P
parafinoksen
Gjest
Tøft cover!
Tøft cover!
Ikke helt sikker på at skylda er hos PA-duden. Synes det alltid er høyt når hr Rydal spiller.Tittelen er en spøk, selvsagt. Første og eneste Rypdal-album med Atle Bakken på keyboards. Mye fet Synclavier i groovet her.
Så dem live mange ganger på slutten av 80-tallet. Udugelig PA-mann blåste hodet av oss konsertgjengere.
og knalltøff musikk…en av mine O.P. favoritter!Tøft cover!
Skal ta en lytt i kveld.og knalltøff musikk…en av mine O.P. favoritter!
Mye mer jazz enn en del av annet som deles her inne..... (les div. som heller mer mot pop)Dæggærn!! Dette er tøft!!
Jazz??? Vet ikke!! Men det spiller ingen rolle!! Vis vedlegget 782799
Hva synes du om lydkvalitet på denne?
Har denne på 2 x 45 fra ORG og Grundmann/Pallas som jeg synes er veldig bra, har du denne? Hadde vært interessant om det er forskjeller, ser ingen problemer med å ha to sjefsutgivelser av denne.Har bare hatt et par lyttinger til den ennå, men det låter bra med bra perspektiv og dynamikk.
Det er jo forholdsvis krevende musikk så muligheten til å følge de ulike instrumentene uten at det glir over i grøt er helt avgjørende. Virker som de har klart det bra.
Master og pressing synes å være av sedvanlig kvalitet for Acoustic Sounds.
Nope, sist jeg hørt den var i gamledager tilbake i CD-tiden.Har denne på 2 x 45 fra ORG og Grundmann/Pallas som jeg synes er veldig bra, har du denne? Hadde vært interessant om det er forskjeller, ser ingen problemer med å ha to sjefsutgivelser av denne.
Suveren plate!Vis vedlegget 783489
Med Pharoah, Henry Grimes og Ed Blackwell.
spilte denne i går, finnes det noen bra lp utgivelse tilgjengelig nå? Har den på lp men det er en billig re-utgivelse.( billig ikke rimelig)
Min er en Speakers Corner utgivelse fra 2007, sjekket litt og ser at den er long gone. Ser at den også er kommet ut etter den men disse kjenner jeg ikke.spilte denne i går, finnes det noen bra lp utgivelse tilgjengelig nå? Har den på lp men det er en billig re-utgivelse.( billig ikke rimelig)
Denne er sikkert bra: https://www.discogs.com/sell/item/1533763009spilte denne i går, finnes det noen bra lp utgivelse tilgjengelig nå? Har den på lp men det er en billig re-utgivelse.( billig ikke rimelig)
Sikkert, men tenkte mer på noe som kan kjøpes ny til en fornuftig pris gir ikke 2500 for en SP utgivelse som vel kostet 2-3 hundrelapper. SP utgivelser er normalt bra men langt fra så bra.Denne er sikkert bra: https://www.discogs.com/sell/item/1533763009
Er vel den som nevnes over her...