Jazz; hva hører du på nå?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• M

musicus

Gjest
    Lenge siden jeg har dratt hjem noe av denne Damen, men idag var det dags igjen, og jeg liker at hun går i barndommen etter sine förste musikalske minner og jazzer opp de, behagelig og fint!!

51XA3eTatFL.jpg

mvh

M

musicus

Gjest
    ....samme trio som forrige skiva, men her har de byttet ut trommisen, behagelig og spennede andre skive av denne trioen :cool:...

81Hl8rqNXCL._SL1400_.jpg

mvh

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    I dag fikk jeg denne 5CD-boksen i postkassen:

Miles Davis.jpg

Miles Davis: The Complete Jack Johnson Sessions.

Spilt inn i 1970-71 - men ikke utgitt i sin helhet før i 2003.

Her var det mye spennende musikk.

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Hva synes du om den? Personlig så synes jeg at det er en veldig fin plate...

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Han spiller jo også på den siste NPM plata, har du eller andre hørt den? Finnes på vinyl...

9167010.jpg

Sist redigert:
    J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Da var man kommet seg ned fra fjellet og begynt å pakke ut LP`er som har hopet seg opp siden i fjor høst, har blitt mye spilling på hytte hifi (hifi er å ta i egentlig....) og en slik i sak. Hjemmehifien har ikke hatt strøm på siden i November men den virker heldigvis.

Første ut ble denne, og dette er bra! Astro Sonic er Gard Nilssen, Rune Nergaard og Erlend Slettevold. Altså folk fra den øverste ligaen. Fikk straks assosiasjoner til tung og mørk tysk 70 talls prog men her er mer en det. Denne kommer til å spilles ofte.

HUBROCD2530_350.jpg

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.996
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Norges fineste trompetstemme, er ute med ny skive;

Tore Johansen; The Set
    Tore Johansen, Tore Brunborg, Vigleik Storaas, Jo Skaansar, Roger Johansen.
    Tore Johansen The Set 2.jpg

Produsert av T.Johansen og med Jan Erik Kongshaug og Peer Espen Ursfjord på laget - jepp, det låter kanon.

Anbefales på det sterkeste!
    Sjekk også ut hans andre INNER EAR / Gemini - utgivelser

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Et lite oppsamlingsinnlegg. Disse er blitt kost med de siste timene, sammen med godt øl og en liten Dr. Nielsen ved siden av, kanskje derfor det er såpass bra. Har vært i fjellheimen siden slutten av November så møte ned sivilisasjonen har vært sjokkartet. (Var hjemme et par dager tidlig i vinter, rett skal være rett...). Men uansett.

Den nye Mollestad er tung og god, kanskje ikke hennes mest spennende men likevel bra. Skjemmes av en del knepp på side a (den sorte...), har også den hvite så skal prøve den også. Til tider så minner det ikke så rent lite om Rypdal/Chaser´s..En ting med disse Mollestad platene; den første låter veldig bra, åpen klar og dynamisk, de neste to mer ullent og tamt. Spilt inn på forskjellige plasser men alle mastret på samme plassen. Rare greier.

Huntsville er en perle i moderne norsk jazz, vanskelig å beskrive dette men det er lyrisk og utrolig bra spilt, en nydelig plate. Dette er flinke og kreative folk.

Bushmann`s er bra. Denne gangen med gjester på bl.a orgel. Litt annerledes enn de forrige men slettes ikke dårligere, ikke så heavy kanskje selv om det er øyeblikk her av den tunge sorten også.

Krokofant. Denne er kanonbra! Vet ikke hvordan man beskriver sånt; heavy progrockjazzimpro kanskje? Uansett denne satt men en gang. Ukjente for meg disse, men jeg kommer på neste konsert. Har en mistanke om at det er mye svette og øl lukt på konsertene deres. Tøff besetning; gitar, trommer og sax.

