pang skrev:
Dette er sagt i beste mening
Roar og jeg snakket om på returen fra Sarp hvorfor horna til Jan var bleke i bassen. Husker med glede mangeårig omgang med disse kassene et helsikkes trøkk med revolvertransistorthreshold og
kom fram til at det manglet effekt.Det sagt , det låt fantastisk fint på AP et eller annet, lurer på om han derre Paul har kjøpt seg synth en eller annen gang på 60tallet ? og formet høyttalerne
deretter.
Amund
Som sagt blir alle ærlige tilbakemeldinger mottatt med takk
Andre amper skal prøves med hønna når de har komme til sitt nye hjem.
Vet jo at for eks AI S300 (ECL86/10W) er mere "rocka" enn Svampen/M2.
S500 skal selvsagt også prøves etterhvert. ( EL34/25W)
Når det er sagt, hvor ideelt de står plassert her aner jeg ikke. Ikke misfornøyd med lyden på noen mulig måte. Nå er ikke jeg så ille bassfreak, fortrekker mere "riktig" bass enn masse bass som overdøver mye av det andre.
Smak og behag.
Trykk føler jeg at det er nok av, igjen til mitt bruk og min musikk. Om det kan bli bedre/mere trykk...hell yea
Tror nok helt sikkert at hønna tåler en kraftig amp med masse effekt og krefter (strøm) nok til å kontrolere bla bassen. Threshold hadde vært utrolig morro å prøvd men siden den er avgått ved døden kan det bli ett problem, desverre.
Det som er sikkert er at i kjelleren vil de få bedre arbeidsbetingelser. Om det gjør noe fra eller til...fan vet.
Tror nok fortsatt at Svampen/M2 kommer til å være de som blir brukt mest. Blir nok testet flere amper men ikke noen planer om å kjøpe inn noe. Hønna trives med rør, jeg trives med rør og sånn vil det nok bli i overskuelig fremtid
Vi får ta ett vinyltreff i kjellerstua etterhvert Amund, få med resten av gjengen inkl Mr Heiberg.
/jan