Jazz; hva hører du på nå?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Frikken

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.11.2004
    Antall liker
    886
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    10
    image.jpg

Fin plate,en av flere som ble med hjem etter en tur i tigerstaden :)

Tor S

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.10.2005
    Antall liker
    117
    Torget vurderinger
    2
    Har gitt denne litt tid og flere spillinger siste dager.
    ECM 2464.jpeg

Dette er ei flott plate som bare vokser og vokser :)

stingsilda

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.12.2008
    Antall liker
    3.802
    Sted
    Lillehammer
    Torget vurderinger
    3
    Har vel lagt inn denne tidligere men går i denne akkurat nå:
    billie holiday lady day.png

Mye bra i denne samlingen synes jeg.

stingsilda

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.12.2008
    Antall liker
    3.802
    Sted
    Lillehammer
    Torget vurderinger
    3
    Før det gikk det i Jack Teagarden, bl.a denne:
    Jack Teagarden.png

Synd at det er såpass gamle opptak at lydkvaliteten blir litt så som så, men musikken er det ikke noe å si på synes jeg.

Harald HM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Akkurat nå går det i Monica Zetterlunds fantastiske

image.jpeg

Måtte bare høre Summertime en gang til i kveld.

Men det var ikke hovedpoenget med dette innlegget. Det var mer

Kjempetråd dette her!

Så mange gode innlegg de siste dagene at jeg har hele høsten til å "etterrøykje" alle innspill og få en bredere forståelse for alt det flotte som rører seg i jazz-verden:).

Takker en masse for alle innlegg. Tar mer systematisk tak i hvert enkelt av dem etterhvert. Og godt å se at det er blitt liv i jazz-tråden her etter en litt lunken sommerperiode. Så:

Hvorfor ikke MZs Summertime:cool:. Før vi går over til Autumn Leaves. Med feks Bill Evans eller NHØP. Jeg bare spør;)

stingsilda

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.12.2008
    Antall liker
    3.802
    Sted
    Lillehammer
    Torget vurderinger
    3
    Må si meg enig her Harald, utrolig mange gode tips på ny musikk.
    Bill Evans er også en "nyoppdagelse" for meg, dog startet det via en liten platesamling jeg fikk tak på i vår.

Hører vel dog hjemme i en annen tråd, Blues Tråden, hvor noen hadde lagt inn tips om Harry Belafonte, Sings the Blues.
    Ta en lytt på den, spesielt låten "God Bless the Child". Fantastisk bra synes jeg.

Harald HM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Bill Evans er også en "nyoppdagelse" for meg, dog startet det via en liten platesamling jeg fikk tak på i vår.

Hører vel dog hjemme i en annen tråd, Blues Tråden, hvor noen hadde lagt inn tips om Harry Belafonte, Sings the Blues.
    Ta en lytt på den, spesielt låten "God Bless the Child". Fantastisk bra synes jeg.
    Will do. Blues-tråden er slett ikke å forakte;)

Hils til Salangen når du er innom:cool:. Fantastiske mennesker der. Var innom 17. mai med stor glede.

Men for meg blir det vel Gratangen neste. Follvik-dagan neste helg:rolleyes:

surabus

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.12.2007
    Antall liker
    1.640
    Miles Davis - Porgy and Bess , 1958

036.jpg
    Miles fremfører Summertime på sin egen fine måte...

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Nå får det være nok kosejazz fra coolens dager. Vi trenger noe litt mer kontemporært og uforutsigbart. Frode Gjerstad har både som soloartist og som medlem av konstellasjoner som Detail (med Johnny Dyani) og sin egen trio vært Norges spydspiss innen frijazzen. Stavangermannen er nok betydelig mer kjent internasjonalt enn det han er her hjemme. Jeg kunne i sin tid nesten ikke tro at jeg var så heldig å oppleve Detail live på Kopervik Videregående Skole en gang tidlig på åttitallet. Hadde alle de tre Detail-platene.

Circulasione Totale Orchestra er nok litt mer organisert i sin musisering enn det Detail var. Men frijazzens ånd svever over de pulserende landskapene de skapte, med Gjerstad på saksofon og Pocket (som han ble kalt) på trompet. Det er fint at Tidal har plass til såpass smale saker som både Gjerstad Trio og solo i tillegg til samarbeider og band som Circulasione Totale Orchestra. Accent er den eneste som er å finne på Tidal. Gi det en sjanse! Av Circulasione Totale, altså.

R-2910772-1412873161-9474.jpeg.jpg

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Nå får det være nok kosejazz fra coolens dager. Vi trenger noe litt mer kontemporært og uforutsigbart. Frode Gjerstad har både som soloartist og som medlem av konstellasjoner som Detail (med Johnny Dyani) og sin egen trio vært Norges spydspiss innen frijazzen. Stavangermannen er nok betydelig mer kjent internasjonalt enn det han er her hjemme. Jeg kunne i sin tid nesten ikke tro at jeg var så heldig å oppleve Detail live på Kopervik Videregående Skole en gang tidlig på åttitallet. Hadde alle de tre Detail-platene.

Circulasione Totale Orchestra er nok litt mer organisert i sin musisering enn det Detail var. Men frijazzens ånd svever over de pulserende landskapene de skapte, med Gjerstad på saksofon og Pocket (som han ble kalt) på trompet. Det er fint at Tidal har plass til såpass smale saker som både Gjerstad Trio og solo i tillegg til samarbeider og band som Circulasione Totale Orchestra. Accent er den eneste som er å finne på Tidal. Gi det en sjanse! Av Circulasione Totale, altså.

Vis vedlegget 394061
    Må prøve den når du skryter slik.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ingen garanti for at du liker det. Og i alle fall ingen garanti for at noen som helst liker Detail eller Frode Gjerstad Trio, selv om jeg og noen andre særinger rundt omkring på globen synes det er gjeve saker. :rolleyes:

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Partier er ikke så ille, mer jazzrock. Men så får de solstikk inni mellom og da blir det litt mer masete. Men klart interessant å høre på mens jeg leter etter kosmetikk på nettet. Måtte faktisk skru opp volumet litt og. Så verre er det ikke.

stingsilda

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.12.2008
    Antall liker
    3.802
    Sted
    Lillehammer
    Torget vurderinger
    3

Will do. Blues-tråden er slett ikke å forakte;)

Hils til Salangen når du er innom:cool:. Fantastiske mennesker der. Var innom 17. mai med stor glede.

Men for meg blir det vel Gratangen neste. Follvik-dagan neste helg:rolleyes:

Blir nok 1 år til neste runde i Salangen er jeg redd men får hilse da :)

Har aldri vært på Follvik-dagan men blir nok bra.

Men siden dette nå er Jazz tråden, er for seint ute nå, var forrige helg, men har de siste åran vært arrangert elvejazz i Elvelund Camping i starten av august.
    Det jeg har hørt er at det skal være bra, så kan jo være noe for neste år kanskje.

ja33

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.01.2014
    Antall liker
    125
    Torget vurderinger
    11
    Arthur Blythe - Lenox Avenue Beakdown; en flott Avant Garde innspilling med et superlag av musikere..

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn