V
vredensgnag
Gjest
P2 klokken 19.30
Keith Jarrett live i NRK radiostudio, fra 1969.
Må si at gjennomgangen av det som skulle være de beste jazzplatene fra 2011 var imho heller tame greier. Utenom Grace Kelly var det ikke mye spennende der gitt. Sier vel litt når de tar med Jan Eggum som en av de beste jazzplatene? (fulgte ikke helt med i slutten så jeg kan jo ha gått glipp av noe bra? Heller tvilsomt.) Litt grinte nå kanskje, men hadde ærlig talt håpet på noen bra platetips her. Trodde jeg hørte litt mye på standard jazz, men dette var jo ultrakonservativt og lite variert. (Når endelig konserten med Jarret startet hadde jeg ikke tid til å høre mer en 10 min )vredensgnag skrev:P2 klokken 19.30
Enig. De tværet det ut, både imtid og rundt begrepet jazz. Men jeg fikk med meg Jarrett til slutt.Minutten skrev:Må si at gjennomgangen av det som skulle være de beste jazzplatene fra 2011 var imho heller tame greier. Utenom Grace Kelly var det ikke mye spennende der gitt. Sier vel litt når de tar med Jan Eggum som en av de beste jazzplatene? (fulgte ikke helt med i slutten så jeg kan jo ha gått glipp av noe bra? Heller tvilsomt.) Litt grinte nå kanskje, men hadde ærlig talt håpet på noen bra platetips her. Trodde jeg hørte litt mye på standard jazz, men dette var jo ultrakonservativt og lite variert. (Når endelig konserten med Jarret startet hadde jeg ikke tid til å høre mer en 10 min )vredensgnag skrev:P2 klokken 19.30
Ja, og det finnes flere utrolige gode Rollins-albumer fra den tiden. Jeg hadde gleden av å høre ham live på Kongsberg tilbake i 1971. En herlig opplevelse, selv om han da ikke var like bra som i velmaktsdagene. Skulle gjerne anbefalt en raudvin, men det er kanskje ikke lov her på forumet.... he,he. ;Doct skrev:Sonny Rollins. A saxophone colossus. Har vært nevnt her før, men du verden, den får meg til å trekke en `raud` vin til .
Nei, det er ingen som overlapper her. Audio Wave titlene er 25 fra de samme som Music Matters gir ut på vinyl, mens SACDen til AP er de samme titlene som de gir ut på 45 rpm vinyl.pengesluk skrev:Har et par tre stykker bare, blandet erfaring med XRCD, da kjøper jeg gjerne gode hybrid CD/SACD i steden da jeg har rett så hyfsade SACD rigger.
Skal se om jeg finner de etterpå. Litt vanskelig å sammenligne, da standard CD / XRCD er rippet og ligger på server, mens SACD spilles av med "vanlig" CD-spiller. Skal se om jeg kan spa frem de XRCD jeg har i den serien, huskuer ikke hvilke men tror i hvertfall at Dexter Gordon er der. Det er jo de samme Blue Note på XRCD som hybrid SACD fra Analogue Productions.
Artig. Den hørte jeg også på i går. Ett par timer før ditt innlegg.lars_erik skrev:Musikk gjenom fyra sekler.