Jazz; hva hører du på nå?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Pesquera

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2005
    Antall liker
    75
    Torget vurderinger
    11
    Lett, men ikke er lettvint musikk:

Høy kvalitet på fremførelse og komposisjon, fin musikk for årstiden og Katché med stålkontroll.

PeterD

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.01.2005
    Antall liker
    18
    Geir_H skrev:
    Forsetter med denne.
    Hei Geir_H og andre: er det noen som har CD "Summertime" med denne gruppa (Tsugoshi Yamamoto)?
    Jeg har lett etter denne CD'n i mange år uten å finne den. Jeg har den på LP, men den begynner å bli litt slitt nå.
    Dette er etter min mening en av de vakreste jazzplatene som er laget.
    Så hvis noen kan hinte meg om hvor jeg kan kjøpe den så hadde jeg blitt et lykkeligere menneske.

Hilsen
    Peter

pemek

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.09.2005
    Antall liker
    11
    Sted
    Bergen
    Metheny er en musiker som ofte beveger seg farlig nær muzakens grenser. Denne er faktisk ikke så verst, med mange referanser til hans akustiske produksjon og platene fra 1980-tallet.

Vedlegg

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    4.009
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    PeterD skrev:
    Geir_H skrev:
    Forsetter med denne.
    Hei Geir_H og andre: er det noen som har CD "Summertime" med denne gruppa (Tsugoshi Yamamoto)?
    Jeg har lett etter denne CD'n i mange år uten å finne den. Jeg har den på LP, men den begynner å bli litt slitt nå.
    Dette er etter min mening en av de vakreste jazzplatene som er laget.
    Så hvis noen kan hinte meg om hvor jeg kan kjøpe den så hadde jeg blitt et lykkeligere menneske.

Hilsen
    Peter
    Jeg finner spor av den på amazon.com

http://www.amazon.com/Summer-Time-T...r_1_11?ie=UTF8&s=music&qid=1274478360&sr=1-11

* cduniverse.com - nix
    * amazon - nix
    * ebay

du har en pent brukt vinyl til $99 ....

http://cgi.ebay.com/TSUYOSHI-YAMAMO...iewItem&pt=Music_on_Vinyl&hash=item439d1b7db9

* http://store.acousticsounds.com - nix
    * elusivedisc - nix
    * http://cdjapan.co.jp/ - nix
    * eil.com - nix
    * gemm.com - nix

skulle ikke være lett...

Vedlegg

Geir_H

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2005
    Antall liker
    77
    Har Summer Time Tsuyoshi Yamamoto på vinyl.
    Kjøpt for mange herrens år siden, vett ikke nøyaktig når.
    Har ikke klart å slite den ut enda selv om den er spilt mye opp gjennom åra. :)
    Litt rart at denne ikke er gitt ut på XRCD når dei ander albuma er det.

Alex1967

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2008
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    1
    Søndag og litt tid med Bill Evans...

En plate med litt avatgardistiske preg grunnet Jeremy Stiegs fløytespill
    - på Japansk LP ;D

Vedlegg

torem

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Antall liker
    834
    Alex1967 skrev:
    Har en først starta dagen med herr Evans, er det ingen grunn til ikke å fortsette!

Nydelig LP, innspilt Live i Paris!
    Kjøpte både Edition One og Two på cd for 59.90, men har ikker fått spilt dem. Har begynt å innse at jeg (stort sett) foretrekker Evans på vinyl.

ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    19.921
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Etter litt progrock så går turen til en av mine favoritt pianister etterhvert - det begynner å bli mange av dem :)

Vedlegg

Pesquera

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2005
    Antall liker
    75
    Torget vurderinger
    11
    Er den boksen Mosaic?

Her lyttes det til denne perlen av Motian / Frisell / Lovano: "I have the room above her"

Originalkomposisjoner av Motian. Hørte denne trioen live og da var de adskillige mer bösne enn de er på denne platen. Frisell har funnet frem Tele’n og får all den plass han ønske seg i denne bassløse trioen. Dette er tidvis riktig vakker musikk, tidvis ekspresjonistisk, hele tiden aktuell og høyst anbefalelsesverdig.

Alex1967

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2008
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    1
    Milesboksen er nok Prestige, utgitt i 1980.
    - Kjøpt brukt...

Gemini13

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.08.2007
    Antall liker
    113
    Torget vurderinger
    1
    Alex1967 skrev:
    Så et lite stk samlet historie... Miles Davis Chronicle, The Complete Prestige Recordings

12xLP Box med kramgoa låter 8)
    Hvordan er kvaliteten på innspillingene i denne boksen ?

Mvh
    Geir

Vedlegg

torem

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Antall liker
    834
    Omsider fikk jeg rotet meg til å kjøpe noe med Sun Ra på vinyl. Kjøpt på platekomp. i Trondheim til 109 kr. i dag 8) Ikke all vinyl er dyr. Høres lovende ut.

Vedlegg

Godalive

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.02.2007
    Antall liker
    353
    Torget vurderinger
    0
    "Jasmine" med Keith Jarret og Charlie Haden. Koselig, lett tilgjengelig musikk, som nok vil gi dypere musikkopplevelser når man tar seg tid til fin-lytting.

Vedlegg

torem

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Antall liker
    834
    Godalive skrev:
    "Jasmine" med Keith Jarret og Charlie Haden. Koselig, lett tilgjengelig musikk, som nok vil gi dypere musikkopplevelser når man tar seg tid til fin-lytting.
    Noen som vet om ECM har tenkt å gi ut denne på vinyl?

Pesquera

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2005
    Antall liker
    75
    Torget vurderinger
    11
    Godalive skrev:

Håper du har rett. Jeg har en tilnærmet grenseløs beundring for Jarret, men umiddelbart gir denne platen inntrykk av være hyggestund i studio for to gamle kjente. Klarer ikke helt å se hva som er meningen, men jeg har tatt feil tidligere. Imens spiller jeg denne:

Antageligvis hans siste analoge opptak og hans sterkeste trioverk.

EP

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.01.2004
    Antall liker
    16
    Torget vurderinger
    24
    Pesquera skrev:
    Godalive skrev:

Håper du har rett. Jeg har en tilnærmet grenseløs beundring for Jarret, men umiddelbart gir denne platen inntrykk av være hyggestund i studio for to gamle kjente. Klarer ikke helt å se hva som er meningen, men jeg har tatt feil tidligere. Imens spiller jeg denne:

Antageligvis hans siste analoge opptak og hans sterkeste trioverk.
    Hei,

Nå er jeg stor fan av Jarrett og håper jeg kan få lov å være litt uenig i kommentarene over. Denne innspillingen synes jeg noe av det mest ”ladede” jeg har hørt på lenge. Allerede fra første tone merker du, i mangel av ord, en homogenitet og en atmosfære som er sjelden vare etterhvert i jazzen. Vanskelig egentlig å sette ord på disse tingene men jeg har spilt denne Cden utrolig my i det siste. Skygger av Bill Evans er mer synlig enn noen gang synes jeg.

Majestetisk er vel ordet:=)

Alex1967

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2008
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    1
    Så tid for litt 80'talls revival, pastel og posebukse med synth i hånda ;D

Men "GOT A MATCH?" svinger den!
    - På LP seff

Vedlegg

Pesquera

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2005
    Antall liker
    75
    Torget vurderinger
    11
    EP skrev:
    Nå er jeg stor fan av Jarrett og håper jeg kan få lov å være litt uenig i kommentarene over. Denne innspillingen synes jeg noe av det mest ”ladede” jeg har hørt på lenge. Allerede fra første tone merker du, i mangel av ord, en homogenitet og en atmosfære som er sjelden vare etterhvert i jazzen. Vanskelig egentlig å sette ord på disse tingene men jeg har spilt denne Cden utrolig my i det siste. Skygger av Bill Evans er mer synlig enn noen gang synes jeg.

Majestetisk er vel ordet:=)
    Prøvde igjen, men får ikke dette helt til å stemme. Dersom en ser på noen av de senere utgivelsene som ”Radiance”, ”Carnegie Hall”, ”Yesterdays” og fremfor alt ”Testament” så virker ”Jasmine” sentimental og uten den nødvendige motstand og retning. Uansett, Jarrett er muligens den største nålevende musiker, så nå spiller jeg denne:

Originalkomposisjoner fremført live av en trio i perfekt balanse.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn