NÅ, snakker vi om virkelig kule greier. En plate der stillhet ofte taler mer enn avanserte melodiske strukturer. Merk J.Z. sin smått elegante magiske hvisken med sitt el-piano, "saker", som det het i musikerkretser på den tida. Referansen til uttrykket finnes i K. Bjørnstad sin gjennomgang av norsk samtidishistorie 70-tallet.
Hva fanden gjør I på kontoret ?!Denne snurrer nå. 16 CD box de luxe!
Fant den i dag under rydding på kontoret, husket ikke jeg hadde den. Flott musikk.
Denne må vel kunne kalles en moderne jazzklassiker? Neste år fyller albumet 25 år! Noen ganger trenger man å høre noe velkjent, trygt og tidløst vakkert som lar tiden passere endeløst stille.
Vis vedlegget 673396
Denne snurrer nå. 16 CD box de luxe!
Fant den i dag under rydding på kontoret, husket ikke jeg hadde den. Flott musikk.
Vis vedlegget 677572
Art Pepper - "Make a list, make a wish" live at R. Scott's (7- lp boks fra P.P eller "Blues for the fishermen" Mole jazz) 15 minutter utrolig driv og nerve, i tillegg virkelig bra lyd. Rake rør rett i master, all ulyd er også med. Virkelig en av tidenes råeste liveplater. og han var som kjent en mann som presterte best live, best inspirert da. Utrolig musiker som alltid ga sitt beste.Denne snurrer nå. 16 CD box de luxe!
Vis vedlegget 677572
På kontoret planlegger man hvilke dansktalende som skal få tæsk og smæk på røvHva fanden gjør I på kontoret ?!
Flott plate! En av de besteChet
Musikk til arbeidet
Her er det og på sin plass med litt framsnakking. Dette er et gedigent livealbum, selv om det ikke er tilgjengelig på mitt favoritt medium. Snakk om samspillt gjeng av kremmusikere, helt utrolig tight, samtidig som enkelte nummer er svært elegant og smakfullt arrangert av "magikeren" E. Skomsvoll. Her du får dynamikk, eleganse, feel, stil, lek og humor treffsikkert levert av noe som må være et av norges mest vellykkede samarbeidsprosjekter. Jeg tør våge på at dette til og med er "Slukapprobert"!
Kender I det, når alt det nye får en til at glemme, hva´ man har på hylderne??Art Pepper - "Make a list, make a wish" live at R. Scott's (7- lp boks fra P.P eller "Blues for the fishermen" Mole jazz) 15 minutter utrolig driv og nerve, i tillegg virkelig bra lyd. Rake rør rett i master, all ulyd er også med. Virkelig en av tidenes råeste liveplater. og han var som kjent en mann som presterte best live, best inspirert da. Utrolig musiker som alltid ga sitt beste.
Hans Ulrik er en av de virkelig store. En fantastisk saksofonist.Vis vedlegget 678029
Den danske saksofonisten med band får æren av å starte fridagen i dag. Straightjazz og en god kopp kaffe er helt grei start på dagen.
"Hadde vært interessant også å høre platen Turn on. Tune in. Drop out. Timothy Leary, Ph.D speaks on LSD. mono." Jeg kan melde at den ikke er helt "straight", men helt klart et artig objekt. Samler du sært - et "must!"Vis vedlegget 652423
Lytter til Paul Bley nå. Med Berry Altshul og Steve Swallow. Mye fri jazz. Fra 1965. ESP-DISK. Eneste plateselskap jeg vet som har informasjon på esperanto på omslaget.
Ellers kan de som vil lære seg esperanto, prøve å få tak i platen ^Ni kantu en esperanto^.
Hadde vært interessant også å høre platen Turn on. Tune in. Drop out. Timothy Leary, Ph.D speaks on LSD. mono.
Needlepoint er bra! Jeg så de på Victoria, det gjorde inntrykk.