Ikke noe jeg pleier å spille, men kanskje Getz/Gilberto Vol. 2?Er det noen som kan anbefale skiver som går er litt i området ala Getz/Gilberto albumet? Det har krøpet mer under huden på meg i det siste, fantastisk herlig album.
Ikke noe jeg pleier å spille, men kanskje Getz/Gilberto Vol. 2?Er det noen som kan anbefale skiver som går er litt i området ala Getz/Gilberto albumet? Det har krøpet mer under huden på meg i det siste, fantastisk herlig album.
Det hørtes meget fint ut
Var ikke direkte anbefaling til inlegget ditt.Det hørtes meget fint ut
Skal sette meg ned senere og nyte albumet..tror jeg vil like det.. Takk
Flotte tips, Svein ArneDisse får jeg jo tak i på Amazon, ser jeg. På CD. Så fant jeg en på vinyl på Discogs. Men best av alt er vel at man kan få noen lydprøver på TGs egne hjemmesider. Må ta en lytt på noen klipp der. Jeg er jo en piano-trio-mann, men blir litt i tvil når det ikke er kontrabass med. Så jeg må sjekke hvordan det låter uten;-).Jeg synes at de tre platene Being There, Changing Places og The Ground er fine og utgjør et helheltlig uttrykk. Vet ikke om det var intensjonen til TGT, men jeg har alltid tenkt og lyttet til dem som en triologi.
Det er lite av dem på Spotify og, om det kunne være en slags trøst.
Vis vedlegget 389348
Det her ble jaffal veldig nesten poetisk, Svein Arne.Ble fristet til å spille denne. Det begynner jaffal nydelig. Har vokst opp med vibrafon, et flott instrument for mennesker som ikke eier aggresjon - eller som er fullstendig aggresjonshemmet. Det er ofte to sider av samme sak.
For meg er jazz krona på musikkverket.
Det samme er rock 'n roll, americana, viser, og blues. Alle er de krona på verket, men jazz er nå liksom juvelen i krona, da. Taler rett til hjerte og fornuft samtidig. Ikke mye i vår verden gjør det. Men jazz gjør det. Jaja, god jazz. Som all god kunst. Slik som all dårlig kunst ikke taler til noe annet enn trangen til å bli underholdt, avledet og bedøvet, så taler god kunst til trangen til å bli ett, både med seg selv om med andre; det er en samhandling og en kommunikasjon. Slik er kunstopplevelsen en nær slektning til naturopplevelsen, som jo er utgangspunktet for den religiøse opplevelsen. Alle disse peker de mot noe annet, noe mer egentlig enn selv selv.
Jaja, nå er det helg. La oss spille musikk og kose oss
Stan Getz er mer "musikk i varm og god vedfyrt stue om vinteren" for meg, men OK; sier du kvartett i Paris, så hører vel det den varme årstiden til
https://www.youtube.com/watch?v=Fyo99nklOsAEr det noen som kan anbefale skiver som går er litt i området ala Getz/Gilberto albumet? Det har krøpet mer under huden på meg i det siste, fantastisk herlig album.
Herlig og fin jazz. Akkurat slik jeg liker og tenkte på. Takkhttps://www.youtube.com/watch?v=Fyo99nklOsAEr det noen som kan anbefale skiver som går er litt i området ala Getz/Gilberto albumet? Det har krøpet mer under huden på meg i det siste, fantastisk herlig album.
du kan sjekke ut han her
Var ikke direkte anbefaling til inlegget ditt.Det hørtes meget fint ut
Skal sette meg ned senere og nyte albumet..tror jeg vil like det.. Takk
Denne er en anbefaling til deg :
Vis vedlegget 389358
Radka Tonef FairytalesJoy (1968) må jo alle som verdsetter norsk og nordisk moderne jazz ha i samlingen sin. En mer epokedannende utgivelse innen norsk jazz finnes vel ikke
Holder en kvalitet som godt kan hevdes å være like god, til og med bedre avhengig av smak. Men ikke like epokedannende, til det er den ikke nyskapende nok. Hun var en gudsbenådet tolker som fant sin perfekte partner til slutt, men de beveget ikke grensene til jazzen sammen, samme hvor sterk nerve de tilførte sangene. Det gjorde de som deltok på Joy.Radka Tonef FairytalesJoy (1968) må jo alle som verdsetter norsk og nordisk moderne jazz ha i samlingen sin. En mer epokedannende utgivelse innen norsk jazz finnes vel ikke
OK, baluba. Sier meg egentlig helt enig i det du skriver. Måtte bare få fram RT som en fremragende norsk jazz-artist. Som dessverre ikke ble med oss lenger for slik å bli epokegjørende.Holder en kvalitet som godt kan hevdes å være like god, til og med bedre avhengig av smak. Men ikke like epokedannende, til det er den ikke nyskapende nok. Hun var en gudsbenådet tolker som fant sin perfekte partner til slutt, men de beveget ikke grensene til jazzen sammen, samme hvor sterk nerve de tilførte sangene. Det gjorde de som deltok på Joy.Radka Tonef FairytalesJoy (1968) må jo alle som verdsetter norsk og nordisk moderne jazz ha i samlingen sin. En mer epokedannende utgivelse innen norsk jazz finnes vel ikke
To favoritter, men på hver sin måte.
En utrolig artist, kanskje vår største kultartist? Nå hører jeg på Some Other Spring som hun gav ut sammen med Dexter Gordon i 1970. Listen over kjente jazzmusikere fra både innland og utland som har samarbeidet med henne er imponerende, så den respekten hun har nytt verden over er nok av et format vi nordmenn ikke helt oppfatter.OK, baluba. Sier meg egentlig helt enig i det du skriver. Måtte bare få fram RT som en fremragende norsk jazz-artist. Som dessverre ikke ble med oss lenger for slik å bli epokegjørende.Holder en kvalitet som godt kan hevdes å være like god, til og med bedre avhengig av smak. Men ikke like epokedannende, til det er den ikke nyskapende nok. Hun var en gudsbenådet tolker som fant sin perfekte partner til slutt, men de beveget ikke grensene til jazzen sammen, samme hvor sterk nerve de tilførte sangene. Det gjorde de som deltok på Joy.Radka Tonef FairytalesJoy (1968) må jo alle som verdsetter norsk og nordisk moderne jazz ha i samlingen sin. En mer epokedannende utgivelse innen norsk jazz finnes vel ikke
To favoritter, men på hver sin måte.
For meg vil RT alltid være i en klasse som ikke mange kan måle seg med. Ser at KK helt sikkert er der oppe. Men jeg henter likevel ikke henne fram fra hyllene så ofte. Men nyter selvsagt de gangene hun kommer igjennompå Jazzabit eller NRK Jazz
NHØP og Duo her i gården. Men alt for tidlig å legge seg nå. Midnattssolen titter akkurat inn.En særs aktiv herremann. Men nå må det velges noe for sengekanten snart. Har fått CC Audio til NAD/Radionette-riggen på soverommet, så i natt skal den siste musikken nytes fra under dyna. Det blir muligens noen blå toner...
Klipping av gress kan jo være slitsomt, men ellers har dagen vært en stor glede med ny CD og en ekstra CC Audio i hus. Er vel ikke direkte sliten, det er vel helst gleden over å ligge i sengen og velge musikk på nettbrettet. Dette har jeg planlagt en liten stund, og den som gleder seg til noe godt vettu... God natt, Harald.NHØP og Duo her i gården. Men alt for tidlig å legge seg nå. Midnattssolen titter akkurat inn.En særs aktiv herremann. Men nå må det velges noe for sengekanten snart. Har fått CC Audio til NAD/Radionette-riggen på soverommet, så i natt skal den siste musikken nytes fra under dyna. Det blir muligens noen blå toner...
Men skjønner at en slitsom dag går mot en ende i sør. Natta, baluba;-)
Denne er på vinyl fra Mofi, men du bør også ha den doble cden.
Steike, hvor ligger denne gjenbruksbutikken, pekaill? Det må jo være en liten gullgruve. Kos deg med CCAB, og hvis du skulle være misfornøyd, kan du gjerne sende den videreFra samme gjenbruksbutikk:
Jeg synes denne svinger bra!