Jazz; hva hører du på nå?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • salt_lake

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    153
    Antall liker
    6
    Stan Getz:"The Chick Corea /Bill Evans Sessions" (vinyl selvfølgelig)
     

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Etter tips fra en del av dere er Brian Bromberg med WOOD II omsider i hus. Kjempefin plate. Det er ingen overdrivelse å si at den stod godt til høytalerne ;D

    Elektron

     

    Vedlegg

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Kjøpte den siste til Silje Nergård med hjem i dag. Den var på kampanje hos Platekompaniet. Platen er absolutt hørverdig men er vel neppe en rendyrket jazzplate selv om en del spor absolutt hører til kategorien.

    Elektron
     

    Vedlegg

    jmolnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.849
    Antall liker
    5.914
    Ventar på at The Core skal kome på scena og starte kveldens sett :)
    Nytta også høvet til å kjøpe dei to nyaste utgivelsane.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Billie Holiday - Lady in Satin (1958). Mange synes ikke hennes senere stereo-utgivelser er så bra som de eldre lakkplatene. Jeg er ingen stor fan, så for meg så har den mer rustne og på kjøret Billie fra de siste årene en like spennende aura som den unge Billie. Alternative takes av I'm a Fool er faktisk litt interessante å høre på, for hun prater også litt der. Røff dame.


     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    20.334
    Antall liker
    38.310
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Flott konsert, Silje leker med vokalen som altid, litt ustø noen ganger, men hvem er ikke det..

    Helge Lien på pianoet herjet vilt på pianoet, utrolig tøft.
    Jarle Vespestad på trommer og Håvar Bendiksen på gitar var også i godt humør i dag, og tryllet frem utrolige soloer.

    Dere bør få med dere konserten hvis ho dukker opp "nær der du bor"

    Her i Stavanger så sliter vi med et dårlig (etter mitt syn) konserthus, noe som trakk ned helheten en del. Men musikerne leverte topp konsert.
     

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Takk for tilbakemelding Hoj. Har sittet i kveld og lyttet til Live in Køln konserten på dvd. Utrolig synd at hun, slik det ser ut nå, ikke tar turen til Nattjazzen i år.

    Elektron
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.159
    Antall liker
    3.984
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Elektron skrev:
    65finger skrev:
    Kan du gi en beskrivelse av denne?

    Elektron
    Jeg kan :)

    Niels-Henning Ørsted Pedersen - Uncharted Land (1992)

    Denne kjøpte jeg når den kom ut og har snurret svært mye på anlegget siden den gang. Lydmessig så snakker vi om store lydbilder med spenstige kor arrangementer. Garbarek på saks, Steve Swallow på el. bass (5str. EAGHC stemt) og flere i dette kaliberet.

    Jeg pleier alltid å høre plata i sin helhet, det er noe med flyten fra sang til sang og hvordan disse bygger opp en større helhet.

    Det er en av sangene det er noe perkusjon som hunden vi hadde tidligere alltid reagerte på. Den spratt opp og så seg rundt og lurte fælt på hva som skjedde :)

    Dette er en solid bauta i min platesamling. Anbefales på det varmeste.
     

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Takk for velvillig anmeldelse Mteinum.

    Da finner denne garantert veien inn i min samling også.

    Elektron
     

    salt_lake

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    153
    Antall liker
    6
    Cannonball Adderley w/Milt Jackson:" Things are getting better"(vinyl selvfølgelig)
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    20.334
    Antall liker
    38.310
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Hev meg på Mteninum.



    NHØP - This is all I ask.

    Av de jeg har av den dypt savnede mannen så er dette det albumet jeg uten tvil liker best av han. Og den vokser mer og mer for hver gang jeg setter den på.
     

    olllie

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.07.2006
    Innlegg
    533
    Antall liker
    486
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    HoJ skrev:
    Hev meg på Mteninum.



    NHØP - This is all I ask.

    Av de jeg har av den dypt savnede mannen så er dette det albumet jeg uten tvil liker best av han. Og den vokser mer og mer for hver gang jeg setter den på.

    Jeg må henge meg på hyllesten til NHØP, ved å spille platen "IN MEMORY OF KENNY DREW." En nydelig plate med RENEE ROSNES piano og JONAS JOHANSEN trommer. NHØP var meget sterkt musikalsk knyttet til Kenny Drew, som han spilte inn en rekke plater med.

    Olllie
     

    hel-elt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.01.2009
    Innlegg
    463
    Antall liker
    105
    HoJ skrev:
    Flott konsert, Silje leker med vokalen som altid, litt ustø noen ganger, men hvem er ikke det..

    Helge Lien på pianoet herjet vilt på pianoet, utrolig tøft.
    Jarle Vespestad på trommer og Håvar Bendiksen på gitar var også i godt humør i dag, og tryllet frem utrolige soloer.

    Dere bør få med dere konserten hvis ho dukker opp "nær der du bor"

    Her i Stavanger så sliter vi med et dårlig (etter mitt syn) konserthus, noe som trakk ned helheten en del. Men musikerne leverte topp konsert.
    Helt enig med deg!
    Topp konsert, men det du sier om salen stemmer nok, lyden er et problem. MEN!! Hadde de som styrer lyden vært klar over akustikken og samtidig forstått at det er vokalisten som er hovedartisten og ikke bassen, så hadde mye av problemet blitt løst. Jeg har vært på mange konserter i Stavanger konserthus og sittet på forskjellige plasser, som oftest, og det er ofte, er det for mye bass som ødelegger for en flott opplevelse. Resten av musikerne blir overdøvet av bass, det ikke bra og ganske ubehagelig. Men som sagt: En flott konsert med Silje Nergaard
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn