Bestilt!^Bør være mulig å få med seg "live" tidlig i mai når han gjør Norge.
På vinyl?
Og som det også står skrevet på innsiden av coveret:Keith Jarrett, Gary Peacock, Jack DeJohnette - Yesterdays
Nok ett album fra opptak gjort i 2001. Fra tidligere hadde vi "Out-Of-Towners" og "My Foolish Hart". Men dette er kanskje min favoritt av dem, utgitt i 2009. Hør bare på balladen "You've Changed" som er siste sporet på side to (av fire lp-sider). Dette er den mest givende bassoloen fra Gary Peacock jeg noensinne har hørt. Magien brytes ikke ett sekund.
Innsidebilde fra vinylutgaven.
Vis vedlegget 535251
Du har sikkert rett, Hedde, og da tenker jeg:Jan Gunnar Hoff - Moving
Hoff / Riisnæs / Kjellemyr / Jørgensen
"Belonging light" var den en som skrev om denne besetningen og det gir omtrent ett riktig bilde. Albumet fra 1995 var med å plassere Jan Gunner trygt blant de store. Anbefaler denne godt gjemte skatten av ett album.
Vis vedlegget 535057
Enig med deg at den vokser etter flere gjennomlyttinger!
Mange såkalte eksperter på piansten Amad Jamal, påstår at man kun trenger to plater med den gode pianisten, nemlig liveopptakene fra Perching i 1958, «At the Perching – But Not For Me» og «At the Perching, Vol. 2». Nå er disse to samlet på en CD på utgivelsen «Complete Live at the Pershing Lounge 1958».Brubeck fra 1960 i spilleren nå. Har desv bare 3 cd plater av Brubeck.
Stor fan av Dave Brubeck. Ahmad Jamal har jeg derimot ikke hørt før.
Hørt om han men ikke noe av han. Fra 16 Jan 1958.
Lasse
Vis vedlegget 531289