Ufint å sitere seg selv, men bortsett fra den første utepilsen når Oslo åpner igjen tror jeg dette er de best anvendte 150 kronene i 2021 !Jeg lar meg stadig overraske av hvor mange fantastiske innspillinger Steeplechase gjorde på 70-tallet. Ofte konstellasjoner av danske musikere og amerikanske eksilmusikere, som her Dexter Gordon og Palle Mikkelborg. Det er første gangen jeg hører dette albumet nå, men det kjennes som en fremtidig favoritt!
Vis vedlegget 713022
Anbefaler denne skiva fra Club 7 scene^Kveldene på Club 7 er på Spotify. Skikkelig musikk, det skal du ha.
Willie Weeks (born August 5, 1947) is an American bass guitarist. He has gained fame performing with famous musicians in a wide variety of genres. He has been one of the most in-demand session musicians throughout his career. Weeks has also gained fame touring with many of rock's heavyweights throughout his career.Willie Weeks er helt sjef på den plata, en av de kuleste bassoloene ever på Voices Inside.
Aldri hørt om de uttalelsene fra Harrison før, skikkelig sleivspark til Macca.Willie Weeks (born August 5, 1947) is an American bass guitarist. He has gained fame performing with famous musicians in a wide variety of genres. He has been one of the most in-demand session musicians throughout his career. Weeks has also gained fame touring with many of rock's heavyweights throughout his career.
His playing on Donny Hathaway's Live (1972), including a 3½ minute bass solo on "Voices Inside (Everything Is Everything)", is regarded by many bass players as some of Weeks' best work. He played a 1962 Fender Precision Bass .
Weeks' contributions to the Hathaway album impressed many English rock musicians, leading to his work with Ronnie Wood, George Harrison and David Bowie from 1974 onwards. In a press conference for his 1974 North American tour, Harrison cited Weeks' musicianship when dismissing the likelihood of a Beatles reunion, saying he would "rather have Willie Weeks on bass than Paul McCartney".
Kilde: Willie Weeks - Wikipedia