Todd
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 28.06.2009
- Antall liker
- 46
Starter nasjonaldagen med Bill Evans.
Hei Geir_H og andre: er det noen som har CD "Summertime" med denne gruppa (Tsugoshi Yamamoto)?Geir_H skrev:Forsetter med denne.
Jeg finner spor av den på amazon.comPeterD skrev:Hei Geir_H og andre: er det noen som har CD "Summertime" med denne gruppa (Tsugoshi Yamamoto)?Geir_H skrev:Forsetter med denne.
Jeg har lett etter denne CD'n i mange år uten å finne den. Jeg har den på LP, men den begynner å bli litt slitt nå.
Dette er etter min mening en av de vakreste jazzplatene som er laget.
Så hvis noen kan hinte meg om hvor jeg kan kjøpe den så hadde jeg blitt et lykkeligere menneske.
Hilsen
Peter
Kjøpte både Edition One og Two på cd for 59.90, men har ikker fått spilt dem. Har begynt å innse at jeg (stort sett) foretrekker Evans på vinyl.Alex1967 skrev:Har en først starta dagen med herr Evans, er det ingen grunn til ikke å fortsette!
Nydelig LP, innspilt Live i Paris!
Hvordan er kvaliteten på innspillingene i denne boksen ?Alex1967 skrev:Så et lite stk samlet historie... Miles Davis Chronicle, The Complete Prestige Recordings
12xLP Box med kramgoa låter 8)
Noen som vet om ECM har tenkt å gi ut denne på vinyl?Godalive skrev:"Jasmine" med Keith Jarret og Charlie Haden. Koselig, lett tilgjengelig musikk, som nok vil gi dypere musikkopplevelser når man tar seg tid til fin-lytting.
Håper du har rett. Jeg har en tilnærmet grenseløs beundring for Jarret, men umiddelbart gir denne platen inntrykk av være hyggestund i studio for to gamle kjente. Klarer ikke helt å se hva som er meningen, men jeg har tatt feil tidligere. Imens spiller jeg denne:Godalive skrev:"Jasmine" med Keith Jarret og Charlie Haden. Koselig, lett tilgjengelig musikk, som nok vil gi dypere musikkopplevelser når man tar seg tid til fin-lytting.
Hei,Pesquera skrev:Håper du har rett. Jeg har en tilnærmet grenseløs beundring for Jarret, men umiddelbart gir denne platen inntrykk av være hyggestund i studio for to gamle kjente. Klarer ikke helt å se hva som er meningen, men jeg har tatt feil tidligere. Imens spiller jeg denne:Godalive skrev:"Jasmine" med Keith Jarret og Charlie Haden. Koselig, lett tilgjengelig musikk, som nok vil gi dypere musikkopplevelser når man tar seg tid til fin-lytting.
Antageligvis hans siste analoge opptak og hans sterkeste trioverk.
Prøvde igjen, men får ikke dette helt til å stemme. Dersom en ser på noen av de senere utgivelsene som Radiance, Carnegie Hall, Yesterdays og fremfor alt Testament så virker Jasmine sentimental og uten den nødvendige motstand og retning. Uansett, Jarrett er muligens den største nålevende musiker, så nå spiller jeg denne:EP skrev:Nå er jeg stor fan av Jarrett og håper jeg kan få lov å være litt uenig i kommentarene over. Denne innspillingen synes jeg noe av det mest ladede jeg har hørt på lenge. Allerede fra første tone merker du, i mangel av ord, en homogenitet og en atmosfære som er sjelden vare etterhvert i jazzen. Vanskelig egentlig å sette ord på disse tingene men jeg har spilt denne Cden utrolig my i det siste. Skygger av Bill Evans er mer synlig enn noen gang synes jeg.
Majestetisk er vel ordet:=)