JanR's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• shaunv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    JanR skrev:
    God jul unge mann :)

/jan
    Jeg fikk ikke lov å reise hjem til Jul, så jul er det ikke noe særlig av i år annet enn det lille julemåltider her oppe. Men gjett om det blir en fin romjul? På fire uker... 8)

Så er lyden god i stua om dagen med gaven du kjøpte til deg selv? :)

ShaunV

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    shaunv skrev:
    Så er lyden god i stua om dagen med gaven du kjøpte til deg selv? :)

ShaunV
    Skal ikke klage :)
    Ikke blitt så mye spilling i kveld, naturlig nok, ta igjen i morgen ;)
    Vært en særs hyggelig og koselig kveld med familie og unger. De holder på oppe ennå, ungene altså ;D
    Håper du har hatt en hyggelig kveld der opp i nord

/jan

shaunv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Joda, har hatt en bedre dag enn vanlig kanskje. Men er ikke akkurat hva jeg vil kalle en julefeiring!

Savner anlegget fryktelig nå! Håper jeg får den rørteoriboka snart også, så jeg kan høre på musikk mens jeg leser! ;)

Mbare

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Antall liker
    11
    Jeg og brodern har vært på besøk hos JanR. Det var, som alltid, hyggelig. Noen korte kommentarer før jeg køyer:

Kjøp Audio Note'n. Selg eller hva gjør nesten hva det måtte være - bare behold den. Jeg syns den gjorde anlegget ditt vesentlig bedre på de fleste parametre - ikke minst gjorde det at nesten alt av hardhet o.l. forsvant som dugg for solen, noe som var flott.

Videre prøvde vi ut broderns hjemmelagde DIY-RIAA i anlegget til JanR og den spilte, i mine ører, som ei kule og vesentlig bedre enn den innebygde RIAA'en i AN'en. Så kanskje å tenke bedre RIAA også er lurt?

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Mbare skrev:
    Jeg og brodern har vært på besøk hos JanR. Det var, som alltid, hyggelig. Noen korte kommentarer før jeg køyer:

Kjøp Audio Note'n. Selg eller hva gjør nesten hva det måtte være - bare behold den. Jeg syns den gjorde anlegget ditt vesentlig bedre på de fleste parametre - ikke minst gjorde det at nesten alt av hardhet o.l. forsvant som dugg for solen, noe som var flott.

Videre prøvde vi ut broderns hjemmelagde DIY-RIAA i anlegget til JanR og den spilte, i mine ører, som ei kule og vesentlig bedre enn den innebygde RIAA'en i AN'en. Så kanskje å tenke bedre RIAA også er lurt?
    Takk for titten, hyggelig med besøk :)
    Artig at bror kunne være med og ikke minst at han hadde satt opp riia så vi kunne sammenligne/teste den også.

M2 blir, ikke så tvil om det egentlig ;)
    Riia, en kjempegod riia det der. Positivt overrasket, spilte meget bra, musikalsk/varm, detaljert uten å gå over til å bli "high end'isk" og kjedelig. Veldig engasjerende spillemåte og sterkt vanedannende :)
    Og det til en pris som aldri jeg hadde tippet. Veldig bra Mbare bror, du er dyktig :D
    Ikke se bort i fra at det kanskje ramler inn en bestilling etterhvert.

M2 riia, hjalp med ett lite rørbytte syns jeg. GE røret er absolutt ett rør å regne med i riia's.
    Skal gi det noen dager før jeg sier noe helt sikkert men likte det lille vi fikk hørt i går før vi tok kvelden. Så ja, det er håp ;)

Takk igjen gutane, dere er velkommen innom igjen når som helst.

/jan

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei Jan....hvordan stepup bruker du sammen med m2 riia ? (eller kjører du high-outp.eller MM)

Gratulerer med m2 , beholder du den , kan vi kanskje få til en sammenlikning av m2/m3 i fremtiden...hadde vært gøy å satt disse opp mot hverandre egentlig...bare for å se.

Mvh Espen

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    ssm skrev:
    Hei Jan....hvordan stepup bruker du sammen med m2 riia ? (eller kjører du high-outp.eller MM)

Gratulerer med m2 , beholder du den , kan vi kanskje få til en sammenlikning av m2/m3 i fremtiden...hadde vært gøy å satt disse opp mot hverandre egentlig...bare for å se.

Mvh Espen
    Hei Espen :)

Det er en M2 Phono. Og ja den blir. Bruker en Denon AU 300 LC step-up.
    Lekte litt med rør i går (ecc83/ekvalenter i riia) og GE er noe som skal få stå i noen dager. Satt ett Brimar CV4068 der men det tror jeg er langt på overtid, brukt ett RCA 5751 black plate som fungerer mye bedre. GE 5751 JAN sitter i nå, skal gi det røret noen dager. Sitter også ett 6922 JAN Philips ECG i riia. Det skal få bli. Vet at han som jeg kjøper M2 av har ett par CV4068 liggende, skal selvsagt testes. Prøvde også ett Mazda 12AX7/ECC83 og det falt litt igjennom....

Riia til Slarsen (Mbare bror) låt meget bra :)
    Man må jo vurdere seriøst en sånn etterhvert.

Hadde vært utrolig morro og hørt M3 vs M2. Mest for morro skyld selvsagt ;)

/jan

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Ja , tenkte bare for moro skyld rett og slett....de skal jo brukes i to forskjellige oppsett uansett , og begge er bra , det er jeg ikke bekymret for akkurat... 8)

vi kan ta en test sammen med tuberolling 2a3 her hos meg når peter får salet opp og ridd forsterkern hjem til Norwegen.... ;D(og org . røra har to hundre timer minimum...

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Helt klart :)
    Har vel ett par rør jeg kan hive med i så fall.
    Sylvania 2A3 har absolutt vokst i den perioden de har vært i bruk her. Har noen nye EH 2A3 GG liggende også.Rote litt i rørhylla, har ett noen Mullard ECC33 liggende her, i mine ører det beste 6SN7 røret.

Må nesten prøve begge pre'ene i begge anleggene.
    Skal prøve å kjøpt inn ett bedre ECL82 (psu), sitter ett russisk lada rør der nå....
    De andre rørene fungerer greit ser det ut for. Mulig jeg bytter ut Westinghouse 6SN7 med ett ECC33, bare for å ha prøvd ;)

edit:
    Satt i ett Mullard ECC33 (6SN7) og lot GE 5751 JAN stå i riia, wow; nå begynner det å ligne noe.

/jan

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.151
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Så du vil prøve M2 mot M3? ;) Ja, du er vågal! :eek:
    Sier det samme som jeg sa til deg da du fortalte meg at du skulle prøve M2; ha pengene klar! 8)

;D ;D ;D

Mbare

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Antall liker
    11
    Tror vi skal ta med den M2'en hit til meg også en gang, hadde vært gøy å hørt på en AN-pre kan tilføre anlegget mitt og om jeg taper noe på å erstatte TVC'en. :)

RIAA til brodern spiller veldig bra, syns jeg også. Vi har en plan om å få rigget opp vinylriggen min også og å teste den ut i anlegget mitt før han drar. Kunne ha vært jævlig morsomt, men jeg er litt redd for at det kan bli dyrt hvis jeg plutselig må prioritere å få vinyllyden min opp å gå igjen.

Forøvrig JanR: som jeg tilbød meg å gjøre i går, syns jeg jo at det er såpass stor forskjell mellom digitalis og analogis lyd hos deg, at jeg tror det er best jeg tar vare på den Mikro Seikien inntil videre - så kan du jobbe med å få digitalriggen din opp på nivå med vinylriggen din. Slik det er nå er jeg redd for at vinylriggen bare skaper sjalusi og potensiale for drama i anlegget ditt fordi digitalspilleren din er så grundig parkert. Og det er jo ufint. Derfor: gi meg Mikro'en inntil videre, så kan du få ta den tilbake når digitallyden er oppe på et ordentlig nivå igjen. ;)

Mbare

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Antall liker
    11
    Tror vi skal ta med den M2'en hit til meg også en gang, hadde vært gøy å hørt på en AN-pre kan tilføre anlegget mitt og om jeg taper noe på å erstatte TVC'en. :)

RIAA til brodern spiller veldig bra, syns jeg også. Vi har en plan om å få rigget opp vinylriggen min også og å teste den ut i anlegget mitt før han drar. Kunne ha vært jævlig morsomt, men jeg er litt redd for at det kan bli dyrt hvis jeg plutselig må prioritere å få vinyllyden min opp å gå igjen.

Forøvrig JanR: som jeg tilbød meg å gjøre i går, syns jeg jo at det er såpass stor forskjell mellom digitalis og analogis lyd hos deg, at jeg tror det er best jeg tar vare på den Mikro Seikien inntil videre - så kan du jobbe med å få digitalriggen din opp på nivå med vinylriggen din. Slik det er nå er jeg redd for at vinylriggen bare skaper sjalusi og potensiale for drama i anlegget ditt fordi digitalspilleren din er så grundig parkert. Og det er jo ufint. Derfor: gi meg Mikro'en inntil videre, så kan du få ta den tilbake når digitallyden er oppe på et ordentlig nivå igjen. ;)

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.151
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Bytta Regaen ut til fordel for en Cayin, så er det ikke annet å vente. 8) ;)

Mbare

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Antall liker
    11
    Continuo skrev:
    Hadde han nå holdt seg til det, så, men fyren har jo bytta ut fra Rega til en lånt Cayin og nå til en modda Marantz (i.e. Heart). Så ikke kom her og kom her, du. ;) 8)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Continuo skrev:
    LOL.

Har en Heart 6000 stående her nå JO :)
    Men det er nok litt i det Mbare sier, vinylriggen er helt klart vassere.
    Godt er det iofs, den har vært flittig brukt siden kom i hus, blir nok ikke så mye mindre fremover.
    Nå er det nå engang sånn at kjerringa ikke "tør" røre M.S'en..kjekt med en cd spiller da.

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Mbare skrev:
    Hadde vært utrolig morro. Det skal vi få til :)

edit: Glemte å sende med deg Cayin hjem, prøve å huske på i morgen

Mbare skrev:
    Akkurat det der kjenner jeg til ;)
    Hold oss litt oppdatert på hvor det der ender.

Mbare skrev:
    Skal rett å slett late som om jeg ikke ser det her ! ;D

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Continuo skrev:
    Så du vil prøve M2 mot M3? ;) Ja, du er vågal! :eek:
    Sier det samme som jeg sa til deg da du fortalte meg at du skulle prøve M2; ha pengene klar! 8)

;D ;D ;D
    Burde vel strengt ikke men hey....er jo artig og teste litt også ::) 8)
    Kan jo være greit for Espen også. Ikke minst teste M2 på AG ;)

/jan

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.151
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Mbare skrev:
    Continuo skrev:
    Hadde han nå holdt seg til det, så, men fyren har jo bytta ut fra Rega til en lånt Cayin og nå til en modda Marantz (i.e. Heart). Så ikke kom her og kom her, du. ;) 8)
    Oh shit! :-[
    Hadde jeg fulgt med, så burde jeg vist det. ::)

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Åmprøve to preamper opp mot hverandre , så lenge begge er fornøyde med sin.... ;D

Klart det er forskjeller på disse preampene , det vet vi jo før test , men de kan likefullt spille ganske forskjellig også , det er det jeg vil vite , hvordan spillestilen til en m2 er på mitt effektr...og ag.

Jeg skal vurdere utskifting av preamp om ett år , inntil da skal jeg passe godt på den...så får dere stille dere i kø for å kjøpe..

Har snust litt på ett par andre preer også , men igjen , jeg må sikte jævlig ! høyt for å få noe bedre,.....men det finnes. ;D

Espen

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    ssm skrev:
    Åmprøve to preamper opp mot hverandre , så lenge begge er fornøyde med sin.... ;D

Espen
    Ikke noe problem det :)
    Kan til og med bli interesant.

ssm skrev:
    Jeg skal vurdere utskifting av preamp om ett år , inntil da skal jeg passe godt på den...så får dere stille dere i kø for å kjøpe..

Har snust litt på ett par andre preer også , men igjen , jeg må sikte jævlig ! høyt for å få noe bedre,.....men det finnes. ;D

Espen
    Jasså ;)
    Har en mistanke om hva du "sikter" etter 8)
    Kos deg med M3'n, kanskje den til og med blir lengre enn du tror.

Snurra ett par skiver her i dag, virker som en levelig rør combo i M2'n nå.
    Tror jeg lar GE 5751 sitte i til jeg får tak CV4068.

/jan

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.151
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Kan du legge ut noen bilder av preen din, også fra innsiden? :-* :-*

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Continuo skrev:
    Kan du legge ut noen bilder av preen din, også fra innsiden? :-* :-*
    Den er iofs lik den gamle jeg hadde + riia kort.
    Ikke kommet så langt som til å ta bilder, ennå ;)

Noen bilder av den gamle intil jeg får tatt nye:

Phono ver. er også original.
    Blir nok byttet ut/modifisert litt småting etterhvert, kabler i første omgang, så psu.
    Sommer prosjekt ;)

/jan

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.079
    Torget vurderinger
    2
    Continuo skrev:
    Takker! :) Den gamle var fabrikkbygd?
    Da jeg overtok Jan sin M2 ble den modifisert av BHO. Hvis du leter i Audio Notes vennetråd ligger det bilder av det. Slik den var originalt når jeg overtok den; var den bra. Etter BHO hadde oppgradert den, ble den VELDIG bra.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    rolfozzy skrev:
    Continuo skrev:
    Takker! :) Den gamle var fabrikkbygd?
    Da jeg overtok Jan sin M2 ble den modifisert av BHO. Hvis du leter i Audio Notes vennetråd ligger det bilder av det. Slik den var originalt når jeg overtok den; var den bra. Etter BHO hadde oppgradert den, ble den VELDIG bra.
    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=7010.960
    Ligger noen bilder av psu modden på den siden, av Rolf's/min gamle M2.

Og noen bilder av neste trinn på M2 modifiseringen.
    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=7010.1020

Blir nok gjort det samme med den her, psu'n.
    Hva som blir gjort med vol.pot/inngangsvelger/kabler vet jeg ikke helt ennå. Lommeboka har litt og si den også.

/jan

slarssen

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2003
    Antall liker
    13
    Vil bare få sagt noen ord etter at jeg og broderen var på besøk hos JanR for noen dager siden.

Må si at det som virkelig imponerete meg var den lettflytende klangen og gjennomgående balansen i lyden som JanR har i stua si. Virkelig musikalskt og lett og få fot av. Spesielt vinylspilleren spiller meget fint, mye slik den ser ut; elegant, autentiskt og med veldig fin flyt igjennom hele spektret fra topp til bunn. :) Det er første gang jeg bruker litt tid foran et skikkelig SET anlegg, og det meste jeg har lest om slike anlegg falt virkelig på plass! 8)

Det er tydelig at du har jobbet mye med å få fram de parametrene du er ute etter, og jeg har ingen problemer med å se hvorfor du trives så godt med lyden du har.

Jeg blir nok nødt til å legge inn fast visit hos deg hver gang jeg er på østlandet! :)

Vi prøvde jo også å spille på min DIY transistor RIAA, og det var utrolig artig for meg å høre at denne kunne spille på høyde med anlegget ditt, som tross alt er i en helt annen prisklasse enn den selv :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Mange godord, takker :)

Føler at det fungerer greit nå om dagen. Vinyl, som du påpeker, kjører vel over cd lyden pr i dag.
    Ja i det hele tatt meget nøyd med tingenes tilstand. M2 var kanskje den siste biten som jeg har "lett" etter eller manglet her ;) Utrolig hva litt AN magi kan gjøre med en gammel manns ører og sjel 8)

Det artige oppi det hele er at det faktisk går an å kombinere stue/beboelses rom og anlegg.
    Ikke med alt av høytalere kanskje men med Forte II så går det ;)
    Er vel det de kaller for en vinn-vinn situasjon.

Må innrømme at jeg likte veldig godt hva jeg hørte med din JFET SE riia koblet opp i anlegget. Spilte absolutt "bedre" enn AN riia'n gjorde, vel iaf mere "hifi" som du så treffende sa det :)
    Absolutt en riia å ha i bakhodet når/hvis det skal handles.
    Nå skal det vel sies at AN riia ble noglet bedre med GE 5751 og ECC33 men fortsatt ikke helt i mål.
    Fikk lånt noen 6922 rør av rolfozzy, teste de i riia etterhvert.

Du er selvsagt velkommen når det måtte være, broren din også selvsagt :)

/jan

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Ja du begynner å få svung på sakene nå Jan.....

Hvordan pu bruker du ? MM/Mc..?

SElg for guds skyld aldri den preampen før du har råd med en enda bedre pre fra an ;)

Espen

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    ssm skrev:
    Ja du begynner å få svung på sakene nå Jan.....

Hvordan pu bruker du ? MM/Mc..?

SElg for guds skyld aldri den preampen før du har råd med en enda bedre pre fra an ;)

Espen
    Bruker en AT33E, MC. (Har en DL-103R liggende i backup ;) )
    Går via den her:

Og rett inn i M2'n.

Skal sitte på den her M2'n, tro meg.
    Hatt bedre råd så hadde det nok blitt en M3 ;)

/jan

L

Lars.N

Gjest
    Går unna i stua hos deg Jan M2 å greier :) men hvor ble det av Conrad da ?

Mvh

Laban

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    laban skrev:

Mvh

Laban
    Unna og unna, vet ikke det :)
    C-J PV8 er hos Rolf på "ferie" til han får sin nye pre.

M2 var savnet, mer enn jeg trodde. Det her en en original med riia og den skal ikke noe steder før jeg tar lotto'n 8)
    Ikke være redd for å invitere deg sjøl oppom på en kaffe/lytt.

/jan

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    He he , du får legge deg i spareselen og overta min , når jeg har ferdigspart til m6 ;)

Mvh Espen

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    ssm skrev:
    He he , du får legge deg i spareselen og overta min , når jeg har ferdigspart til m6 ;)

Mvh Espen
    Hehe hadde vært noe det.
    I første omgang så får man modde litt på M2'n ;)

/jan

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.079
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    laban skrev:

Mvh

Laban

/jan
    Ferie? Ok. Men den hviler ikke.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    rolfozzy skrev:
    JanR skrev:
    laban skrev:

Mvh

Laban

/jan
    Ferie? Ok. Men den hviler ikke.
    Bruk den for det den er verdt ;)
    Ferie...vel det var vel å dra det litt langt.

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Der kom kjerringa ramlende inn døra, hadde med seg noen lp plater også gett ;D

Billy joel/Marillion/Sade/Starfuckers/Kim Larsen/Jonas Fjeld/Propaganda og noen til. 20 lp's sånn ca ;)
    Godt man har en bruktbutikk her i byen, mye bra musikk/bra priser og i god stand ikke minst.

http://www.sarpsborgmynthandel.no/

/jan

L

Lars.N

Gjest
    Takk så mye for en hyggelig stund med rør og horn det blir jo bare ren musikk glede av slikt.
    Riktig flott den AN pre,n din likte riaa delen meget gått ren spille glede ikke noe tull der som trigger de små grå.
    Men ja men men den AT,n ? det var en sleiping som sniker seg unna topp registeret , tipper pipen får en annen lyd når 103R er på plass igjen.

Mvh

Laban

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn