JanR's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Antall liker
    2.892
    Torget vurderinger
    3
    Det er no svineri når reservedelene ikke passer. Men det blir sikkert knallbra når de rette delene dukker opp :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Det er no svineri når reservedelene ikke passer. Men det blir sikkert knallbra når de rette delene dukker opp :)
    Lov å håpe hehe. Koster ikke allverden, under 200kr hjem på døra.
    Se det sånn, nå vet jeg hvordan man demonterer og bytter laser på AN driverk ;)

/jan

Sist redigert:

Witthoff

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.03.2008
    Antall liker
    52
    Sted
    Fra der hvor spiritussen er billig, Denmark.
    Appropå drev. Hev meg over AN drevet med lyst og skrutrekkere tidligere i dag. Bytte laser var planen.
    Bare for å ha sagt det....jævla duste kabinett på Zero driverket !

Nuvel, fikk demontert røkla, fikk av gamle laser'n (kss-213c) og ser jo at det her " kommer aldri i ville helvete til å gå...."
    Bytte-laser er en kss-210a, som vistnok skulle passe og ble levert i endel av Zero driverkene har jeg blitt fortalt. Men neida....fader ikke samme kontaktene på de to laserne, ellers kliss lik.

Så da er det tilbake til tegnebordet, få tak i kss-213c og krysse fingrene ;)
    Det positive er jo at nå vet man hvordan, og fikk jo renset litt inni der i samme slengen.

/jan
    Hey JanR, husk at tage nogle fotos, så vi kan se dine reparations-talenter :confused:

Jeg har en ubrugt KSS-213B, kender ikke forkellen på KSS-213B-og C', som jeg har købt home som reservedel, om uheldet er ude. Har fået fortalt, at linse-hovedet kan skrues af og anvendes til en KSS-272A, det er jo den som anvendes til de gamle Sony-giganter...
    KSS213BRP.JPG
    Fandt et billede af din vivs spiller
    SONY.jpg

Min er her
    x505es champ.jpg

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Forskjeller på kss-210A og kss-213C er kontaktene på "pickup" huset. Laser og pu huset er 100% likt.
    kss-210A og dens ekvalenter har 2 kontakter på huset, kss-213(c) har kun en kontakt, type pluggfri (trer kabelen rett i kontakten på pu huset)

Trøsten er at de som jeg kjøpte kss-210A av har også noen kss-213C liggende. De har ikke lagt de ut på ebay ennå og jeg skulle få den til samme prisen som 210a. Dvs ca.130kr hjem i postkassen.

Tok desverre ikke bilder sist men skal jo gjøre jobben om igjen, hehe, så da skal jeg huske kamera. Bestiller ny laser pickup i morgen.

ps: flotte bilder ;)

/jan

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hvis du ikke er alt for lei drivverk-testing kan du få låne den nye sorte :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Akkurat hatt en opprydding i racket, ut med "lånt" hardware.
    Så joa det må vel la seg gjøre.

Mens spørs om den har noe å stille opp med vs Rega ;)

/jan

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hehe...Rega, blodfattig engelskmann holder ikke følge med utbola amerikaner vet du... ;)... Men seriøst, Rega'n din er en meget god match imot dac'en din, det aner jeg ikke om den jeg har er. Mest sannsynlig er det marginale små forskjeller av annerledeshet... Uten noen direkte fasit slik vi har funnet ut at det med slike ting Jan...

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Hehe...Rega, blodfattig engelskmann holder ikke følge med utbola amerikaner vet du... ;)... Men seriøst, Rega'n din er en meget god match imot dac'en din, det aner jeg ikke om den jeg har er. Mest sannsynlig er det marginale små forskjeller av annerledeshet... Uten noen direkte fasit slik vi har funnet ut at det med slike ting Jan...
    Bare en måte å finne ut på det vettu ;)

/jan

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    6.643
    Torget vurderinger
    2
    Appropå drev. Hev meg over AN drevet med lyst og skrutrekkere tidligere i dag. Bytte laser var planen.

Nuvel, fikk demontert røkla, fikk av gamle laser'n (kss-213c) og ser jo at det her " kommer aldri i ville helvete til å gå...."
    Bytte-laser er en kss-210a, som vistnok skulle passe og ble levert i endel av Zero driverkene har jeg blitt fortalt. Men neida....fader ikke samme kontaktene på de to laserne, ellers kliss lik.

