Harald HM
Hi-Fi freak
Skjønner. nå fant jeg den på TIDAL ogsåSpiller den fra Spotify.
Skjønner. nå fant jeg den på TIDAL ogsåSpiller den fra Spotify.
Nettopp spilt gjennom denne - Barron i storform, disc 2 er best synes jeg.Vis vedlegget 393699 Getz siste,musikk jeg nå vil lytte til..
Denne.
Will do. Blues-tråden er slett ikke å forakteMå si meg enig her Harald, utrolig mange gode tips på ny musikk.
Bill Evans er også en "nyoppdagelse" for meg, dog startet det via en liten platesamling jeg fikk tak på i vår.
Hører vel dog hjemme i en annen tråd, Blues Tråden, hvor noen hadde lagt inn tips om Harry Belafonte, Sings the Blues.
Ta en lytt på den, spesielt låten "God Bless the Child". Fantastisk bra synes jeg.
Må prøve den når du skryter slik.Nå får det være nok kosejazz fra coolens dager. Vi trenger noe litt mer kontemporært og uforutsigbart. Frode Gjerstad har både som soloartist og som medlem av konstellasjoner som Detail (med Johnny Dyani) og sin egen trio vært Norges spydspiss innen frijazzen. Stavangermannen er nok betydelig mer kjent internasjonalt enn det han er her hjemme. Jeg kunne i sin tid nesten ikke tro at jeg var så heldig å oppleve Detail live på Kopervik Videregående Skole en gang tidlig på åttitallet. Hadde alle de tre Detail-platene.
Circulasione Totale Orchestra er nok litt mer organisert i sin musisering enn det Detail var. Men frijazzens ånd svever over de pulserende landskapene de skapte, med Gjerstad på saksofon og Pocket (som han ble kalt) på trompet. Det er fint at Tidal har plass til såpass smale saker som både Gjerstad Trio og solo i tillegg til samarbeider og band som Circulasione Totale Orchestra. Accent er den eneste som er å finne på Tidal. Gi det en sjanse! Av Circulasione Totale, altså.
Vis vedlegget 394061
Will do. Blues-tråden er slett ikke å forakteMå si meg enig her Harald, utrolig mange gode tips på ny musikk.
Bill Evans er også en "nyoppdagelse" for meg, dog startet det via en liten platesamling jeg fikk tak på i vår.
Hører vel dog hjemme i en annen tråd, Blues Tråden, hvor noen hadde lagt inn tips om Harry Belafonte, Sings the Blues.
Ta en lytt på den, spesielt låten "God Bless the Child". Fantastisk bra synes jeg.
Hils til Salangen når du er innom. Fantastiske mennesker der. Var innom 17. mai med stor glede.
Men for meg blir det vel Gratangen neste. Follvik-dagan neste helg
Varmer opp til Garbarek i Operaen i dag.
Jan Garbarek Group - Maijazz 2013