JanR's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    JanR skrev:
    Da rozzy er opptatt med pakking og flytting så får han ikke tid til å komme i dag.
    Så da blir det Dazed og meg, kunne trengt en kæll til.

Ingen som har ett - tre timer å sette av i eftan ?

/jan
    Ingen ?

/jan

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    JanR skrev:
    Da rozzy er opptatt med pakking og flytting så får han ikke tid til å komme i dag.

/jan
    Ingen ?

/jan
    Ingen Rozzy? ...Og her som det ligger en Opeth-CD(-R) klar til han og allting. ;) Ta en kjapp PM-/ringerunde til noen av de andre i sarp/fredrikstad

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Dazed skrev:
    JanR skrev:
    JanR skrev:

/jan
    Ingen ?

/jan
    Ingen Rozzy? ...Og her som det ligger en Opeth-CD(-R) klar til han og allting. ;) Ta en kjapp PM-/ringerunde til noen av de andre i sarp/fredrikstad
    Mannen er i flyttemodus :)

Kort varsel, ser den. Men igjen, noen som føler for å være med på en "ikke høytidelig" amp shootout så skrik ut. Holder kaffe og litt å putte i munnen :)

For de nysgjerrige, ampene det er snakk om er AN Vindicator 2A3, Svampen 2A3, Aries EL34 bestykket. Og muligens AN P1SE.

/jan

Miles

Bransjeaktør
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    371
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    3
    kanskje det Jan, hvis det er mulighet.
    Skal kjøpe olje til transporter på Borgenhaugen, så kan kjøre til deg også

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Miles skrev:
    kanskje det Jan, hvis det er mulighet.
    Skal kjøpe olje til transporter på Borgenhaugen, så kan kjøre til deg også
    Det hadde jo vært særs hyggelig :)
    Passer det i 2 tiden ?

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Miles skrev:
    ja litt før hvis det er mulig.
    Frama stenger kl 13 ;D
    Hehe fin sjappe det gett, vår faste "bil-rekvisita-butikk"
    Bare å komme, er hjemme jeg.

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Da har vi fått hørt på litt amper, notert ned litt stikkord og sladret litt ;)
    Svampen 2A3 - AN Vindicator 2A3 - Trafomatic Aries EL34 og AN P1SE EL84 var de som ble brukt i dag. Kun cd som ble spilt, 4-5 forskjellige cd's i forskjellige sjangere.

Rett å slett en uhøytidelig "amp test" der ingen vet hva de andre noterte seg, spennende.
    Kommer nok noen skriblerier etterhvert. Nå er det mat og noen kalde.

Takk for pilsen og cd'n Dazed, takk for røret Miles og ikke minst takk for selskapet :)

/jan

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.485
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Morsom dag skjønner jeg :)
    God helg, håper å få se noen skriblerier etterhvert :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Milenko skrev:
    Morsom dag skjønner jeg :)
    God helg, håper å få se noen skriblerier etterhvert :)
    Vært en trivelig og morsom dag, kjempetrivelige guttær det der :)
    Og jada, kommer nok noen "intrykk" i skreven form ila helgen vil jeg tro.

/jan

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    OK. Dette er mine raske inntrykk av hvordan jeg oppfattet at disse fire låt iforhold til hverandre (for alle spiller bra) i Jans anlegg sammen med Rega Planet (Mk1?) cd-spiller, AN DAC 1, AN M2 og Klipschorn, etter kun et par timers lytting til sammen:

Svampen:

Varm og fyldig, mektig bassfundament, men likevel brukbart "tight" i bunn. En anelse mer tilbaketrukket mellomtone enn de andre kandidatene og jeg innbiller meg at den er litt forsiktigere i toppen.

Audio Note Vindicator:

Utrolig ren, klar, åpen og oppløst lyd. Superdetaljert og "nøytral". "Best" lyd av de fire i den forstand at den nok er den som låter mest "korrekt" av de fire forsterkerne vi hørte på, med ETT unntak: Den er veldig forsiktig i bassen. Det mangler liksom en god del punch og energi i bunnen, og derfor faller den litt gjennom. Litt lav morofaktor, altså.

Trafomatic Aries:

Forrige gang jeg hørte denne hos Jan var jeg ikke så imponert, men nå overrasket den meg litt. Den spiller bra over hele spekteret med solid bass, klar topp og en kraftig mellomtone. Ikke like detaljert og oppløst som Vindicator, og litt mer reservert i bassen enn Svampen (ikke nødvendigvis noe negativt). God allround-forsterker som mest av alt overrasket ved å være god på rock og forvrengte gitarer. (Minuspoeng for hvit farge.) ;) Apple iAmp? (For protokollen er Aries en integrert forsterker som i denne sammenlikningen ble bruk kun som effekttrinn.)

Audio Note P1 SE

Ahh! Dette er bunkerslyden, ja! :) God og energisk topp. Detaljeringsgrad sånn midt mellom Vindicator og Aries, tenker jeg. God og "frempå" mellomtone og tight OG mektig bunn. Dette er for meg den morsomste lyden og slik dette anlegget spiller best på den musikken jeg liker. For meg er dette "testvinneren".

...Og dette er selvsagt bare min personlige mening og vurderingene er som sagt iht. min egen smak og ift. hvordan disse komponentene låter hos JanR.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg

Akkurat kommet hjem fra dugnad på skolen 8)
    Spise litt, så prøve å få rablet ned noen ord.

/jan

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    artig lesing, kudos dazed, lett å skjønne hva som var forskjellene, ikke alltid like lett å få frem det

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Gjøre ett fattig forsøk på å beskrive de 4 ampene. Ikke lett etter Dazed sin flotte og lettleste beskrivelse. Bruke litt tid på å tolke/dekode notatene mine
    Og de skal følges slavisk i beskrivelsen nedenfor.

Svampen:

Tungt og bra driv i bassen, god på stemmer, stikker aldri av, "laidback" topp - kanskje til og med litt avrundet, kontrolert/behersket hele veien. En likanes amp. Bedre på noen typer musikk enn andre.

AN Vindicator:

Veldig enig med Dazed her, uten tvil den beste hifi forsterkeren av de 4. Men....savnet trykket nedover. Utrolig gjennomsiktig amp (ikke anemisk), tegnet ett stort og "pent" lydbilde men manglet fandivolskheten. (notat til meg selv: teste mere og leke litt med rør)

Trafomatic Aries:

Ikke hørt den ampen uten bass ampene jeg lånte av BHO.
    Driv, bra og kontrolert trykk nedover, brukelig topp - noe småkornet kanskje, ikke det største lydbildet men lett å like og la seg rive med til musikk med litt fart i --> rock/prog/heavy/gitarbasert.
    En positiv overraskelse skal sies. Og få's i flere farger enn hvit. (notat til meg selv igjen, leke med andre EL34 rør) Og tro meg, det bor mye bra og uforløst musikalitet i den der, potensiale - hell yea.

AN P1SE:

Har skrevet på lappen;- "godgutten !!, AN i ett nøtteskall" og med stor skrift "elsket Opeth"
    Og nei, hadde ikke drukket i går.
    Skikkelig skyv i de nedre regioner (bass på godt norsk), knallgod på gitarer og stemmer, kanskje noe forsiktig i toppen uten å virke laidback - avrundet, rockefot amp ! Ikke mere å si.

Det var en kort men ærlig beskrivelse av seansen i går skulle jeg mene. Og bortimot ordrett av notatene jeg rablet ned.
    4 amper, 4-5 cd's/låter, 2-3 timer, en grens hva en rekker :)
    Men skal innrømme at det var jævlig morro og en trenger ikke å sitte en hel helg for å finne forskjeller.
    Og må krype til korset og si at P1SE var min favo amp i går, spilte jævlig bra.

Takk til Dazed og Miles som stilte opp på relativt kort varsel, kudos gutta.
    Nå er det vel bare å vente i spenning på hva Miles synes og noterte seg.

/jan

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.770
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    jassågitt, fleawatts-dagene er over, nå er det overkill med 10 watts som gjelder? ;D

artig test, bra jobba kjære øssfollings.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    Da kan du vel i alle fall krype med hevet hode, i og med at det er den som vanligvis "bor" i anlegget. :D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    mesut skrev:
    jassågitt, fleawatts-dagene er over, nå er det overkill med 10 watts som gjelder? ;D

artig test, bra jobba kjære øssfollings.
    Hehehe.
    Ikke uten grunn jeg har både P1 og Svamp, burde egentlig vært i ett chassi.

Og takk, var en artig og nyttig oplevelse syns jeg.
    Speedtesting av amper, anbefales av 1 av..ehh..1 rør og horn nisse :p

/jan

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Spennende lesning.... Kan hende jeg tar med amp'ene mine bortover en gang...Nå står de bare å støver... :'(... Godt skrevet janr og dazed :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    HCS skrev:
    Spennende lesning.... Kan hende jeg tar med amp'ene mine bortover en gang...Nå står de bare å støver... :'(... Godt skrevet janr og dazed :)
    Takk du :) Ta det for hva det er verdt.
    Derfor gleder jeg meg veldig til hva Miles syns, han er mere jazzkæll enn oss andre to og har ett litt annerledes anlegg (og preferanser) enn oss to.

Sving nedom en dag, kjerringa er sjukemeldt så da er det lettere å ta ting på sparket. Og selvsagt hadde det vært morro å teste amper. Men ikke noe must, kan svinge innom uten også ;)

/jan

J

J.J

Gjest
    Det som er bra og se .. Det er jo at det er sosialt og at enn har det gøy - bra amp visste vi jo at du hadde ;)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Dazed skrev:
    OK. Dette er mine raske inntrykk av hvordan jeg oppfattet at disse fire låt iforhold til hverandre (for alle spiller bra) i Jans anlegg sammen med Rega Planet (Mk1?) cd-spiller, AN DAC 1, AN M2 og Klipschorn, etter kun et par timers lytting til sammen:

Svampen:

Varm og fyldig, mektig bassfundament, men likevel brukbart "tight" i bunn. En anelse mer tilbaketrukket mellomtone enn de andre kandidatene og jeg innbiller meg at den er litt forsiktigere i toppen.

Audio Note Vindicator:

Utrolig ren, klar, åpen og oppløst lyd. Superdetaljert og "nøytral". "Best" lyd av de fire i den forstand at den nok er den som låter mest "korrekt" av de fire forsterkerne vi hørte på, med ETT unntak: Den er veldig forsiktig i bassen. Det mangler liksom en god del punch og energi i bunnen, og derfor faller den litt gjennom. Litt lav morofaktor, altså.

Trafomatic Aries:

Forrige gang jeg hørte denne hos Jan var jeg ikke så imponert, men nå overrasket den meg litt. Den spiller bra over hele spekteret med solid bass, klar topp og en kraftig mellomtone. Ikke like detaljert og oppløst som Vindicator, og litt mer reservert i bassen enn Svampen (ikke nødvendigvis noe negativt). God allround-forsterker som mest av alt overrasket ved å være god på rock og forvrengte gitarer. (Minuspoeng for hvit farge.) ;) Apple iAmp? (For protokollen er Aries en integrert forsterker som i denne sammenlikningen ble bruk kun som effekttrinn.)

Audio Note P1 SE

Ahh! Dette er bunkerslyden, ja! :) God og energisk topp. Detaljeringsgrad sånn midt mellom Vindicator og Aries, tenker jeg. God og "frempå" mellomtone og tight OG mektig bunn. Dette er for meg den morsomste lyden og slik dette anlegget spiller best på den musikken jeg liker. For meg er dette "testvinneren".

...Og dette er selvsagt bare min personlige mening og vurderingene er som sagt iht. min egen smak og ift. hvordan disse komponentene låter hos JanR.

JanR skrev:
    Gjøre ett fattig forsøk på å beskrive de 4 ampene. Ikke lett etter Dazed sin flotte og lettleste beskrivelse. Bruke litt tid på å tolke/dekode notatene mine

Svampen:

Tungt og bra driv i bassen, god på stemmer, stikker aldri av, "laidback" topp - kanskje til og med litt avrundet, kontrolert/behersket hele veien. En likanes amp. Bedre på noen typer musikk enn andre.

AN Vindicator:

Veldig enig med Dazed her, uten tvil den beste hifi forsterkeren av de 4. Men....savnet trykket nedover. Utrolig gjennomsiktig amp (ikke anemisk), tegnet ett stort og "pent" lydbilde men manglet fandivolskheten. (notat til meg selv: teste mere og leke litt med rør)

Trafomatic Aries:

Driv, bra og kontrolert trykk nedover, brukelig topp - noe småkornet kanskje, ikke det største lydbildet men lett å like og la seg rive med til musikk med litt fart i --> rock/prog/heavy/gitarbasert.
    En positiv overraskelse skal sies. Og få's i flere farger enn hvit. (notat til meg selv igjen, leke med andre EL34 rør) Og tro meg, det bor mye bra og uforløst musikalitet i den der, potensiale - hell yea.

AN P1SE:

Har skrevet på lappen;- "godgutten !!, AN i ett nøtteskall" og med stor skrift "elsket Opeth"
    Skikkelig skyv i de nedre regioner (bass på godt norsk), knallgod på gitarer og stemmer, kanskje noe forsiktig i toppen uten å virke laidback - avrundet, rockefot amp ! Ikke mere å si.

Det var en kort men ærlig beskrivelse av seansen i går skulle jeg mene. Og bortimot ordrett av notatene jeg rablet ned.
    Men skal innrømme at det var jævlig morro og en trenger ikke å sitte en hel helg for å finne forskjeller.

/jan
    For nye lesere 8)
    Få ut fingeren Miles, vi er nysgjerrig :p

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    J.J skrev:
    Det som er bra og se .. Det er jo at det er sosialt og at enn har det gøy - bra amp visste vi jo at du hadde ;)
    Veldig viktig og ikke minst helt korrekt det du skriver der. Det sosiale, ha det morro, sladre, det er greia vettu ;D

/jan

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    JanR skrev:
    HCS skrev:
    Derfor gleder jeg meg veldig til hva Miles syns, han er mere jazzkæll enn oss andre to og har ett litt annerledes anlegg (og preferanser) enn oss to.

Sving nedom en dag, kjerringa er sjukemeldt så da er det lettere å ta ting på sparket. Og selvsagt hadde det vært morro å teste amper. Men ikke noe must, kan svinge innom uten også ;)

/jan
    Tar turen tirsdag om det er ok for deg ? Skal se om jeg får gravd frem ampen fra flyttelasset. Men må vel ha med tilhørende pre og...Hmm..Skal se hva jeg får til... Er der ca 1930 :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    HCS skrev:
    JanR skrev:
    HCS skrev:

/jan
    Tar turen tirsdag om det er ok for deg ? Skal se om jeg får gravd frem ampen fra flyttelasset. Men må vel ha med tilhørende pre og...Hmm..Skal se hva jeg får til... Er der ca 1930 :)
    God plan, anlegg og kaffe skal være klart ;)

/jan

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    veldig bra jan, ser ut som dere "hørte"/"oppfattet" ampene ganske likt

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.485
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Morsom lesing og gode lettfattelige lytteinntrykk. Skjønner hva dere vil formidle, supert :)
    Viktig med det sosiale :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    jokris skrev:
    veldig bra jan, ser ut som dere "hørte"/"oppfattet" ampene ganske likt
    Mm, kan se sånn ut :) Noen nyanse forskjeller er det og skal vel være også. Men i det hele ja.
    Derfor ble det delt ut penn og papir, lag egne notater, ikke vis til noen, ta meg hjem, få notatene ned på "papir" og legg ut. Sånn passe fair iaf :)

Milenko skrev:
    Morsom lesing og gode lettfattelige lytteinntrykk. Skjønner hva dere vil formidle, supert :)
    Viktig med det sosiale :)
    Takk :)
    Hyggelig at noen tar seg tid til å lese og ikke minst kommentere, settes pris på guttær.
    Det sosiale er viktigere enn noe annet, spør du meg. Musikk får komme i andre rekke.

/jan

Serialcat

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.09.2009
    Antall liker
    119
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Fet test! Beklager mitt manglende engasjemang tidligere i helga. Nyinnstalering på samtlige pc'er.

Lurer på hvilket inngangsrør du brukte i testen. Det som satt i når du hentet ampen?

Merklig rørkombinasjon i Trafomatic Aries. Ecc81 som inngangsrør er ikke ofte sett av
    meg ihvertfall. Har noen forskjellige nyproduserte pluss et par svetlana el34 hvis ønsker
    å teste den ut.

Må se å få kommet meg nedover og høre på svampen og an P1 SE en dag. Og jbl...

MVH. Serial

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Serial skrev:
    Fet test! Beklager mitt manglende engasjemang tidligere i helga. Nyinnstalering på samtlige pc'er.

Lurer på hvilket inngangsrør du brukte i testen. Det som satt i når du hentet ampen?

Merklig rørkombinasjon i Trafomatic Aries. Ecc81 som inngangsrør er ikke ofte sett av
    meg ihvertfall. Har noen forskjellige nyproduserte pluss et par svetlana el34 hvis ønsker
    å teste den ut.

Må se å få kommet meg nedover og høre på svampen og an P1 SE en dag. Og jbl...

MVH. Serial
    Jepp, byttet ikke rør i Vind. Brukte JJ 2A3, nye ?
    Og skal leke litt med rør i Vindi, og teste JJ i svampen.

Aries, spiller ikke galt serru, selv med 81 rør ;)
    Sitter SED EL34 i der nå, vært morro å prøvd noe annet. Hvis den ikke blir solgt før jeg får ut fingeren.Ei 81 rør.

Og selvsagt skal du komme nedom en dag :)
    Hiv deg på tlf når det passer for deg.

/jan

Serialcat

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.09.2009
    Antall liker
    119
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:

Sitter SED EL34 i der nå, vært morro å prøvd noe annet. Hvis den ikke blir solgt før jeg får ut fingeren.Ei 81 rør.

/jan
    Hadde vel håpet på at du brukte andre 2a3 rør først som jeg sa. JJ er kliss nye og har et helt annet
    sound mener jeg. 300b kanskje. Flyttet du over de til svampen når den blei testet?

Når det gjelder aries, så mener ikke jeg at ecc81 er noe dårlig. Bare uvanlig. Sikkert på grunn av at
    nissene mener at det ikke skal gjøres slik. Selv mener jeg ikke at noen rørmodell låter dårlig. De fleste
    kan låte bra bare det gjøres riktig.

Svetlana el34 med rød s. Meget bra sa Goksøyr da jeg kjøpte dem for snart tjue år siden.

MVH. serial

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Serial skrev:
    JanR skrev:

/jan
    Hadde vel håpet på at du brukte andre 2a3 rør først som jeg sa. JJ er kliss nye og har et helt annet
    sound mener jeg. 300b kanskje. Flyttet du over de til svampen når den blei testet?

Når det gjelder aries, så mener ikke jeg at ecc81 er noe dårlig. Bare uvanlig. Sikkert på grunn av at
    nissene mener at det ikke skal gjøres slik. Selv mener jeg ikke at noen rørmodell låter dårlig. De fleste
    kan låte bra bare det gjøres riktig.

Svetlana el34 med rød s. Meget bra sa Goksøyr da jeg kjøpte dem for snart tjue år siden.

MVH. serial
    Regnet med de var nye, JJ altså.
    De skal få spille noe timer før jeg bytter rør i Vindi og tester de i svampen. Var inne på tanken å bruke Sylvania rørene mine i Vindi men....ble med tanken. Kommer sikkert noen ord om rør leking etterhvert.

Aries, tror produsent liker å leke litt med rør, ikke helt A4 kanskje :) AT røret funker helt greit det, ampen er dørga tyst og spiller helt greit.

SED, aner ikke om det er eller hvor stor forskjell det er på NOS og nyproduserte rør. De spiller ikke dårlig de her heller men hadde vært morro å testet andre. Har en mistanke om at KT77 kunne vært ett bra valg. Nesten høre med produsenten om hva en kan bruke av rør først.
    Brukte SED EL34 i min gamle AI S-500 men foretrakk 5881 sovtek framfor de. Nuvel.

Skal holde deg oppdatert på rør rulling i Vindi.
    Hvem 6SL7 foretrakk du ?

/jan

Miles

Bransjeaktør
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    371
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    3
    JanR skrev:
    Dazed skrev:

Svampen:

Audio Note Vindicator:

Trafomatic Aries:

Audio Note P1 SE

JanR skrev:

Svampen:

AN Vindicator:

Trafomatic Aries:

AN P1SE:

/jan
    For nye lesere 8)
    Få ut fingeren Miles, vi er nysgjerrig :p

/jan

Jan , nå kommer min personlig mening ang. forsterkrene
    Takk for hyggelig amp test.

Svampen

Jeg er nok ikke så glad i svamp som Jan. ;)
    Synes Svampen var for avrundet i diskanten, og for lite dynamikk.
    Bassen var veldig solid.

Audio Note Vindicator

Denne likte jeg veldig godt, åpen og skikkelig dynamikk.
    Bass var presis og stram.
    Kanskje litt steril lyd signatur, men det hadde sikkert blitt vekk etter 45 min.

Trafomatic Aries

Er vel noe inhabil ang. Sasa sin El 34 amp.
    Typisk lydsignatur av Svetlana/ Svotek EL 34 rør
    Som de fleste EL 34 baserte forsterkere så våkner de til med 6CA7 eller KT 77 rør.
    Aries kan benytte disse rør typer.

Og over til ” vinneren” av den uformelle testen.

Audio Note P1 SE

Den hadde bra dynamikk, bra bass ,åpen og fin diskant .

;D

Jan , trur du bør sjekk høyre/ venstre på oppsettet .

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Der ja ;)

Ærlig og grei omtale.
    Men må spørre, tight bass på Vindi ja men ikke mye nivå å skryte av. Nye rør så velger å tro at mye ligger der. Det skal sies at du satt på den mest bassfattige plassen men også den mest "korrekte" plassen for det vi drev med.
    Skal leke litt med rør så kommer tilbake med mere derfra.

Snu og snu, den ble snudd ett par ganger under testen, ingen som reagerte ? :p
    H og V er snudd på Svampen, de andre er i utgangspunkter rett. Men det gikk tålig greit endå ::)

Takk igjen for både besøk og inntrykk. Det her må vi gjenta litt oftere Miles :)

/jan

Miles

Bransjeaktør
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    371
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    3
    Ja Jan kan jo ha flere amp test vi. Eller kanskje dere, Almarro, Leben CS 300 WLM Sonata. Med massiv kritikk :)

ang. bass på Vindi. Ja var litt slank i bassen . Har litt kjennskap med disse JJ2A3 og da kommer bassen etter ca 45 min

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn