JanR's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    6.645
    Torget vurderinger
    2
    Ser ihvertfall fin ut Joplin. Må kanskje tenke på en Særpetur snart for nye lytteinntrykk.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    rolfozzy skrev:
    Ser ihvertfall fin ut Joplin. Må kanskje tenke på en Særpetur snart for nye lytteinntrykk.
    Det blir du pent nødt til :)
    Har sett styggere amper, se ok ut = bonus. Er ikke så nøye på det.

Men at det spiller bra - det er viktig.
    Og det gjør den her frøkna. Kjørt uten pre, nå med pre, neste ut blir med pre - bassamp.
    Vil dra det så langt som å si at det er en forbannet god amp.

/jan

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    6.645
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    rolfozzy skrev:

Og det gjør den her frøkna. Kjørt uten pre, nå med pre, neste ut blir med pre - bassamp.

/jan
    Du får si fra når alt er kobla opp og kan presenteres for folk. Så kan jeg saktens legge joggeturen min via Særp.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    rolfozzy skrev:
    JanR skrev:
    rolfozzy skrev:

/jan
    Du får si fra når alt er kobla opp og kan presenteres for folk. Så kan jeg saktens legge joggeturen min via Særp.
    Hehe joggetur du.

Alt er koblet opp, mest interesant å høre den uten bassamp iofs. Tar 2 min å huke opp bassampen.
    Så her kan man høre alle tre variantene nesten " on the fly "

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    H.R skrev:
    JanR skrev:
    H.R skrev:
    gratulerer ja - morro å ha noe å pusle med
    Takker :)
    Og så lenge det er 2A3 er det verdt å pusle med.

/jan
    2A3 er knall ja. Litt lite effekt, eneste drawbacket med det.
    Det er sant, får ikke pose og sekk med 2A3. I mitt tilfelle helt klart verdt å "lide" under lite uteffekt. Spiller såpass bra at jeg kunne ikke vært foruten 2A3 ampen/ampene. Og jeg har hørt på mye her i bunkers.

3-3.5w er ikke mye å slå i bordet. PP så hjelper det jo litt 9-10w. Og kjører man med bassamp så blir det ett helt annet "ballgame"
    Uansett, det er ikke for alle, det kan vi være enig om.

/jan

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Kjekt at den fungerer bra på horna Jan :)

Hvordan synes du den er sånn balansemessig i forhold til Svampen ? Tenker som i lysere eller mørkere ?

Selv likte jeg godt balansen i Joplin,følte ikke noe stakk seg ut,og dermed ble det mer dreining mot musikk enn eventuellt "lyd" ;)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Rune S skrev:
    Kjekt at den fungerer bra på horna Jan :)

Hvordan synes du den er sånn balansemessig i forhold til Svampen ? Tenker som i lysere eller mørkere ?

Selv likte jeg godt balansen i Joplin,følte ikke noe stakk seg ut,og dermed ble det mer dreining mot musikk enn eventuellt "lyd" ;)
    Er som du sier, om ikke nøytral så er det ikke noe som stikker av. Skrev det vel her tidligere men tåler absolutt å gjentas,- har fått det beste fra AN Vindicator (oppløst, 3d, rask) og Svampen (mellomtone, heller mot det mørke, driv)
    Vannvittig god på stemmer - mellomtone område. God driv, føler ikke at den har pusteproblemer i det hele tatt :)
    Svampen er nok en tøddel mere "farvet". Er en grunn til rørvalget ;) og fungerer meget godt på min musikk.

Svampen vs Joppe uten bassamp, her merker man at Joppe her mere effekt (begge veier, >start - stopp<)
    Joppe har en flyt - dybde - luftighet som ikke jeg har hørt siden sist jeg hadde Vindicator oppkoblet, men har også tyngde og "power" nedover. Bedre enn Vindi i så måte. Funker på Opeth/PT og dems like. Svampen er nok kanskje litt tøffere til den typen musikk. Men hey, har to amper så ikke noe problem ;) Får desverre ikke alt i en amp. Uansett, røverkjøp og jeg skjønner godt at du "angrer" litt Rune.
    Svampen er rett å slett bare en likanes kar med en liten "østfold kul" i mellombassen (ref. rørvalg) Ikke helt der oppe når det kommer til "hifi" parametre men tar igjen i driv og høy morrofaktor, en amp med sjel som fruen pleier å si :)
    Svampen må jeg kjøre igjennom M2, Joppe er brukt som int. og nå igjennom M2.

Det her er bare noen førsteinntrykk, ikke fått så mange timene her ennå. Så ta det for hva det er.

/jan

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Interesant Jan!
    Høres ut som jeg hadde likt Svampen veldig godt 8)
    Jeg tror også at Joplin vil forandre seg en del ved bytte av rør,og gjerne mer viss du etterhvert kommer til bytte av kondiser o.l. innvendig.Min erfaring med Sovtek rør generelt er at de låter litt urent iforhold til andre bra rør.Rør som da låter renere i mellomtone og opp vil da ofte gi mer ro,gjennomsiktighet og kroppslighet.Og skifte av koblingskondiser vil sannsynligvis gi enda større utslag.Har aldri gjort sammenligninger av Mundorf sølv i olje som står i Joplin med andre ting,men har vel av og til fått et inntrykk at enkelte mener de kan tendere mot en litt mer "nøytral" karakter,men dette er jo bare sånn som jeg har lest meg til,ikke sikkert det stemmer......
    Et godt alternativ viss du vil ha litt feitere lyd kan vere vintage papir i olje kondiser,kan tenke meg Motron har endel som ikke koster skjorta.Sprague Vitamin Q er en type jeg har god erfaring med.Desse gode vintage tingene har ofte en mer fremtredende midbass til nedre mellomtone.
    Artig med litt sånn fintuning når ting allerede i utgangspunktet spiller bra 8)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Svampen har jeg hatt i 6 år eller deromkring, så har hatt god tid til å få den dit jeg vil.
    Låt bra utgangspunktet, ikke misforstå, men litt småjusteringer har det vært underveis. Til det bedre syns jeg da.

Joppe, litt klønete beskrevet ser jeg men summen er at den spiller litt annerledes enn svampen. Bedre på noen punkter til og med.
    Og har jo ikke lekt med rør ennå ;)
    Har iofs samme erfaring som deg med Sovtek (og GD) 2A3 rør i svampen.
    Bruker Sylvania hele veien der nå, litt mørkere - tyngre enn mange andre rør. Igjen går det på smak og ikke minst musikksmak.
    Innv. i Joppe, vi får ta det etterhvert. Er meget mulig den blir bygd om til ren eff.forsterker. Vi får se.

Joppe, så langt, er uten tvil noe av det bedre jeg har brukt på hønna. Gleder meg til å høre hva som skjer når den kun skal drive toppene :)

Som ett lite appropå, aldri hørt Dali 104 spille så bra som med nettopp med Joppe.
    Har brukt det meste av amper på de der men ingen i nærheten må jeg innrømme.

/jan

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.184
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    En tur til Østfold står på tapetet til våren/sommeren.
    Antar du tilbyr en kaffekopp og en lytt.

Håvard

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Haavard skrev:
    En tur til Østfold står på tapetet til våren/sommeren.
    Antar du tilbyr en kaffekopp og en lytt.

Håvard
    Selvsagt, det hadde vært utrolig hyggelig om du svingte innom :)
    Bare å skrike ut når det nærmer seg.

/jan

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.184
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Skriker jeg.
    Tenkte å ta Alfaen på en luftetur.
    Handle litt i Sverige og hifi, fin kombo

Håvard

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Haavard skrev:
    Skriker jeg.
    Tenkte å ta Alfaen på en luftetur.
    Handle litt i Sverige og hifi, fin kombo

Håvard
    Harry-tur må til hehe. Og ikke minst lufte Alfa'n.
    Bor 3-4 min fra E6 så ikke rare omveien ;)

/jan

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Hehe,nei jeg synes du beskrev den veldig bra jeg Jan,hengde meg sikkert bare opp i hva du savnet litt av i forhold til Svampen ;)
    Det du sier om at de begge har sine sterke sider kjenner jeg meg veldig igjen i.Samtidig som Joplin har sine flotte egenskaper så synes jeg også SE amper virker å ha noe som PP ikke har.Så det er som regel gi og ta,gjøre de rette kompromissene,og aldri glemme at det viktigste ivertfall for min del er at musikken kommer i fokus og ikke lyden 8)

Hadde vel i utgangspunktet trodd den ville slite med å drive Dali104,men der har man det igjen,det er nesten umulig å spå resultater innen hifi før man har prøvd.
    Spillte med Joplin nå rett før jeg sendte den fra meg på mine kjære Celestion 3,første høytalerene jeg kjøpte for ca 23 år siden,86dB følsomhet trykkammer,liten bass/mellomtone,og det var bare merkelig hvor høyt og dynamisk den kunne spille,og ikke minst hvor flott! En match som spillte musikk på en måte som får meg til å tenke hvorfor i alle dager jeg har holdt på med å bytte mengder med utsyr i over 20 år ::) 8) Brukte da foresten også Denon kassett-spilleren som jeg kjøpte sammen med Celestionene dengang for konfirmasjonspengene . Jeg har nok hatt for vane å skifte utstyr litt for ofte og vert for rastløs i jakten på det "perfekte" ,men de 2 komponentene har fulgt meg hele veien,og de skal ikke ut av huset før de tar kvelden 8)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Rune S skrev:
    Hehe,nei jeg synes du beskrev den veldig bra jeg Jan,hengde meg sikkert bare opp i hva du savnet litt av i forhold til Svampen ;)
    Det du sier om at de begge har sine sterke sider kjenner jeg meg veldig igjen i.Samtidig som Joplin har sine flotte egenskaper så synes jeg også SE amper virker å ha noe som PP ikke har.Så det er som regel gi og ta,gjøre de rette kompromissene,og aldri glemme at det viktigste ivertfall for min del er at musikken kommer i fokus og ikke lyden 8)
    Legge til at Joplin seiler opp som "best buy" for meg etter at khorna kom i hus.
    Amper (rør i mitt tilfelle) er morro og man har jo lært seg etterhvert at man får ikke pose og sekk. Så da ender man opp med en amp som har flere av de gode tingene man liker best eller to amper som har mye av det samme i seg men samtidig er bittelitt forskjellig/har forskjellig fokus. Uansett og som du påpeker musikken må være i fokus. Er en stund siden jeg ga opp å høre på "lyder" :)
    Hørt på endel hard musikk i dag og må si at Joppe imponerer, trykker til noe så inni #¤%¤& når det trengs og brått litt lavmælt og snill i de partiene det trengs. Kjapp, kontroll, en liten tøffing.

Rune S skrev:
    Hadde vel i utgangspunktet trodd den ville slite med å drive Dali104,men der har man det igjen,det er nesten umulig å spå resultater innen hifi før man har prøvd.
    Spillte med Joplin nå rett før jeg sendte den fra meg på mine kjære Celestion 3,første høytalerene jeg kjøpte for ca 23 år siden,86dB følsomhet trykkammer,liten bass/mellomtone,og det var bare merkelig hvor høyt og dynamisk den kunne spille,og ikke minst hvor flott! En match som spillte musikk på en måte som får meg til å tenke hvorfor i alle dager jeg har holdt på med å bytte mengder med utsyr i over 20 år ::) 8) Brukte da foresten også Denon kassett-spilleren som jeg kjøpte sammen med Celestionene dengang for konfirmasjonspengene . Jeg har nok hatt for vane å skifte utstyr litt for ofte og vert for rastløs i jakten på det "perfekte" ,men de 2 komponentene har fulgt meg hele veien,og de skal ikke ut av huset før de tar kvelden 8)
    Ikke i det hele tatt, ble veldig overrasket over hvor mye bedre den spilte på Daliene enn endel andre amper jetg har brukt på de. Skal ikke nevne navn 8)
    At det i det hele tatt spilte såpass bra var iofs en liten overraskelse bonus.
    Til og med brukt Svampen på 104'ene, funket det au. Tror ikke de er så ille vrang imp. messig, ligger vel på 92-93db eff. Artig med denslags overraskelser syns jeg :)

Du har det med Celestion - Denon kass. som jeg har det AI S-300 ampen, den skal følge meg helt til "the bitter end" hehe.
    Utrolig morro med comboer som kanskje ikke skulle fungert sammen i teorien men så spiller det fletta av en stakkar :D

Lurer på om jeg skal snurre litt vinyl så huke på bassampen ;)

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Joplin + bassamp =

Pokker Rune, nesten dårlig samvitighet for at jeg kjøpte den ampen.
    Takk igjen, skal ta's godt vare på.

/jan

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Artig! 8)
    Nei dårlig samvittighet skal du da ikke ha,hehe,det var nå ikke slik at du tvang meg til å selge ;)

Rock on!!

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Rune S skrev:
    Artig! 8)
    Nei dårlig samvittighet skal du da ikke ha,hehe,det var nå ikke slik at du tvang meg til å selge ;)

Rock on!!
    Skrev nesten ;)

Det her funker over all forventning, utrolig morro.
    Arvingen (min eldste sønn) var innom her tidligere, spilte litt av hans ønskemusikk.....gliset gikk helt rundt ;D

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Geir Kristiansen skrev:
    Ta en test på denne...

Da er det bare å bestille mener du ? ;)

Lure meg innpå cdon evt amazon ila kvelden, hender jeg hører på deg vettu

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    J.J skrev:
    Start kronologisk
    Ok.
    Hvorfor har jeg ikke hørt de før ?!

Skylder på dere to, dere skal passe på at jeg til enhver tid har god musikk i hyllene her.

/jan

J

J.J

Gjest
    Jeg har da nevt dem for deg før ..... sikker på at leter du i denne tråden så finner du svaret 8)

På med høreapparatet far ;D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    J.J skrev:
    Jeg har da nevt dem for deg før ..... sikker på at leter du i denne tråden så finner du svaret 8)

På med høreapparatet far ;D
    Hmm, ikke umulig at du har når sant skal sies.
    Nå er det notert på papir og hengt på skjermen.

ps: hjelper ikke rart med høre apparat her, men takk endå ;)

/jan

J

J.J

Gjest
    Kanskje jeg skulle sagt hørselvern ....

Neigitt .. du er for gammel til joppe ... med så mange watt du ... send den over fjorden ;D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    J.J skrev:
    Kanskje jeg skulle sagt hørselvern ....

Neigitt .. du er for gammel til joppe ... med så mange watt du ... send den over fjorden ;D
    Over ditt døde lik.

;D

/jan

Geir Kristiansen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Antall liker
    2.284
    Sted
    Tromsø
    Sukk, her har jeg ved flere anledninger gitt deg Communic når du har vært i norsk musikkhjørnet. Får vel plassere godbitene i denne tråden slik at du har kontroll. Skjønner at du ikke klarer å multitaske over flere tråder ;D

The Bottom Deep er den beste norske utgivelsen i 2011. Det er derfor du ikke har hørt om den før. Man har det skikkelig travelt med å levere priser til syngebærter, hip-hoppere og rappere så da er det ikke plass til de gode norske gruppene.

Du kan få denne også : Borknagar - Universal

J

J.J

Gjest
    Nå skal jeg være vanskelig ::)

Jeg liker ikke Vintersorg som vokalist i Borknagar.

Det dem gjorde før . gode gamle Borkis ... DET er saker det ..... ;D

Men det Vintersorg gjør hjemme i Sverige som egen artist er bra .... :p

Hmm ... TIL FJELLS

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Geir Kristiansen skrev:
    Sukk, her har jeg ved flere anledninger gitt deg Communic når du har vært i norsk musikkhjørnet. Får vel plassere godbitene i denne tråden slik at du har kontroll. Skjønner at du ikke klarer å multitaske over flere tråder ;D

The Bottom Deep er den beste norske utgivelsen i 2011. Det er derfor du ikke har hørt om den før. Man har det skikkelig travelt med å levere priser til syngebærter, hip-hoppere og rappere så da er det ikke plass til de gode norske gruppene.

Du kan få denne også : Borknagar - Universal

Jeg er til tider håpløs, beklager det.
    Har begynt å notere ned, og henge på skjermen - veggen her nede ;)

Borknagar -> notert.

Da flytter Comm. opp til toppen på kjøpe listen, legger de andre på ønskes listen.
    Blir bra detta serru :)

Takk igjen.

/jan

Geir Kristiansen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Antall liker
    2.284
    Sted
    Tromsø
    Det er fanden ikke så enkelt å henge med for ikke snakke om å huske alt som blir anbefalt. Når det gjelder Borknagar så tar jeg med alt som er positivt i norsk musikk. Er ikke mange som promoterer musikk som utfordrer lytteren. Der har Lydverket og andre i media utspilt sin rolle.

Du har vel fått med deg sideprosjektet til Duda(du vet han polske Riverside)

Denne er WAF-vennlig så du har noe taffel å sette på som du selv klarer å holde ut.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Er den waf vennlig så havner den på "kanskje kjøpe etterhvert" listen :p
    Fan mann, har da ikke bunkers uten grunn.

Men skal sjekkes ut selvsagt.

/jan

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn