Harald HM
Hi-Fi freak
Miles Away (Spor 9)No rush (spor 6)February Sun har ikke vært mye framme hittil. Her hos oss.
Miles Away (Spor 9)No rush (spor 6)February Sun har ikke vært mye framme hittil. Her hos oss.
Får litt sånn Keith Jarrett assosiasjoner, ” same same but different” har en trio skive med fyren også, den er mer tilgjengelig, imho!Japansk jazz, eller snarere: «drivende sound og harmonier, introspektiv og poetisk improvisatorisk», Kikuchi, skal sjekkes ut, musicus. Virker interessant
Har hørt en del på Richie Beirach med George Mraz og Gregor Huebner på fiolin. Som regel meget vakkert og spennende. Hørte dem live på ACT evening i Montreaux for snart tyve år siden.Kom over dette albumet i dag og det ga mersmak!
Birdland skal sjekkes ut, takk for tips Hedde.Har hørt en del på Richie Beirach med George Mraz og Gregor Huebner på fiolin. Som regel meget vakkert og spennende. Hørte dem live på ACT evening i Montreaux for snart tyve år siden.Kom over dette albumet i dag og det ga mersmak!
Det nye albumet fra Birdland høres bra ut. Det spiller nå.
Nydelig skive! Ikke mange som har fått med seg denne trioen, tror jeg...bare å hanke inn ”Le Vent & Danse” også, alle tre er absolutt verdt å ha tilgjengelig i samlingen!Starter en regntung søndag med kaffe og denne. Nydelig og litt minimalistisk i uttrykk!
Vis vedlegget 570314
Enig, den og etterfølgeren meget bra. Har de to siste også, men de er liksom litt mindre tilgjengelige, eller så må jeg bare spille de noen flere runderNydelig skive på en forblåst og regnfull söndag formiddag!
Esperanza Spalding ”Chamber Music Society"
Vis vedlegget 570324
Bassist, vocalist and composer Esperanza Spalding - backed by drummer Terri Lyne Carrington and pianist Leo Genovese - has created a modern chamber music group that combines the spontaneity and intrigue of improvisation with sweet and angular string trio arrangements. The result is music that weaves the innovative elements of jazz, folk and world music into the enduring foundations of classical music.
mvh
Har den för og etter denne, stoppet seg liksom litt derEnig, den og etterfølgeren meget bra. Har de to siste også, men de er liksom litt mindre tilgjengelige, eller så må jeg bare spille de noen flere runderNydelig skive på en forblåst og regnfull söndag formiddag!
Esperanza Spalding ”Chamber Music Society"
Vis vedlegget 570324
Bassist, vocalist and composer Esperanza Spalding - backed by drummer Terri Lyne Carrington and pianist Leo Genovese - has created a modern chamber music group that combines the spontaneity and intrigue of improvisation with sweet and angular string trio arrangements. The result is music that weaves the innovative elements of jazz, folk and world music into the enduring foundations of classical music.
mvh
Har hørt Danse, men ikke Le Vent. Av de to jeg har hørt er Rruga den jeg liker best!Nydelig skive! Ikke mange som har fått med seg denne trioen, tror jeg...bare å hanke inn ”Le Vent & Danse” også, alle tre er absolutt verdt å ha tilgjengelig i samlingen!Starter en regntung søndag med kaffe og denne. Nydelig og litt minimalistisk i uttrykk!
Vis vedlegget 570314
mvh
«Portrait of Tracy»
Mye bra der fra Ellingtons glansdager, som var i perioden 1940-42.
Må innrømme at jeg er svak for Okonkole y Trompa også.«Portrait of Tracy»
En helt unik og fantastisk bit av verden.
...Bodil hadde forøvrig «øving» på dagsorden i dag. Turneen blir ganske så sikkert en etterlengtet suksess. Når «de rutinerte» bestemmer seg for å legge ut på ny, så blir det gjerne bra.Jippi!!
Bodil Niska skal på turne.
Og svinger innom Tromsø
Dit må jeg også