J
J.J
Gjest
Godt du er nøyd !!
Skål ;D
Skål ;D
Takk lille vennmesut skrev:8)
grattis da mann
Sjelden misfornøydJ.J skrev:Godt du er nøyd !!
Skål ;D
Det blir du pent nødt tilrolfozzy skrev:Ser ihvertfall fin ut Joplin. Må kanskje tenke på en Særpetur snart for nye lytteinntrykk.
Du får si fra når alt er kobla opp og kan presenteres for folk. Så kan jeg saktens legge joggeturen min via Særp.JanR skrev:Det blir du pent nødt tilrolfozzy skrev:Ser ihvertfall fin ut Joplin. Må kanskje tenke på en Særpetur snart for nye lytteinntrykk.
Har sett styggere amper, se ok ut = bonus. Er ikke så nøye på det.
Men at det spiller bra - det er viktig.
Og det gjør den her frøkna. Kjørt uten pre, nå med pre, neste ut blir med pre - bassamp.
Vil dra det så langt som å si at det er en forbannet god amp.
/jan
Hehe joggetur du.rolfozzy skrev:Du får si fra når alt er kobla opp og kan presenteres for folk. Så kan jeg saktens legge joggeturen min via Særp.JanR skrev:Det blir du pent nødt tilrolfozzy skrev:Ser ihvertfall fin ut Joplin. Må kanskje tenke på en Særpetur snart for nye lytteinntrykk.
Har sett styggere amper, se ok ut = bonus. Er ikke så nøye på det.
Men at det spiller bra - det er viktig.
Og det gjør den her frøkna. Kjørt uten pre, nå med pre, neste ut blir med pre - bassamp.
Vil dra det så langt som å si at det er en forbannet god amp.
/jan
TakkerH.R skrev:gratulerer ja - morro å ha noe å pusle med
Det er sant, får ikke pose og sekk med 2A3. I mitt tilfelle helt klart verdt å "lide" under lite uteffekt. Spiller såpass bra at jeg kunne ikke vært foruten 2A3 ampen/ampene. Og jeg har hørt på mye her i bunkers.H.R skrev:2A3 er knall ja. Litt lite effekt, eneste drawbacket med det.JanR skrev:TakkerH.R skrev:gratulerer ja - morro å ha noe å pusle med
Og så lenge det er 2A3 er det verdt å pusle med.
/jan
Er som du sier, om ikke nøytral så er det ikke noe som stikker av. Skrev det vel her tidligere men tåler absolutt å gjentas,- har fått det beste fra AN Vindicator (oppløst, 3d, rask) og Svampen (mellomtone, heller mot det mørke, driv)Rune S skrev:Kjekt at den fungerer bra på horna Jan
Hvordan synes du den er sånn balansemessig i forhold til Svampen ? Tenker som i lysere eller mørkere ?
Selv likte jeg godt balansen i Joplin,følte ikke noe stakk seg ut,og dermed ble det mer dreining mot musikk enn eventuellt "lyd"
Selvsagt, det hadde vært utrolig hyggelig om du svingte innomHaavard skrev:En tur til Østfold står på tapetet til våren/sommeren.
Antar du tilbyr en kaffekopp og en lytt.
Håvard
Harry-tur må til hehe. Og ikke minst lufte Alfa'n.Haavard skrev:Skriker jeg.
Tenkte å ta Alfaen på en luftetur.
Handle litt i Sverige og hifi, fin kombo
Håvard
Amper (rør i mitt tilfelle) er morro og man har jo lært seg etterhvert at man får ikke pose og sekk. Så da ender man opp med en amp som har flere av de gode tingene man liker best eller to amper som har mye av det samme i seg men samtidig er bittelitt forskjellig/har forskjellig fokus. Uansett og som du påpeker musikken må være i fokus. Er en stund siden jeg ga opp å høre på "lyder"Rune S skrev:Hehe,nei jeg synes du beskrev den veldig bra jeg Jan,hengde meg sikkert bare opp i hva du savnet litt av i forhold til Svampen
Det du sier om at de begge har sine sterke sider kjenner jeg meg veldig igjen i.Samtidig som Joplin har sine flotte egenskaper så synes jeg også SE amper virker å ha noe som PP ikke har.Så det er som regel gi og ta,gjøre de rette kompromissene,og aldri glemme at det viktigste ivertfall for min del er at musikken kommer i fokus og ikke lyden 8)
Legge til at Joplin seiler opp som "best buy" for meg etter at khorna kom i hus.
Ikke i det hele tatt, ble veldig overrasket over hvor mye bedre den spilte på Daliene enn endel andre amper jetg har brukt på de. Skal ikke nevne navn 8)Rune S skrev:Hadde vel i utgangspunktet trodd den ville slite med å drive Dali104,men der har man det igjen,det er nesten umulig å spå resultater innen hifi før man har prøvd.
Spillte med Joplin nå rett før jeg sendte den fra meg på mine kjære Celestion 3,første høytalerene jeg kjøpte for ca 23 år siden,86dB følsomhet trykkammer,liten bass/mellomtone,og det var bare merkelig hvor høyt og dynamisk den kunne spille,og ikke minst hvor flott! En match som spillte musikk på en måte som får meg til å tenke hvorfor i alle dager jeg har holdt på med å bytte mengder med utsyr i over 20 år : 8) Brukte da foresten også Denon kassett-spilleren som jeg kjøpte sammen med Celestionene dengang for konfirmasjonspengene . Jeg har nok hatt for vane å skifte utstyr litt for ofte og vert for rastløs i jakten på det "perfekte" ,men de 2 komponentene har fulgt meg hele veien,og de skal ikke ut av huset før de tar kvelden 8)
Skrev nestenRune S skrev:Artig! 8)
Nei dårlig samvittighet skal du da ikke ha,hehe,det var nå ikke slik at du tvang meg til å selge
Rock on!!
Da er det bare å bestille mener du ?Geir Kristiansen skrev:Ta en test på denne...
Ok.J.J skrev:Start kronologisk
Hmm, ikke umulig at du har når sant skal sies.J.J skrev:Jeg har da nevt dem for deg før ..... sikker på at leter du i denne tråden så finner du svaret 8)
På med høreapparatet far ;D
Over ditt døde lik.J.J skrev:Kanskje jeg skulle sagt hørselvern ....
Neigitt .. du er for gammel til joppe ... med så mange watt du ... send den over fjorden ;D
Jeg er til tider håpløs, beklager det.Geir Kristiansen skrev:Sukk, her har jeg ved flere anledninger gitt deg Communic når du har vært i norsk musikkhjørnet. Får vel plassere godbitene i denne tråden slik at du har kontroll. Skjønner at du ikke klarer å multitaske over flere tråder ;D
The Bottom Deep er den beste norske utgivelsen i 2011. Det er derfor du ikke har hørt om den før. Man har det skikkelig travelt med å levere priser til syngebærter, hip-hoppere og rappere så da er det ikke plass til de gode norske gruppene.
Du kan få denne også : Borknagar - Universal