Ingen ?JanR skrev:Da rozzy er opptatt med pakking og flytting så får han ikke tid til å komme i dag.
Så da blir det Dazed og meg, kunne trengt en kæll til.
Ingen som har ett - tre timer å sette av i eftan ?
/jan
/jan
Ingen ?JanR skrev:Da rozzy er opptatt med pakking og flytting så får han ikke tid til å komme i dag.
/jan
Ingen Rozzy? ...Og her som det ligger en Opeth-CD(-R) klar til han og allting. Ta en kjapp PM-/ringerunde til noen av de andre i sarp/fredrikstadJanR skrev:Ingen ?JanR skrev:Da rozzy er opptatt med pakking og flytting så får han ikke tid til å komme i dag.
/jan
/jan
Mannen er i flyttemodusDazed skrev:Ingen Rozzy? ...Og her som det ligger en Opeth-CD(-R) klar til han og allting. Ta en kjapp PM-/ringerunde til noen av de andre i sarp/fredrikstadJanR skrev:Ingen ?JanR skrev:Da rozzy er opptatt med pakking og flytting så får han ikke tid til å komme i dag.
/jan
/jan
Det hadde jo vært særs hyggeligMiles skrev:kanskje det Jan, hvis det er mulighet.
Skal kjøpe olje til transporter på Borgenhaugen, så kan kjøre til deg også
Hehe fin sjappe det gett, vår faste "bil-rekvisita-butikk"Miles skrev:ja litt før hvis det er mulig.
Frama stenger kl 13 ;D
Vært en trivelig og morsom dag, kjempetrivelige guttær det derMilenko skrev:Morsom dag skjønner jeg
God helg, håper å få se noen skriblerier etterhvert
Da kan du vel i alle fall krype med hevet hode, i og med at det er den som vanligvis "bor" i anlegget.JanR skrev:Og må krype til korset og si at P1SE var min favo amp i går, spilte jævlig bra.
Hehehe.mesut skrev:jassågitt, fleawatts-dagene er over, nå er det overkill med 10 watts som gjelder? ;D
artig test, bra jobba kjære øssfollings.
Godt poengDazed skrev:Da kan du vel i alle fall krype med hevet hode, i og med at det er den som vanligvis "bor" i anlegget.JanR skrev:Og må krype til korset og si at P1SE var min favo amp i går, spilte jævlig bra.
Takk du Ta det for hva det er verdt.HCS skrev:Spennende lesning.... Kan hende jeg tar med amp'ene mine bortover en gang...Nå står de bare å støver... :'(... Godt skrevet janr og dazed
Dazed skrev:OK. Dette er mine raske inntrykk av hvordan jeg oppfattet at disse fire låt iforhold til hverandre (for alle spiller bra) i Jans anlegg sammen med Rega Planet (Mk1?) cd-spiller, AN DAC 1, AN M2 og Klipschorn, etter kun et par timers lytting til sammen:
Svampen:
Varm og fyldig, mektig bassfundament, men likevel brukbart "tight" i bunn. En anelse mer tilbaketrukket mellomtone enn de andre kandidatene og jeg innbiller meg at den er litt forsiktigere i toppen.
Audio Note Vindicator:
Utrolig ren, klar, åpen og oppløst lyd. Superdetaljert og "nøytral". "Best" lyd av de fire i den forstand at den nok er den som låter mest "korrekt" av de fire forsterkerne vi hørte på, med ETT unntak: Den er veldig forsiktig i bassen. Det mangler liksom en god del punch og energi i bunnen, og derfor faller den litt gjennom. Litt lav morofaktor, altså.
Trafomatic Aries:
Forrige gang jeg hørte denne hos Jan var jeg ikke så imponert, men nå overrasket den meg litt. Den spiller bra over hele spekteret med solid bass, klar topp og en kraftig mellomtone. Ikke like detaljert og oppløst som Vindicator, og litt mer reservert i bassen enn Svampen (ikke nødvendigvis noe negativt). God allround-forsterker som mest av alt overrasket ved å være god på rock og forvrengte gitarer. (Minuspoeng for hvit farge.) Apple iAmp? (For protokollen er Aries en integrert forsterker som i denne sammenlikningen ble bruk kun som effekttrinn.)
Audio Note P1 SE
Ahh! Dette er bunkerslyden, ja! God og energisk topp. Detaljeringsgrad sånn midt mellom Vindicator og Aries, tenker jeg. God og "frempå" mellomtone og tight OG mektig bunn. Dette er for meg den morsomste lyden og slik dette anlegget spiller best på den musikken jeg liker. For meg er dette "testvinneren".
...Og dette er selvsagt bare min personlige mening og vurderingene er som sagt iht. min egen smak og ift. hvordan disse komponentene låter hos JanR.
For nye lesere 8)JanR skrev:Gjøre ett fattig forsøk på å beskrive de 4 ampene. Ikke lett etter Dazed sin flotte og lettleste beskrivelse. Bruke litt tid på å tolke/dekode notatene mineOg de skal følges slavisk i beskrivelsen nedenfor.
Svampen:
Tungt og bra driv i bassen, god på stemmer, stikker aldri av, "laidback" topp - kanskje til og med litt avrundet, kontrolert/behersket hele veien. En likanes amp. Bedre på noen typer musikk enn andre.
AN Vindicator:
Veldig enig med Dazed her, uten tvil den beste hifi forsterkeren av de 4. Men....savnet trykket nedover. Utrolig gjennomsiktig amp (ikke anemisk), tegnet ett stort og "pent" lydbilde men manglet fandivolskheten. (notat til meg selv: teste mere og leke litt med rør)
Trafomatic Aries:
Ikke hørt den ampen uten bass ampene jeg lånte av BHO.
Driv, bra og kontrolert trykk nedover, brukelig topp - noe småkornet kanskje, ikke det største lydbildet men lett å like og la seg rive med til musikk med litt fart i --> rock/prog/heavy/gitarbasert.
En positiv overraskelse skal sies. Og få's i flere farger enn hvit. (notat til meg selv igjen, leke med andre EL34 rør) Og tro meg, det bor mye bra og uforløst musikalitet i den der, potensiale - hell yea.
AN P1SE:
Har skrevet på lappen;- "godgutten !!, AN i ett nøtteskall" og med stor skrift "elsket Opeth"
Og nei, hadde ikke drukket i går.
Skikkelig skyv i de nedre regioner (bass på godt norsk), knallgod på gitarer og stemmer, kanskje noe forsiktig i toppen uten å virke laidback - avrundet, rockefot amp ! Ikke mere å si.
Det var en kort men ærlig beskrivelse av seansen i går skulle jeg mene. Og bortimot ordrett av notatene jeg rablet ned.
4 amper, 4-5 cd's/låter, 2-3 timer, en grens hva en rekker
Men skal innrømme at det var jævlig morro og en trenger ikke å sitte en hel helg for å finne forskjeller.
Og må krype til korset og si at P1SE var min favo amp i går, spilte jævlig bra.
Takk til Dazed og Miles som stilte opp på relativt kort varsel, kudos gutta.
Nå er det vel bare å vente i spenning på hva Miles synes og noterte seg.
/jan
Veldig viktig og ikke minst helt korrekt det du skriver der. Det sosiale, ha det morro, sladre, det er greia vettu ;DJ.J skrev:Det som er bra og se .. Det er jo at det er sosialt og at enn har det gøy - bra amp visste vi jo at du hadde
Tar turen tirsdag om det er ok for deg ? Skal se om jeg får gravd frem ampen fra flyttelasset. Men må vel ha med tilhørende pre og...Hmm..Skal se hva jeg får til... Er der ca 1930JanR skrev:Takk du Ta det for hva det er verdt.HCS skrev:Spennende lesning.... Kan hende jeg tar med amp'ene mine bortover en gang...Nå står de bare å støver... :'(... Godt skrevet janr og dazed
Derfor gleder jeg meg veldig til hva Miles syns, han er mere jazzkæll enn oss andre to og har ett litt annerledes anlegg (og preferanser) enn oss to.
Sving nedom en dag, kjerringa er sjukemeldt så da er det lettere å ta ting på sparket. Og selvsagt hadde det vært morro å teste amper. Men ikke noe must, kan svinge innom uten også
/jan
God plan, anlegg og kaffe skal være klartHCS skrev:Tar turen tirsdag om det er ok for deg ? Skal se om jeg får gravd frem ampen fra flyttelasset. Men må vel ha med tilhørende pre og...Hmm..Skal se hva jeg får til... Er der ca 1930JanR skrev:Takk du Ta det for hva det er verdt.HCS skrev:Spennende lesning.... Kan hende jeg tar med amp'ene mine bortover en gang...Nå står de bare å støver... :'(... Godt skrevet janr og dazed
Derfor gleder jeg meg veldig til hva Miles syns, han er mere jazzkæll enn oss andre to og har ett litt annerledes anlegg (og preferanser) enn oss to.
Sving nedom en dag, kjerringa er sjukemeldt så da er det lettere å ta ting på sparket. Og selvsagt hadde det vært morro å teste amper. Men ikke noe must, kan svinge innom uten også
/jan
Mm, kan se sånn ut Noen nyanse forskjeller er det og skal vel være også. Men i det hele ja.jokris skrev:veldig bra jan, ser ut som dere "hørte"/"oppfattet" ampene ganske likt
TakkMilenko skrev:Morsom lesing og gode lettfattelige lytteinntrykk. Skjønner hva dere vil formidle, supert
Viktig med det sosiale
Jepp, byttet ikke rør i Vind. Brukte JJ 2A3, nye ?Serial skrev:Fet test! Beklager mitt manglende engasjemang tidligere i helga. Nyinnstalering på samtlige pc'er.
Lurer på hvilket inngangsrør du brukte i testen. Det som satt i når du hentet ampen?
Merklig rørkombinasjon i Trafomatic Aries. Ecc81 som inngangsrør er ikke ofte sett av
meg ihvertfall. Har noen forskjellige nyproduserte pluss et par svetlana el34 hvis ønsker
å teste den ut.
Må se å få kommet meg nedover og høre på svampen og an P1 SE en dag. Og jbl...
MVH. Serial
Hadde vel håpet på at du brukte andre 2a3 rør først som jeg sa. JJ er kliss nye og har et helt annetJanR skrev:Jepp, byttet ikke rør i Vind. Brukte JJ 2A3, nye ?
Og skal leke litt med rør i Vindi, og teste JJ i svampen.
Aries, spiller ikke galt serru, selv med 81 rør
Sitter SED EL34 i der nå, vært morro å prøvd noe annet. Hvis den ikke blir solgt før jeg får ut fingeren.Ei 81 rør.
Og selvsagt skal du komme nedom en dag
Hiv deg på tlf når det passer for deg.
/jan
Regnet med de var nye, JJ altså.Serial skrev:Hadde vel håpet på at du brukte andre 2a3 rør først som jeg sa. JJ er kliss nye og har et helt annetJanR skrev:Jepp, byttet ikke rør i Vind. Brukte JJ 2A3, nye ?
Og skal leke litt med rør i Vindi, og teste JJ i svampen.
Aries, spiller ikke galt serru, selv med 81 rør
Sitter SED EL34 i der nå, vært morro å prøvd noe annet. Hvis den ikke blir solgt før jeg får ut fingeren.Ei 81 rør.
Og selvsagt skal du komme nedom en dag
Hiv deg på tlf når det passer for deg.
/jan
sound mener jeg. 300b kanskje. Flyttet du over de til svampen når den blei testet?
Når det gjelder aries, så mener ikke jeg at ecc81 er noe dårlig. Bare uvanlig. Sikkert på grunn av at
nissene mener at det ikke skal gjøres slik. Selv mener jeg ikke at noen rørmodell låter dårlig. De fleste
kan låte bra bare det gjøres riktig.
Svetlana el34 med rød s. Meget bra sa Goksøyr da jeg kjøpte dem for snart tjue år siden.
MVH. serial
det er en godlåtrolfozzy skrev:Høyere, Jan. Høyere.
JanR skrev:Dazed skrev:OK. Dette er mine raske inntrykk av hvordan jeg oppfattet at disse fire låt iforhold til hverandre (for alle spiller bra) i Jans anlegg sammen med Rega Planet (Mk1?) cd-spiller, AN DAC 1, AN M2 og Klipschorn, etter kun et par timers lytting til sammen:
Svampen:
Varm og fyldig, mektig bassfundament, men likevel brukbart "tight" i bunn. En anelse mer tilbaketrukket mellomtone enn de andre kandidatene og jeg innbiller meg at den er litt forsiktigere i toppen.
Audio Note Vindicator:
Utrolig ren, klar, åpen og oppløst lyd. Superdetaljert og "nøytral". "Best" lyd av de fire i den forstand at den nok er den som låter mest "korrekt" av de fire forsterkerne vi hørte på, med ETT unntak: Den er veldig forsiktig i bassen. Det mangler liksom en god del punch og energi i bunnen, og derfor faller den litt gjennom. Litt lav morofaktor, altså.
Trafomatic Aries:
Forrige gang jeg hørte denne hos Jan var jeg ikke så imponert, men nå overrasket den meg litt. Den spiller bra over hele spekteret med solid bass, klar topp og en kraftig mellomtone. Ikke like detaljert og oppløst som Vindicator, og litt mer reservert i bassen enn Svampen (ikke nødvendigvis noe negativt). God allround-forsterker som mest av alt overrasket ved å være god på rock og forvrengte gitarer. (Minuspoeng for hvit farge.) Apple iAmp? (For protokollen er Aries en integrert forsterker som i denne sammenlikningen ble bruk kun som effekttrinn.)
Audio Note P1 SE
Ahh! Dette er bunkerslyden, ja! God og energisk topp. Detaljeringsgrad sånn midt mellom Vindicator og Aries, tenker jeg. God og "frempå" mellomtone og tight OG mektig bunn. Dette er for meg den morsomste lyden og slik dette anlegget spiller best på den musikken jeg liker. For meg er dette "testvinneren".
...Og dette er selvsagt bare min personlige mening og vurderingene er som sagt iht. min egen smak og ift. hvordan disse komponentene låter hos JanR.
For nye lesere 8)JanR skrev:Gjøre ett fattig forsøk på å beskrive de 4 ampene. Ikke lett etter Dazed sin flotte og lettleste beskrivelse. Bruke litt tid på å tolke/dekode notatene mineOg de skal følges slavisk i beskrivelsen nedenfor.
Svampen:
Tungt og bra driv i bassen, god på stemmer, stikker aldri av, "laidback" topp - kanskje til og med litt avrundet, kontrolert/behersket hele veien. En likanes amp. Bedre på noen typer musikk enn andre.
AN Vindicator:
Veldig enig med Dazed her, uten tvil den beste hifi forsterkeren av de 4. Men....savnet trykket nedover. Utrolig gjennomsiktig amp (ikke anemisk), tegnet ett stort og "pent" lydbilde men manglet fandivolskheten. (notat til meg selv: teste mere og leke litt med rør)
Trafomatic Aries:
Ikke hørt den ampen uten bass ampene jeg lånte av BHO.
Driv, bra og kontrolert trykk nedover, brukelig topp - noe småkornet kanskje, ikke det største lydbildet men lett å like og la seg rive med til musikk med litt fart i --> rock/prog/heavy/gitarbasert.
En positiv overraskelse skal sies. Og få's i flere farger enn hvit. (notat til meg selv igjen, leke med andre EL34 rør) Og tro meg, det bor mye bra og uforløst musikalitet i den der, potensiale - hell yea.
AN P1SE:
Har skrevet på lappen;- "godgutten !!, AN i ett nøtteskall" og med stor skrift "elsket Opeth"
Og nei, hadde ikke drukket i går.
Skikkelig skyv i de nedre regioner (bass på godt norsk), knallgod på gitarer og stemmer, kanskje noe forsiktig i toppen uten å virke laidback - avrundet, rockefot amp ! Ikke mere å si.
Det var en kort men ærlig beskrivelse av seansen i går skulle jeg mene. Og bortimot ordrett av notatene jeg rablet ned.
4 amper, 4-5 cd's/låter, 2-3 timer, en grens hva en rekker
Men skal innrømme at det var jævlig morro og en trenger ikke å sitte en hel helg for å finne forskjeller.
Og må krype til korset og si at P1SE var min favo amp i går, spilte jævlig bra.
Takk til Dazed og Miles som stilte opp på relativt kort varsel, kudos gutta.
Nå er det vel bare å vente i spenning på hva Miles synes og noterte seg.
/jan
Få ut fingeren Miles, vi er nysgjerrig
/jan