Det positive er jo at nå vet man hvordan, og fikk jo renset litt inni der i samme slengen.

/jan
    Hva var det jeg sa? :cool:

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg

/jan
    Hva var det jeg sa? :cool:
    ;)

/jan

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.485
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Litt off-topic men med tanke på bildene rundt ny laser, altså de feminine inslagene så kan det hende "den nye sorte" fikk annen betydning i mitt hode :)
    :)

L

Lars.N

Gjest

/jan
    Hey JanR, husk at tage nogle fotos, så vi kan se dine reparations-talenter :confused:

Jeg har en ubrugt KSS-213B, kender ikke forkellen på KSS-213B-og C', som jeg har købt home som reservedel, om uheldet er ude. Har fået fortalt, at linse-hovedet kan skrues af og anvendes til en KSS-272A, det er jo den som anvendes til de gamle Sony-giganter...
    Vis vedlegget 144653 Fandt et billede af din vivs spiller Vis vedlegget 144654

Min er her Vis vedlegget 144655
    Den ræva minner meg om noe kan det være en reklame for Infinity ?

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Som sagt fått ryddet litt racket, ut med lånt hardware. NEVATON fra Home | moiz.no var innom, fikk med seg to esker hjem, og "glemte" igjen en her ;)

Min favoritt ikke-rør-dac.

P1010491.JPG
    P1010495.JPG

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Skal få noen timer med spilling, så får man se om de opplevde forskjellene er lik som sist den var innom.
    Står og "spiller" på den her for øyeblikket.

P1010493.JPG

Og blitt parkert her.

P1010498.JPG

Liten og nett.
    Eneste jeg savner, gammeldags som jeg er, er to rca inn. Ellers har den jo det meste, bruker tos til touch'en, vivanco til driverkene.

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Som sagt fått ryddet litt racket, ut med lånt hardware. NEVATON fra Home | moiz.no var innom, fikk med seg to esker hjem, og "glemte" igjen en her ;)

Min favoritt ikke-rør-dac.

Vis vedlegget 144808 Vis vedlegget 144809

/jan
    Er den bedre en Audio Note dacen din?

mvh
    Hehe den var kjapp du. Annerledes er vel mere korrekt å si.
    Forskjellene sist hvis jeg ikke husker helt feil var noe sånt som " AN er mere LIVE'ish i måten å spille på, Burson mere studio lik " Men det var da.
    Sist den var innom hadde jeg andre topper - filter osv, mulig enklere å ta forskjellene nå....vi får se. Tilbake til start, typ.

/jan

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.379
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Hehe måtte bare spørre ser du ;)
    Blir spennende å høre hvordan det funker når du har brukt litt tid på å teste ut forskjellene.

mvh

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Blir spennende å høre hvordan det funker når du har brukt litt tid på å teste ut forskjellene.

mvh
    Jaggu litt spent sjøl :)
    At det er en god dac er det ingen tvil om, hvor god i mitt anlegg får vi finne ut av etterhvert.

Har jo poker meg huset fullt av dac's fant jeg ut her plutselig....
    Kjerringa bruker en Cambridge dac på skvisboksen oppe, har dac1 - burson - abrahamsen a-dac her nede. (a-dac er ikke pakket ut ennå)
    Men tror jeg nøyer meg med å veksle på burson og an.

/jan

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.379
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Faen at en bor så langt unna Jan,hadde vært utrolig moro å hørt oppsettet ditt :)

mvh

Witthoff

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.03.2008
    Antall liker
    52
    Sted
    Fra der hvor spiritussen er billig, Denmark.

mvh
    At det er en god dac er det ingen tvil om, hvor god i mitt anlegg får vi finne ut av etterhvert.

Kjerringa bruker en Cambridge dac på skvisboksen oppe, har dac1 - burson - abrahamsen a-dac her nede. (a-dac er ikke pakket ut ennå)

/jan
    Jamm, så er denne "AN dac1 mod" jo nok ikke af nogen interesse...!

AN DAC1 mod.jpg

- Ekstra Strøm forsyning og rørensretning.

- Black gates og Elna Silmec
    kondensatorer.

- Nos Rør fra [COLOR=#00000]bl.a[/COLOR]. engelske Mullard.

- Mundorf Silver/gold tråd mellem det
    digitale og analoge kort. ( det org. kabel
    medfølger).

- Schotzy dioder i digital delen.

- Demp kreds er bypasset = enklere og
    bedre signalvej.

4.000-dkr. (det er ikke min, men overvejer at slå til).

Sist redigert:

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Liten og nett ja... Tar med drivverket idag og stikker hue innom en kjapp tur utpå kveldingen ? Du er hjemme ?

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Faen at en bor så langt unna Jan,hadde vært utrolig moro å hørt oppsettet ditt :)

mvh
    Langt unna, gi deg a.
    40 mil sånn ca, ikke lange biten, og plass til overnattingsgjester har man. Bare å sette av en helg det vettu :)
    Skal du på Horten messa er det ikke lange biten hit.

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Liten og nett ja... Tar med drivverket idag og stikker hue innom en kjapp tur utpå kveldingen ? Du er hjemme ?
    Ikke noen planer som jeg vet om. Mulig jeg må en liten tur nedom svigers på tirsdags eftan, gjøre ferdig noen lister og litt småtjafs. Tar uansett ikke lange stunden og det er ikke mere enn 10 min hjemmefra :)

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg

mvh

/jan
    Jamm, så er denne "AN dac1 mod" jo nok ikke af nogen interesse...!

Vis vedlegget 144816

- Ekstra Strøm forsyning og rørensretning.

- Black gates og Elna Silmec
    kondensatorer.

- Nos Rør fra [COLOR=#00000]bl.a[/COLOR]. engelske Mullard.

- Mundorf Silver/gold tråd mellem det
    digitale og analoge kort. ( det org. kabel
    medfølger).

- Schotzy dioder i digital delen.

- Demp kreds er bypasset = enklere og
    bedre signalvej.

4.000-dkr. (det er ikke min, men overvejer at slå til).
    Slå til.
    Seriøst, prisen er veldig god, dac'en er (originalt) veldig god. Ikke noe å lure på min venn :)
    Og ikke minst greit med litt tips, hvis man skulle falle for fristelsen til å modde litt.

[h=3]Schottky dioder er på gang. [/h]/jan

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Fint å teste litt drivverk igår...Neida det er ikke forskjeller på drivverk og månen er en ost...

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Nåja.
    Som nevnt ett par poster opp står den her og spiller "as we speak"

P1010500.JPG
    P1010501.JPG

En ælvorlig stæbbel.

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    En gammel venn som jeg ikke har sett eller snakket med på evigheter var innom i går. Ett gledelig gjensyn :)

Han hadde med seg mine gamle S-1000 blokker, også ett hyggelig gjensyn.

Vis vedlegget 144971 Vis vedlegget 144972 Vis vedlegget 144973

En fusker litt, men ingen hast med å fikse så får heller se litt på det etterhvert og/eller svinge bortom Halden med de.

/jan

Sist redigert:

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Nå, hvordan funker dette ? Går sola fortsatt rundt jorda eller ? Kan Acurus brukes på AN ? :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Acurus kan brukes, helt klart.
    Ikke helt der oppe med Rega, i mine ører.

Kun kjørt med Burson så langt, på begge drevene. Kvelden er ennå ung ;)

/jan

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Mest spent på når det kobles oppimot en dac som er mer sær på leddet foran...Hva som skjer da...

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Mest spent på når det kobles oppimot en dac som er mer sær på leddet foran...Hva som skjer da...
    Hehe ikke så sær, heller litt annerledes ;) Ta det etterpå, mate litt unger og denslags nå.

jo...fikk bestilt meg en ny laser/laser pickup til AN drevet. Tærer på lommeboka det her.... 128.53 NOK (alt inkl - hjem på døra)
    Og jada, riktig laser nå :D

/jan

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    6.643
    Torget vurderinger
    2
    Hehe ikke så sær, heller litt annerledes ;) Ta det etterpå, mate litt unger og denslags nå.

jo...fikk bestilt meg en ny laser/laser pickup til AN drevet. Tærer på lommeboka det her.... 128.53 NOK (alt inkl - hjem på døra)

/jan
    Er det noen fingre som må krysses så bare si fra. :p

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg

/jan
    Er det noen fingre som må krysses så bare si fra. :p
    Neida hehe.

Til og med selger spurte 3-4 ganger " er du sikker nå da......" :D

/jan

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.759
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    bra bilder, stiv.
    nå skjønner jeg hvorfor du har det nicket.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn