Er vel et must have for de som liker Keith Jarrett sin ”european group" periode! Garbarek er strålende på denne skivaTakk for tips Trane.
Selv hørte jeg hele dette konsertopptaket på dobbel cd i går siden det var en lang fredag. En forrykende konsert dette måtte ha vært for 40 år siden.
Vis vedlegget 538330
Så omtale i The Guardian og har den på blokka mi. Good-natured ease, brilliantly done.herlin riley - perpetual optimism
Enig i at alternate takes kunne vært på egne plater i slutten, det ble jo ofte diskutert men Cuscuna var veldig bestemt på dette med kronologisk rekkefølge.Mosaic-boksene er fantastiske utgivelser som det ligger mye jobb og entusiasme bak.
Noen av dem står på ønskelista, men nettopp det med kronologiske alternative takes er faktisk noe jeg misliker sterkt. De bør i tilfellet samles til slutt eller på egne skiver, ikke ødelege setlista på orginalutgivelsen. Selv for den mest ihuga fan er det vel begrenset hvor mange ganger man har interesse av å høre take1, take2, take 3.....av samme låt.
Heldigvis er disse boksene nå så dyre på bruktmarkedet at jeg "slipper" å bekymre meg veldig over problemstillingen.
Sanders & Laswell-With a heartbeat. Sugger avgårde i hvilepuls tempo med nydelig fargelegging av bl.a Gurtu. Ganske Laswellskt det hele.
Vis vedlegget 539262