Den må jeg prøve å få hanket i land på en eller annen måte.Bånn gass. En fantastisk 3LP utgivelse med et utrolig cover! Utbrett både hit og dit. Utgitt av MoFi (Cafe rec.) `85. Konsert opptak med en av de absolutt mest utrolige jazz musikerne som har vært her nede/oppe.
Vis vedlegget 435484
En fantastisk stemning på opptaket med dette trekløveret - men er det noen som har forsket/vet om utgvivelse med bedre lyd enn andre? Uansett format.Ble denne i dag. Ligger og snurrer på tallerkenen nå
Vis vedlegget 435485
Må innrømme at jeg blir litt forvirret av akkurat denne plata fra Errol Garner, eller rettere sagt av de ulike coverne på denne. Har den fra men da heter den bare Concert by the sea. Nå altså The Complete Concert By The Sea. Denne skal visst inneholde flere spor en "bare" Concert By The Sea.
Så da ble det innkjøp av denne i dag
Det kan du si, de ble vel med saksofonisten og trompetisten de tenker jeg...men samtidig så ble han vel så svær en trommis kan bli, må også huske at han i tillegg var band leader så han gjorde litt mer en tromminga.Ikke helt stø på hans diskografi, synd, for han var en fantastisk trommeslager som jeg synes har kommet i skyggen av mye annet. Ikke lett å være trommis, ikke drar du damer etter gig og berømmelse er det dårlig med også.
Må si meg enig der ja. Er nå musikken som er viktigstDet gjør ingen ting, jeg er ikke samler/originalfanatiker. Har første CD som ble gitt ut, og original LP for så vidt, men ingen har spesielt bra lyd. Musikken sitter som fy og det er det viktigste selvsagt.
Den fikk også jeg lyst å høre.
Er det noe på bluray?Det kan du si, de ble vel med saksofonisten og trompetisten de tenker jeg...men samtidig så ble han vel så svær en trommis kan bli, må også huske at han i tillegg var band leader så han gjorde litt mer en tromminga.Ikke helt stø på hans diskografi, synd, for han var en fantastisk trommeslager som jeg synes har kommet i skyggen av mye annet. Ikke lett å være trommis, ikke drar du damer etter gig og berømmelse er det dårlig med også.
Jeg har noe av han på DVD også for han må også oppleves av og til, og noe av det han gjorde må nok kunne betegnes som noe i nærheten av impossible drum works...
Hva finner jeg vel ikke på internettet?
For mye skigåing i det siste sånn er påska her i nord. Men norsk jazz-trio tar jeg meg tid til etterhvert, SA
Det kan du saktens si, El-sykkel
typisk tape matBeste utgave jeg har hørt av den er en Pallas pressing som kom ut på siste halvdel av 90 tallet, husker ikke hvem som ga den ut men det er lett å tenke Speakers Corner. Fantastisk lyd!
Har ikke hørt AP sin 45 RPM utgave, skulle ikke forundre meg om den er veeeldig bra...
The Oscar Peterson Trio-We Get Requests-45 RPM Vinyl Record|Acoustic Sounds
For de som holder på med slike gammeldagse greier....
Kan sikkert være enig i at Scott LF bragte kontrabassen inn som et soloinstrument, for å si det slik, i pianotrio-konseptet. Kanskje som et enestående instrument i det hele tattLaFaro regnes vel nærmest som en pioner i måten han gav pianotrioen en ekstra melodistemme. Var det tre eller fire album med denne trioen?
Nevner disse to andre selvsagte klassikerene som LaFaro var med på.
Vis vedlegget 435552
Vis vedlegget 435553
Denne var faktisk en påskeinnspilling.......Forbinder Mahalia mer med jul... Men hva vet jeg?
Denne svinger så det suser etter:
Oscar Peterson Trio - Encore at the blue note (1993)
Vis vedlegget 436256
Var ikke at hun ikke falt i smak, mer at hun ikke var n'snk med de religiøse høytidene.