Jeg så og hørte Chasers så mange ganger at jeg ikke husker antallet men dette opplevde jeg kun èn gang, da på Maijazzen `95 (?). En uforglemmelig aften på Breivei...
Jo det var på Maijazz og rimelig sikker på at det var 95, Jazzpunkensemblet samme året i Folken huskes også veldig godt...
Edit; Dukket opp en haug med minner her nå...MaiJazz 1995
...eller kvinnevokaljazzfestivalen....Vet nå ikke jeg... mente vel en stund at den kunne skifte navn til Stavanger Worldmusic festival
Var ikke så gammel jeg heller da, men jeg var der i teltleir og "møtte" Rollins. Gøy....eller kvinnevokaljazzfestivalen....Vet nå ikke jeg... mente vel en stund at den kunne skifte navn til Stavanger Worldmusic festival
Mange flotte minner fra Kongsberg også men er nok ikke så staurgammal som grammofonen som husker 71, dvs jeg husker 71 men ikke fra Kongsberg...
Jeg er nok litt i samme båt når det gjelder ECM. Føles nesten som at jeg bare pirker i grøten, men det er jo gøy det også.Den der mangler jeg (mangler mye tidlig ECM når jeg tenker meg om).
Jo og for 20;- Sek brukt for sölv skiva er den ett knall kjöp! ...Hans beste med NCoJ hvis noen av en eller annen grunn skulle spørre meg....vinyl utgaven av den låter utrolig bra!
Stemmer, "Andre bilder" er lagt til short listen...^Tror han ga ut 2 på CLP hvis jeg ikke husker feil, veldig fin musikk.
Helt enig. Spesielt synes jeg de analoge innspillingene i Talent og Tonstudio siste halvdel av 70 tallet låter veldig bra. Noe av det beste som er gitt ut med moderne jazz.Spilt litt ECM plater de siste dagene, og slutter ikke å bli imponert over kvaliteten på disse tynne lpene. Det meste jeg har fra ECM på vinyl er kjøpt brukt og noen har litt "peiskos" men stort sett er de bedre en så og si alt som gis ut i dag.