene er trygt i havn.rolfozzy skrev:Og føljetongen om Jan og røra fortsetter.
Det meste utenom håndgemengjoaquin skrev:ble det stygt?
æresskjelling?
håndgemeng?
Og siden har ingen sett verken jukes eller dual'n.jukes skrev:
Skal komme en tur jeg Jan. Tar med meg en spiller.(1214) med jernnål
Mvh Roar
Tusen takk for det maskinistenmaskinisten skrev:Har lest meg igjennom hele tråden din nå JanR
Veldig mye interessant å lese om både rør og vinyl her, og ikke minst veldig mye flotte bilder!
Rørutstyr har alltid facinert meg, men har selv aldri hatt sånt type utstyr.
Hva heter denne rør-guden Jan? 8)JanR skrev:Tusen takk for det maskinistenmaskinisten skrev:Har lest meg igjennom hele tråden din nå JanR
Veldig mye interessant å lese om både rør og vinyl her, og ikke minst veldig mye flotte bilder!
Nå om dagen så får man rør utstyr i alle former/farger/priser/typer, bare å sette seg i tenkeboksen
For min del er det ingen vei tilbake. Solgt sjela mi til rør "guden".
Er en stund siden jeg hadde vinyl spiller i hus sist...har vært dypt savnet merker man nå i ettertid.
/jan
Vil ikke fornærme noen så lar det være med det ;DVermin skrev:Hva heter denne rør-guden Jan? 8)JanR skrev:Tusen takk for det maskinistenmaskinisten skrev:Har lest meg igjennom hele tråden din nå JanR
Nå om dagen så får man rør utstyr i alle former/farger/priser/typer, bare å sette seg i tenkeboksen
Er en stund siden jeg hadde vinyl spiller i hus sist...har vært dypt savnet merker man nå i ettertid.
/jan
Tror ikke noen blir fornærma over at du ligger på kne for 2A3.JanR skrev:Vil ikke fornærme noen så lar det være med det ;DVermin skrev:Hva heter denne rør-guden Jan? 8)JanR skrev:Tusen takk for det maskinistenmaskinisten skrev:Har lest meg igjennom hele tråden din nå JanR
/jan
/jan
;D ;Drolfozzy skrev:Tror ikke noen blir fornærma over at du ligger på kne for 2A3.
Bare en lett hoderysten over at surrogater blir tilbedt.
Nuvel.Mbare skrev:Jævla morsomt, JanR. Når kjærringa de begynner å legge inn stemmer, så må jo nokka være rett.Så kan du jo begynne å tenke på at den ekte rakkern som står igjen i stua mi spilte vesentlig bedre enn Cayin-spilleren i anlegget mitt... Og den koste ikke SÅ mye som kit... 8)
(Edit: rart at jeg kan editere ditt innlegg...hmm.
Skulle sitere men endte i ditt innlegg.)
Takk ;DMbare skrev:La meg si det slik:
Har JanR et godt hi-fi anlegg? Nei.
Har JanR et godt musikkanlegg? JA!
Takk, det var koselig med besøk og en "hifi" prat.Mbare skrev:Da har jeg endelig fått knotet meg hjem til JanR og fått hørt på anlegget hans. Tusen takk for besøket! Det var utrolig trivelig og kjekt med barn som baker pepperkaker så vi kan drikke kaffe, høre på musikk og spise ferske pepperkaker.![]()
Skjønner jeg må lese mere Stereophile.Mbare skrev:Som fast leser av Stereophile i mange år nå har jeg ikke unngått å lese bl.a. Sam Tellig sine skriblerier rundt små effektforsterkere, Lowther-HT og andre, mer eller mindre rare/eksotiske måter å skape musikk på. Fokuset hos han har ofte vært at de greiene han tester ikke spiller så jævla bra hi-fi, men det spiller musikk som få annet. Etter å ha vært på besøk hos JanR og med god hjelp fra det jeg har hørt hos RolfOzzy, tror jeg nå jeg skjønner hva han mener bedre enn før.
Det her må gjentasMbare skrev:For selv om anlegget til JanR ikke spiller med disse hi-fi parametrene så formidler det musikk så det står etter. Jeg sa om anlegget til RolfOzzy engang at jeg syns det limte seg på flyten i musikken eller noe sånt (han kommenterte at det kan også en reiseradio gjøre), men jeg står på mitt - det jeg primært hører at disse Klipch/horn anlegga gjør er å formilde nerven, sjelen, flyten i musikken. For som sagt, selv uten disse hi-fi parametrene, sitter jeg hos han og spiller kjente plater og får gåsehud av dem - og det må jo være det absolutt viktigste? Og det må bety at noe av det
I tillegg, for JanR sin del, tror jeg at et "vanlig" hi-fi anlegg, med de krav til plassering av HT etc. som det oftest vil ha, ikke vil la seg realisere slik stua og hjemmet er nå. Og da må jo målet være å på tross av dette, få til et anlegg som spiller musikk og hvor du kan nyte det uten å irritere deg over ting? Og det kan du hos JanR, vil jeg påstå.
Så takk for besøket igjen, det var lærerikt, spennende og horisont-utvidende. Det kan vi like.![]()
Gjenskapingen av budskapet i musikken, og få gåsehud av det, det kan du også oppnå hvis du går for rør og Klipsch. Da kan du høre musikk istedet for parametre.Mbare skrev:For selv om anlegget til JanR ikke spiller med disse hi-fi parametrene så formidler det musikk så det står etter. Jeg sa om anlegget til RolfOzzy engang at jeg syns det limte seg på flyten i musikken eller noe sånt (han kommenterte at det kan også en reiseradio gjøre), men jeg står på mitt - det jeg primært hører at disse Klipch/horn anlegga gjør er å formilde nerven, sjelen, flyten i musikken. For som sagt, selv uten disse hi-fi parametrene, sitter jeg hos han og spiller kjente plater og får gåsehud av dem - og det må jo være det absolutt viktigste? Og det må bety at noe av det essensielle i det å gjenskape budskapet, mening i musikken, det vi relaterer oss til når vi hører musikk, ikke er avhengig av disse hi-fi parametrene (på mange typer musikk i hvert fall)? Uansett en spennende tanke og en diskurs jeg må tenke videre på.
Bingorolfozzy skrev:Gjenskapingen av budskapet i musikken, og få gåsehud av det, det kan du også oppnå hvis du går for rør og Klipsch. Da kan du høre musikk istedet for parametre.
Og vi er jo enig om at det er det det dreier seg om.
Selvsagt er det lov og prøve å få det tilMbare skrev:Jeg tilhører jo den gjengen av audiofile, tydeligvis, som mener at det går an å få i både pose og sekk - altså at anlegget både kan være musikalsk og godt på hi-fi parametre. Det er i hvert fall dit jeg prøver å liste meg, sakte, men sikkert.![]()
Nå har ikke jeg brukt densotape, (fikk ikke tak i det her), men dempeplater, skum, og veldig kraftig "ducktape". Resultatet og forbedringen var mye bedre enn hva jeg på forhånd hadde regnet med./jan"somskalkjøpedensotapefortsomfan"olsen
TTT med meg, lar dere andre teste litt først ;DFallenA skrev:Nå har ikke jeg brukt densotape, (fikk ikke tak i det her), men dempeplater, skum, og veldig kraftig "ducktape". Resultatet og forbedringen var mye bedre enn hva jeg på forhånd hadde regnet med./jan"somskalkjøpedensotapefortsomfan"olsen
Synes du bare skal sette i gang jeg Jan![]()