Musikkmannen
Musikk i fokus
Sigurd Køhn - "This Place"
Den skal jeg også ha, når jeg blir stor! Sånn ca ved neste lønning håper jeg, for mye jul nå. Men tittet etter denne i norske shopper i går, og der var den ikke, så import m.a.o (som vel fremgår av coverbildet du la inn).mteinum skrev:Her var det mye bra bassing Blir litt av det her også nå:
Brian Bromberg - Hands [KICJ 559] (2009)
Takker og bukker! Spesiell grunn til at du valgte å bestille fra Japan?mteinum skrev:Hands får du tak i her:
http://www.eastwindimport.com/product-details.asp?ProductID=1070
eller her (her kommer mitt eksemplar fra):
http://www.cdjapan.co.jp/detailview.html?KEY=KICJ-559
Bra lyd?rico skrev:2 x 45 RPM fra Music Matters
Ja, veldig bra lyd. Av de BN 45`erene jeg har fra MM og AP så er denne en av de absolutt beste.torem skrev:Bra lyd?rico skrev:2 x 45 RPM fra Music Matters
Ei lavmælt og fin plate av typen som vokser med flere gjennomspillinger. Har hatt den på repeat noen timer nå, og føler ikke behov for så skifte til noe annet. Noen ganger kan en sangtekst - meningen - komme inn som et forstyrrende element til musikken når man lytter. Teksten kan ta fokuset bort fra musikken, enten teksten er dum, provoserende, banal og naiv, you name it. Når det synges på språk man ikke forstår blir risikoen for slikt null, man lytter istedet til stemmene, stemningen, harmoniene og samspillet. Mulig man mister en dimensjon når man ikke forstår ordene, f.eks. et budskap som rører en på måter som forsterker og understreker inntrykket man får av stemmene og musikken for seg. Den som ikke klarer å lytte til musikk uten å vite hva teksten handler om får da et problem (som mulig kan løses ved et nettsøk), men det problemet har ikke jeg."With the latest new album Aurora, Avishai Cohen has reached a certain essence of expression, using voice as a direct and powerful vehicle for his emotions. Singing in Hebrew, English, Spanish and Ladino. The music draws its source in the earth of his home country, at the crossroads of many cultures. Arab-Andalusian and Hebraic, it tells the story of Bedouins of the desert and speaks of life, love, youth and freedom. Jazz naturally remains at the heart of this original universe the ideal meeting place for all kinds of encounters.. Aurora is a work of synergy under the Blue Note label, which for years seems to have been at the centre of all futures in jazz, of which Avishai Cohen is undeniably the most modern and irresistible standard-bearer."
Båser og kategorier er likvel greit å ha når man skal kommunisere om ting. Var f.eks. litt i tvil om hvilken generell "bås" jeg skulel legge denne plata inn under her, den generelle musikkavdelingen, eller her i jazzavdelingen. Det ble her. Døm selv."Jazz is now moving into a great era. After many years of opposition between traditionalists and modern jazz proponents, fans are now discovering a new approach to the genre which gives priority to mixing, intermingling, swing and the pure pleasure of music."