Jazz; hva hører du på nå?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Sluket

The One and Lonely
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    49.343
    Torget vurderinger
    12
    Håndoverbrakt av selveste VSM aka Blingmaster Flash aka Grandpa Grumps aka Grumpy.....:D:D
    Håndsignert av Mike & Jeff...
    Lagt i CD spilleren for hånd av Yours truly.

mike stern.jpg

Sluket

The One and Lonely
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    49.343
    Torget vurderinger
    12
    Ikke alle som frekventerer det forumet.

Hedde

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    675
    Det er den internasjonale jazzdagen i dag. Her er det tre blad Cohen som gjør en humoristisk versjon av Lenny Tristano sin "Line Up”

ou812rh

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    1.196
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    8
    Får vel følge opp med mer Cohen:) Denne gangen fra bassist Avishai Cohen.

4FE8F625-26D9-421B-83AB-35D20BFDFD99.jpeg

Hedde

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    675
    De andre tre er vist ikke i slekt med bassisten Cohen selv om de alle er fra Israel opprinnelig.

ou812rh

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    1.196
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    8
    De andre tre er vist ikke i slekt med bassisten Cohen selv om de alle er fra Israel opprinnelig.
    Husket jeg stusset over dette første gang jeg hørte bassist og trompetist Cohen;) Tror de driver gjøn med oss. Bassist Avishai Cohen har vel en søster som spiller klarinett etter det jeg har forstått, Anat Cohen.

Hedde

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    675
    Husket jeg stusset over dette første gang jeg hørte bassist og trompetist Cohen;) Tror de driver gjøn med oss. Bassist Avishai Cohen har vel en søster som spiller klarinett etter det jeg har forstått, Anat Cohen.
    Nei. Det er Avishai Cohen, The Trumpeter, som har en søster som spiller klarinett (som i videoen jeg la ut). Han har også en bror som heter Yuval som spiller saxofon og som drikker rødvin i den samme videoen. De kaller seg 3 Cohens. Avishai Cohen, bassisten, er som sagt ikke i samme slekt eller familie.

Jævla komplisert er det i alle fall, men ikke farlig så lenge det svinger. 3 Cohens var verd å få med seg :)

Hedde

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    675
    ECM bør kanskje vurdere å jobbe litt med artistnavn. De har bratsjisten Kim Kashkashian i sin stall også.

ou812rh

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    1.196
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    8
    Nei. Det er Avishai Cohen, The Trumpeter, som har en søster som spiller klarinett (som i videoen jeg la ut). Han har også en bror som heter Yuval som spiller saxofon og som drikker rødvin i den samme videoen. De kaller seg 3 Cohens. Avishai Cohen, bassisten, er som sagt ikke i samme slekt eller familie.

Jævla komplisert er det i alle fall, men ikke farlig så lenge det svinger. 3 Cohens var verd å få med seg :)
    Aha, tror fortsatt at Avishai tar på seg løsskjegg og spiller trompet når det måtte passe og bass uten løsskjegg jeg, lol

På toppen av det hele så har jeg ei skive som heter ”Playing the room" med Avishai Cohen (trumpet) og en pianist som heter Yonathan Avishai. Mr. Avishai and Cohen I presume:cool:

Sist redigert:

ou812rh

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    1.196
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    8
    Starter arbeidernes dag med rolig og melodiøs munnspill jazz. Det må vel være 1. mai verdig:)

4884CD07-DBF5-4C2C-8350-E8060B7C9C25.jpg

plasma

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.11.2009
    Antall liker
    54
    Sted
    Bergen
    Har vært svært opptatt av Coltrane men har egentlig ikke helt forstått hans status. Hørte nå på låten «wise one».
    Og da forstår jeg. Genialt!

Hedde

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    675
    Høyenergi dansemusikk fra Fela Kuti og Africa 70 med Tony Allan på trommer (RIP)

fela.jpg

birk88

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.01.2016
    Antall liker
    27
    Sted
    Oslo
    Har vært svært opptatt av Coltrane men har egentlig ikke helt forstått hans status. Hørte nå på låten «wise one».
    Og da forstår jeg. Genialt!
    Fantastisk låt.

Fant en versjon på Spotify (med "les deux love orchestra" på plata Ecstasy). Noen som vet hvem som spiller her (låta "Coltrane: Wise One")?

Hurra_mann

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.01.2006
    Antall liker
    59

Jeg har nylig gravd i dette fordi jeg ikke fikk diskografien til å gå opp. Som dere skriver er det to Avishai Cohen. Begge er født i Israel og har utvandret til USA og har New York som base. Bassisten er eldst (født 1970), trumpetisten (født 1978 ) har et mellomnavn som begynner med E.

Tweedjakke

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    26
    Sted
    Sunnmøre
    I førti år av livet mitt har eg trudd at jazz på ingen måte var noko for meg. Det har sine fordelar, som å kunne oppdaga musikk eg "burde" kjenna til med heilt friske øyro.

superhkm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Antall liker
    565
    F5C03CEC-1E07-4E69-8DAA-B36A08EED216.jpeg

Litt forsiktig start på lørdagen. Tittelsporet ihvertfall..

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn