U
utgatt25555
Gjest
mvh
Gikk du i overdose? Må alltid gå litt forsiktig fram når du prøver nye dop, vettu. Overdose er ikke anbefalelsesverdig, og det kan bli slik for en som er ny for det og ikke har opparbeidet en toleranseterskel enda.Ble lei klimpringen til Ry Cooder, må ha noe jazz nå som vi går mot helg og høytid.
Bill Evans Trio - Portraits in jazz (1960)
Det går an å jazze til Cooder også. Her jazzes det om et øyeblikk til Jazz fra 1978 på CD.
Eivind One Pedersen har vært med på mye morsomt. Selv husker jeg ham som først medlem av frijazztrioen Detail med sambygdingen Frode Gjerstad på saksofon. Han var vel også arrangør og produsent for Svein Tang Was geniale soloalbum fra 1986, Tang Wa's Revy (feil bruk av genitiv apostrof er faktisk Tang Was skyld, ikke min). Det anbefales på det sterkeste å få tak i det. Kun gitt ut i et opplag på vinyl.Litt norsk moderne jazz fra tidlig 80 tallet, en plate med et glimt i øyet. Denne blir man rett og slett i godt humør av. Av forståelige grunner så skiftet de navn senere og ble til Extended Noise....
På denne utgivelsen er det Carl Morten Iversen, Audun Kleive, Erik Balke, Frode Alnæs og en av Stavangers store sønner, nå avdøde Eivind One Pedersen som spiller. Det er hans komposisjoner som spilles.
Vis vedlegget 397115
Den må spilles nu!Blei 3 innkjøp i dag så første som ligger på tallerkenen nå er denne:
Vis vedlegget 397347
Synes den er bra.
Er det denne du tenker på?Ikke mye ørevoks igjen etter den heller. En av de virkelig store platene i den sjangeren fra 70 tallet. Har en med et annet cover, er den ^ noe nyutgitte greier?
Bare så det er skrevet; dette var et svar på innlegget med Miles at Fillmore..
Fant den og. Miles er strengt tatt ikke min favoritt, men kan være greit å høre denne.
Apropos...er du klar over denne? Rune Grammofon RCD2166 - Detail: First Detail (CD/LP)Eivind One Pedersen har vært med på mye morsomt. Selv husker jeg ham som først medlem av frijazztrioen Detail med sambygdingen Frode Gjerstad på saksofon. Han var vel også arrangør og produsent for Svein Tang Was geniale soloalbum fra 1986, Tang Wa's Revy (feil bruk av genitiv apostrof er faktisk Tang Was skyld, ikke min). Det anbefales på det sterkeste å få tak i det. Kun gitt ut i et opplag på vinyl.Litt norsk moderne jazz fra tidlig 80 tallet, en plate med et glimt i øyet. Denne blir man rett og slett i godt humør av. Av forståelige grunner så skiftet de navn senere og ble til Extended Noise....
På denne utgivelsen er det Carl Morten Iversen, Audun Kleive, Erik Balke, Frode Alnæs og en av Stavangers store sønner, nå avdøde Eivind One Pedersen som spiller. Det er hans komposisjoner som spilles.
Vis vedlegget 397115
På dette albumet har han med seg Balke istedenfor Gjerstad på saksofon.
Her høres det på retrosoul, eller kanskje vi skal kalle det klassisk Memphis-soul? Uansett, William Bells siste album ruler.
Jazz uten bassist. Nei det tror jeg ikke noe på;-)Disse Miles Davis platene fra den tiden har inspirert mange, i tillegg til at det kom andre super grupper ut ifra besetningene som han hadde på den tiden så ser vi enda at det kommer ny musikk som har en tråd bakover.
Her en no dill, no compromise utgivelse fra Norge tidlig 2000. Veldig energisk og til tider far out men utrolig velspilt. Tråden tilbake til tidlig 70 er tydelig synes jeg. Sjekk ut Obelisk, den tar av skikkelig.
Og jeg vet hvem disse folka har hørt mye på....8)
Audun Kleive sammen med Christian Wallumrød, Arve Henriksen og Ståle Storløkken. Og hvem trenger bassist når Ståle har med seg moogen....
Vis vedlegget 397434
Du må være en ganske fri sjel...Lurt, da får du også CD`en med på kjøpet.
Plata er veldig bra og anbefales til åpne og frie sjeler...
Prøver denne.
Men fikk mer lyst å høre denne.