Lov å håpe hehe. Koster ikke allverden, under 200kr hjem på døra.Det er no svineri når reservedelene ikke passer. Men det blir sikkert knallbra når de rette delene dukker opp
Hey JanR, husk at tage nogle fotos, så vi kan se dine reparations-talenterAppropå drev. Hev meg over AN drevet med lyst og skrutrekkere tidligere i dag. Bytte laser var planen.
Bare for å ha sagt det....jævla duste kabinett på Zero driverket !
Nuvel, fikk demontert røkla, fikk av gamle laser'n (kss-213c) og ser jo at det her " kommer aldri i ville helvete til å gå...."
Bytte-laser er en kss-210a, som vistnok skulle passe og ble levert i endel av Zero driverkene har jeg blitt fortalt. Men neida....fader ikke samme kontaktene på de to laserne, ellers kliss lik.
Så da er det tilbake til tegnebordet, få tak i kss-213c og krysse fingrene
Det positive er jo at nå vet man hvordan, og fikk jo renset litt inni der i samme slengen.
/jan
Akkurat hatt en opprydding i racket, ut med "lånt" hardware.Hvis du ikke er alt for lei drivverk-testing kan du få låne den nye sorte
Bare en måte å finne ut på det vettuHehe...Rega, blodfattig engelskmann holder ikke følge med utbola amerikaner vet du... ... Men seriøst, Rega'n din er en meget god match imot dac'en din, det aner jeg ikke om den jeg har er. Mest sannsynlig er det marginale små forskjeller av annerledeshet... Uten noen direkte fasit slik vi har funnet ut at det med slike ting Jan...
Hva var det jeg sa?Appropå drev. Hev meg over AN drevet med lyst og skrutrekkere tidligere i dag. Bytte laser var planen.
Nuvel, fikk demontert røkla, fikk av gamle laser'n (kss-213c) og ser jo at det her " kommer aldri i ville helvete til å gå...."
Bytte-laser er en kss-210a, som vistnok skulle passe og ble levert i endel av Zero driverkene har jeg blitt fortalt. Men neida....fader ikke samme kontaktene på de to laserne, ellers kliss lik.
Det positive er jo at nå vet man hvordan, og fikk jo renset litt inni der i samme slengen.
/jan
Hva var det jeg sa?Appropå drev. Hev meg over AN drevet med lyst og skrutrekkere tidligere i dag. Bytte laser var planen.
/jan
Litt off-topic men med tanke på bildene rundt ny laser, altså de feminine inslagene så kan det hende "den nye sorte" fikk annen betydning i mitt hodeHvis du ikke er alt for lei drivverk-testing kan du få låne den nye sorte
Den ræva minner meg om noe kan det være en reklame for Infinity ?Hey JanR, husk at tage nogle fotos, så vi kan se dine reparations-talenterAppropå drev. Hev meg over AN drevet med lyst og skrutrekkere tidligere i dag. Bytte laser var planen.
/jan
Jeg har en ubrugt KSS-213B, kender ikke forkellen på KSS-213B-og C', som jeg har købt home som reservedel, om uheldet er ude. Har fået fortalt, at linse-hovedet kan skrues af og anvendes til en KSS-272A, det er jo den som anvendes til de gamle Sony-giganter...
Vis vedlegget 144653 Fandt et billede af din vivs spiller Vis vedlegget 144654
Min er her Vis vedlegget 144655
Er den bedre en Audio Note dacen din?Som sagt fått ryddet litt racket, ut med lånt hardware. NEVATON fra Home | moiz.no var innom, fikk med seg to esker hjem, og "glemte" igjen en her
Min favoritt ikke-rør-dac.
Vis vedlegget 144808 Vis vedlegget 144809
/jan
Hehe den var kjapp du. Annerledes er vel mere korrekt å si.Er den bedre en Audio Note dacen din?Som sagt fått ryddet litt racket, ut med lånt hardware. NEVATON fra Home | moiz.no var innom, fikk med seg to esker hjem, og "glemte" igjen en her
Min favoritt ikke-rør-dac.
Vis vedlegget 144808 Vis vedlegget 144809
/jan
mvh
Jaggu litt spent sjølHehe måtte bare spørre ser du
Blir spennende å høre hvordan det funker når du har brukt litt tid på å teste ut forskjellene.
mvh
Har for lite å gjøre serru, må skjerpe megSpennende, vi følger med som vanlig
Jamm, så er denne "AN dac1 mod" jo nok ikke af nogen interesse...!Jaggu litt spent sjølHehe måtte bare spørre ser du
Blir spennende å høre hvordan det funker når du har brukt litt tid på å teste ut forskjellene.
mvh
At det er en god dac er det ingen tvil om, hvor god i mitt anlegg får vi finne ut av etterhvert.
Har jo poker meg huset fullt av dac's fant jeg ut her plutselig....
Kjerringa bruker en Cambridge dac på skvisboksen oppe, har dac1 - burson - abrahamsen a-dac her nede. (a-dac er ikke pakket ut ennå)
Men tror jeg nøyer meg med å veksle på burson og an.
/jan
Langt unna, gi deg a.Faen at en bor så langt unna Jan,hadde vært utrolig moro å hørt oppsettet ditt
mvh
Ikke noen planer som jeg vet om. Mulig jeg må en liten tur nedom svigers på tirsdags eftan, gjøre ferdig noen lister og litt småtjafs. Tar uansett ikke lange stunden og det er ikke mere enn 10 min hjemmefraLiten og nett ja... Tar med drivverket idag og stikker hue innom en kjapp tur utpå kveldingen ? Du er hjemme ?
Slå til.Jamm, så er denne "AN dac1 mod" jo nok ikke af nogen interesse...!Jaggu litt spent sjølHehe måtte bare spørre ser du
mvh
At det er en god dac er det ingen tvil om, hvor god i mitt anlegg får vi finne ut av etterhvert.
Har jo poker meg huset fullt av dac's fant jeg ut her plutselig....
Kjerringa bruker en Cambridge dac på skvisboksen oppe, har dac1 - burson - abrahamsen a-dac her nede. (a-dac er ikke pakket ut ennå)
Men tror jeg nøyer meg med å veksle på burson og an.
/jan
Vis vedlegget 144816
- Ekstra Strøm forsyning og rørensretning.
- Black gates og Elna Silmec
kondensatorer.
- Nos Rør fra [COLOR=#00000]bl.a[/COLOR]. engelske Mullard.
- Mundorf Silver/gold tråd mellem det
digitale og analoge kort. ( det org. kabel
medfølger).
- Schotzy dioder i digital delen.
- Demp kreds er bypasset = enklere og
bedre signalvej.
4.000-dkr. (det er ikke min, men overvejer at slå til).
Hva ?! Er ikke månen en ost ?Fint å teste litt drivverk igår...Neida det er ikke forskjeller på drivverk og månen er en ost...
Hehe ikke så sær, heller litt annerledes Ta det etterpå, mate litt unger og denslags nå.Mest spent på når det kobles oppimot en dac som er mer sær på leddet foran...Hva som skjer da...
Er det noen fingre som må krysses så bare si fra.Hehe ikke så sær, heller litt annerledes Ta det etterpå, mate litt unger og denslags nå.Mest spent på når det kobles oppimot en dac som er mer sær på leddet foran...Hva som skjer da...
jo...fikk bestilt meg en ny laser/laser pickup til AN drevet. Tærer på lommeboka det her.... 128.53 NOK (alt inkl - hjem på døra)
Og jada, riktig laser nå
/jan
Neida hehe.Er det noen fingre som må krysses så bare si fra.Hehe ikke så sær, heller litt annerledes Ta det etterpå, mate litt unger og denslags nå.Mest spent på når det kobles oppimot en dac som er mer sær på leddet foran...Hva som skjer da...
jo...fikk bestilt meg en ny laser/laser pickup til AN drevet. Tærer på lommeboka det her.... 128.53 NOK (alt inkl - hjem på døra)
Og jada, riktig laser nå
/jan