M
musicus
Gjest
mvh
Har hørt den kvartetten to ganger, første gang var det kaotisk andre gang var det sublimt. Shorter var 69 år når den ble split inn noe som virker ufattelig når en hører på musikken. Her går det i vinyl, også blant hans topp tre album (Og her er Hubbard en stjerne):musicus skrev:
Kjøpte nettopp noen brukte Blue Note Re-issue og der dukket denne opp som LP1 på et dobbeltalbum, må innrømme jeg ikke har fått med meg disse BN platen før nå. Er jo litt av en gjeng som er samlet på denne her da!knuhe skrev:Ble positivt overrasket av denne. Flott samspill mellom Johnny Griffin, John Coltrane og Hank Mobley på tenor sax, Lee Morgan på trompet, Wyton Kelly på piano, Paul Chambers på bass og sist men ikke minst Art Blakey på trommer. Mest overrasket over hvor melodiøst det ofte er, med flotte soloer og samspill der det virkelig svinger. Meget bra lyd må definitivt være en av de bedre Blue Note innspillingene lydmessig. (Music Matters LP, 45 rpm, Mono).
We want Miles er et nytt bekjentskap for meg.Minutten skrev:Lenge siden jeg har hørt Jean Pierre, så jeg satte på denne jeg og. Er overaskene god lyd på mye av vinylutgivelsene til Miles fra det utskjelte 80-tallet.
Edit: Slik så den første LP min med We want Miles ut: