Dette må da være musikk laget for å sitte rundt leirbålet på en jamboree?pemek skrev:En av Baden Powells beste plater spilles av med Garrard 301, SME M2-12r og Ortofon SPU Gold - og mannen sitter i stua mi.
Nei, den har jeg dessverre ikke sett. Får ha øynene oppe for denne filmen neste gang jeg er på dvd-jakt. Noen som vet om Kompaniet har den inn i hyllene i Bergen? Han døde vel i 1988 (gidder ikke sjekke Wiki nå), så det må ha vært de absolutt siste opptakene av halvguden.@baluba : har du sett filmen om Chet Baker : 'let's get lost' ? han levde hardt ja.(filmet i sort/hvit fra slutten av åttitallet)
Jeg satt på Cafe Opera og leste nyheten i Dagbladet dagen etter. Det var litt spekulasjon i om han falt, eller om han "falt" ut av vinduet. Uansett var tre etasjer nok til å ta livet av den lille skrotten.mikefish skrev:Chet døde som du nevner i '88.han falt ut av et hotelvindu i Amsterdam.jeg kjøpt mitt eksemplar på pl.kompaniet via internett.tilfeldigvis var det tilbud på musikk-dvd'er den uka,så jeg fikk den til 99.50 (halv pris).
mvh. s,
Kom gjerne med inntrykk om hva du synes ...mikefish skrev:hører denne for første gang nå :
Lee Konitz,Brad Mehldau & Charlie Haden - alone together
mvh. s,
Det er ikke gladmusikk fra krigsveteran Baden Powell som etter boerkrigen kastet seg over småguttoppdragelse, men derimot Brasils beste gitarist, Baden Powell de Aquino. Dessverre død og glemt her hjemme. For den som liker brasiliansk musikk er dette tingen.baluba skrev:Dette må da være musikk laget for å sitte rundt leirbålet på en jamboree?pemek skrev:En av Baden Powells beste plater spilles av med Garrard 301, SME M2-12r og Ortofon SPU Gold - og mannen sitter i stua mi.
Nei, Miles står seg godt. Det synes jeg at Jaco Pastorius også gjør. For en musiker !Alex1967 skrev:Prince of darkness!
-Orginal LP med utrolig bra lyd!
Blir denne kvintett noen gang utdatert?
Kjøpte nettopp Mingus Presents Mingus som originalt er gitt ut på Mingus eget selskap Candit, og til min store begeistring er en av mine favoritterVidar P skrev:To ypperlige og spennende plater som ikke er et hverdagslig syn i platehyllene, proppet med kjente musikere. Begge fra Pure Pleasure, jeg synes virkelig dette selskapet begynner å likne på noe!
For å tjene penger på slike som oss.Alex1967 skrev:... Remastering og remix er noe platebransjen klusser til noe forferdelig! Hvorfor?
Ja, Tord Gustavsen fungerer for stille netter. Har The Ground på cd. Spilles ikke ofte hos meg, men synes det er veldig greit de gangene jeg får lyst til å sette den på.MaHa skrev:På Spotify spinner den siste til Tord Gustavsen. Ja, jeg vet. Dette er liksom pop-jazz av lite krevende type osv. Allikevel synes jeg det harmonerer og passer bra til denne litt stille dagen. Natten var preget av himmelens raseri, og en hund som ikke satt stor pris på det hele, så dette er balsam.