Går mye i denne; http://en.wikipedia.org/wiki/Lee-Way for tida. En virkelig godbit!
Chet var vel en norgesvenn. Har bare Blåmann, m. Jan Erik Vold.Gemini13 skrev:Er artig og lese hva som står bak på omslaget, her medvirker det kun Norske musikere
Per Husby (Piano)
Terje Venaas (Bass)
Ole Jacob Hansen (Drums)
Bjorn Kjellemyr (Bass)
Espen Rud (Drums)
CHET BAKER - The Improviser (Live Norway 1983)
vinyl
Innbiller meg at det var en historie om at Chet en gang reiste rundt i Norge med kun munnstykket, og satset på at resten ordnet seg underveis. Men vet ikke om den er sann.oct skrev:Chet var vel en norgesvenn. Har bare Blåmann, m. Jan Erik Vold.
Historien er kjent, men vet ikke om den er sann. Chet var vel eneste trompetist som kunne spille uten tenner. En kompis av meg kjente Chet ganske godt. Vil ikke oppgi navn, men han spilte trompet på cruise skip, i en trio med bass & trommer. Tilbake til 70 tallet. Det morsomme er at kvinnfolk skrev lugarnr., og stakk det i trompeten hans. Resultat: Mange barn i forskjellige land ;D.torem skrev:Innbiller meg at det var en historie om at Chet en gang reiste rundt i Norge med kun munnstykket, og satset på at resten ordnet seg underveis. Men vet ikke om den er sann.oct skrev:Chet var vel en norgesvenn. Har bare Blåmann, m. Jan Erik Vold.
Jeg har også bare Blåmann med norske musikere.