Jess.
Litt rart/synd de ga ut denne i "billig" serien Silver, forstod på forhandler at det hadde vært mye problemer med disse og de måtte vurdere om de skulle forsette og selge de. Jeg har bare denne fra den serien men det er den eneste MoFi platen som det har vært problemer med. (2. eksemplaret spiller OK)Denne er en utrolig opplevelse hver gang den spilles. Fantastisk musikk men når Gonsalves drar avgårde med saxen sin og publikum går bananas så er det komplett umulig å ikke bli revet med også som platelytter. Dette var i 1956 og sannsynligvis det nærmeste jazzen har vært Beatles tendenser, og det mange år før Beatles...Det høres ut som en rockekonsert mange tiår senere. Denne er obligatorisk i alle jazzhjem. MoFi utgaven låter forøvrig som en kule.
Goodie goodie. Hadde forresten gleden av å høre Cherry for 100 år siden på studentbyen på Sogn. Lite lokale og satt ca 1/2 m unna bandet. Vondt i hue etterpå men en stor opplevelse.Her en som har Cherry som sitt store forbilde. Den nye til Molvær. I utgangspunktet så er dette slik jeg alltid har likt NPM; sittende på en krakk og spille følsom litt nedpå musikk, han har mye feel i trompeten sin. Men det er også alt han gjør her, det skjer ikke så mye men for all del plata er fin den men dette er ikke hans beste. Spiller vinylen og det låter egentlig veldig fint.
Vis vedlegget 262283
Vi kjøper nok mye av den samme jazzmusikken, men akkurat NPM stå jeg fint over. Er imo en av de mest overvurderte norske jazzmusikerne, og når norske musikkjournalister sammenlignet eller kalte han den nye Miles tidligere så ble jeg flau på dere vegne. Har også vært på 2-3 konserter med han, men selv live så var det heller dårlig (imo).Her en som har Cherry som sitt store forbilde. Den nye til Molvær. I utgangspunktet så er dette slik jeg alltid har likt NPM; sittende på en krakk og spille følsom litt nedpå musikk, han har mye feel i trompeten sin. Men det er også alt han gjør her, det skjer ikke så mye men for all del plata er fin den men dette er ikke hans beste. Spiller vinylen og det låter egentlig veldig fint.
Det er mye fint og kreativt på Hubro, unge flinke folk som får lov til å ta den ut. Slikt støttes. Som regel meget god lyd og flotte pressinger er det også.Vi kjøper nok mye av den samme jazzmusikken, men akkurat NPM stå jeg fint over. Er imo en av de mest overvurderte norske jazzmusikerne, og når norske musikkjournalister sammenlignet eller kalte han den nye Miles tidligere så ble jeg flau på dere vegne. Har også vært på 2-3 konserter med han, men selv live så var det heller dårlig (imo).Her en som har Cherry som sitt store forbilde. Den nye til Molvær. I utgangspunktet så er dette slik jeg alltid har likt NPM; sittende på en krakk og spille følsom litt nedpå musikk, han har mye feel i trompeten sin. Men det er også alt han gjør her, det skjer ikke så mye men for all del plata er fin den men dette er ikke hans beste. Spiller vinylen og det låter egentlig veldig fint.
Hubro derimot har mye fint men jeg begynner å få en ganske stor bunke med nyere utgivelse som jeg ikke har fått tid til å høre på enda.
Ja, slett ikke dårlig smak det der!