Så man løper, man kjøper, og dermed støtter noe fint.:)

hedvig-mollestad-trio-enfant-terrible-cd-lp_19_2014-03-06-11-25-34.jpg

HUBROCD2521_350.jpg

rcd-2151-bushman-s-revenge-thou-shalt-boogie-cd_19_2013-10-14-10-36-02.jpg

rcd-2154-krokofant-krokofant-cd-lp_19_2014-01-10-13-46-24.jpg

Sist redigert:
    J

Jim.I.Hendriksen

Gjest

Nå denne, og denne er bra. Qvenild er noe av det beste vi har, hør også på bl.a. In the country. Og hva skal vi si om Gard Nilssen, han har spilt på halvparten av platene jeg har spilt i dag. Utrolig begavet fyr som fikser det meste av stilarter. Denne plata låter forøvrig veldig bra.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.156
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Gard Nilssen er flink. Prøver å få med meg konsertene hans når han er hjemlige trakter.

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Du samler jo på plater han er med på synes jeg å huske? Jeg også, uten å vite det egentlig...

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.156
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Jeg prøver å fange opp skiver han deltar på ja. Gjerne kjøpt direkte av han også. Han er en likanes kar.

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Det er det som er så fint med Norge, lite land og få folk med korte avstander. Man kan fort bli kjent. Har vært litt i området ditt og besøkt trommis jeg også som jeg har kjent i noen år. Har vinylsamlingen hans her, hoppet i bilen i en ...fart da han han sa han skulle kaste den...

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Da var det tiden for å kaste all dill i den brune dunken, hemningene til h..., åpne opp, blåse det meste som er innestengt utover markene mot det uendelige; det er tid for no compromise...

Ingen har noengang spilt gitar tøffere enn Pete Cosey...

D4MB_812__93101__07122013092416-7600.jpg

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.156
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Det er det som er så fint med Norge, lite land og få folk med korte avstander. Man kan fort bli kjent. Har vært litt i området ditt og besøkt trommis jeg også som jeg har kjent i noen år. Har vinylsamlingen hans her, hoppet i bilen i en ...fart da han han sa han skulle kaste den...
    Noen jeg vet hvem er?

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Kanskje jeg tar kontakt neste gang jeg er i området hvis det er greit, er ikke ofte men det hender...

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    OK.:)

Apropos Miles Dark Magus plata; det er et lite artig poeng at den andre gitaristen på plata, Reggie Lucas (spilte også på Pangaea og Agartha bl.a....) produserte den første plata til Madonna....

pekaill

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2011
    Antall liker
    1.112
    Sted
    Averøy
    Torget vurderinger
    5
    Beklager å bryte inn i small talken...

Her i stua nytes denne:
    jimmy smith.jpg

Orgeljazz på sitt beste!
    Jimmy Smith fra 1963.
    Dette er garantert en artist jeg vil kjøpe mer av hvis jeg finner det.

Sist redigert:

pekaill

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2011
    Antall liker
    1.112
    Sted
    Averøy
    Torget vurderinger
    5
    Jeg kjøper stort sett alt jeg kommer over av jazz på loppemarkeder, bruktbutikker og andre anledninger.
    Ikke det største utvalget her i området, men over tid så blir det jo en del. Jeg har nok noen hundre jazz-lper med ukjent innhold i hyllene, og en del er sikkert brukbart og en del er bare rart.

Her er en av de rare, men også brukbare:
    jazz pictures sture synnefors.jpg

Trekkspilljazz fra Sverige med Sure Synnefors Quintet.

Sist redigert:
    J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Det tar skikkelig av på den der, Ståle Storløkken er et unikum...

pekaill

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2011
    Antall liker
    1.112
    Sted
    Averøy
    Torget vurderinger
    5
    Halvveis uti denne:
    miles davis facets.jpg

Inneholdt en overaskelse. Blue Xmas som er en merkelig julesang med vokal:)

Platen inneholder variert innhold med forskjellige besetninger fra 1955 til 1962, og er absolutt verdt en lytt!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn